| [MK3] Wymiana łożysk przedniego koła | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | QBOSS   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Bożydar
 Wiek: 43
 Dołączył: 14 Kwi 2006
 Posty: 510
 Skąd: Rawa Mazowiecka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2006,  06:31   [MK3] Wymiana łożysk przedniego koła | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam ,jak w temacie -mam do wymiany łożyska (bo słyszałem że są 2) przedniego koła bo po ostatnim wyjeździe do Słowacji zaczęły dawać o sobie znać ,ale nie wiem jak to zrobić i na co zwracać uwagę ,jak wymieniałem łożyska w VW POLO to trzeba było wyciągać cały przegub wiec sporo pracy a tutaj nie mam zielonego pojęcia jak jest ,ogóle to jaki jest koszt takiego kompletu łożysk ?? |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lut 2010,  08:37, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rycho   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: S
 Silnik: 1.8i16V/105KM
 Wiek: 50
 Dołączył: 26 Maj 2004
 Posty: 203
 Skąd: Trzebnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2006,  07:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja ostatnio kupowałem SKF za około 90 zł na stronę. Łożyska powinieneś dostac praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym. Masz fiestę z 92 roku więc łożyska masz podwójne. Co do wymiany, to przeszukaj forum, było już parę razy pisane jak to robic.
 
 Rycho
 |  
				| _________________ JetCar XR2
 
 I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
 Robią syf i w tym syfie się tarzają
 I mówię ci, że ten, kto ma władzę
 Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2006,  07:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | 68 zł , tak samo optimal (tak samo dla TD) 	  | Rycho napisał/a: |  	  | SKF za około 90 zł na stronę | 
 kager 48 (48 dla TD)
 complex 43 (35 dla TD)
 patrząc na 1,8 D
 
 
 bo nie znam opcji dla DI...
  a i nie patrzyłem dokładnie po roczniku.. i tam jest chyba podwójne łożysko |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | QBOSS   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Bożydar
 Wiek: 43
 Dołączył: 14 Kwi 2006
 Posty: 510
 Skąd: Rawa Mazowiecka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2006,  08:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | Hym sporo tego ,tylko na które się zdecydować ?? bo nie chciał bym żeby po paru tys. znów się rozleciało |  
				| _________________ 
   
 FUTURA DIESEL RS PROJECT
  - in 60% complete  - still under construction http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rycho   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: S
 Silnik: 1.8i16V/105KM
 Wiek: 50
 Dołączył: 26 Maj 2004
 Posty: 203
 Skąd: Trzebnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2006,  09:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kager to syf, jak będziesz miał szczęście to polatają długo, jeśli nie będziesz miał to wiadomo (chociaż do diesla pewnie starczy). Optimala ktoś na forum już testował (chyba szynszyl nawet) i jest spoko, SKF, wiadomo, będzie jeździc długo. Najważniejsze, żebyś całą robotę wykonał czysto i schludnie, nie zostawiac jakic brudów opiłków i innych takich tam. Sprawdź miejsca przylegania bierzni, czy nie ma jakiś występów, zgrubień powstałych np przy odklejaniu bierzni wewnętrznej z piasty. Nawal smaru, żeby miały smarowanie i na koniec dociągnij te łożyska tak z chlebkiem (zalecany moment 220Nm ) czyli ile siły w łapach (no chyba, że masz posturę pudziana to lepiej dynamomtrem, żeby gwintu nie ukręcic  :D). W Twoim roczniku powinno byc łozysko podwójne, po 94 była zmiana (inne zwrotnice, końcówki drążków itp i wtedy jest łożysko pojedyńcze.
 
 Rycho
 
 Rycho
 |  
				| _________________ JetCar XR2
 
 I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
 Robią syf i w tym syfie się tarzają
 I mówię ci, że ten, kto ma władzę
 Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2006,  12:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | hm wywal odrazu piaste to daje ci gwarancje ze przez kolejne 100 tyś tam zaglądać nie bedziesz . A roboty troche jest . bo trzeba wyciągać cąła zwrotnice . Musisz sie uzbroić w klucz 30 chyba i ściągacz do gałek np z poloneza .  odkręcasz na początek śube centralna , potem odkręcasz swożeń wahacza i wysuwasz go ze zwrotnicy . Potem odkręcasz zwrotnice z mc personem albo wyciągasz w całości z cała kolumna . możesz sobie w miedzy czasie odkręcić zaciski hamulcowe w sumie odrazu można po śrube centralnej je zdjąć .Piaste wzjmij sobie z tarcza hamulcowa bo latwiej wybic . Ale tak jak pisalem wywal piaste a uda sie poskladac na kazdym lozysku . ze smarem tez nie przesadzaj bo bedzie go wywalac przez uszczelnienia . sprawdz srednice przegubow i uszczelniaczy bo czasami sa pomieszane |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2006,  12:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Panowie ale QBOSS ma zwykla MK3 z 1.8D a nie DI...  poprostu sie pomylil... a wiem bo ogladalem jego FoFi...  jesli chodzi o lozyska zmien na Optimale lub tez SKF... jak juz Rycho nadmienil... i bedziesz mial swiety spokuj... aha tam sa 2 lozyska na dwoch nie zaleznych bierzniach i przy nabijaniu lozysk zwroc uwage na przerwe miedzy nimi... musi takowa wystepowac bo np w polskiej podrobie widzialem ze sie stykaly te bierznie co owocowalo w krotkim czasie spaleniem lozysk... 
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | QBOSS   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Bożydar
 Wiek: 43
 Dołączył: 14 Kwi 2006
 Posty: 510
 Skąd: Rawa Mazowiecka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2006,  12:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ok wiec dzień roboty mnie czeka co najmniej ,z tym że nie mam ściągacza do piast i za bardzo nie mam od kogo pożyczyć :/ - u polówki było to brutalnie ściąganie młotkiem ale w przypadku mojego autka serce by mi pękło  Aha i jeszcze jedno chyba lepiej od razu zmienić łożyska z obydwu stron ?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2006,  12:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | tak... 	  | QBOSS napisał/a: |  	  | od razu zmienić łożyska z obydwu stron ?? | 
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2006,  13:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeśli chodzi ci o ściągacze do końcówke drążków to sa osiągalne w pierwszym lepszym sklepie z częściami do FSO i kosztuje pare złotych. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patrik2 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  11:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | Osobiscie nie polecam, ale jak sie nie ma sciagacza do końcówek, to można podlożyc pod śrube od końcówki, lewarek trapezowy, i młotkiem uderzać w piaste, powinno puścić. Ale podpinam sie pod ten temat z innym pytaniem, chcialbym się dowiedzieć jaki smar do lożysk polecacie?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  14:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | ŁT43 tzw Towot . Tym smaruje sie łożyska toczne i ślizgowe . Dostępny w puszkach 0,9 kg w cenie ok 15 zł . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patrik2 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  20:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | No własnie całe życie ŁTka używałem, ale zastanawiam się czy może jest już na polskim rynku dostępny jakis lepszy smar do łożysk. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  23:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jest smar statoil np . Ale moim zdaniem nie warto . Statoil ma troche inna konsystencje i dość dziwny wygląd . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |