Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
RATUNKU !!! Chyba alternator
Autor Wiadomość
Leo82 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Leszek
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 17
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Sie 2006, 21:29   

Miałem niedawno podobny problem.
Pojechałem na wakacje nad morze i po drodze straciłem zupełnie ładowanie. Dopóki był prąd w aku to było całkiem nieźle, ale jak się skończył to już stałem. Przez całą drogę co jakieś 60km zamieniałem się z kumplem na aka.
Po powrocie okazało się że przy alternatorze skruszył się przewód od napięcia.
Po założeniu nowej końcówki śmigam dalej.
Proponuje na początek sprawdzić dokładnie połączenia alternatora.
 
 
 
Sucharski
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sie 2006, 23:14   

hehehehe
Zajechałem dziś do garażu z postanowieniem wymontowania tego altka, ale okazało się, że ruszyłem tylko jedną śrubę, druga była tak zapieczona, że stwierdziłem, iż bez kanału jej nie ruszę. Zakęciłem spowrotem i wracam do domu. A tu kontrolka nie świeci się!
Nie zajarzyła przez 8km. W domu podłączyłem miernik:
aku - 12,5V po odpaleniu - 13,7V
Czyli chyba działa? Z tego co czytałem na forum to tak powinno być? Dajcie znać.
Może on nie miał dobrze styku z masą, bo śruby były zaśniedziałe? Nie wiem nawet, czy on tak jest zmasowiony?
Trzymajcie kciuki, żeby mi już poprawnie działał. Może za pomocą dwóch kluczy i młotka zaoszczędziłem 150zł? :D
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sie 2006, 23:27   

hm mogł nie mieć masy a tak jak koledzy pisali może byc słabe przejście plusa . Napewno nie sa to objawy diod prostowniczych tak jak pisałem .
 
 
 
silvercar 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 85
Skąd: Rybnik
Wysłany: 8 Sie 2006, 23:32   

A może po prostu ślizga ci się pasek? Podczas odkręcania śruby mogłeś go naciągnąć... Sprawdź ugięcie paska powinno być w granicach 2-3 mm. Sprawdź te szczotki. Jak waliłeś po kluczu to też mogły zaskoczyć... A tak swoją drogą to dobra stara szkoła młotka i majzla nigdy nie zawodzi :D
_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~
 
 
 
Sucharski
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sie 2006, 23:52   

Pasek sprawdzałem już wcześniej, a do szczotek zajrzę jak znajdę kanał i uda mi się wykręcić ten alternator. Na razie będę obserwował, czy wszystko nadal w porządku, czy dziś po prostu miałem szczęście :)
 
 
kopys 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 22
Skąd: WĄGROWIEC
Wysłany: 14 Sie 2006, 00:43   

Podłącze się do tematu.Mój problem z alternatorem polega na tym, że pewnego pięknego dnia wymieniałem w nim łożyska, przy wyjmowaniu szczotek jedna z nich się ukruszyła.Zrównałem je, od tego czasu przejechałem jakieś 1 tys.km i pulsują mi światła, w radiu, słysze tykanie obojętnie z jaką prędkością jadę. Jest to spowodowane tym, że szczotki muszą się dotrzeć czy coś się uszkodziło jak myślicie ?
_________________
Kopys
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Sie 2006, 02:04   

albo pogiołeś oś wirnik albo uszkodziłeś komutator albo szczotki sa już za krótkie .
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 15 Sie 2006, 08:07   

kopys napisał/a:
pewnego pięknego dnia wymieniałem w nim łożyska,
a czy na ośce wirnika nie ma sladu przesunięcia jej względem wirnika. jak zdejmowałeś łożyska i puknąłeś w ośke to mogłeś przestawić...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Chyba klękł alternator...
harek Elektryka 2 18 Cze 2006, 11:56
Gość
Brak nowych postów Skrzynia.... ratunku!! Pomocy!!
Gość Mechanika 10 22 Wrz 2008, 16:01
SpiderMAN
Brak nowych postów P2464 błąd, 1.6 diesel ratunku.
Kamilusek Silniki diesla 2 4 Lis 2020, 22:30
JoeMix
Brak nowych postów Fiesta mk8 czujniki tpms Ratunku
Wymiana felg z aluminiowych na stalowe i problem z czujnikami
Motodawca11 Elektryka ogólna 1 15 Lis 2023, 10:14
Darekptr
Brak nowych postów chyba odma
jaki ma wplyw i co sie dzieje jak jej nie ma ;p
Leon_SSJ Mechanika 2 8 Paź 2007, 16:26
Leon_SSJ


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.