| [MK3] Tylne prawe koło - hamuje na nożnym a na ręcznym nie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | opawelq   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 11 Lut 2006
 Posty: 74
 Skąd: Libiąż
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sie 2006,  21:16   [MK3] Tylne prawe koło - hamuje na nożnym a na ręcznym nie | 
 |  
               | 
 |  
               | czytalem na forum ale nie ma tego co ja szukam. jak zaciagne reczny na hama to lewe kolo blokuje a prawe tylnie sie latwo kreci. linka napewno nie jest zerwana bo by wogole reczny nie dzialal no i jak ruszalem recznym to ta linka od prawego kole wyciaga sie i wraca zpowrotem czyli linka dziala. no a nozny hamulec jak nacisnalem to wtedy hamuje to prawe kolo. pamietam ze kiedys mi sie tak dzialo ze jak podciagnalem reczny i z gorki jechalo to podciagalem mocno az cos strzelilo i wajche recznego wyzej podciagnalem i lepiej dzialaly hamulce .  w sumie to wiele razy mi sie tak dzialo ze nie dalo cie tak wysoko podniesc wajchy recznego i musialem mocno az tak wlasnie strzelalo. co to moze byc
 |  
				| _________________ hello
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Lut 2010,  19:19, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sie 2006,  22:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | rozkrec bebny i obejrzyj. hamulec nozny hamuje na diwe okladziny na 1 strone, wiec 4 okladziny na caly tyl masz. zas hamulec reczy na 1 okladzine na strone hamuje (2 na tyl). rozkrec prawy beben, linke poogladaj itp. nie jest to duzo roboty a napewno Ci pomoze (Zarowno nauka jak i mechanika za darmo)/ |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2006,  07:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Odyniec chyba nei do konca tak jest - co prawda dzwignia recnego jest na jednej szczece ale naciska ona rowniez poprzez ta rozporke ktora reguluje szczeki na druga okladzine i jako tako hamuja obie. Jezeli na recznym nie hamuje ci jedno kolo to na pierwszy rzut oka przyczyny moga byc dwie: albo masz z jednej strony zatarta linke recznego przy kole albo zatarla ci sie ta dzwignia przy okladzinie wlasnie. Nie wiem czy linke da sie regulowac, dzwigienke da sie natomiast jak najbardziej rozruszac. |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doogi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2006,  08:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam to samo. Ręczny hamuje tylko na prawe koło bo z lewej strony zapieczona jest linka od ręcznego.
 nozny hamuje na wszystkie koła więc musi być to wina ręcznego.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bart1982 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2006,  08:55   Re: prawe tylnie kolo na noznym hamuje a recznym nie hamuje | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | opawelq napisał/a: |  	  | jak zaciagne reczny na hama to lewe kolo blokuje a prawe tylnie sie latwo kreci. linka napewno nie jest zerwana bo by wogole reczny nie dzialal no i jak ruszalem recznym to ta linka od prawego kole wyciaga sie i wraca zpowrotem czyli linka dziala. no a nozny hamulec jak nacisnalem to wtedy hamuje to prawe kolo. 
 | 
 Na 100% winny jest samoregulator przy tym kole na które reczny nie hamuje. Ja mam tak samo, sciagnalem beben, zdjalem szczeki i obejrzalem samoregulator (tzw. polksięzyc) - mial starte ząbki. Naprawa polega na nacięciu nowych lub zamontowaniu nowego.
 pozdr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | opawelq   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 11 Lut 2006
 Posty: 74
 Skąd: Libiąż
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2006,  18:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | dzis probowalem odkrecic ylne kolo ale nie dalem rady. sruba tak dokrecona ze az nawet mocny klucz sie wykrzywial. macie na to jakies rady? |  
				| _________________ hello
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2006,  18:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | a w która strone kręciłeś? |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bit1   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Sie 2005
 Posty: 506
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2006,  18:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kreć w jedną a jak nie idzie to w drugą. Ja mam jedno koło z przykręcone śrubą z odwrotnym gwintem a drugie normalną.
 Na tej z odwrotnym jest taka mała strzałka która sugeruje kierunek odkręcania.
 |  
				| _________________ 
   Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dday   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Gru 2004
 Posty: 390
 Skąd: wawa-anin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2006,  20:30 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Bit1 napisał/a: |  	  | Ja mam jedno koło z przykręcone śrubą z odwrotnym gwintem a drugie normalną. | 
 każdy tak ma
   ale te śruby są naprawde porządnie przykręcone - ostato też chciałem odkręcić i klucz złamałem  :-/  co mnie przekonało aby do warsztatu pojechać i niech oni się męczą
   (i powiem że też się zdziwili że tak mocno zakręcona była ale poradzili sobie szybko
  ) |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | opawelq   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 11 Lut 2006
 Posty: 74
 Skąd: Libiąż
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2006,  21:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja patrzylem na gwint i widzialem ze w lewo sie odkreca. no i nie szlo. moze mi sie uda pozyczyc od kogos jais moniejszy klucz. dzieki za rady |  
				| _________________ hello
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doogi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2006,  23:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja w zimie 45 min się męczyłem ze śrubą. a potem z piastą. kolo poprostu jak przyspawane
   kopniaki z buta nie pomagały to wyciągnąłem 20 kilowy młoteczek i po 5 min wyskoczyło
   
 a klucz weź mocniejszy i moze przedłuż rurką stalową. wtedy ładnie zchodzi.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2006,  08:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Prawe kolo odkreca sie w lewo a lewe w prawo. Co do klucza to tutaj niestety - kupujesz klucz giety na nasadki ale taki za ok 100zl (srednica klucza to chyba z 3cm) i bierzesz 1,5 metrowa przedluzke i idzie jak po masle. Wiem ze to drogo ale policz sobie te polamane klucze i wyjdzie podobnie a najlepiej zrzuc sie np w trojke z kumplami i jest to do przelkniecia. Na ten klucz nie ma bata - musi puscic.   |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maciek85ty   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 16 Sty 2006
 Posty: 57
 Skąd: !!!WAWA!!!
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2006,  12:51   Re: prawe tylnie kolo na noznym hamuje a recznym nie hamuje | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bart1982 napisał/a: |  	  | Na 100% winny jest samoregulator przy tym kole na które reczny nie hamuje. pozdr
 | 
 
 
 Zgadzam się w 100%. Winny temu jest samoregulator. Miałem Identyczny przypadek. Trzeba po prostu tak jakby ułożyć na nowo samoregulator, ale najpierw poluzować linkę hamulca przy dźwigni, potem poprawianie samoregulacji a na końcu z powrotem dokręcamy linkę przy dźwigni.
 |  
				| _________________ http://i5.photobucket.com...mini_podpis.jpg
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2006,  13:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kurde wy to normalnie jasnowidze jestescie  :D:D Bo powody takiego achowania sa co najmniej trzy tak od razu do wymienia: samoregulator, zapieczona linka przy prawym kole, zapieczona dzwignia przy okladzinie. Ale skoro juz odd razu wiecie to git   |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | opawelq   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 11 Lut 2006
 Posty: 74
 Skąd: Libiąż
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2006,  13:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | dzis jade popatrzec za kluczami do auta. za 100zl napewno nie kupie ale jakis tanszy  i jeszcze palnik kupie do podgrzewania srub bo podobno duzo pomaga przy odkrecaniu srub. no nie wiem co ja mam w tm kole popsute. jak odkrece moze zobacze co jest nie tak moze mi sie uda naprawic i napisze na forum. |  
				| _________________ hello
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2006,  14:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | kup sobie klucz z firmy kuźnia. około 30 zł a nawet gaz rurki nie używałem. jak wspominałem kiedyś moje 70kg wystarcyło skacząc po tym kluczu |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | opawelq   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 11 Lut 2006
 Posty: 74
 Skąd: Libiąż
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2006,  14:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja myslalem zeby kupic jakis nasadkowy i nawet z grzechotka  ze moglbym nawet inne nasadki tez dawac. i mialbym do roznych srub   oczywiscie chromowo wanadowe bo sa chyba najmocniejsze.
 
 [ Dodano: Pią Sie 11, 2006 15:00 ]
 aha jeden kolega mi mowil ze tam powinna byc jakas zawleczka na srubce zeby sie nie odkrecala ale ja tam nawet nie patrzylem czy cos jest ale nic niewidzialem.
 |  
				| _________________ hello
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2006,  15:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zawleczki sa w samochodach gdzie ta srube dokreca sie lekko rownoczesnie kasujac luz lozysk. W fiescie to nie ma miejsca. Co do klucza to bron boze nie grzeczotka!!! Solidny klucz taki wygiety pod katem 90 stopni. I on jest wlasnie zakonczony tak ze nakladasz na niego nasadki i mozesz sobie dokupywac dowolne nasadki   |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | opawelq   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 11 Lut 2006
 Posty: 74
 Skąd: Libiąż
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2006,  17:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | heh  klucz juz kupilem taki jak mowiles zagiety ale prawie pod katem 90 stopniz wysowana raczka ze wieksza sila jest  z topexa  ale chromowano vanadowy czyli mocny  moze sie uda.  i nasadke tez 30mm no i palnik za 19zl moze sie przyda   dzieki za rady ale moze bede jeszcze potrzebowal rad. w sumie to napewno:P
 |  
				| _________________ hello
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bart1982 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2006,  21:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprobuj odkrecic cztery sruby od tylu bebna, zejdzie Ci caly beben razem z piasta i lozyskami a dostep do szczek bedzie bardzo dobry |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |