| ekran cieplny | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | YonasH [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lip 2006,  16:40   ekran cieplny |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam na początek zaznaczam: szukałem z użyciem wszystkich słów kluczowych jakie mi wpadły do głowy
   
 Problem:
 Mam zestaw K&N 57i (on naprawdę dodaje na wysokich i to dużo!!)
 Jednak w komorze silnika mam piec hutniczy. Jest to motor ZETEC 1.6 16V i jest tam na prawdę ciasno. Filtr jest bezpośrednio nad skrzynią i prawie dotyka rury idącej do chłodnicy. Skutek taki, że po nagrzaniu auta, filtr jest strasznie gorący, co objawia się zmniejszeniem osiągów (auto o wiele lepiej "idzie" na trasie, gdy filtr i komora jest stale chładzona powietrzem).
 
 Rozwiązanie:
 Zbudować ekran/obudowę/komorę (zwał jak zwał) która odzieli stożek od gorącego silnika.
 
 Ale jak i z czego? A właściwie z czego, bo z "jakiem" sobie już poradzę
   Niech mi tylko nikt nie pisze, że z karbonu
  chyba, że ten ktoś mi to zasponsoruje 8) Wiem, że potrzebny będzie jakiś materiał termoizolacyjny. Ale co?
 Może być coś takiego, ale niepełny m² tej maty kosztuje 125zł.
 Znajomy pół żartem, pół serio mówił mi o kocu gaśniczym
   Tak czy tak, muszę najpierw zbudować swego rodzaju puszkę. Mam wykorzystać oryginalne części? Czy może zbudować coś samemu? Z metalu? Z aluminium? Z PCV?
 
 Dziękuję za rozwiązania, pomysły i sugestie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LOY   Członek Honorowy FKP
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 16 Mar 2005
 Posty: 1367
 Skąd: Zamość/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lip 2006,  16:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kiedyś doktoryzując sie na filtrach stozkowych ..zapamietale wyposażałem w nie na chwilę wszystkie auta w rodzinie -montowałem różne stożki i mierzyłem przyśpieszenia i elastycznośc -szybko wpadłem  na to ze stożek narazony na nadmuch gorącego powietrza traci na skutecznosci ale poniewaz filtry były montowane "tylko badowczo" sens budowania estetycznych puszek czy kurtyn termicznych nie miał sensu-wówczas wpadłem na pomysł wyorzystywania ....dużych aluminiowych tacek na grilla  tak,tak spełniają się w tym celu wspaniale maja podwójne ścianki i mozna je swobodnie doginać do kształtu otoczenia stożka ...wyglądaja fatalnie ale polecam je jako doskonałe i skuteczne rozwiązanie na chwilę . A na długo tacki zastepujesz blacha aluminiowa lub szlachetną - dobrym patentem jest zastosowanie podwójnych scianek ..przepuszczalnośc ciepła zostaje skutecznie ograniczona...pcv odradzam jej odpornośc na temperature jest b.niska i może nawet sie odkształcic. Montując stożki wykorzystywałem "swoj patent" tuż przy stozku umieszczałem sensor  od termometru ( do kupienia w każdym  hipermarkecie) i na bieżaco jadac monitorowałem temperature  przy  stożku. Zazwyczaj uszczelnienie ..lub dodanie tacek  skutecznie obniżało temperaturę .termometr to żaden wydatek a masz pewność ze twoja kurtyna działa naprawdę, a nie tylko poprawia twoje tuningowe samopoczucie . PSszczelna puszka wymaga doprowadzenia powietrza ...bo odcinając filtr od reszty komory odcinasz go też od powietrza ...więc budujac puszkę czy kurtynę miej na uwadze umiejscowienie rur..na szybko świetnee są rury gazowo-kominowe z karbowanego aluminum..na długo sa  jednak do kitu bo chropowate (karbowane) ścianki zmniejszają prędkosć powietrza ,tworza zawirowania  co  niestety powoduje zwiększenie jego temperatury...docelowo buduj układ z rurek gładkich(alu lub pcv) -co na celu ma spowodowanie t.z : dolotu dynamicznego .Unikaj gumy która często pod wpływem wysokiej temperatury kurczy się zmniejszając srednice rury....no to znacie moje wszelkie sekrety
   |  
				| _________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kamil   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kami
 Wiek: 41
 Dołączył: 02 Cze 2006
 Posty: 182
 Skąd: Grójec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2006,  09:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam.Ja jak kombinowałem z tym ekranem kupiłem na szrocie za 15 zeta ekran cieplny który jest montowany między tłumnikiem a podłogą.To był akurat od audi ale to nie miało znaczenia.wyprostowałem go elegancko i dociołem tak jak potrzeba i jest naprawde oki. |  
				| _________________ ..::Zawsze warto spróbować aby nie żałować::..
 ..::Rzeczy trudne można zrobić od razu , dopiero niemożliwe wymagają trochę czasu::..
 
   WAWA Team
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wodz 
  
 Dołączył: 17 Cze 2004
 Posty: 40
 Skąd: Okolice Rzeszowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2006,  12:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Proponuj coś takiego.Tanim kosztem,estetycznie to wygląda.(przykład na kumpla FE) 
 http://members.lycos.co.u.../obrazek8a.html
 
 Na zdjęciach za bardzo nie widać jak dokładnie jest zrobione dolot zimnego powietrza.W zderzaku jest wycięty otwór i wstawiona plastikowa rura(używana w audio do basu zwrotnego)na nią jest założona rura aluminiowa(rozciągliwa,karbowana),połączone jest to z osłoną która jest zrobiona z blachy aluminiowej ryflowanej.
 
 http://members.lycos.co.u.../obrazek7a.html
 
 
 Pozdrawiam.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta Xr2(mk1)
 Fiesta stara ale jara!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maerik   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i/71KM
 Wiek: 42
 Dołączył: 13 Kwi 2005
 Posty: 722
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2006,  17:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Wodz napisał/a: |  	  | Proponuj coś takiego. | 
 
 Ma to sens ale zderzak brzydko zrobiony
   No i nie rozumiem czemu stozek jest praktycznie odwrocony do tylu - moglby byc przeciez chociaz prostopadle do jazdy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piesek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Sty 2005
 Posty: 1226
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2006,  18:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | a nielepiej by było wspawać skrzela w błotnik np. od mercedesa sprintera i przyłożyć blisko niego stożka? napewno to najlepiej by się sprawdziło |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wodz 
  
 Dołączył: 17 Cze 2004
 Posty: 40
 Skąd: Okolice Rzeszowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2006,  22:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | No i nie rozumiem czemu stozek jest praktycznie odwrocony do tylu - moglby byc przeciez chociaz prostopadle do jazdy. | 
 
 Dlatego że właśnie w tym miejsc co "czubek" stożka wychodzi rura z doprowadzeniem chłodnego powietrza.A pasuje żeby powietrze było doprowadzone od czoła stożka,a nie gdzieś całkiem z boku.
 
 
 
 Pozdrawiam.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta Xr2(mk1)
 Fiesta stara ale jara!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2006,  23:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Wodz napisał/a: |  	  | [.A pasuje żeby powietrze było doprowadzone od czoła stożka,a nie gdzieś całkiem z boku. 
 
 
 .
 | 
 
 uzasadnij .
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maerik   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i/71KM
 Wiek: 42
 Dołączył: 13 Kwi 2005
 Posty: 722
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  08:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: |  	  | uzasadnij | 
 
 Hehe, jak w szkole
   
 Przypominam, że niektóre stożki mają od czoła metalową osłonę.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wodz 
  
 Dołączył: 17 Cze 2004
 Posty: 40
 Skąd: Okolice Rzeszowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  10:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nic nikomu nie mam zamiaru udowadniać,bo po co?Przedstawiłem tanią i w miarę estetyczną metodę montażu filtra stożkowego na przykładzie kolegi autka.A na dole fragment artykułu którym się kierowaliśmy przy montażu. 
 
 Montując filtr stożkowy należy pamiętać o odpowiednim jego umieszczeniu w
 komorze silnika. Jeżeli chcemy uzyskać jak najlepszy efekt, musimy wybrać jak
 najzimniejsze, czyli najbardziej oddalone i efektywnie przewietrzane miejsce. Po
 umieszczeniu filtra w do celowym miejscu jego pracy, warto wykonać osłony z
 cienkiej blachy aluminiowej bądź pleksi oddzielając go od rozgrzanego silnika i
 otaczającego go powietrza. W ten oto prosty sposób wyeliminujemy możliwość
 zasysania gorącego powietrza. Gdy ten etap będziemy mieć za sobą, drugim ważnym
 elementem jest doprowadzenie zimnego powietrza z zewnątrz. Najlepiej do tego
 celu użyć giętkich przewodów aluminiowych o dużej średnicy. Wykorzystując na
 przykład jeden z wlotów w zderzaku, umieszczamy przy nim wlot do"rury" i
 kształtując ja, doprowadzamy powietrze bezpośrednio do samego czoła filtra. Tylko w
 ten sposób możemy w pełni wykorzystać potencjał zawarty w stożkowym filtrze
 powietrza. Cała operacja jest to dość trudna w praktyce i czasochłonna, warto
 jednak poświęcić na to kilka,bądź kilkanaście godzin pracy.Dzięki temu
 pozwolimy naszemu silnikowi na zaczerpnięcie głębokiego oddechu, który
 pozytywnie odbije się na jego osiągach.
 
 
 To tyle mam do powiedzenia,zacytowania w tej kwestii.Jeśli jestem w błędzie(autor artykułu również)proszę Cię Żółwik sprowadź mnie na dobrą drogę.
 
 
 Pozdrawiam.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta Xr2(mk1)
 Fiesta stara ale jara!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  10:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może jak w szkole ale Wódz dobrze gada więc było by miło żeby to uzasadnił bo widzę że nikt mu nie uwierzy na słowo że tak ma być i koniec . 
 Ja nie spodkałem stożka który nie miałby metalowej ( lub innej nieprzepuszczalnej ) powierzchni od czoła ( przeca to jest zasłonięcie cześci łączącej dwie części materiału filtrującego , wewnętrznej i zewnętrznej , lub zamknięcie stożka od jednej strony )
 
 POza tym zwróćuwage  że większość obudów do stożka wygląda tak że z jednej dochodzi powietrze , a z drugiej wychodzi przefiltrowane - wszystko  w osi stożka . Jak myśłisz dlaczego tak jest ?
 
 [ Dodano: Wto Sie 22, 2006 11:36 ]
 Wódz mnie ubiegł swoim postem gdyż moja wypowiedź traci sens będąc pod jego
   
 Po prostu w przypadku tak poprowadzonego dolotu opory stawiane przez filtr oraz zawirowania powietrza tworzone w tym miejscu są  jak najmniejsze ( a przedewszystkim przewidywalne )  . Tzn jest to półprawdy gdyż najlepiej jak stożek z tak zrobionym doprowadzeniem powietrza jest w zamkniętej obudowie ( z tego co kajażeto Zefir ma taką ) Ale wtedy licząc dolot należy wziaćpod uwage jego kompletnmą  długość  od wlotu w zderzak do przepustnicy .
 
 [ Dodano: Wto Sie 22, 2006 11:38 ]
 ps : Wódz jakbym miał cięna dobrą drogę sprowadzicto bym cie musiał przekonać żebyś mk1 kupił - co ty na to ?
   |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zefir   
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotruś
 Wiek: 39
 Dołączyła: 30 Wrz 2004
 Posty: 1562
 Skąd: Łódź/Ozorków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  10:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | dobrze gadacie   tylko oprocz tego jak ja bede robil u siebie dolot to oprocz ekranu cieplnego
  bedzie on zamkniety w puszce w z wlokna szklanego i bedzie wymuszony obieg zimnego powietrza tylko do filtra 
   
 sorki za slaba jakosc
 |  
				| _________________ Cific TypeS r18a2 140KM  180NM
 ...drin team....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  10:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zefir - nic dodać i nic ująć . Właśnie o tym mówiłem . |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wodz 
  
 Dołączył: 17 Cze 2004
 Posty: 40
 Skąd: Okolice Rzeszowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  11:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Żółwik bylem w posiadaniu mk1 przez prawie 5lat i to w unikatowej wersji xr.Teraz żałuje że się z nią rozstałem :cry: .Myślałem ostatnio o jej odkupieniu,ale po oglądnięciu jej stwierdziłem że to już zwłoki auta.Chodzi mi o silnik i zawieszenie.Z silnika już raczej nic nie zrobi bez ponownego remontu :-(. Zawieszenie roztłuczone na amen :-( .Ale jedynym i największym plusem została blacharka która się nadal uchowała w perfekcyjnym stanie(robiłem jej kapitalny remont jak była w moim posiadaniu,nie jakieś klejenie do kupy budy).Jak bym znalazł na ulicy kwotę rzędu 10tyś to bym wiedział co z tą budą zrobić  ,bo moim marzeniem było wstawienie tam silniczka 1.8 16v zetek,a nawet 2.0 z esiego rs2000 z którym już by były większe problemy(gabarytowo większy od zeteka). 
 Tak to jest jak ktoś nie wie jak obchodzić się z"unikatami".Dorwali ją(czyt.moją byłą fieste)młodzi ludzie jeżdzący wcześniej 126p i zakatowali ją.Ja sam również jej nie oszczędzałem,ale wiedziałem kiedy dość.
 
 
 Przepraszam za odejście od tematu.
 Rozmarzyłem sie hehe.
 
 Pozdrawiam.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta Xr2(mk1)
 Fiesta stara ale jara!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  12:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mod spamuje , ale jaja   
 Pamiętam Twoje mk1 jeszcze z czasów FFC . - Cóż powiedzieć - szkoda jej .  :-/
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | YonasH [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Wrz 2006,  00:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | wracam do tematu  sam go założyłem, a nie czytałem od miesiaca   
 dwie uwagi:
 -w mojej Fieście (Futura'94) brakuje miejsca na dobry dolot. W tej chwili powietrze biorę spod zderzaka. Żeby myśleć więc o dobrym dolocie, muszę zmodyfikować zderzak :/
 -mam stożek K&N - nie mam pewności, ale chyba zabrudził mi dość szybko przepływomierz. Może chodzi o te "olejki", którymi nasączone są filtry stożkowe :?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | djpleban [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Wrz 2006,  12:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | może z tymi olejkami po prostu..... przesadziłeś.... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | YonasH [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Wrz 2006,  00:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | djpleban napisał/a: |  	  | może z tymi olejkami po prostu..... przesadziłeś.... | 
 No właśnie nie mogłem przesadzić, gdyż filterka jeszcze nie czyściłem.... Olejki ma więc seryjne.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |