| 
		fiesta 1.1i GT | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 doktorekx [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2006,  09:51   fiesta 1.1i GT
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam
 
 
posiadam fieste z 91 roku 1.1i. Znalazłem ostatnio na internecie pewien artykuł na temat obróbki głowicy, gość przerobił głowice poloneza tak że piszczały opony na 3 biegu, podobno daje to troche przyrostu mocy. Mianowicie polerowanie kanałów dolotpwych i wylotowych, zebranie materiału z nich , planowanie głowicy i coś tam ejszcze nagrzebał. Myślałem czy by czegoś takiego niezrobić w mojej fiescie, zwlaszcza ze koszt takiego zabiegu niejest jakis kosmiczny jak sie to zrobi w garażowych warunkach. Jesli ktoś robił już GT głowicy w fiescie to prosilbym o jakies rady, spostrzezenia lub cokolwiek na co zwrucic uwage, czego nierobic i ogólnie co myslicie o takim czymś?
 
Jeszcze takie pytanko: co by można wywalić z fiesty zeby ja troche odelżyć? niechodzi mi o elementy typu fotele    itp gdyz ma sluzyc do normalnej jazdy i eksploatacji.
 
I ejszcze pytanko czy jesli bym założył fele aluminiowe z tą sama szerokoscia opon co stalowe i rozmiarem czy jakoś wpłynie to na plus? sadze ze alufele są lżejsze od stalowych?
 
dzieki za wszelkie odpowiedzi. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2006,  11:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kolego z 1.1 nie wykrecisz za duzo... to raz 
 
nastepna rzecza jest to ze w garazowych wwarunkach nic nie zrobisz(no jedynie rozwalisz glowice) poprostu to nie silnik Suzuki gdzie GTi bylo fabrycznie zaklute i z silnika 1.3 w serii bylo przeszlo 100KM to jest stara konstrukcja a z racji pojemnosci nie uzyskasz nawet duzego przyrostu momentu nie mowiac juz nic o mocy... a glowna role w przyspieszaniu odgrywa moment obrotowy a nie moc...   
 
 
Pozdrawiam | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojtass  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2006,  13:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja tam bym nie sluchał że się nei da i wziął się za silnik.
 
 
Był tu kiedyś człowiek o nicku .mat., on zrobił cos bardzo ładnego z silnikiem 1.1 (w sumie to 1.3 ale to był zlepek różnych), polecam poczytać bo efekt będzie napewno.
 
 
Ale lepiej zaprzyjaśnij się z jakimś ślusarzem lub zakręć na uczelni jeśli studiujesz na jakiejś technicznej, przyrządy bardzo się przydadzą.
 
 
Pozdro | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2006,  13:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Fordon ma racje - z gówna bata nie ukręcisz . 1.1 w wersji występującej w mk3 ledwo daje sobie radę z przebiegami które ma na karku ( 150 - 300 tyś ) a jak zaczniesz przy nim grzebać jego trwałość może jeszcze spaść . Jeżlei chcesz sam podłubać to sposobem na naprawdę zauważalny przyrost mocy za rozsądne pieniądze jest swap 1.1 -> 1.4 CVH . 
 
Każde inne rozwiazanie w postaci dłubania 1.1 i tak doprowadzi Cie  do tego wniosku tylko będzie musiało upłynąć neco czasu i kasy zanim sam na to wpadniesz . 
 
 
[ Dodano: Nie Lip 23, 2006 14:26 ]
 
 	  | Wojtass napisał/a: | 	 		  | Ja tam bym nie sluchał że się nei da i wziął się za silnik. | 	  
 
A kto mówi że sie nie da ? Fordon napisał że gra nie warta świeczki . 
 
 
 	  | Wojtass napisał/a: | 	 		  | Był tu kiedyś człowiek o nicku .mat., on zrobił cos bardzo ładnego z silnikiem 1.1 (w sumie to 1.3 ale to był zlepek różnych), polecam poczytać bo efekt będzie napewno. | 	  
 
 
Miło że wspominasz Mat-a ale z tego co dobrze pamiętam to tak jak napisałem - na końcu swojej drogi stwierdził że gra była nie warta świeczki ( o ile mnie pamieć nie myli ) a ilośćwłożonej pracy i kasy nie adekwatny do uzyskanych wyników 
 
 
Niestety od czytania efektów nie będzie .
 
 
Poza tym mody Mata wykraczały dalekoooooooooo poza warsztatowe dłubanko i umijętności początkującego dłubacza z istrukcją ściągnmiętą z netu w ręce .
 
 
 	  | Wojtass napisał/a: | 	 		  Ale lepiej zaprzyjaśnij się z jakimś ślusarzem lub zakręć na uczelni jeśli studiujesz na jakiejś technicznej, przyrządy bardzo się przydadzą.
 
 
Pozdro | 	  
 
 
Co do przyjaźni ze ślusarzem to popieram - ludzie powinni szukaćnowych znajomośći ( nei wiem tylko dlaczego uwypukliłęś akurat jedyne ta profesje . znam paru miłych piekarzy , murarzy a nawet miłego prestigiditatora )  
 
 
Co do przyrządów z uczelni technicznej - to raczej nic nie wynoś bo to sie nazywa kradzież . 
 
 
ps : Wojtass dłubiesz sam cośprzy głowicach ? | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojtass  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2006,  17:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  
 
 
 
Miło że wspominasz Mat-a ale z tego co dobrze pamiętam to tak jak napisałem - na końcu swojej drogi stwierdził że gra była nie warta świeczki ( o ile mnie pamieć nie myli ) 
 
. | 	  
 
 
Pamięć jednak nawala, lecytynkę polecam.
 
 
 	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  
 
 
Co do przyrządów z uczelni technicznej - to raczej nic nie wynoś bo to sie nazywa kradzież . 
 
 | 	  
 
 
Widze, że z Ciebie rawdziwy "Polak", tylko żeby wynieść i ukraść.
 
 
 
I nie bulwersuj się, jak ktoś napisze cos innego niż Ty, w radiu mówili, że w upały nie wolno się przemęczać, również prsychicznie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2006,  19:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wojtass , ponawiam pytanie ,  dłubiesz coś sam przy głowicach ?? | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xr2fun  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/96KM 
                  Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2006,  20:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Samo przepolerowanie i powiększenie kanałów w głowicy niewiele zwiększy moc. A gdzie wałek, większe zawory, silniejsze sprężyny etc. itd. Szkoda pieniędzy. Włóż lepij 1,4 cvh na gaźniku i zrób to co chcesz zrobić w 1,1 z głowicą i masz prawie 30% mocy więcej bez zbędnych kosztów na części tuningowe. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 doktorekx [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2006,  20:34   :)
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wlozyc 1.4 na gazniku? a nielepiej na wtrysku? czy moze gaznikowy jest bardziej "podatny" na -rzerobki? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lehu8  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Leszek 
                  Wiek: 48  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 329 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2006,  20:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja powiem tak, bardzo polecam polerowanie kanałów i gardzieli w gaźniku a wprzypadku wtrysku jednopunktowego jego gardzieli. Nie chodzi tu o przyrost jakiejś mocy tylko poprawia to znacznie dynamikę auta 8) 
 
Dobrze jest jeszcze zamontować w filtrze powietrza zawirowywacz     
 
Niedługo zabieram się za urzączenie wtryskowe w mojej fiestce, jak zrobię to pokażę efekty    
 
Na początek polecam zdjąć tą rurę dolotu powietrza z termostatem, ogranicza ona mocno dolot, w lecie nie jest konieczna a na zimę się założy    trochę głośniej słychać silnik przy ostrym rozpędzaniu ale autko znacznie lepiej śmiga    | 
             
						
				_________________ -L E H U- ID#49
 
Fiesta Mk2 1.1-była
 
 
http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
 
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
 
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2006,  20:43   Re: :)
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | doktorekx napisał/a: | 	 		  | wlozyc 1.4 na gazniku? a nielepiej na wtrysku? czy moze gaznikowy jest bardziej "podatny" na -rzerobki? | 	  
 
 
skoro masz 1.1 na wtrysku to 1.4 na mono będzie optymalnym rozwiązaniem  skrzynia od 1.1 bezie jeszcze w miarę wyrabiała , tak samo heble , poza tym nie będziesz musiał kombinować nic z bakiem i pompą paliwa . 
 
 
masz ( teoretycznie ) 75 KM zamiast ( teoretycznie ) 55 które chciałes rozdmuchiwać . 
 
 
[ Dodano: Nie Lip 23, 2006 21:48 ]
 
lehu8 - ja cie znam i wiem że żartujesz ale niektórzy mogą nie łapać  dowcipu ( tym bardziej że to nie HP  ) więc dawaj znak jak robisz sobie jaja ;-) | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adi08 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2006,  21:04   Re: :)
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  
 
 
skoro masz 1.1 na wtrysku to 1.4 na mono będzie optymalnym rozwiązaniem  skrzynia od 1.1 bezie jeszcze w miarę wyrabiała  
 
 | 	  
 
"bezie jeszcze w miarę wyrabiała"??? ta skrzynka wsadzona do 1.6 śmiga i nic jej nie jest (sprawdzona w rajdowych wraunkach) więc to "w miare" moim zdanie jest zbyteczne | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xr2fun  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/96KM 
                  Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2006,  21:13   Re: :)
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | doktorekx napisał/a: | 	 		  | wlozyc 1.4 na gazniku? a nielepiej na wtrysku? czy moze gaznikowy jest bardziej "podatny" na -rzerobki? | 	  
 
Oczywiście, że tak. Przy gaźniku, gaźnikach masz mniej problemów z uzyskaniem właściwych składów mieszanki. Jedyny minus - trujesz środowisko! Jak jesteś "zielony" rób na wtrysku kombinacje a nie jest to proste i tanie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2006,  21:15   Re: :)
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | adi08 napisał/a: | 	 		   	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  
 
 
skoro masz 1.1 na wtrysku to 1.4 na mono będzie optymalnym rozwiązaniem  skrzynia od 1.1 bezie jeszcze w miarę wyrabiała  
 
 | 	  
 
"bezie jeszcze w miarę wyrabiała"??? ta skrzynka wsadzona do 1.6 śmiga i nic jej nie jest (sprawdzona w rajdowych wraunkach) więc to "w miare" moim zdanie jest zbyteczne | 	  
 
 
Adi ok w rajdowych warunkach wytrzyma ( Sam mam skrzynkęod 1.6 która wg " znafcuf " była do umycia a u mnie jeździ 60 kkm i nadal wyje ) ale jak ktoś miał 1.1 to nie wierzę że jak zapakuje 1.4 to ruszy ze skrzyżowania bez utratu przyczepności więc to " w miarę " jest rodzajem asekuracji wypowiedzi ;-)  
 
 
ps : nie ma części idiotoodpornych 
 
 
[ Dodano: Nie Lip 23, 2006 22:18 ]
 
 	  | xr2fun napisał/a: | 	 		   	  | doktorekx napisał/a: | 	 		  | wlozyc 1.4 na gazniku? a nielepiej na wtrysku? czy moze gaznikowy jest bardziej "podatny" na -rzerobki? | 	  
 
Oczywiście, że tak. Przy gaźniku, gaźnikach masz mniej problemów z uzyskaniem właściwych składów mieszanki. Jedyny minus - trujesz środowisko! Jak jesteś "zielony" rób na wtrysku kombinacje a nie jest to proste i tanie. | 	  
 
 
zgadzam sie z Tobą ( respect ) ale jak ma 1.1 na wtrysku to mniej rzeźby będzie żeby wpasować 1.4 na wtrysku  . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daras84  		  
		 
         King of Bednary 2011
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2006,  22:21   Re: :)
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               [quote="Żółwik Tuptuś"][quote="adi08"] 	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  
 
 
 ale jak ktoś miał 1.1 to nie wierzę że jak zapakuje 1.4 to ruszy ze skrzyżowania bez utratu przyczepności więc to " w miarę " jest rodzajem asekuracji wypowiedzi ;-)  
 
 
  . | 	  
 
 
ja mialem skrzynke z 1.1 w swoim ziutku i przy odpowiednim ogumieniu da rade żwawo wyskoczyc na skrzyzowaniu co do wytrzymalosci to pochulała dokladny miesiac tj. ok 2500-3000tys km dosyc mocnej jazdy    | 
             
						
				_________________ AUTO LAWETA 24H
 
SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 LOY  		  
		 
         Członek Honorowy FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lip 2006,  13:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To i ja podzielę sie miomi doswiadczeniami w "tjuningu" mk3 1,1. 
 
Kupiłem kiedys 1,1 na dawcę karoserii-w momecie gdy wewnatrz został juz tylko fotel i deska z zewnątrz znikneły takie "niepotrzebności" jak zderzaki czy lapy    a w miedzyczasie ostatni tłumik zdezerterował z własnej nieprzymuszonej woli    - postanowiłem sie tym czymś przejechac ..i wierzcie mi byłem pozytywnie rozczarowany ..oczywiście znam stara zasadę ze moc wzrasta wraz z głośnością(chałasem)       ale mając świeże porównanie do stanu sprzed kilku godzin  gwarantuję ze auto wyrażnie nabrało wigoru. Więc rada-jesli masz wyrozumiałą dziewczynę ..a i tobie nie potrzeba duzo -wywal ile zdołasz-cóż przy osiągach i tak nie moc silnika się liczy- ale stosunek mocy do masy właśnie . | 
             
						
				_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaczylibodzio [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lip 2006,  13:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hehehe, radosc jak dziecka    Znam to z doswiadczenia jak sierre spawalem i tak samo moge to powtorzyc, wywalaj co sie da. Ja niestety mam wybredna panne to nie wyrzuce nic    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 RKRman  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 52  Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lip 2006,  14:06   przeróbki
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               CZE     
 
 
 
..a ja powiem żeby kolega próbował wszystkiego co mu tylko glaca podpowie     ..własna nauka choć za pewne nie będzie najtańsza - zostanie na dłuuugo  .......my po prostu tak mamy że jak se samemu człowiek czegoś nie ukręci , niezje*^*&^, nie przepłaci ..to gotowiec w postaci dobrych i sprawdzonych rad kolegów nie podziała w 100%-ach     ......pozytywny aspekt to taki że jak spiermandolisz swój 1,1 ...to za niewielkie pieniądze dokupisz "większy litrarz "      dedykowany fabrycznie do  fiesty...czyli postawiony pod ścianą  pójdziesz skrótami w oparciu o doświadczenie klubowiczów ...czego oczywiście mocno nie życzę  ..ale jak wiemy w życiu bywa różnie...dlatego zanim coś zrobisz 5 razy podumaj czy robiąc 2 kroki do przodu nie robisz 4-ech do tyłu ...
 
 
POZDRAWIAM  i życzę miłej "osobistej lekcji tjuningu " ......każdy mądry jak już ją ma za sobą ....więc   dajcie się pany koledze wykazać, niech robi doktorat, przecież w samej robocie też jest frajda ..nie    
 
 
PS ...ode mnie mała rada......zakup drugi silnik wg wskazówek kolegów , podłub przy nim troche , jesli sam nie wiesz jak to poproś kogoś kto ma doświadczenie- to nie wstyd powiedzieć : Nie wiem jak to zrobić  bo jeszcze tego nie robiłem .." ...cały czas mając sprawny samochód któregoś dnia podmienisz serducha ........radocha będzie pewna     | 
             
						
				_________________ fajnie było ją mieć 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Darekmk3  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Darek 
                  Wiek: 41  Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lip 2006,  14:20   Re: przeróbki
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | RKRman napisał/a: | 	 		  
 
 
PS ...ode mnie mała rada......zakup drugi silnik wg wskazówek kolegów , podłub przy nim troche , jesli sam nie wiesz jak to poproś kogoś kto ma doświadczenie- to nie wstyd powiedzieć : Nie wiem jak to zrobić  bo jeszcze tego nie robiłem .." ...cały czas mając sprawny samochód któregoś dnia podmienisz serducha ........radocha będzie pewna     | 	  
 
dokładnie słuchaj sie Potra bo dobrze prawi,najlepiej eksperymentowac na czymś zastępczym coby niepotegowac:P heh,nic więcej nie pisze bo Piotrek napisał juz wyczerpująco a zna sie górolicek na rzeczy    ,i nie zebym sie tu podlizywał    hehe
 
pozdro    | 
             
						
				_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
 
www.fiesta-squad.prv.pl
 
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
 
cos dla grupy jebax teoretix
 
fiesta rs 1300 w akcji | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KacpeRS [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lip 2006,  18:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zgadzam się kup drugi silnik i kombinuj ten co jest w aucie zostaw w spokoju bo może się tak zdażyć że niebędziesz miał czym pojechać po części a to jest najgorsze jak robota stoi w miejscu z mało ważnych przyczyn... jest jadna żecz którą możesz zrobić na sam początek powiększyć okna w kolektrorze dolotowym jak sie go zdejmie to odrazu widać o ile okna są zamałe powiększyć je można frezem palcowym no ale jak nie ma do niego dostępu to porezać to można troche zwykła wiertarą i grubym wiertłem ja tak robiłem potem pilnik żeby wyrównać i polerka | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 doktorekx [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lip 2006,  21:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               koledzy jeszcze takie pytanie, modyfikacja wydechu podobno daje efekty niezle, w zwiazku z tym ze muj wydech wisi ma dziure i wogule nadaje sie do wymiany postanowilem zapodać nową rure:). Ale czytalem ze niemozna też przesadzic ze średnicą rury wydechowej bo wtedy bedzie spadek mocy a nie przyrost.
 
Według mnie muj wydech ma taka sama srenice jak 1.3 bo to w sumie te same silniki (poza pojemnością) a czy wydech od 1.4 byłby okej? czy on ma wogule większą srednice? i czy da rade go wogule rpzyjkrecić do kolektora od 1.1i ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |