| 
		[MK3] Wymiana tarcz i klocków | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Lip 2006,  20:35   [MK3] Wymiana tarcz i klocków
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Prosze Was o rade na co mam zwracac uwage przy wymianie ? co mozna zepsuc i na co trzeba zwracac uwage. Zastanawiam sie czy płyn hamulcowy nie wyleci jak sie wymienia tarcze z klockami? bo w instrukcji wymiany tarcz jest napisane podstawic naczynie na plyn hamulcowy - prosze o rade. | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Lip 2010,  00:00, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lip 2006,  01:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               płyn ci prawa wylecieć nie ma bo odkręcasz zacisk i jarzmo ale nie odkręcasz przewodu hydrauliki hamulca . Na co zwrócić uwage
 
1 . zeby zacisk nie wisiał na przewodzie elastycznym 
 
2 . wyczyścić prowadnice klocków 
 
3. Sprawdzić stan gumek pyłochronnych 
 
4. Zobaczyć czy tłoczek w zacisku pracuje (czy nie stoi) 
 
5 skontrolować przewody elastyczne czy nie maja pęknięć i zgrubień
 
6 nie zniszczyć piast podczas zbijania tarczy .
 
7 . Sprawdzić stan gumek prowadniczek zacisku pływającego
 
i to w sumie na tyle . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 yara  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 15 Lis 2004 Posty: 40 Skąd: kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lip 2006,  16:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nic dodać nic ująć     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kiler [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lip 2006,  19:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ha wlasnie wczoraj to samo robilem!! diodalodz dobrze gada    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lip 2006,  23:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ratuuunkuu ukreciłem srobke ta co trzyma tarcze i co teraz? jak ja mam wykrecic probuje ja rozwiercic ale wyjsc nie chce skubana heeelp  kaput | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2006,  00:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hm
 
to ja olej. Rozwierć łepek zdejmij stare tarcze i wsadź nowe . Ta śruba jest tylko poto zeby pod tarcze nie dostał sie jakiś syf jak masz zdjęte koło . W praktyce po 2 tyś tarcza sama już tak przyrdzewieje do piasty ze trzymać sie bedzie . Pozatym w mk3 sa jeszcze szpilki na które nachodzi tarcza wiec nie ma żadnego problemu . W starszych modelach jest również poto zeby nie obróciła sie tarcza względem piasty podczas wymiany koła . Bo wtedy śruby nie pasuja w otwory . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andreoz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2006,  11:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam 
 
Hmmmm przerabiałem temat jakiś miesiąc temu: podczas wymiany tarcz warto się uzbroić w sciągacz odpowiednio duży aby jego łapy zaczepić za tarczę (nie polecam ładowania młotem to tarczach - zreszta w moim przypadku to nie pomogło :(   )Jedną tarczę sciągnąłem owym sciągaczem ale druga już się nie dała- połamałem tarcze:( ale skoro juz wiedziałem jak wygląda goła piasta bez obaw o rozwalenie  (przecięcie) drugiej piasty mogłem użyc bardziej zaawansowanego narzędzia    w stylu szlifierki kątowej :)Poprostu przeciąłem tarczę na pół i już bez ŻADNYCH problemów zeszła z piasty. 
 
no i pamiętaj o dokładnym  wyczyszczeniu powierzchni styku piasta-tarcza z naciskiem na słowa "DOKŁADNIE":) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2006,  23:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dziekuje Wam wszystkim udało sie zalozyc nowe tarcze z lewej strony tak rozwiercilem ja ze wsyszła sama a z prawej haha sróbke odkrecilem bez uzycia narzedzi sama sie odkrecila    lol Nowe tarcze mi sie podobaja ale mam pytanie czy jak hamuje to wydaje mi sie jakby slabiej hamowalo a moze mi sie wydaje kurde nie wiem juz sam ale rowno hamuje i bez trzaskania    | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2006,  09:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hm
 
po 100 km powinna sprawność hamulca wrócić do normy . Poprostu musza sie tarcze i klocki poukładac . Przez pierwsze 100 km moga sie grzać . Potem już im nie wolno . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 romek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lip 2006,  14:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!!!
 
 
Ja wlasnie w sobote tez wymienilem tarcze i kolcki. I teraz mam problem bo grzeja mi sie dosc mocno, po przejechaniu ok 5 km cos tylko "skwierczy" i czuje juz niezla temperature. Co mam zrobic?? Boje sie ze przypale tarcze i beda do wyrzucenia... Tloczki nie byly zapieczone bo udalo mi sie jej bez problemu wcisnac i po nacisnieciu hamulca wychodzily. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 yara  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 15 Lis 2004 Posty: 40 Skąd: kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lip 2006,  21:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam podobny problem. Też się grzeją tylko nie wiem czy tak ma być. Poza tym przy hamowaniu czasami słychać pisk. O co cho???    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lip 2006,  22:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | U mnie tak jak mowiliscie po 80 km przestalo smierdziec klockami i zaczelo idealnie łapać w instrukcji zakladania klockow jest napisane ze po 200 km dopiero mozna gwaltownie hamowac i dzialaja wtedy idealnie moja juz po 80 sie ustabilizowala z hamowaniem jest spoko | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Lip 2006,  01:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak sie grzeja po wymianie i nie pomogło przejechanie pewnego odcinka to dwie możliwości źle wyczyszczone prowadnice klocków albo stoi tłoczek w zacisku . W pierszym wypadku wyczyścić w drugim wymienić gumki jeśli jest korozja to wymienić również tłoczek . Władować paste specjalna pod gumki i daje gwarancje ze jak sie dobrze to zrobi nie zagląda sie tam przez 100 tys . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ed  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 58  Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 16 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2007,  01:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Władować paste specjalna pod gumki i daje gwarancje ze jak sie dobrze to zrobi nie zagląda sie tam przez 100 tys . | 	  
 
 
O jaką pastę chodzi???
 
też przymierzam się do wymiany tarcz i klocków i... chciałbym zrobić to porządnie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2007,  12:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ojej odgrzebałes temat z przed roku  8| | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Slaweeek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 37  Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 48 Skąd: Puszcza Mar. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2007,  12:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               heheheh nie ma to jak stare posty ale w sumie to dobrze bo ja sie powoli zbieram do wymiany tarcz        Pozdro | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2007,  20:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pasta do zacisków tak sie zwie . Jest przezroczysta jak klej w płynie . równie gęsta
 
zabezpiecza tłoczki przed korozja i dostępem wody . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |