Zamknięty przez: Lokmen 25 Cze 2006,  18:20		 | 
	
			Wtrysk od Opla w Fieście | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2006,  19:39   Wtrysk od Opla w Fieście
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam . zastanawiałem siewłaśnie nad takim rozwiązaniem .
 
 
Co o tym myślicie aby przeszczepić  cały kpl ukł wtryskowy  z GM o odpowiedniej pojemności . niech każdy kto sie zna na mechanice lub elektryce wypisze tutaj listę problemów na które mogę napodkać . 
 
Z góry dzięki za info    | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Lut 2010,  14:14, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2006,  22:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jeśli same wtryski chesz przełożyć to chyba raczej nie powinno być problemu - ale jesli wtryski z listwą i regulatorem ciśnienia to czeka cie trochę rzeźby......polecałbym wtryski od silników 2,0 16V C20XE lub C20LET ze względu na ich największą wydajność | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2006,  22:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Łoki ja mówięo przełożeniu MONOwtrysku od opla do Fiesty z gaźnikiem . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Cze 2006,  01:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Problem numer 1 z kad weźmiesz sygnał z czujnika położenia wału . I to jest w sumie największy problem . Co do monowtrysku to moim skromnym zdaniem patent jest bardzo nie udany i każdny nawet rozlatany gaźnik bedzie lepiej dawał niż monowtrysk . Jak sie bawić to w pełna szpryce wielopunktowa . Ale zgranie map paliwowych to już zadanie dla kogoś kto ma pojęcie . Potrzebna jest hamowania zeby to dobrze zgrać z silnikiem . Pozatym musi byc jeszcze odpowiedni wtrysk do odpowiedniej głowicy . Czyli jak szczep to raczej z fiesty 1.6 EFI . Ale automatycznie pojawia ci sie wiele gadżetów które sie lubia posypać czujnik położenia wału sonda lambda czujnik położenia przepustnicy . Do tego jeszcze kilka przewodów do czujnika cieczy czujnika temperatury zasysanego powietrza . Jak dla mnie granie warta świeczki albo wsadzić dwa gaźniczki webera np z fiata Abarth albo 4 motocyklowe tylko trzeba rzeźbić z dyszami paliwowymi . Albo przełożyć zetec`a na pełnej szprycy z kompem i pompą w baku . Ano właśnie jeszcze dochodzi ci przekonstrułowanie baku tak zeby pompe paliwa w to wsadzić bo powrót już masz . Na twoim miejscu wsadził bym wtrysk ciekłego gazu i zostawił gaźnik , który trzeba odpowiednio przekonstułować tak zeby pojawił sie czujnik położenia przepustnicy i do tego sonde lambda . Tak ze sprawa dość cieżka ale możliwości jest wiele . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Cze 2006,  17:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Problem numer 1 z kad weźmiesz sygnał z czujnika położenia wału . I to jest w sumie największy problem .. | 	  
 
 
z aparatu zapłonowego - w bezstykowych aparatach od CVH ( ale tych starego typu czyli di silników na gaźniku ) jest czujnik położenia wału ( a raczej wałka ) 
 
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Co do monowtrysku to moim skromnym zdaniem patent jest bardzo nie udany i każdny nawet rozlatany gaźnik bedzie lepiej dawał niż monowtrysk . Jak sie bawić to w pełna szpryce wielopunktowa .. | 	  
 
 
jakbym chciał wielopunkt to bym go założył z głowicą od EFI 
 
 
   	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Ale zgranie map paliwowych to już zadanie dla kogoś kto ma pojęcie . Potrzebna jest hamowania zeby to dobrze zgrać z silnikiem . . | 	  
 
 
możesz rozwinąć ? 
 
 
   	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Pozatym musi byc jeszcze odpowiedni wtrysk do odpowiedniej głowicy . | 	  
 
 
zamierza przerobićkolektor od gaźnika  i dodać do niego flanszę adaptacyjną do wtrysku 
 
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  |  automatycznie pojawia ci sie wiele gadżetów które sie lubia posypać czujnik położenia wału sonda lambda czujnik położenia przepustnicy . Do tego jeszcze kilka przewodów do czujnika cieczy czujnika temperatury zasysanego powietrza .. | 	  
 
 
Dlatego zamierzam zastosować wtrysk wraz z osprzętem i wiązką oraz kompem od Opla - tam nie ma taklich problemów . 
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | . Ano właśnie jeszcze dochodzi ci przekonstrułowanie baku tak zeby pompe paliwa w to wsadzić bo powrót już masz . | 	  
 
 
Załorzę zewnętrzną pompęod monowtrysku 
 
 
CO ty na to ? | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Cze 2006,  19:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Po pierwsze z kad weźmiesz zewnętrzna pompe od monowtrysku .
 
Po drugie sygnał z aparatu zapłonowego musi być zgrany z sygnałem jaki oczekuje sterownik . To nie jest centralka od gazu ze wystarcza jej impulsy a ich kształt i częstotliwośc nie gra już roli . To moze być własnie coś co cie zamorduje przy tej przekładce . Jeśli GM to od apratu zapłonowego po wtrysk i wszystkie przewody . Ale liczy sie jeszcze odległość wtrysku od zaworu . I musi zostać zachowana proporcja właściwa . Wiecej ci nie powiem bo poprostu nie wiem dokładnie jak to jest . No i na sam koniec mapa paliwowa . Tu bedziesz miał największe problemy . Bo nikt ci gotowej nie da trzeba tworzyć pod konkretny silniki jego ustawienia . Jaka ma być dawka paliwa przy konkretnych obrotach i konkretnym podciśnieniu, temperaturze  i stopniu wychylenia przepustnicy . Wiem że w starych monowtryskach z początku ery tego wynalazku mapa paliwowa była sztywna tzn nie dało jej sie modyfikować bo nie było procesowa tylko całość była rozwiazana na półprzewodnichach ,cewkach kondensatorach i opornikach . Wtedy dozowanie było bardzo nie precyzyjne . Tak ze jeśli wtrysk to moim zdaniem tylko EFi przełożony ze wszystkimi kudłami . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Cze 2006,  20:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Po pierwsze z kad weźmiesz zewnętrzna pompe od monowtrysku .. | 	  
 
 
z Renault 21 
 
 
 
 	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Po drugie sygnał z aparatu zapłonowego musi być zgrany z sygnałem jaki oczekuje sterownik . To nie jest centralka od gazu ze wystarcza jej impulsy a ich kształt i częstotliwośc nie gra już roli . To moze być własnie coś co cie zamorduje przy tej przekładce . . | 	  
 
 
Dlatego zastosuję hybrydę  czyli aparat zapłonowy od Forda z modułem zapłonowym od Opla . 
 
 
 	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Jeśli GM to od apratu zapłonowego po wtrysk i wszystkie przewody . . | 	  
 
 
Zgadza sie pełna wiązka od opla 
 
 
 	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Ale liczy sie jeszcze odległość wtrysku od zaworu . I musi zostać zachowana proporcja właściwa .  . | 	  
 
 
tutyaj sienie zgodzębo w prawie każdym silniku r4  odległośćmono - zawór ma conajmnie dwie wartości ( większe dla skrajnych , mniejsze dla środkowych ) i sąone różne o około 1/3  . Wiem że długośćdolotu wpłynie  na charakterystyke pracy ale nie spowoduje jej braku . 
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | No i na sam koniec mapa paliwowa . Tu bedziesz miał największe problemy . Bo nikt ci gotowej nie da trzeba tworzyć pod konkretny silniki jego ustawienia . Jaka ma być dawka paliwa przy konkretnych obrotach i konkretnym podciśnieniu, temperaturze  i stopniu wychylenia przepustnicy . | 	  
 
 
Dlatego użyję mapy wtrysku od Opla ( tzn założę komp od opla ze wszystkimi czujkami i peryferiami ) | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Cze 2006,  23:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ale twój silnik ma inna konstrukcje wiec moze kuleć na mapie opla . To ci cały czas próbuje przetłumaczyć . Rób po swojemu . To ty doszedłeś do wniosku 2 lata temu ze seria jest najlepsza a teraz znowu brniesz w ten sam kanał . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Cze 2006,  00:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | ale twój silnik ma inna konstrukcje wiec moze kuleć na mapie opla . To ci cały czas próbuje przetłumaczyć . | 	  
 
 
Nie będzie kulał 
 
 
 	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  |  To ty doszedłeś do wniosku 2 lata temu ze seria jest najlepsza a teraz znowu brniesz w ten sam kanał . | 	  
 
troche opatrznie interpretujesz moje słowa a ten kanał o którym mówisz potocznie nazywa sie rasowaniem 
 
 
Zresztą nie o tym tutaj miało być . Gdybym chciał rozpatrzyć projekt pod tym kontem to bym go dał w HP .
 
 
ps : Łoki zamykaj topik bo nic więcej z niego sięnie dowiem . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Darekmk3  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Darek 
                  Wiek: 41  Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Cze 2006,  08:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja mysle ze jak dobrze pozeźbi to powinno to wszystko zegrac tylko jest duzo roboty,bo monowtrysk GM to rozumie ze wczhodzi wgre 1,4 na mono i chyba 1.6 tez były...,miom zdaniem najwazniejsze bedzie zmierzenie przepustnicy bo jak dojdzie do tego komplet czyli wiązka i inne gratki to powinno to zegrac,tylko na twoim miejscu zorgaznizowałbym sobie caly kolektor ssący od opla razem z monowtryskiem i tymi pierdołami bo kolektor sie przyda pod przerobke tego co masz zeby to usadzic... no ale faktycznie to suche rozwazania sa i jak tego nie wsadzisz i sie nie na wkor...asz to sie nikt nie przekona
 
pozdro i powodzenia    | 
             
						
				_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
 
www.fiesta-squad.prv.pl
 
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
 
cos dla grupy jebax teoretix
 
fiesta rs 1300 w akcji | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Cze 2006,  11:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hm 3 razy szybciej wsadzisz głowice i cały wtrysk EFI i masz moc bankowa . Monowtrysk to tandeta dlatego sie z tego wycofali . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Cze 2006,  18:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zółwik nie poddawaj sie - to co napisałeś ma sens i logikę i sądze ze nawet zadziała 
 
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  hm 3 razy szybciej wsadzisz głowice i cały wtrysk EFI i masz moc bankowa . Monowtrysk to tandeta dlatego sie z tego wycofali .
 
_____________ | 	   równie dobrze można to powiedzieć o gaźnikach - ja nie sądze ze mono jest tandeta | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |