| 
		Swap 1,3 OHV --> 1,3 endura Mk3 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Sobot  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 42  Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Cze 2006,  08:47   Swap 1,3 OHV --> 1,3 endura Mk3
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak w temacie. Czy sie opłaca i jak wyglądają sprawy mocowanie silnika. Jednostka na pewno nowsza i (może) bardziej niezawodna. Jak to wygląda od strony mechanicznej, ile jest dłubania i wogóle. 
 
Dodatkowo proszę o jakies informacje odnośnie silników endura (z uwzględnieniem 1,3   ) 
 
Czy endura ma plastikowy kolektor? Bo ja posiadam gaz w moim ohv i czy nie bedzie problemów z przełożeniem?
 
Pozdrawiam | 
             
						
				_________________ ..::Fiesta Maximum Attack::..
 
Frakcja Bydgoszcz Z A P R A S Z A 
 
Był Model:Fiat 126p '92 Wersja:FL 2d Silnik: 650ccm/~40KM (4)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 west  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk8`19 
                  Wersja: ST-Line 
                  Silnik: 1.0EcoBoost/140KM 
                  Wiek: 39  Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Cze 2006,  17:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak dla mnie to nie zbyt dobry pomysł.
 
Po pierwsze - Jeśli trafisz na linie silników na która ja trafiłem i parę znanych mi osób to przy przebiegu !!! 75.000 !!! czeka Cię wymiana wałka rozrządu, szklanek i popychaczy.
 
Po drugie - Jeśli trafisz na silnik Endura - "E" to pod maską będziesz miał silnik o pojemności 1.3 i mocy 50KM, choc to można zmienic... tanim i prostym sposobem poszukaj trochę bo to opisywałem.
 
Po trzecie - ja mam plastikowy kolektor.... nie wiem co Tobie się trafi... 
 
 
Reasumując.... Szczerze to ja bym Tobie odradził zakup tego silnika.... Nie jestem ekspertem ale może zastanów się nad 1.25 16v ZETEC... ciut mniejsza pojemnośc i już nie 50KM a 75KM.... co mysłę ,że już w miarę przyjemnie będzie odpychac autko.... ino niech tu wpadnie Łokmen albo inny mądry człowiek i powie czy da się w miarę bezproblemowo wsadzic coś takiego do Twojego auta... | 
             
						
				_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
 
Mk3, `95 - 1,1 8V
 
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
 
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
 
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
 
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
 
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
 
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Cze 2006,  18:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wszystko sie da - chce to niech sie bawi i wkłada | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MR. FAKEN [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Cze 2006,  14:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               niema sensu strata kasy i nerwów nic niezyskasz 1.3endura to niewypał fordowski
 
wiem bo sam to mam ,60 koni i waga 900kg --padaka-- | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maerik  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 42  Dołączył: 13 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Cze 2006,  17:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zalezy co chcesz uzyskac. Duzo mocy czy po prostu jakikolwiek nowszy (inny) silnik.
 
Z tego co widze to chcesz zrobic to w miare tanio, wiec wsadz fordowski 1.4 CVH. Jest to stosunkowo oplacalny zabieg biorac pod uwage stosunek cena swapa/przyrost mocy. Jesli nie musisz sie ograniczac przyszlym spalaniem auta to masz jeszcze 1.6 CVH (ten co w XRkach). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xeper [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Cze 2006,  11:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | o tak 1.3 endura to paliwozerny muł | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2006,  06:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a ja widze z tego inne rozwiazanie... do starego 1.3 dokladamy kolektor od 1.3 Endura do tego wiazka i ECU jak wiadomo Endura jest juz na MPI* wiec zapewne auto bedzie bardzie zwawo chodzilo po obrotach... a niezeli na SPI*
 
*Multi Point Injection
 
*Single Point Injection    dla mniej obeznanych...    
 
Jedyny minus tej zabawy to $$$$ ale Efekt moze byc wspolmierny co do wkladu kasy...
 
Lub tak jak Maerik Proponowal 1.4 bezyna   
 
 
Pozdrawiam | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sobot  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 42  Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2006,  08:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               @maerik
 
Myślałem o 1.4 ale to sie dodatkowo więże ze wzrpstem opłat i koniecznością zmiany w dowodzie (albo i nie ale wtedy na czarno:)) 1.6 juz odpada za duzo pije zupy a jak bym chciał Xrke to bym sobie kupił   
 
 
@Fordon
 
Myślałem o kolektorze i ECU z 1.3 endura ale czy to na pewno bedzie działac   
 
 
Zobaczymy czas i kas pokaże     | 
             
						
				_________________ ..::Fiesta Maximum Attack::..
 
Frakcja Bydgoszcz Z A P R A S Z A 
 
Był Model:Fiat 126p '92 Wersja:FL 2d Silnik: 650ccm/~40KM (4)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.