Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013,  15:50		 | 
	
			[MK1] Kolejny dzień mija | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2006,  21:52   [MK1] Kolejny dzień mija
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kolejny dzień mija 
 
 
Pierwszy post w tej telenoweli był krótką notką o ulepieniu przedniej rozpórki. 
 
 
W chwili gdy piszę te słowa jest prawie siedem lat później (szesnaście lat od kiedy prowadzę mody Wanny) , temat ma ponad osiemdziesiąt stron, ponad tysiąc sześćset postów i ponad sto pięćdziesiąt tysięcy wyświetleń ( dane z 5.12.2012)  
 
 
Zatem idąc za słowami Qzyna :" To jest FKP - tutaj dzielimy się wiedzą" 
 
 
poniżej przedstawiam spis treści do wątku o modyfikacjach mk1 by Żółw, tak abyście mogli z niego korzystać (pomysł zaczerpnięty od DemptD-a): 
 
 
str. 01: Rozpórka przednich kielichów. 
 
str. 01: Stabilizator tył. 
 
str. 01: Sportowa kierownica.
 
str. 01: Stabilizator przód. 
 
 
str. 02: Zasilanie paliwem Monowtrysk Opel Astra / Moduł zapłonowy VW Golf. 
 
str. 02: Stabilizator silnika górny.
 
str. 02: Przeniesienie akumulatora do bagażnika + wyłącznik główny prądu. 
 
 
str. 03: Chłodnica oleju mk1/CVH
 
str. 03: MK1 Turbo
 
str. 03: MK1 RS Turbo
 
 
str. 04: Historia powstania turbo mk1. 
 
 
str. 05: Dostosowanie komory silnikowej mk1, oraz osprzętu do CVH Turbo
 
 
str. 08: Poszerzenia błotników 
 
 
str. 09: Dopasowanie przedniego pasa i atrapy pod intercoolera i wiatraka przed chłodnicą. 
 
 
str. 10: Kolejne malowanie w czarny matt. 
 
 
str. 12: Osłona termiczna stożkowego filtra powietrza. 
 
str. 12: Zasilanie LPG w RS Turbo
 
str. 12: Montaż zaworu upustowego (Blowoff) w RS Turbo 
 
str. 12: Wanna i Kobiety    
 
 
str. 13: Przeróbka skrzynki bezpieczników w mk1 na nowy typ z 21. bezpiecznikami. 
 
 
str. 14: Elektryczna pompa paliwa w baku mk1
 
 
str. 15: Coilovers w mk1 
 
str. 15: Manual Boost Controler w mk1 RST
 
str. 15: Górny stabilizator silnika. 
 
 
str. 16:Coilovers - krok po kroku - jak założyć. 
 
 
str. 17: Przednie tarcze hamulcowe i klocki z fiesty mk3
 
 
str. 19: 4 eliminacja YTParty
 
 
str. 21: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie 
 
str. 21: Dorabianie uszczelek RSTurbo
 
str. 21: Bandaż termiczny wydechu w RSTurbo
 
str. 21: 5 YTParty (3 miejsce w klasie 120 - 160 KM)
 
 
str. 22: trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z elektrycznym napinaczem. 
 
str. 22: Przegrody w baku mk1/2 do zamontowanie elektrycznej pompy paliwa. 
 
 
str. 23: MK1 na felgach 15 cali. 
 
 
str. 25: 6 YTParty. 
 
 
str. 26: kubełki Bimarco C w mk1
 
str. 26: wybebeszanie wnętrza. 
 
str. 26: Surge Tank w mk1
 
 
str. 27: hamulce tarczowe na tył
 
str. 28: cd.
 
 
str. 29: przewody hamulcowe w stalowym oplocie. 
 
str. 29: negatywy na przednich kołach.
 
 
str. 30: remont podłogi.
 
str. 30: dodatkowe zegary
 
 
str. 31: wysokociśnieniowy układ paliwowy
 
str. 31: mikser LPG do Turbo.
 
 
str. 32: akumulator za siedzeniem.
 
str. 32: centralny wyłącznik prądu.
 
str. 32: regulator ciśnienia hamowania tylnej osi.
 
 
str. 34: podpórka nóg dla pilota.
 
 
str. 35: obudowa pomp paliwa.
 
 
str. 36: Adaptacja T2 z escorta 1.8TD do muszli od FRST
 
 
str. 37: Adaptacja puszki filtra powietrza z FRST do mk1
 
str. 37: Mocowanie pasów szelkowych w oryginalnych miejscach tylnych pasów.
 
str. 37: Dodatkowa poduszka pod skrzynią pięciobiegową w mk1
 
 
str. 39: Szpera z ERST w skrzyni czterobiegowej w mk1. 
 
str. 39: Fotki na temat: "jak poznać czy w skrzyni jest szpera?"
 
str. 39: Rurowy kolektor wydechowy bardzo home made. 
 
 
str. 40: Regulacja wałka rozrządu w CVH przy pomocy regulowanego koła rozrządu.
 
 
str. 44: Motocyklowe gaźniki Mikuni w CVH
 
 
str. 46: Motocyklowe gaźniki Mikuni w CVH poprawka
 
 
str. 51: Poprawka blachy (która z kolei ??)
 
 
str. 52: Klatka bezpieczeństwa wg. załącznika J
 
 
str. 56: DeCarbon w fieście mk1
 
 
str. 57: Kolejne malowanie BlackMatt
 
 
str. 58: Podstawki do lewarowania auta z klatką
 
 
str. 59: Drążek Panharda z regulowaną długością (do obniżonego zawieszenia)
 
str. 59: Compomotive 13` - by Puma
 
 
str. 61: Długie szpilki do mocowania kół zamiast śrub w mk1
 
 
str. 62: Podwójny stabilizator z tyłu w mk1
 
 
str. 63: Mikuni Solex dwa podwójne gaźniki w CVH na osprzęcie Dbilasa
 
 
str. 65: CVH LowBudget (któreś z kolei)
 
 
str. 66: Stara vs Nowa głowica w CVH.  (Serca vs Hemi)
 
 
str. 68: Wanna i Kobieta. 
 
 
str. 69: Dodatkowe oświetlenie w mk1
 
str. 69: Stareeeee foty (jeszcze analogowe)
 
 
str. 70: Trening Bednary 2012 (Goha)
 
str. 70: "Nocka" debiut (pilot/nawigator Rkalitka)
 
str. 70: "Barbórka" Tor Kielce. 
 
 
str. 71: Superoes Kielce
 
 
str. 75: Kolejny nocnik    
 
 
str. 76: CVH Maxi by Qzyn
 
 
str. 77: Naprawa silnika w dużym pokoju by Puma&Żółw
 
 
str. 78: Naprawa regulowanego koła rozrządu CVH
 
str. 78: Mechaniczne kasowacze luzu w CVH montaż i regulacja 
 
 
str. 82: Kolejny dzień mija...
 
 
CDN    
 
 
Poniżej oryginalna treść pierwszego posta:
 
 
Heh . Pochwale sie( a jak ) - dzis dokończyłęm taki oto sobie wynalazek : 
 
 
 
 
 
jest on troche niewyraźny na tych fotkach , ale pod maskąchromik wygląda fajowo . ( no i jest to pierwsza rozpórka którązbudowałęm sćiśle wg prawideł budowania rozpórek ;-)  ) .
 
 
zrobiłem sobie jeszcze zegarke w chromowanej obudowie , ale nie wiem gdzie go zamontować :[/b] | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 2 Sty 2013,  18:42, w całości zmieniany 91 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2006,  22:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hmmm wygląda mi to normalnie    nie łatwiej zamiast tego U co się przykręca do kielicha to znaleźć jakąś mk1 na złomie i wyciąć kawałęk góru z kielicha i z tego robić mocowanie?
 
Oczywiście to takie pytanie laika  ;-) 
 
Pozdro | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2006,  22:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Laskosz napisał/a: | 	 		  hmmm wygląda mi to normalnie    nie łatwiej zamiast tego U co się przykręca do kielicha to znaleźć jakąś mk1 na złomie i wyciąć kawałęk góru z kielicha i z tego robić mocowanie?
 
Oczywiście to takie pytanie laika  ;-) 
 
Pozdro | 	  
 
 
Laiku - spróbuj  - podobno wsadzenie CVH do mk1 to tez kaszka z mleczkiem ... 
 
 
Pozdro | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Mar 2006,  00:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hm no nie bardzo niestety to zda egzamin taka podładka z kielicha . A to dlatego że bedzie sie miedzy nią a kielichem trzymać woda i wzrasta ryzyko korozji    pozatym całe siły i tak opieraja sie na śrubach i jest to siła ścinająca która jest ogromna dla pręta i szerokiej podkładki . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Mar 2006,  00:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hehe . i dlatego śróby 10.9 są tam jaknajbardziej wskazane | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Intruder [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2006,  07:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hmmmm... tak sobie mysle... żółwik a dalbyś rade zbudować rozpurke do mojej RST ????     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2006,  08:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak to mawiał towarzysz Lenin : " NIe ma rzeczy niemożliwych , są tylko jeszcze niezbadane "     
 
 
Oprzesz sprawe o bufet w ZG to pogadamy     | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Intruder [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2006,  09:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  Jak to mawiał towarzysz Lenin : " NIe ma rzeczy niemożliwych , są tylko jeszcze niezbadane "     
 
 
Oprzesz sprawe o bufet w ZG to pogadamy     | 	  
 
 
no BAAA że opre      hehehehehe  :-D | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2006,  10:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               u kumpla w warsztacie wystawał zza szafy taki pręt . po bliższych oględzinach okazało sie iż jest to tylny stabilizator który zakupiłem kiedys do mojej fiesty ( co zreszta szeroko reklamowałem na forum i odgrażałem sieżę go w końcu założę  ) wczoraj stało sie . Po dniu pracy tylna belka zaczęła być  stabilizowana :
 
 
fotka bez stabilizatora czyli szpachel , baranek natryskowy trochę rdzy i dziurek ( nawet niewiecie jak trudno zrobićfotkę tak żeby jak najmniej dziur  było widać  ) :
 
 
 
 
 
fotki mocowań stabilizatora o które kiedyś prosił MikeB4  ( sorry że tak długo musiałęśczekać ) uwaga duże foto . co dziwne te elementy są przykręcane do budy a nie spawane ( jakby ktos potrzebował wymiary niech da znak - pomierzę bo sam musiałem jedno reanimować ) 
 
 
http://czarnymatowy.w.interia.pl/s2.jpg
 
 
http://czarnymatowy.w.interia.pl/s3.jpg
 
 
Stabilizator przykręcony do belki ( przez tuleje metalowo gumowąz odpowiednim odsadzeniem coby nie stukał ) 
 
 
 
 
 
Tutaj cała lewa strona ( jeszcze na starych tulejach i gumach ) - musiałem dać dłuższe śruby mocujące amortyzator - a ponieważmusiały być to wytrzymałościówki dałem śruby mocujące głowicęod jakiegos GM ( te były pod ręką ) 
 
 
 
 
 
Mocowanei do budy i belki z prawej strony - całę mocowaneim do belki musiałem wyrzeźbić gdyż stare rozsypało sie w rękach - łącznik stabilizatora powinien byc w pozycji obciążenia pionowo ( jeżeli jest inaczej tzn że stabilizator jest źle umocowany do budy ) 
 
Poza tym na fotce widać  że tuleja łącznika idąca do belki musi miećdłuższy el metalowy aby stabilizator nie opierał sie o belkę 
 
 
 
 
 
 
 
 
Co do dodatkowych czynności to dodam że po wstępnym zamocowaniu musiałem wszystko zdjąć i dorobić nowe gumy ( zarówno do lączników jak i do mocowania ) gdyżstare rozpadały sie w rękah , dodatkowo dałęm także duże podkłądki pod śruby mocowań w bagażniku ( 5 cm średnicy ) które wkródce obspawam tak aby podłoga byłą w tym miejscu wzmocniona ( przeciwdziałąćto będzie pracy podłogi podczas uginania stabilizatora ) 
 
 
Kolega zapytał mnie czy będe wywalał drążek Panharda więc uprzedzam podobne pytania tutaj - w zawiasie mk1/2 stabilizator nie spełni funkcji drążka czyli nie utrzyma tylnej belki na swoim miejscu jeżeli chodzi o ruch na boki auta , on stabilizuje belkętylko w pozycji góra dół i zmniejsza przechył , za utrzymanie belki na boki nadal odpowiada Panhard ( sprawa umowna bo czasami wydaje mi sie że belka trzyma sie na przewodach i to dosyćdługich ) czyli po założeniu stabilizatora Panhard zostaje . 
 
 
ps : Wrażenia z jazdy - pomimo tego że mam z tyłu dystanse ( 20 mm strona ) i twardy zawias z dobrymi gazowymi amorami po założeniu stabilizatora odczułem znaczną poprawę w prowadzeniu auta w zakrętach - jest ono stabilniejsze i jakby bardziej zwarte ( kto jeździł mk1 wie o czym mówie ) - jeżeli nznajdziecie cośtakiego to zakładajcie bo warto    | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 18 Gru 2007,  17:56, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2006,  00:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               widziałem na zywo i powiem tak    bardzo elegancko . Zaczynam projektować w głowie rozwiązanie dla mojego auta    Hm bede sie wzorować ale pewno bedzie nieco inna koncepcja    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2006,  09:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ostatnio powalczyłem także nieco o połączenie kierowcy z autem i dzięki Herrkamowi moją starą dużą  i nadającąsiepowoli do remontu kierownicę zastąpiłem niecoo mniejszą :
 
 
 
 
 
teraz niestety skończyła sie jazda z kierownicą prowadzoną prawym kolanem ( trzeba ją naprawdęmocno trzymaćzaby nie wyrwało z ręki ) ale za to ukł stał sieszybszy i precyzyjniejszy . Jedynąmodyfikacja przed założeniem było stoczenie o 4 mm naby od strony plastiku ( tarła o obudowę kolumny ) 
 
Porównanie starej i nowej :
 
 
 
 
 
oraz kokpit w całej okazałości :
 
 
 
 
 
ps : Wielkie dzieki  dla Herrkama    | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 18 Gru 2007,  17:59, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xr2fun  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/96KM 
                  Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2006,  10:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ładnie to wygląda. Powinieneś jeszcze jedną rzecz wymienić - zawartość czerwonej skrzynki na pełne  :lol: | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2006,  10:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | xr2fun napisał/a: | 	 		  |  Powinieneś jeszcze jedną rzecz wymienić - zawartość czerwonej skrzynki na pełne  :lol: | 	  
 
 
Zadanie wykonane    | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xr2fun  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/96KM 
                  Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2006,  19:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ale efektów na zdjęciach nie widać    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2006,  19:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zółw pokaż zdjęcia przodu    od spodu oczywiście    | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2006,  21:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | xr2fun napisał/a: | 	 		  Ale efektów na zdjęciach nie widać    | 	  
 
 
hehe wiesz to jest wspomagacz moich głyupich pomysłów odnośnie autka ( dziśdzieki tej skrzyneczce przybył mi stabilizator z przodu ) 
 
 
do niedawna moje mk1 pod spodem wyglądało tak : 
 
 
 
 
 
 
 
 
W sumie niewielkie zmiany czyli rama pod zesp napędowy , obniżone mocowania drążków , wykrojenie na skrzynię i par einnych pierdół 
 
Dziś jednak postanowiłęm dorzsucićnieco metalu do mojego autka - oto on : 
 
 
 
 
 
Montarz stabilizatora przeniego ( i to z zuypełnie innego auta ) nastręcza sporo problemów -  szerokość auta , mocowanie do budy , mocowanie do wachaczy , wydech , wybierak , najniższy punkt auta itp , 
 
Pierwsza przymiarka czy to wogóle da sie zrobic:  
 
 
 
 
 
 
 
 
montarz zacząłem trochez dupy strony bo od mocowania drążka do wachaczy 
 
 
 
 
 
aby złapaćodległości musiałem zaznaczyć sszerokość drążka i wyjaćoba wachacze z auta stojącego pod obciążeniem ( nie takie proste żeby nic sięnie poprzesuwało ale jest na to sposób ) 
 
Po zazanczeniu i wyjęciu wiercimy otwory ( o ściśle określonej średnicy w miejscach odpowiadających szerokości stabilizatora  ) 
 
 
 
 
 
Następnie przygotowałem stabilizator do montarzu do moich wachaczy ( tulejki , dorabianie dystansów , przeróbka końcówek , troche toczenia , gwintowania itd ) 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kolejnym krokiem jest zamontowanie spowrotem wachaczy i stabilizatora 
 
 
 
 
 
 
 
 
teraz gdy stabilizator był na swoim miejscu wynikowo dorobiłem mocowania do budy ( w moim przypadku do ramy ) wykożystałem mocowania wycięte z oryginalnej belki 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie sprawdzenie czy aby nie jest za nisko :
 
 
 
 
 
 
 
 
i jużmożna wszystko zdjąćaby pomalować , zabezpieczyć i dorobićtuleje gumowe i poskładać spowrotem . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 18 Gru 2007,  18:18, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lehu8  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Leszek 
                  Wiek: 48  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 329 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Maj 2006,  21:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               miły dla oka jest drążek skrętny z seicento    pomyślimy nad tym  8) 
 
Pozdro | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2006,  07:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Laskosz napisał/a: | 	 		  drążek skrętny z seicento     | 	  
 
 
pudło . ale próbuj dalej . 
 
 
Co do jazdy to najsłabszym ogniwem stały sie amory ale stabilnośćw zakrętach sie znacznie poprawiła ( gokartowo sięzrobiło ) | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2006,  08:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  | Co do jazdy to najsłabszym ogniwem stały sie amory ale stabilnośćw zakrętach sie znacznie poprawiła ( gokartowo sięzrobiło ) | 	  
 
zeby tylko buda wytrzymała i sie nie rozsypała podczas takiej jazdy gokartowej    | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |