Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 4 Lut 2006, 01:17 Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
|
|
|
Obsługa przewidziana jest raz do roku lub co 7 000km. przy czym należy przeprowadzić następujące
prace:
- silnik: wymienić olej (przy silnikach OHV minerał polecam LOTOS 15W40 dobry stosunek ceny do jakości), wymienić filtr oleju. W silnikach wystepujących w mk1/2 zużycie oleju na poziomie poniżej 2 litrów na okres między wymianami ( 7 tyś ) można przyjąć za normalne nie dające powodów do niepokoju .
- silnik: kontrola wizualna wycieków oleju. Jak auto stoi na płaskim podłożu i silnik jest zimny - kontrolujemy poziom oleju i miejsca ewentualnych wycieków ( dekiel zaworów, koło pasowe, miska olejowa, aparat zapłonowy, w cvh korek wlewu, w OHV dekiel pompy olejowej )
- silnik: co 7 tyś km sprawdzić luz i ew. regulować zawory.
- silnik wysokoprężny: spuścić wodę przy filtrze paliwowym
- układ chłodzenia i ogrzewania: sprawdzić poziom płynu chłodzącego (poziom płynu sprawdzamy na zimnym silniku , po czym rozgrzewamy go i patrzymy czy sie gdzieś nie poci ( uwaga na gorące elementy ) po nagrzaniu wąż idący do chłodnicy powinien być równomiernie nagrzany i powinno być go dosyc trudno ścisnąć ( nie powinien być bardzo twardy ale musi byc wyczuwalne ciśnienie)) , sprawdzić stężenie środka przeciw zamarzaniu (Proponował bym także aby nie jeździc na wodzie ( nawet latem )) . Kontrola wizualna nieszczelności i zewnętrznych zanieczyszczeń chłodnicy.
- gaźnik: sprawdzić obroty biegu jałowego i zawartość CO przy nagrzanym silniku. Gaźnik przesmarować ( smar w sprayu, nie wd40 ) sprężyny powrotne cięgna gazu i ssania, sprawdzic stan weżyków doprowadzających paliwo oraz podciśnienie, ew. przesmarować linki. Co do badania zawartości CO - nie polecam ( a tym bardziej ustawiania mk1/2 na analizatorzy ) po co się denerwować .
- układ wydechowy: sprawdzić czy nie ma uszkodzeń
- pojazdy z urządzeniem zapłonowym sterowanym przerywaczem:
+ świece zapłonowe: sprawdzić oczyszczenie i odstęp między elektrodami
+ kąt zwarcia styków przerywacza: sprawdzić, ewentualnie wyregulować
- sprawdzić moment zapłonu, w razie potrzeby wyregulować
- przekładnia automatyczna: sprawdzić poziom cieczy w przekładni hydrokinetycznej, w razie konieczności uzupełnić.
Skrzynka przekładniowa, przekładnia główna, układ kierowniczy:
- powłoki ochronne przegubów: sprawdzić czy nie wykazują nieszczelności i uszkodzeń.
- skrzynka przekładniowa: kontrola wizualna nieszczelności
Oś przednia i układ kierowniczy:
- końcówki drążków kierowniczych poprzecznych: sprawdzić luz i trwałość mocowania, sprawdzić osłony przeciwpyłowe
- przegub półosi wahliwej: sprawdzić osłony przeciwpyłowe
- układ kierowniczy: sprawdzić luz, sprawdzić czy mieszki sprężyste nie wykazują nieszczelności i uszkodzeń
Nadwozie:
- ochrona antykorozyjna podwozia: kontrola wizualna pod kątem obecności uszkodzeń.
Hamulce, opony, koła:
- układ hamulcowy: sprawdzić, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń na przewodach, wężach i przyłączach.
- okładziny hamulcowe z przodu i z tyłu: sprawdzić grubość
- płyn hamulcowy: w razie konieczności napełnić
- ogumienie: sprawdzić stopień zużycia i uszkodzenia (łącznie z kołem zapasowym)
- skontrolować ciśnienie w ogumieniu i głębokość profilu opony
- dokręcić nakrętki kół przepisowym momentem
Instalacja elektryczna:
- wszystkie odbiorniki: sprawdzić ich działanie
- reflektory: sprawdzić ewentualnie wyregulować
- urządzenie do zmywania szyb: sprawdzić działanie, skontrolować ustawienie spryskiwaczy
- akumulator: sprawdzić napięcie i poziom elektrolitu
Plan obsługi co 2 lata lub 20 000km:
- świece zapłonowe: wymienić
- ciśnienie sprężania: sprawdzić
- pojazd z urządzeniem zapłonowym sterowanym przerywaczem: wymienić przerywacz
- zawory: sprawdzić luz (jedynie silnik gaźnikowy OHV i silnik wysokoprężny)
- skrzynka przekładniowa: sprawdzić poziom oleju
- kąt pochylenia kół i całkowity rozstaw kół: sprawdzić
- zawiasy drzwi i pokryw: naoliwić. Górna i dolna część zamka pokryw: nasmarować i sprawdzić działanie
- hamulec ręczny: posmarować tuleję prowadzącą cięgna
- pasek klinowy: sprawdzić naprężenie i stan
- pokrywa wlewu oleju: oczyścić (jedynie silnik gaźnikowy OHV)
Plan obsługi co 2 lata:
- układ hamulcowy: wymienić płyn hamulcowy
- układ chłodzenia: wymienić płyn chłodzący
Plan obsługi co 30 000km:
- filtr paliwowy: wymienić (silniki benzynowe)
- pasek klinowy: wymienić
Plan obsługi co 40 000km:
- wkład filtra powietrza: wymienić. W silnikach benzynowych: sprawdzić zależne od temperatury przełączenie na zimne i ciepłe powietrze.
- zawór przewietrzania silnika przy filtrze powietrza: wymienić (jedynie silnik gaźnikowy OHV). Wkład do przewietrzania w pokrywie wlewu oleju: oczyścić (jedynie silnik gaźnikowy OHV)
- silnik wysokoprężny: wymienić wkład filtra paliwa
- przekładnia automatyczna: olej
Plan obsługi co 60 000km:
- pas zębaty: wymienić (jedynie silnik CVH) |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
Ostatnio zmieniony przez Laskosz 21 Lut 2006, 19:49, w całości zmieniany 1 raz |
|