| Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 5 Maj 2006,  18:32
 | Wydech , Układ wydechowy , Tłumik Przelotowy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | lukop2   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 07 Wrz 2004
 Posty: 36
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2004,  13:20   Wydech , Układ wydechowy , Tłumik Przelotowy |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam kolegow...wiem ze ten temat poruszany byl juz wielkorotnie ale nie chcialem dopisywac mojegop pytania do innego postu gdyz moglo by byc niezauwazone. Mam Fiestke '91 1.1 silnik i chcial bym aby ladni mruczala:)..wiem ze na pewno bede niebawem usuwal katalizator ktory zreszta juz nie spelnia swojej funkcji. Wyczytalem w pewnym poscie ze mozna zamiast koncowego tlumika wstawic tlumik przelotowy od Poloneza - to prawda ??Od jakiego poldka , nowego czy starego....Chce poprostu aby bylo mnie slychac (chociaz nie za mozno)
 Dzieki za rady i nie wsciekajcie sie ze poruszam ten temat poraz n-ty L:)
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 13 Cze 2006,  20:19, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ehaer [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2004,  14:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmmm ja mam koncowy tlumik WM sport polecam bo fajnie sobie buczy(nie jest to wyjec ale zostawia fajne brum za samochodem) i ladnie wyglada  8) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 2pet [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2004,  14:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | od polonka mozesz dopasowac WuPexa jak nie bedziesz miał kat. to bedzie ciekawy efekt |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | .mat. [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2004,  18:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | eee,zwykły ze starego polda,tylko nie wiem jak w mk3 jest,możliwe,że bedziesz musiał chwile pokombinować,jak wywalisz kata i zamiast ostatniego dasz poldolotowego to bedzie fajnie   tłumik do starego polda kosztuje 30,- i jest to zwykła przelotówka bez udziwnień,np.KM to przelotówka z takim buczy gównem w środku,więc poldolot jest lepszy,bo mniejszy opór stawia
  . moje zdanie odnośnie Twojego wydechu,to pier wywal kata potem zobacz jak chodzi,bo może bez kata brzęczeć troche to jest normalne,jeżeli chcesz bas,to potrzebujesz sprawny mały tłumik przelotowy zamiast katalizatora i ostatni tłumik bardzo luźny
  bo[upraszczając]pierwszy tłumik[katalizator to swego rodzaju tłumik]tłumi dzwięki wysokiej częstotliwości a tylni niskiej,to duże uproszczenie,ale sprawdza sie jeżeli nie wiemy z której strony zabrać sie za wydech  . osobiście wsadziłbym wolny wydech z tłumikiem z polda
  teraz mam tylko ostatni tłumik z mk2 i jest bardzo cicho   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lukop2   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 07 Wrz 2004
 Posty: 36
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Wrz 2004,  08:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oki...wiec bede powoli kombinowal ...moze cos z tego wyjdzie , napewno podziele sie uwagami....fajnie by bylo gdyby tanim kosztem mozna uzyskac ladny dzwiek   Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | .mat. [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Wrz 2004,  12:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | tłumik z polda,wymiary: średnica puszki : 120mm
 długość puszki : 400mm
 średnica rury : 40mm
 te wszystkie wymiary są niezbyt dokładne,zwłaszcza średnica rury wchodzącej do tłumika,z tego co wiem powinno być 42mm
   oprócz puszki jest jeszcze kawałek rurki,ale to można obciąć więc nie pisałem
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wodz 
  
 Dołączył: 17 Cze 2004
 Posty: 40
 Skąd: Okolice Rzeszowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Wrz 2004,  12:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja jestem zadowolony z ultera.Jak dla mnie bardzo przyjemny pomruk basu szczególnie w granicy 2000obr. |  
				| _________________ Ford Fiesta Xr2(mk1)
 Fiesta stara ale jara!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jareczek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Wrz 2004,  14:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja już mam naraszcie KM i bardzo mi siępodoba w okolicach 3500 obr/min   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RKRman   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 52
 Dołączył: 06 Cze 2004
 Posty: 454
 Skąd: z podkarpacia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Wrz 2004,  21:13   wydeszek.. |   
 |  
               | 
 |  
               | cze ! 
 zamontowałem do MK-3 1100 cm pojedynczego Ulterka  fi  80
 za dwórurką mam strumienia łuskowego a z serodkowego tłumika została tylko obudowa
 jazda bardzo przyjemna niemęcząca ( wypaliłem dopiero jakieś 3000 km. )- na pewno już słychać różnice po  założeniu.
 strumień robi ładny  , metaliczny przedzwięk po 3500 tyś .
 
 POZDRAWIAM
   |  
				| _________________ fajnie było ją mieć
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Findziu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2004,  21:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miałem podobny problem: Fajny dźwięk + moc. W sklepie polecili Mi wstawić cały nowy wydech, ale od modelu z większą pojemnością. DO tego strumienica imitująca katalizator żeby się na kontroli nie przyszepili, ładna końcówka i ponoć da się pobrykać z ładnym bassem. Wyliczyli Mi taką zmianę na 320zł z robocizną... Jak zarejestruje, uzbieam i pozmieniam to opiszę efekt  :lol: |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KacpeRS [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2004,  21:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | to tanio jak cholera |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DŻEJKU [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2004,  21:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | co za idiota z tego sklepu polecił ci wydech z większej pojemności i strumienice zamiast kata? chcesz się pozbyć resztek wigoru ze swojego 1,1?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Findziu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2004,  21:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | DŻEJKU napisał/a: |  	  | co za idiota z tego sklepu polecił ci wydech z większej pojemności i strumienice zamiast kata? chcesz się pozbyć resztek wigoru ze swojego 1,1?? | 
 
 Nazwiska nie znam, ale kolo był strasznie ubogi z ryja!
 
 Czyli mówisz że takie zmiany zjebią Mi autko?!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DŻEJKU [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2004,  21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | pomyśl nad wydechem jak najbardziej odpowiadającym twojej pojemności, strumienice mógłbyś sobie podarować (no chyba że kaski ci zostanie) a kata jak chcesz wywalać to wypatrosz go i wstaw w niego prostą rurę dzięki czemu nie będzie metalicznego dźwięku  a z zewnątrz nikt nie zczai ze go niema |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Findziu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2004,  22:08 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | DŻEJKU napisał/a: |  	  | pomyśl nad wydechem jak najbardziej odpowiadającym twojej pojemności, strumienice mógłbyś sobie podarować (no chyba że kaski ci zostanie) a kata jak chcesz wywalać to wypatrosz go i wstaw w niego prostą rurę dzięki czemu nie będzie metalicznego dźwięku  a z zewnątrz nikt nie zczai ze go niema | 
 
 Tak teraz zacząłem się głębiej zastanawiać...
 
 W tym sklepie mówili Mi całkiem logicznie: Większa rura od wydechu = większe przepustowość spalin. Do tego dołączenie strumienicy daje jescze szybsze opróżnianie komór ze spalin => więcej mocy
 Brzmi całkiem logicznie.
 Koleś nie mówił Mi o przeciwwskazaniach. Możesz Mi przybliżyć temat? Widzę że siedzisz w tym, to Cię trochę "wykorzystam"!  :wink:
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DŻEJKU [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2004,  22:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie jestem specem w tym temacie ale producent obliczył w jakiś sposób układ wydechowy i jak go zabardzo odetkasz to pogorszysz osiągi. le wciąż nie wiem czy masz na myśli tylko tłumik końcowy czy cały układ. powiekszanie średnicy układu ma sens w silnikach turbo a w wolnossących moim zdaniem nie wolno przesadzić.
 ja ucze się na swoim aucie i cały czas staram się dojść do złotego środka
  próbuj i ty-może sprzedawca wiedział co mówi- dla mnie to bzdura |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Findziu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2004,  22:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koleś mówił o całym wydechu. Twoja logika jest jednak także poprawna - nie można przesadzać! Jednak wybebeszenie katalizatora i doodanie strumienicy to będzie chyba podstawa! Do tego końcówki, albo sportowy końcowy wydech i jestem w niebie   8)    Dzięx za radę. Będę informował o postępach! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DŻEJKU [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2004,  22:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | tylko nie dawaj strumienicy zamiast kata ale w miejsce środkowego tłumika. na koniec załóż przelotowy tłumik i będzie cacy.  ale wszystko trzeba z umiarem bo jak zabardzo odprężysz układ to będzie kicha. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2004,  08:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Findziu napisał/a: |  	  |  	  | DŻEJKU napisał/a: |  	  | pomyśl nad wydechem jak najbardziej odpowiadającym twojej pojemności, strumienice mógłbyś sobie podarować (no chyba że kaski ci zostanie) a kata jak chcesz wywalać to wypatrosz go i wstaw w niego prostą rurę dzięki czemu nie będzie metalicznego dźwięku  a z zewnątrz nikt nie zczai ze go niema | 
 
 Tak teraz zacząłem się głębiej zastanawiać...
 
 W tym sklepie mówili Mi całkiem logicznie: Większa rura od wydechu = większe przepustowość spalin. Do tego dołączenie strumienicy daje jescze szybsze opróżnianie komór ze spalin => więcej mocy
 Brzmi całkiem logicznie.
 Koleś nie mówił Mi o przeciwwskazaniach. Możesz Mi przybliżyć temat? Widzę że siedzisz w tym, to Cię trochę "wykorzystam"!  :wink:
 | 
 Jesli przesadzisz z większym przekrojem rury - to efekt odetkania bedzie taki ze cześć mieszanki będzie poprostu wyssysana zanim zdąży sie spalić - a nawet może dojść do tego ze nnie bedzie chciał jeździć samochód bo nie bedzie paliwa w cylindrach....
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KacpeRS [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2004,  08:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak to przecież podczas spalania zawory są zamknięte!! to jak może wyssać mieszankę |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |