| Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013,  15:55
 | R(Si)1800 Darasa | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2005,  22:55   R(Si)1800 Darasa | 
 |  
               | 
 |  
               | witam.... 
 od jutra zaczynam prace przy silniczku.... jako ze posiadam 1.8 16V fabrycznie osłabiony do 105 koni i zaczeło brakowac mocy.... zdecydowałem sie odzyskac brakujace 25 koni zabrane przez fabryke....
   
 jako iz ciezko jest dostac potrzebne zamienniki< wałki, komp, przepustnica> po dlugich poszukiwaniach zdecydowałem zakupic cały silnik, zastanawiałem sie na przezuceniam calego silnika ale nie wiem w jakim jest stanie a na slowo sprzedacy tez nie bede liczył. dlatego padlo na przeszczep w/w czesci... poniewaz moj silnik jest w dobrej kondycji i wiem co mam
   
 postaram sie tu wrzucic opisy i zdjecia dokonanych prac ktore co poniektorym moze pomoga w przyszlosci
 
 pozdrawiam
 |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Daras84 1 Maj 2007,  22:57, w całości zmieniany 14 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  12:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | z racji tego ze mam bardzo mało czasu ktory moge poswiecic Fiescie <praca, dziewczyna wiadomo o co chodzi> dzisiaj udało mi sie tylko przezucic przepustnice .... roznica w wymiarach jest znaczna niemierzyłem dokładnie ale w 105 koni jest ok 40mm. a w 130, 50mm, roznice widac gołym okiem  po prawej przepustnica z 130.... 
 
    
 prepustnica z 105
   
 i z 130
   
 nie robiłem zadnj jazdy porownawczj bo nie ma sensu .... jedna roznica ktora zauwazyłem to silnik <na postoju> tak jakby szybciej wkrecał sie na obroty.
 |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cioska [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  18:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | Życzę powodzenia w pracach nad silnikiem   Powiedz tylko jedno, czy obie przepustnice mają taki sam obwód odubowy, czy ta z wersji 105 konnej jest już mniejsza? Czy też dopiero w środku się średnica zmienjsza? Mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  18:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, i sie ciesze ze zaczynasz przerabiac motore   co do różnic w silniku to słyszałem jeszcze o tym ze tłoki są chłodzone olejem w RS1800, takie polewanie pod ciśnieniem tłoka, ale nie jestem pewien czy to jest na prawde.
 Tak czy inaczej czekam na efekty
     
 Pozdrawiam i życze miłej pracy
   |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dynamike [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  18:19 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | PUMA napisał/a: |  	  | Witam, i sie ciesze ze zaczynasz przerabiac motore   co do różnic w silniku to słyszałem jeszcze o tym ze tłoki są chłodzone olejem w RS1800, takie polewanie pod ciśnieniem tłoka, ale nie jestem pewien czy to jest na prawde.
 Tak czy inaczej czekam na efekty
     
 Pozdrawiam i życze miłej pracy
   | 
 Tak, zgadza się, tłoki w 130 konnej wersji są chłodzone olejem.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  18:24 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Dynamike napisał/a: |  	  |  	  | PUMA napisał/a: |  	  | Witam, i sie ciesze ze zaczynasz przerabiac motore   co do różnic w silniku to słyszałem jeszcze o tym ze tłoki są chłodzone olejem w RS1800, takie polewanie pod ciśnieniem tłoka, ale nie jestem pewien czy to jest na prawde.
 Tak czy inaczej czekam na efekty
     
 Pozdrawiam i życze miłej pracy
   | 
 Tak, zgadza się, tłoki w 130 konnej wersji są chłodzone olejem.
   | 
 
 W takim razie Daras84 proponuje zrobic ten szybki SWAP, a potem rozebrac i przejżeć silnik RS1800 a następnie wsadzic go. Taka mała sugestia odemnie.
 
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SteiN [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  20:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | witam kolege... ja bym raczje zrobil przeszczep calego cilnika:)... 
 a tak na marginesie jak bys chcial jeszcze zyskac parenascie kucy to polecam odchudzenie walkow, najszybciej i najlepszy sposob na przyrost mocy:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  20:22 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | SteiN napisał/a: |  	  | witam kolege... ja bym raczje zrobil przeszczep calego cilnika:)... 
 a tak na marginesie jak bys chcial jeszcze zyskac parenascie kucy to polecam odchudzenie walkow, najszybciej i najlepszy sposob na przyrost mocy:)
 | 
 pierwsze słysze - zazwyczaj planuje sie i odchudza koła zamachowe
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SteiN [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  20:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | owszem mialem na mysli walki rorzadu  .. a glowica to przyokazji .. zawsze z silnika 1,8 16 V mozna wyciagnac jakies 155 koni  ja wlasnie mam taki plan zrobic do wiosny ale jeszcze ciut wiecej wycisnac (bez turbo) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  20:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | prwdo podobnie chodziło koledze o zmniejszenie bezwładnosci w głowicy (układ rozrządu) ale tak tylko mozna poopsuc sobie silnik, a co do koła zamachwego to fajt odchudza sie koło zamachowe ale w tedy traci sie moment obrotowy (zmniejsz sie bezwładnosc wału korbowego) a n a seryjnym silniku wzasadzie sie tracji!! jest to fajna rzecz ale przy kompletnie stuningowanym silniku (wałki głowica program itd) do tego trzeba dynamicznie wyważyc cały wał korboy. W seryjnym silniku bezsensu!! (moim zdaniem - oparte na doświadczenu)
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez PumaRST 7 Lis 2005,  20:33, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  20:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | ok to splanuj i odchudź wszystko co sie da i pojedź na hamownie a wykres z hamowi pokaż nam na forum |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  20:41 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | SteiN napisał/a: |  	  | owszem mialem na mysli walki rorzadu  .. a glowica to przyokazji .. zawsze z silnika 1,8 16 V mozna wyciagnac jakies 155 koni  ja wlasnie mam taki plan zrobic do wiosny ale jeszcze ciut wiecej wycisnac (bez turbo) | 
 
 nie wiem czym sie zajmujesz jaką masz wiedze na temat sił działajacych w silniku ale troche nie masz pojecia o czym mówisz!!
 Jedyny sposób odchódzenia wałków to założenie lżejszych kół rozrządu.
 
 A co do 155KM w silniku RS1800 to wszystko sie da a taka moc to sie robi innym wydechem i dolotem oraz programem!! To nie jest zadne osiągniecie!! (moc silnika - nie na kołach)
 
 
 Zapamietaj jedną sprawe: silnik w RS1800 to fabrycznie stuningowany silnik 1,8 105KM, i anglicy wyciągają z niego około 160KM (przy założeniu że silnik nie ma byc do remontu co 1000KM).
 A jeszcze jedno niby to jest tylko 160KM (ty mówisz o 150 lub wiecej) tylko oni mówią o takiej mocy na kołach nie silnika!!!!! A to zasadnicza różnica.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SteiN [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  20:42 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Łokmen napisał/a: |  	  | ok to splanuj i odchudź wszystko co sie da i pojedź na hamownie a wykres z hamowi pokaż nam na forum | 
 
 nierozumiem takiego oburzenia, kolego od 4 lat siedze w klubie tuningowym i znam sporo ludzi co w tym siedza juz od ohoho... ale tu nie o to chodzi kazdy sposob modernizacji silnika ma swoje zalety i wady.. tak samo jak ktos mi mowi ze filtr storzkowy w silniku 1,2 albo 1,4 mu cos daje a myla sie, tak samo niby wyciecie katalizatora tez to jest nieprawda..
 
 Pozdrawiam!
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez SteiN 7 Lis 2005,  20:54, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SteiN [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  20:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja sie nie denerwuje  ... 
 owszem powinno sie dac. Napewno jak juz zaczne dzialac to bede o wszystkim informowal na bierzaca ale to nienastapi wczesniej niz po zimie
   
 Pozdrawiam!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  20:57 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | SteiN napisał/a: |  	  | ja sie nie denerwuje  ... 
 owszem powinno sie dac. Napewno jak juz zaczne dzialac to bede o wszystkim informowal na bierzaca ale to nienastapi wczesniej niz po zimie
   
 Pozdrawiam!
 | 
 
 Zanim zaczniesz to polecam lektóre http://www.fiestaturbo.com/  tak żeby nikt cię nie zrobił w konia!! Nie wiem czy czytałes moje posty, bo sie przewinęły pomiedzy twoją rozmowe z łokmenen ale mysle ze powinienes
   |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SteiN [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  21:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | owszem czytalem   
 co do zrobienia w konia to tym raczej sie nie martiwe bo mam zaufanie do znajomych a dwa osoby ktore beda siedziec nad moim silnikiem to jedna ma najszybszego Leona w Polsce a 2 przygotowuje autka do rajdow
   
 ale i tak dziekuje za uwagi, poniewaz napewno bede je bral pod uwage tymbardziej ze forda mam pierwszy raz zawsze jezdzilem autami wloskimi i wiem ze macie wieksze pojecie o tej marce autka niz ja.
 
 
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  21:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | A teraz poraz kolejny powiem tą fraze którą co jakiś czas powtarzam: " jak ci bedzie za mało koni w RS 1800, to wyjmij ten silnik sprzedaj - napewno ktos go kupi - i wsadź 2,0 16v z Mondeo lub Focusa (jest leprzy bo nie ma hydraulicznych popychaczy przezco ma mniejszą bezwładnosc), jest to najtańszy sposób uzyskania wiekszej mocz - wzasadzie Nm - przy zachowaniu seryjnej żywotności auta".
 Dodam od siebie że 2,0 16v (130-136KM 186Nm) można rozkręcic do jakiś 145-150KM i 190-200Nm (czego nie uzyskasz z 1800) za nie duże pieniądze.
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SteiN [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  21:42 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | PUMA napisał/a: |  	  | A teraz poraz kolejny powiem tą fraze którą co jakiś czas powtarzam: " jak ci bedzie za mało koni w RS 1800, to wyjmij ten silnik sprzedaj - napewno ktos go kupi - i wsadź 2,0 16v z Mondeo lub Focusa (jest leprzy bo nie ma hydraulicznych popychaczy przezco ma mniejszą bezwładnosc), jest to najtańszy sposób uzyskania wiekszej mocz - wzasadzie Nm - przy zachowaniu seryjnej żywotności auta".
 Dodam od siebie że 2,0 16v (130-136KM 186Nm) można rozkręcic do jakiś 145-150KM i 190-200Nm (czego nie uzyskasz z 1800) za nie duże pieniądze.
 Pozdrawiam
 | 
 
 tez racja, i tez myslalem nad zmiana silnika.. ale stwierdzilem ze bede krecic ten.. a jak ten padnie to bede szukac czekgos na turbinie
  .. albo od vectry 2,5 v6 tylko niemam pojecia czy wejdzie   |  
				| Ostatnio zmieniony przez SteiN 7 Lis 2005,  21:43, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  21:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | z mniejsca mówie ze nie wejdzie |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |