| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Elektryka ogólna - OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA.
 
 Diuned - 18 Paź 2020,  12:48
 Temat postu: OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA.
 OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA.
 
   
 ELEMENTY ELEKTRYCZNE:
 
 1. N17 C1359 Czujnik ciśnienia oleju, to jest właśnie ten czujnik, który odpowiada za zapalanie się i gaśnięcie kontrolki ciśnienia oleju.
 
 2. T3 C911 Wtyczka 3 pinowa odpowiedzialna za zasilanie cewki wysokiego napięcia.
 
 3. Y3 C1652 Wtyczka od zasilania czujnika temperatury, który pokazuje zakres temperatury w kabinie (od białego pola, potem jest NORMAL i czerwone pole.)
 
 4. N169  C1357 Wtyczka koloru niebieskiego, od termo-włącznika wentylatora.
 
 Rysunek B. To kolumna wtryskowa widziana od tyłu.
 
 Mamy tutaj dwa czujnik.
 
 1. B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym.
 
   JAK SPRAWDZAĆ?
 
 *Zapłon musi być wyłączony.
 *Zdjąć złącze wielostykowe z czujnika temperatury płynu chłodzącego.
 *Opuścić pozostałe ciśnienie z układu chłodzenia.
 *Stronę pomiarową zanurzyć w cieczy o określonej temperaturze
 *Zmierzyć oporność
 *Czujnik można mierzyć bez demontażu, sprawdzając uprzednio temperaturę płynu chłodzącego
 
 Zakres rezystancji
 
 0 stopni - 88 Kiloom [kΩ] - 102 Kiloom [kΩ]
 20 stopni - 35 Kiloom [kΩ] - 40 Kiloom [kΩ]
 40 stopni - 15 Kiloom [kΩ] - 17 Kiloom [kΩ]
 60 stopni - 7,1 Kiloom [kΩ] - 8 Kiloom [kΩ]
 80 stopni - 3 Kiloom [kΩ] - 4,5 Kiloom [kΩ]
 
 
 2. B5 C1348 Czujnik temperatury zasysanego powietrza w kolumnie wtryskowej nad przepustnicą.
 
 
   
   ORYGINALNE KODY:
 
 FORD: 1629085
 FORD: 6740335
 FORD: E0AE-12A697-AA
 FORD: E0AZ-12A697-A
 FORD: E1AZ-12A697-A
 FORD: E4AF-12A697-AA
 FORD: E7AZ-12A697-A
 FORD: F1AF-12A697-BA
 FORD: F2DE-12A697-AA
 FORD: F2DF-12A697-AA
 
 JAK SPRAWDZAĆ?
 
 *Zapłon musi być wyłączony.
 *Zdjąć złącze wielostykowe z czujnika temperatury płynu chłodzącego.
 *Zmierzyć temperaturę otoczenia
 *Zmierzyć oporność na końcach czujnika
 
 Zakres rezystancji
 
 0 stopni - 88 Kiloom [kΩ] - 102 Kiloom [kΩ]
 20 stopni - 35 Kiloom [kΩ] - 40 Kiloom [kΩ]
 40 stopni - 15 Kiloom [kΩ] - 17 Kiloom [kΩ]
 60 stopni - 7,1 Kiloom [kΩ] - 8 Kiloom [kΩ]
 80 stopni - 3 Kiloom [kΩ] - 4,5 Kiloom [kΩ]
 
 
 1.SPOSÓB DZIAŁANIA CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: ZASADA DZIAŁANIA
 
 Czujnik temperatury powietrza zasysanego mierzy temperaturę panującą w rurze dolotowej i przekazuje sygnały napięcia wygenerowane na podstaie działającej na czujnik temperatury do sterownika. Ten analizuje te sygnały i wpływa na ich podstawie na sposób wzbogacania mieszanki paliwowej i kąt wyprzedzenia zapłonu.
 
 
 Rezystancja czujnika temperatury zmienia się w zależności od temperatury powietrza zasysanego. Przy rosnącej temperaturze rezystancja maleje – spada wskutek tego napięcie na czujniku. Sterownik ocenia te wartości napięcia, które stoją w bezpośredniej zależności od temperatury powietrza zasysanego (niskie temperatury powodują wysokie, a wysokie temperatury niskie napięcie czujnika).
 
 
 2.DEFEKT CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: OBJAWY
 
 Defekt czujnika temperatury powietrza zasysanego może być zauważalny wskutek niewłaściwej reakcji sterownika i przejście w tryb pracy awaryjnej.
 
 Częstymi objawami usterki są:
 
 zapisanie kodu usterki i ewentualne świecenie lampki kontrolnej silnika
 problemy z uruchomieniem silnika
 niska moc silnika
 zwiększone zużycie paliwa
 
 PRZYCZYNY DEFEKTÓW CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: PRZYCZYNA AWARII
 
 Awarie wynikają z różnych przyczyn:
 
 zwarcia wewnętrzne
 przerwania przewodu
 zwarcie wewnątrzprzewodowe
 uszkodzenia mechaniczne
 brudny czubek czujnika
 BuMeL - 19 Paź 2020,  17:36
 
 W kfórym silniku kolektor ssący był opatulony płynem ?
 JoeMix - 20 Paź 2020,  21:11
 
 
 Np 1,1 czy 1,3 	  | BuMeL napisał/a: |  	  | W kfórym silniku kolektor ssący był opatulony płynem ? | 
 BuMeL - 21 Paź 2020,  20:59
 
 Ok, z ciekawości pytam bo miałem kiedyś 1,1 ale nie mogłem sobie przypomnieć czy tak było.
 lepio - 22 Paź 2020,  15:24
 
 witam,
 
 Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b  i mam 2 czujniki temp w termostacie
 
 jeden jest od wentylatora
 
 drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce
 
 jest w takiem u mnie  razie jescze trzeci taki jak na rysunku
 
 B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ?
 lepio - 22 Paź 2020,  15:52
 
 
 Diuned - 22 Paź 2020,  19:25
 
 
  	  | lepio napisał/a: |  	  | witam, 
 Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b  i mam 2 czujniki temp w termostacie
 
 jeden jest od wentylatora
 
 drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce
 
 jest w takiem u mnie  razie jescze trzeci taki jak na rysunku
 
 B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ?
 | 
 
 To o czym piszesz przy termostacie to nie jest czujnik płynu chłodzącego, tylko termo-włącznik wentylatora. Wtyczka ma niebieski kolor oznaczona jest jako N169 C1357.
 lepio - 22 Paź 2020,  20:05
 
 
  	  | Diuned napisał/a: |  	  |  	  | lepio napisał/a: |  	  | witam, 
 Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b  i mam 2 czujniki temp w termostacie
 
 jeden jest od wentylatora
 
 drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce
 
 jest w takiem u mnie  razie jescze trzeci taki jak na rysunku
 
 B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ?
 | 
 
 To o czym piszesz przy termostacie to nie jest czujnik płynu chłodzącego, tylko termo-włącznik wentylatora. Wtyczka ma niebieski kolor oznaczona jest jako N169 C1357.
 | 
 
 No właśnie juz doszedłem do tego;) bo odpiąłm i się wyłączył i znalazłem ten pod kolektorem wypiąłem to obroty szalały.
 Myślicie, że może być tak, że choć trochę jest coś z czujnikiem pod kolektorem nie tak że ma problemy z odpalaniem na ciepłym?
 
 Link do mojego problemu
 
 http://fiestaklubpolska.p...pic.php?t=80000
 
 |  |