Forum FiestaKlubPolska -

Projekty FKP - Nie Fiesta ale na ZETEC-u :) Projekt Tiger...

Qzyn - 24 Sty 2008, 22:49
Temat postu: Nie Fiesta ale na ZETEC-u :) Projekt Tiger...
Hej. Z pewna doza niesmialosci zakladam ten temacik ale moze kogos zainteresuje. Otoz moj dobrzy przyjaciel poprosil mnie o pomoc w poskladaniu repliki Lotusa Super 7 (pozniej budowanego przez Caterham-a. No i stalo sie - prace ruszyly pelna para :)
Ale po kolei - rama pod silnik ZETEC 2.0 i nadwozie z laminatu zamowione u pana Cielucha w warszawie. na te graty jeszcze czekamy. Silnik Jarek kupil od goscia co je ciagnie z anglii ale jest to starszy model z roku 97. W planach jest zmiana glowicy na ta nowsza z mechanicznymi popychaczami i ostrymi walkami rozrzadu ale na razie szostaje stara seryjna.
Dodatkowo kupilismy na szrocie sierre 2.0 OHC, z ktorej wyjelismy: wachacze tylne, przednie, piasty, zwrotnice, hamulce, uklad kierowniczy, skrzynia biegow, wal i tylna belka trzymajaca dyfer. Sam dyfer kupilismy od sierry XR4i czyli zeszperowany. Czesci juz zostaly wypiaskowane i pomalowane proszkowo (wachacze, belka) a wal i kolumna kierownicza pojechala do cielucha bo musi byc przerobiona. Dzisiaj przyszedl kit z anglii - 4 gazniki i programowalny uklad zaplonowy i musze powiedziec zabaweczki wygladaja slicznie :D Problem na razie amy ze sprzeglem, bo przyszlo lekkie kolo zamachowe razem z tym kitem ale okazalo sie ze nei bardzo chce pasowac zarowno srednica jak i ksztaltem - nie iwem jak przykrecic do tego sprzeglo ale to bedziemy dumac. Fotki wkleje na dniach - jak tylko porobie.
No to by bylo tyle na wstepie :)

Aaaa - no i tak mi sie udalo zalatwic ze na uczelni prowadzacy przyjal mi ta replike jako temat pracy dyplomowej :D :D:D

zoharek - 24 Sty 2008, 23:11

zajebiaszczo! :) uwielbiam super 7 :) ))) zdjęcia! :) )))
Arkadius - 25 Sty 2008, 07:02

mój kolega z Sępólna tez robi replike ale z 2.0 z Bety E36 :) gdzies kiedys dałem fotke jakąś może do wakacji będzie jeździć robota 100% ręczna
trzeci - 25 Sty 2008, 08:32

Qrde, ciekawy projekt Kuba
Czeka Was masa pracy i różnych wydumek ale napewno dacie radę :-)
Powodzenia i relacjonuj na bieżąco.
Pozdro ...

Qzyn - 25 Sty 2008, 14:18

Hehe - bez wydumek niebylaby to robota :) Janse i bede dorzucal fotki. Zapomnialem w pierwszym poscie dodac ze felgi juz tez mamy - sa sliczne czarno polerowane 6,5 J15 z nowiutkimi Toyo Proxes T1R. Okolo wtroku beda fdotki czesci ktore juz mamy.
Żółwik Tuptuś - 25 Sty 2008, 16:49

Zdawaj relacje :brawo:

A jeżeli będzie Wam potrzebna jakakolwiek pomoc odnośnie rzeźby w gównie to dawaj znak ( znamy się na tym :yes: )

xr2fun - 27 Sty 2008, 20:48

Fajnie, że się rzeźbi - mnie od tego już kręgosłup boli ( sto razy wyciąganie i wkładanie zespołu napędowego i jeszcze następne sto do końca ). Klasyki mają coś w sobie :bigok:
Qzyn - 28 Sty 2008, 17:19

Ok - pierwsze obiecane foty:

- rozbieranie sciery (zawias, hamulce wachacze itd itd) - robol w akcji :)



- wyjmowanie deski bo wiazke na wszelki wypadek wyjelismy sobie cala - ten sam robol :D



- przyjechal silniczek - robol rozbiera osprzet do mycia :)



- no i silnik z mondeo ze skrzynka z sierry - wstepne pasowanie. Pasuje idealnie, tylko trzeba sie bylo pozbyc z bloku silnika 2 tulejek ustalajacyh bo skrzynia ma tam gwint na sruby i tak tez to bedzie skrecone - tulejki nie wchodzily. Skrzynia po wstepnym wymyciu karcherem - co z nia dalej zrobimy jeszcze nei wiemy.



Teraz mala przerwa w pracach bo mam druga zmiane :/ Ale od przyszlego poniedzialku znowu ostro atakujemy :) Do tego czasu moze beda fotki nowego kola zamachowego i pierwszych czesci po piaskowaniu i malowaniu proszkowym.

zoharek - 28 Sty 2008, 17:37

Też bym chciał taki duży garaż... :) Powodzenia :)
Qzyn - 28 Sty 2008, 17:47

No garaz jest na prawde wypas - Jarek zadbal o odpowiedni :) No i nie powiem, planowal profi projekt to i garaz odpowiednio wyposaza. Zaraz po decyji budowy kit cara znalazly sie w garazu - dobry zestaw kluczy z grzechotka, jakies plaskie, torxy itd itd, kompresor 50l, ostatino ramie hydrauliczne na kolkach do wyjmowania silnika. No a ja ostatnio sie dorzucilem i zrobilem mu chyba najbardziej egoistyczny prezent jaki moglem - wozek z bety do wjezdzania pod autko zeby juz tak nie lezec na kafelkach jak na focie hehehe ;) Takze warunki do pracy sa tam idealne - cieplo tez jest :)
zoharek - 28 Sty 2008, 18:03

Najważniejsze. Brakuje tylko do pełni szczęścia hydraulicznego podnośnika na auto za kilkaset tysięcy złotych :P Ogólnie zazdroszczę :ups:
kostek88wjcz - 28 Sty 2008, 18:18

garaz to jedno ale checi i zapal do pracy jest wazniejszy ... takie moje zdanie .... choc nie mowie ze nei chcialbym takiego garazu ;)) powodzenia zycze nad projektem i czekam na kolejne relacje :)
Arkadius - 28 Sty 2008, 19:52

fajnie się zapowiada :D

też bym chciał taki garaż :) a nie ta moja klitka mała jeszcze prawie bez wyposażenia :( ale pomału do przodu :D

genov - 28 Sty 2008, 19:59

ja to bym chcial te opony co tam w tle sa :-)
Qzyn - 28 Sty 2008, 20:07

Te po prawej pod stolikiem to wlasnie Toyo do Kit Cara. Wbrew pozorom jak na sportowe 15 calowki nie tak drogie - 185zl/szt. Te po lewej to jakies 18-tki do suva ;)
Parzych - 28 Sty 2008, 20:45

zoharek napisał/a:
Też bym chciał taki duży garaż...
Ja bym chciał jakikolwiek... ;-(
Powodzenia w pracach - wielki brat patrzy :hahaha:

Qzyn - 29 Sty 2008, 16:48

No i mamy kolejne graty - tym razem od angoli :) 4 gazniczki, kolektorek pod nie, lekkie kolo zamachowe i programowalny uklad zaplonowy :)



Wyskoczyl may problemik bo angole sie machneli i przyslali kolo do 1,8 :/ Czyli musimy zalozyc mniejsze sprzeglo - ale damy rade, Tiger bedzie duzo lzejszy wiec powinno byc ok a jak nie to spieka sie wrzuci ;)

Heamone - 10 Lut 2008, 15:34

fajne te nowe zabawki :ok: i ogulnie cały projekt ciekawy.
Ile za te 4 gaźniczki i układ zapłonowy zapłaciliście jeśli moge zapytac ?
Chetnie sam bym sobie takie załozył devil

Qzyn - 10 Lut 2008, 21:39

Gazniki plus zaplon to ok 750 funtow netto ale my to dostalismy jako cene brutto chyba. Dokladniej musialbym Jarka zapytac.
darg - 29 Kwi 2008, 22:47

UP - na prośbę Qzyna
Qzyn - 29 Kwi 2008, 22:48

Dzieki Darg za odświeżenie tematu ;)

No i w końcu coś ruszyło. Po długim zastoju mogliśmy nareszcie odebrac rame i inne srutututu: czesci ukladu hamulcowego (np przewody itp), przewody ukladu chlodniczego, zbiornik paliwa i pare drobnostek. Do konca tygodnia mamy obiecane wachacze i mocowania silnika, tak ze bedzie mozna ruszyc na ostro z pracami :) Ostatecznie bedzie to Tiger Avon - czyli lzejsza odmiana tigera z rama firmy Avon. Ma wszystkie wachacze lekkie, rurowe i nie wykorzystuje sieerrowskich. Cala konstrukcja powinna wazyc ok 560kg czyli ok 100kg mniej od bazowego modelu. A teraz pare fotek na szybko z garazu:

Rama:





Ogromny zbiornik paliwa :D :D



No i nasz stan psychiczny po 19 godzinnej wycieczce po te graty ;)


Żółwik Tuptuś - 30 Kwi 2008, 06:17

bez gogli w roadsterze nunu

przenoszę żeby się nie zapodziało pomiędzy stożkami do 1.1 i swapowaniem podświetlanych tłumików .

Qzyn - 30 Kwi 2008, 06:48

Dzieki za przeniesienie :) A co do gogli to widzisz ze Jarkowi juz tyle do oczu nalecialo ze musial twarz zaslonic hehe. No i kurde przez pomylke zalozylismy kierownice od tira - popatrz na ta srednice :V: No ale powoli bedziemy go leczyc z chorob wieku dzieciecego hehe.
stafcio - 30 Kwi 2008, 11:27

skad macie rame? sami zrobiliscie czy kupiliscie gotową?
czy mozecie pisac jakie są tego koszty, jest to bardzo fajna rzecz do zrobienia i warto by poznac kosztorys.

Qzyn - 30 Kwi 2008, 11:50

Koszt naszego tigera to do 40 tysiecy ale jest to projekt zaawansowany juz troszke i bez oszczedzania. Mozna taniej... Rama przyjechala z anglii a my caly zestaw kupujemy u Pana Cielucha z Poznania - on sprzedaje zestawy do montazu jak i cale kit cary. Sam bym takiej ramy jeszcze nie dal rady zrobic ;)
Cennik zestawow jest na stronie cielucha - podam ja wieczorkiem.

[ Dodano: Czw Cze 05, 2008 06:45 ]
Pierwsza czesc paneli juz przynitowana, wstepnie zlozone tylne wachacze, przypasowany tylny most, silnik skrecony ze skrzynia (trzeba bylo troszke przerobic blache oslaniajaca sprzeglo) no i wisi sobie mniej wiecej na miejscu ;)







Prace postepuja tak powoli nie dlatego ze nam sie nie chce ale dlatego ze wspolpraca z polskim dostawca czesci (tiger racing cieluch) jest bardzo trudna. rzeczy ktore byly rzekomo wyslane po tygodniu niby do nich wrocily bo wpisali zly adres. Rzeczy ktore mielismy dostac po 4 dniach dostajemy po ponad 3 tygodniach niekompletne itd itd.
Takze teraz wiem ze po nastepnego tigera na pewno jedziemy do angoli.
Zdecydowanie nie polecam firmy tc z poznania !!!

PumaRST - 5 Cze 2008, 06:51

no cóż, współpraca z polskimi firmami taka jak zawsze i wszędzie :sad:

ważne że prace idą do przodu.

Arkadius - 5 Cze 2008, 07:03

tempo macie chyba i tak dobre...


kolega robi kit cara od 0 na silniku 2.0 z bmw e36 i całość już mu zajmuje 1,5roku a kit jeszcze nie jeździ... no ale rama była robiona własnoręcznie robiona od 0...

Qzyn - 5 Cze 2008, 08:20

Acha - no to tak zapaleni nie jestesmy i na razie brakowalo by nam sprzetu zeby to zrobic porzadnie ;) A co do tempa to majac podzespoly i dumajac tylko pojedyncze porblemy to szlo by to duzo szybciej.
Daras84 - 5 Cze 2008, 09:30

nie wie mcyz nie doczytalem ale do czego ma sluzyc to autko :>
PumaRST - 5 Cze 2008, 09:56

Daras84 napisał/a:
nie wie mcyz nie doczytalem ale do czego ma sluzyc to autko :>


For Fun :yes:

stafcio - 5 Cze 2008, 11:01

qzyn, mozesz wpisywac koszty? moze w pierwszym poscie na 1 stronie. moze byc dobrym przewodnikiem po budowie kitcara.
Qzyn - 5 Cze 2008, 13:22

Daras - for fun and for sale :D
A co do kosztow to ciezko to na prawde ugryzc. To nasz pierwszy Kit car wiec ponosimy rozne koszty ktorych nie bedzie przy drugim aucie - narzedzia, kompresor, szafka, zuraw do silnikow itd itd itd.
Po drugie koszty zestawow znajdziesz na stronce w/w pana cielucha ( wpisz w googlach tc racing i wyskoczy jego strona).
Rzeczy ktorych niema w zestawach kosztuja bardzo roznie: kierownice mozesz kupic za 80zl, my kupilismy za 450, tak samo felgi, opony, zegary, silnik itd itd itd
Tak wiec jesli oczekujesz ze podam ci tutaj koszt budowy takiego kita to nie ma szans - powiem tak: od 30tys w nieskonczonosc ;)

Arkadius - 5 Cze 2008, 13:49

Qzyn napisał/a:
Acha - no to tak zapaleni nie jestesmy i na razie brakowalo by nam sprzetu zeby to zrobic porzadnie ;) A co do tempa to majac podzespoly i dumajac tylko pojedyncze porblemy to szlo by to duzo szybciej.


stary tam gdzie ten kit-car powstaje jest tyle miejsca że ledwo sam się tam mieści... sprzętu też zbytnio nie ma jakiegoś specjalnego, a po drugie mamy po 19 lat i chyba niezbyt dużo doświadczenia w robieniu takich kostrukcji


ale wasz projekt już widze że osiągnie dużo lepszy efekt końcowy :-)

Qzyn - 5 Cze 2008, 15:44

Arkadius brutalna prawda - gdzie jest kasa tam latwiej o efekt. Jakbym mial sam go skladac to ze wzgledu na finanse wygladalby strasznie marnie :/
A co do ramy to gratuluje wam samozaparcia i wkladu pracy. Ja niestety nie podjalbym sie na razie sam spawania ramy i sie do tego bez bicia przyznaje. A szczegolnie do pojazdu ktory pojedzie od 0-100 w okolo 5 sekund hehe ;)

Arkadius - 5 Cze 2008, 16:02

szczerze ja też nie xD albo z dokładnymi planami i megalną umiejętnością spawania. A kumpel robi rame można powiedzieć na oko i sam spawa :) ale w sumie dobrze wyszło bo na przekątnych tylko 1cm uciekł na całej długości ale dało sie to zniwelować bez problemu. Postaram się pstryknąć jakąs fotke jak będe przy okazji
Qzyn - 5 Cze 2008, 16:10

No spoko - mozesz pokazac jego wypociny :) Choc nie nazwalbym 1cm jako "tylko" ;) Ale jak na taka robote jak mowisz to i tak swietny wynik hehe ;)
Ok - koncze bo OT sie robi :)

Bartosz - 27 Wrz 2008, 18:40
Temat postu: Od serca, od producenta KIT-CAR
Witam serdecznie.
Chciałbym się przedstawić ponieważ jestem nowym użytkownikiem na tym forum. Nazywam się Bartosz Cieluch, i temat tutaj rozpatrywany dotyczy mojej firmy.
Po pierwsze w pełni zgadzam się z przedmówcami że terminy dostaw zostały znacząco przekroczone i są one powodem opóźnień osób budujących (opisywany zestaw nie jest w chwili obecnej jedynym składanym). Co do tego nie ma żadnych wątpliwości i należy mi się za to nagana.
Wynika to z głównie z chęci jak najpełniejszego przygotowania zestawów dla przyszłych klientów. Te które wzorcowo zostały mi dostarczone z GB nie mają szans na sprzedaż na naszym rynku. NIe pasuje nic a zawieszenia stosuje się od Taunusa, który już u nas dawno wyginął!. Poza tym nigdy nie jest to kompletacja tak dokładna (no może poza Caterham) jak u nas. Rama którą tutaj oglądacie jest pierwszą odebraną z nowej serii, choć jak powiedziałem nie jedyną w chwili obecnej składaną. Oczywiście zdarzają się wtopy jak podczas mojego urlopu gdzie do kolegi trafiły niepasujące wahacze ale to akurat jest w miarę szybko rozwiązywane :)
Jest natomiast drugie dno, o którym niewiele osób wie. Otóż jako posiadacz wielu replik LOTUSA Seven (Westfield, DAX, Tiger a obecnie CATERHAM) muszę odnieść się do chęci zakupu w Anglii. Otóż zestawy stamtąd sprowadzane wcale nie są szybciej gotowe. Na Westfielda czekałem 5 miesięcy a na same ramy Tigera 4. Dodatkowo mogę powiedzieć że jakość tamtejszych wyrobów pozostawia wiele do życzenia nawet w przypadku Wetfielda czy Caterhama ( obecnie po raz 3 wymieniam tylny most, kulki wachaczy oraz silnik krokowy... o pracy młotkiem przy zawieszeniu nie wspomną). Gdy laminarze dostali tworzywo do poprawek firmy TIGER zastanawiali się dlaczego nie przywiozłem im ramy od plastików dostarczonych :) Polecam linki:
http://jonstigeravon.blogspot.com/
http://westfield.devocht....1&gallerypage=1
oraz cytat z korespondencji na temat mojego tylnego mostu w Caterhamie

Please do not dismantle or open up the diff in any way as this will void the warranty on the part. We are currently looking at the set up etc of our diffs with our supplier and will hopefully see some amended units shortly.

Please re check with me in a week or so for the latest info.

A to jest firma sprzedająca 500 aut rocznie!!!

Reasumując... opóźnienia są i mam nadzieję że już ich nie będzie bo kolejne zestawy zamówione a co do Anglii... wszędzie pięknie gdzie nas nie ma :)
Pozdrawiam wszystkich... a dla składającego kolegi... linka się mierzy im będzie na początku następnego tygodnia.

PumaRST - 27 Wrz 2008, 21:01
Temat postu: Re: Od serca, od producenta KIT-CAR
Bartosz napisał/a:
............ a co do Anglii... wszędzie pięknie gdzie nas nie ma :) .


Już Cie polubiłem Panie Bartku :yes: A do sedna jest to kolejna wypowiedż na tym Forum potwierdzająca nasze spostrzeżenia (Żółwia i moje) po pobycie na zlocie Fiesta in the Park.

Ich tak naprawde od nas różni zasobnośc portfela, a poza tym mogą sie tylko uczyc od nas :yes:

Żółwik Tuptuś - 27 Wrz 2008, 21:58

Witamy Witamy :)

Niestety czesto bywa tak że z przyczyn od nas niezależnych coś kuleje . Nie ma w tym niczyjej winy - po prostu takie jest życie . Poza tym projekty realizowane w przeciągu tygodnia to na ogół domena ludzi posiadających stałą wejściówkę do placyku wokół damskiej toalety .

Pozdrawiam i życzę udanej dalszej walki z przeciwnościami :)

Qzyn - 28 Wrz 2008, 12:18

Witam Panie Bartku. Dziekuje za wypowiedz na tej stronce bo pewnie wiele osob chcialo uslyszec rowniez opinie z drugiej strony. U nas troszke sie ruszylo, autko stoi na kolach, jednak musielismy dac przerobic miske olejowa bo silnik stoi na otrzymanych lapach na razie na ziemi. Ale gdyby nie bylo duman to nie byloby zabawy. Krotsza miska i tak jeszcze nie pasuje do konca bo jedna z dospwanych czesci sie nie miesci ale to juz robimy we wlasnym zakresie , no i trzebabylo przerobic smok. Obecnie ze wzgledu na to ze mnie firma wyslala na dluga delegacje do wroclawia Jarek robi uklad paliwowy a z elektryka czeka na mnie.
Z anglii sciagnelismy w miedzyczasie korektor sily hamowania, mechanizm cofajacy dzwignie zmiany biegow o 12cm oraz maly hicior - tiger ma zamontowane czterotloczkowe magnezowe zaciski hamulcowe, sportowe klocki i tarcze :) Wszystko przyszlo szybciutko i zgodnie z zamowieniem. Cena za calosc 400 funtow wiec taniutko jak za to co otrzymalismy :)
Co do 5 miesiecznych terminow realizacji w anglii to nie moge sie wypowiedziec ale my zestaw zamowilismy w styczniu :) Wiec mija juz 9. takze wiemy ze wyjedzimy tigerem dopiero w przyszlym roku...
Jak tylko bede mial okazje to porobie pare fotek stanu obecnego.
Pozdro

Arkadius - 8 Paź 2008, 18:36

a kolega już się nacieszył swoim lotusem... nawet go wykończyć nie chce do końca... http://www.allegro.pl/ite...uper_7_bmw.html

czekam na jakieś fotki z pracy :) profi do całości bardzo podchodzicie więc efekt będzie zacny :D

mamuten - 8 Paź 2008, 19:48

wszystko ładnie cacy tylko gdy nie ten napis na tym silniku BMW w wolnym tłumaczeniu ( Bolid Młodego Wieśniaka :hahaha: ) :1xf: :2xf: :devil: :V:
LOY - 8 Paź 2008, 20:29

straszny jest :rotfl: ...az oczy bolą ..rozumiem ze te smieszne kółeczka to efekt niedokonczenia ..ale głosniki za fotelami ;-| ..po co to w super7 ? ..deska jak z tjunin gowanego golfa ..straszna ..jakies wystajace pseudo mugeny w chromowanych obwódkach ...dramatycznie bezstylowy ...specjalnie lub niechcaco zabiliscie temu czemus resztki duszy lotusa :rotfl:
PS ..jesli juz silic sie na poprawianie orginału ..to tak wyglada to własciwie
http://images.forum-auto....t_D8_Bullet.jpg

mamuten - 8 Paź 2008, 23:13

bo bmw to najbardziej zburaczona marka w Polsce ja bym do bemki nigdy nie wsiadł :2xf: :1xf:
Żółwik Tuptuś - 8 Paź 2008, 23:18

Mamuten - wystarczy . Mamy przykład jak budować repliki się nie powinno ( podany przez Arkadiusa ) oraz jak powinno się to robić ( LOY-a ) . Więcej ożywczego spamu nie jest tu potrzebne .
LOY - 9 Paź 2008, 02:07

mamuten napisał/a:
bo bmw to najbardziej zburaczona marka w Polsce ja bym do bemki nigdy nie wsiadł :2xf: :1xf:

taa pewnie dlatego bo jeszcze ciebie nie stac :fox: ...w temacie niema beemek kolego
:fox: jest motor bmki i to jeden z najlepszych ..byłbys szczesciarzem gdyby twój silnik był w w 10 % tak sprawny jak stare 6 cylindrowe rzedówki bmw z serii M20 czy M40.
Silnik ogólnie wspaniały ..wybór silnika do lotusa ..bezsensowny ..150 KM otrzymuje sie z mniejszych i lzejszych jednostek ..a w lotusie ..o to zawsze chodziło .
a propos silników BMW taki OT ..zawsze marzyłem zeby miec w fiacie najmiejsza jednoastekę V8 bmw 3,0 ...ale nie starczyło odwagi i mam w fiacie lamprediego- po najprostrzej linni oporu ..eh :ups:

Qzyn - 10 Sty 2009, 18:14

No to nadrabiam bo dlugo tu nic nie pisalem.
Prace poszly trosze naprzod, wiec orzucam fotki:





tutaj zakupione hamulce - czterotloczkowe wilwoody ze sportowymi klockami i tarczami



zawiasik



miska sie troche nie miescila ale juz skrocilismy. niestety nie mam fotek krotkiej



buda



no i w koncu przyszly plastiki. na razie tylko polozone na autku

kaczoro - 10 Sty 2009, 23:30

Good job :ok:

Jak dla mnie to jedynie wzór felg troszkę dyskusyjny ;/

Żółwik Tuptuś - 11 Sty 2009, 02:23

Wytrwałość to jedna z cech , która lubię :)

Warto było czekać na te informacje .

Dawaj jak najwięcej fot i info :yes:

Arkadius - 11 Sty 2009, 08:27

szyk :) felga jest ostateczna? i nie uważacie ze przednie błotniki lepiej jakby się zaczynały w na środku koła a nie zakrywały całe?
Darekmk3 - 11 Sty 2009, 13:34

Arkadius napisał/a:
szyk :) felga jest ostateczna? i nie uważacie ze przednie błotniki lepiej jakby się zaczynały w na środku koła a nie zakrywały całe?

ale przeca pisal ze narazie plastiki są położone , wiec pewno bedzie to tak jak ma byc znając Qzyna :)

pozdro :)

Qzyn - 11 Sty 2009, 16:35

Felga jest ostateczna :) Nastepny Tiger bedzie mial inne :D :D:D A co do plastikow to tak jak pisalem sa polozone na razie tylko dla ogolnego pogladu. Zolw bedziemy focic. Jak wroce zrobie foto zegarow bo tez sa zacne a potem juz tak jak prace pojda.
Laskosz - 8 Lut 2009, 11:46

a ja czekam na zdjęcia nowe i co? :devil:
Qzyn - 8 Lut 2009, 11:50

Sie robi - a wlasciwie sie porobilo - Tiger ozyl :D :D:D

No ale skoro fotki to najpierw fotki ;)
Hamulce zalozone:



Nowy filtr powietrza i jego podstawka:







No a teraz mala pamiatka pierwszego odpalenia:

http://www.youtube.com/watch?v=oE4pXPYYK1c

http://www.youtube.com/watch?v=xTm-hjJD5KY

Do tego dodam, ze elektryka prawie ogarnieta ( w sensie zrobiona cala nowa), tylne plastiki juz prawie pasuja. Nieldugo malowanie i wydech...

PumaRST - 8 Lut 2009, 12:15

jak dobrze pamiętam daliście głowice od Focusa na blok Mondeo z hydrauliką, wiec jaki daliście układ rozrządu??

ogólnie gratuluje odpalenia :brawo: :przytul:

Qzyn - 8 Lut 2009, 12:22

Puma na razie silnik jest seria, glowica z walkami lezy na polce ciagle. Teraz czeka nas strojenie, bo silnik odpala super i trzyma wolne obroty ale nie przyjmuje gazu. Ale to juz przyjemnosc :D
Laskosz - 8 Lut 2009, 14:35

to na itb jest? czy na gaźnikach z moto :> dawki na poszczególne cylindry strasznie kaszani :hahaha: aaa no i dźwięk ma piekny :ok:
Arkadius - 8 Lut 2009, 19:05

silnik zagadał to teraz to już z górki :)


na sezon uda się wyjechać? albo chociaż pod koniec?

Qzyn - 8 Lut 2009, 22:41

Wyjechac musi sie udac na wiosne, a co z dawkami to sie okaze dopiero - to sa 4 gazniki z moto. Trzeba powoli wszystko ogarnac :)
Skfarek - 8 Lut 2009, 22:45

Zacnie naprawde zacnie <oki> Jak będę mojego polowagena przerabiał na 4 gaźniory z moto to się zgłoszę po porady :hihihi:
Laskosz - 8 Lut 2009, 22:55

Qzyn napisał/a:
to sa 4 gazniki z moto.

z jakiego moto :> r1? jesli tak to robiliście je wg danych angoli? :>

diodalodz - 9 Lut 2009, 02:34

Gruby projekt :)
Fascynuje mnie zapłon . Powiedz mi czy ten układ jest na 2 cewkach ?? I skąd bierze sygnał . Jest mu obojętne czy będzie czytał z koła pasowego nacinanego czy z koła zamachowego jak w fordzie ?? Tzn chodzi mi o stopień programowalności tego cuda no i koszty ?
Pozdrawiam

NOWITEK - 9 Lut 2009, 08:28

Aż miło popatrzyć na taką robotę :brawo:
Qzyn - 9 Lut 2009, 11:30

Gaziole to kawa zzr1100. Zaplon jest seryjny forda, tzn cewka i EDIS. Natomiast Sterownik z okablowaniem przyszedl od angoli w zestawie. Dostalismy sterownik (Mgeajolt), kable z wtyczkami, gazniki i aluminiowe kolo zamachowe. Niestety cena to ponad 700 funtow. Kolo ma normalne otwory tak jak seryjne i podlaczony jest czujnik polozenia walu. Na razie niestety mapa dziala w 2D (tylko w stosunku do obrotow), bo przy 4 gaziorach nie ma jak zrobic porzadnego podcisnienia a nad TPS-em dopiero dumam. Jednak angole tez czasami jezdza docelowo na mapie 2D.
Laskosz - 9 Lut 2009, 22:06

a spróbujcie to odpalic na ESC :yes: tak na początek :D
Qzyn - 9 Lut 2009, 22:45

ESC A co to jest? A pozatym skoro juz odpalil to czemu zmieniac zamiast stroic? :)

[ Dodano: Pią Maj 01, 2009 14:32 ]
Dzisiaj dostalem fotke od jarka ze plastiki sa juz polakierowane. Jeszcze nie na 100% ale reszte trzeba skonczyc na aucie. Ponoc na zywo jest masakra :) Dzisiaj jade oblookac na zywo i konczyc elektryke.


trzeci - 1 Maj 2009, 17:22

Nooo bajera to wygląda :)
Pokażesz nam go na następnym zlocie ? :-)
Powodzenia w dalszych pracach!
Pozdro ...

Przemekbalagan - 2 Maj 2009, 00:33

Projekt - PIĘKNY
Gaźniki kochają pojemność .

Qzyn - 24 Maj 2009, 19:16

No i stalo sie - pierwsze metry za ploty. DOslownie z wrazenia ciezko potem bylo zasnac hehe. Co prawda wyszlo pare rzeczy do podszlifowania ale jest wypas. I dopiero teraz zobaczylismy jakie to jest niskie hahaha.
Na razier glowny problem (a w sumie problemik) to zawias. Jest za nisko z tylu a nie da sie podniesc bo amory sa krotkie i juz wogole auto nie siada na sprezynie jak sie je stawia na ziemi. Ale przespawamy ciutke mocowanie amorow blizej ich osi obrotu to i auto bedzie wyzej i bedzie mozna odpuscic sprezyny troche i pozatym bedzie wieksza sila na nie dzialala i to powinno zalatwic sprawe.
Na razie nagralismy tylko wyjazd z placu bo auto teraz pojdzie do tapicera i jezdzimy bez foteli hehe.

http://www.youtube.com/watch?v=EVwpbWbZobQ

http://www.youtube.com/watch?v=2zx9ysBKsHI

http://www.youtube.com/watch?v=gqCHwmO-2b8

:devil: :devil: :devil:

Fordon - 24 Maj 2009, 19:53

Ciebie nie widac a slychac hehehe...
A tak serio to powiem wam ze kawal dobrej roboty za wami :) ciekawie to chodzi jak na 1 tlumik i wydech wydumke :) Ile to wazy ??

Żółwik Tuptuś - 24 Maj 2009, 20:56

HYHY - to są chyba najpiękniejsze chwile , a na pewno takei jakich się nie zapomina .

Gratki :) :jupi: :yes: :ok:

Laskosz - 24 Maj 2009, 21:26

heheh klang ma miły :D i wygląda porządnie :ok:
xr2fun - 24 Maj 2009, 21:49

Kochajmy stare dobre angielskie projekty. Podobno ma być w PL salon Caterhama. Nie odmówię sobie jazdy próbnej. :V: :V: :V:
Z mojej strony gratulacje :brawo: :brawo: :brawo:

DziDzia - 24 Maj 2009, 22:09

No... Dużo pracy za Wami, jeszcze więcej przed Wami.. Moment na pewno przełomowy..
Ładny dźwięk :)
Gratuluję :brawo:



pozdro :!:

Daras84 - 25 Maj 2009, 00:41

grubo ;)
Qzyn - 25 Maj 2009, 01:05

Dzieki wielkie i wiem ze jeszcze troche roboty przed nami ;)
Co do wagi to ok 550kg powinno wazyc.

mareno - 25 Maj 2009, 09:21

Prawdziwa zabawka dla duzych chlopcow. Pozazdroscic :ok:
Piter - 25 Maj 2009, 18:29

Wypaśny.
Mruczy rewelacja.

Qzyn - 17 Cze 2009, 11:00

No i kolejne pare srutututu udalo sie zrobic - bo w sumie juz tylko pierodly zostaly, ktore dlugo trwaja a efektow bardzo nie widac hehe. Zalozylismy blotniki, wstepnie wstawilismy fotele. I tak teraz widze ze takie jasne fotele niezle nawet wygladaja ale tapicerka to bedzie czarna alcantara.
No i pierwsze dumania przed nami. Podczas przejazdzek wyszlo na jaw ze od dolu ciagnie super ale im wyzej tym gorzej. Jednak sprawa jest do ogarniecia - po pierwsze zaplon jest na razie zrobiony na pale, po drugie nie wiem jak sa ustawione gazniki, sa jedynie zsynchronizowane, wiec i tutaj mamy pole do popisu. Podepniemy silnik pod urzadzonko i zobaczymy czy u gory nie jest przypadkiem za ubogo. No a w najgorszym razie zapodamy do gaznikow zestaw dynojeta.
Ustawilismy tez juz wstepnie zawieszenie i wydaje sie ze jest super :)
Aaa, no i zamontowalismy przednia "szybe" - pisze w cudzyslowiu bo to na pewno nie spelnia funkcji przednij szybki ale wyglada zajebiscie i nie bedziemy jej na pewno zmieniac na taka zwykla duza ;)
Teraz autko pojechalo do tapicera, potem geometria, strojenie i rejestracja. Ale to bede informowal jak sie sprawy dalej posuna.
Na razie wrzuce jeszcze pare ostatnich fotek:












kaczoro - 17 Cze 2009, 11:37

Cudo <wow> <oki>

Pasy, rozumiem będą trzypunktowe lub czteropunktowe ;/ Jak wygląda kwestia mocowania pasów z tyłu? Trochę ciasno tam jest :-P

Pozdrawiam.

Qzyn - 17 Cze 2009, 11:42

No ciasno jest strasznie. Pasy beda 4 punktowe szerokie 3 calowe. Gorne mocowania beda zaraz za otworami w fotelach, czyli beda takie bardzo krociutkie, plus oczywiscie dojda palaki ochronne. Natomiast dolne pasy biodrowe beda mocowane na dole w kaciku zaraz za fotelami. Troche ginekologicznej roboty i pasy beda zamocowane ;)
Laskosz - 17 Cze 2009, 17:03

a jak wygląda sprawa rejestracji takiego potworka?
MONIA - 17 Cze 2009, 22:00

Qzyn napisał/a:
Gaziole to kawa zzr1100.
miiodeek :)
DziDzia - 17 Cze 2009, 22:21

Zajebiaszcza ta przednia pseudo szyba :D ..
Pomalutku do końca.. 3mam kciuki...

P.S. Będą wycieraczki :fox: :?:




pozdro :!:

J@rek - 17 Cze 2009, 22:30

No nie powiem zajebioszczy :ok:
Qzyn - 18 Cze 2009, 11:31

Wycieraczek nie bedzie hehehe, do takiej szyby wystarczy husteczka :D A co do rejestracji to zabieramy dokumentacje na rame ktora dostalismy (materialy, spawacz itd itd, pewnie testy jakies wytrzymalosciowe, nie studiowalem tej dokumentacji ale na stacji powiedzieli ze jest bardzo dobra i nie powinno byc problemow zadnych), zabieramy ze soba autko i robimy przeglad ;) Jak to bedzie konkretnie wygladalo to opowiem jak juz bedziemy po ;)
DziDzia - 18 Cze 2009, 12:30

Qzyn napisał/a:
Wycieraczek nie bedzie hehehe, do takiej szyby wystarczy husteczka :D

Do takiej szyby to i nawet chusteczka nie potrzebna (chyba, że naprawdę chcecie tym jeździć jak pada :P ), ale chodzi o samą idee :D



pozdro :!:

Longer_007 - 18 Cze 2009, 14:37

Genialna sprawa. Wielki + za wlozona prace no i rzecz jasna koncowy efekt. Pozazdroscic tylko :)
Qzyn - 14 Sie 2009, 07:38

No to z garazu dobiegaja wiadomosci dobre i zle.
Zaczne nietypowo od dobrych.
Tapicerka skonczona - gosc odwalil taka skore ze po prostu oko blednie. Powaga. I nie chce sie tutaj przechwalac bo ja tego nie robilem ale wyszla na prawde slicznie. Cene przemilcze... ;)
Samochod wczoraj spedzil chyba z 4 godziny u mojego speca z geometrii i juz jezdzi cudnie jesli chodzi o zawias. Ma ustawione minusy lekkie na kolach a zbieznosc chyba w okolicach zera i powinno byc git. Dowiem sie jak za tydzien sie tym przejade :)
Tak samo mamy juy dwutygodniowe tablice tymczasowe wiec mozemy sobie smigac legalnie po drogach.

Niestety sa male problemy. Przy pierwszych jazdach przyblokowywal sie jeden zacisk przedni - mam nadzieje ze to byly choroby wieku dzieciecego (zaciski byly nowe).
No i silnik nie chodzi tak jak ma. Po ogledzinach stwierdzilem ze cos jest nei tak z zasilaniem w paliwo. Po zdjeciu filtra zobaczylem ze otwieraja sie tylko 2 przepustnice suwakowe unoszace iglice :( sprawdzilem membrany podcisnieniowe, potem przyjechal serwisant motocyklowy, przemierzyl gazniki i okazalo sie ze sa ok. Wiec teraz jak wroce czekaja nas chwile grozy. Musze sprawdzic sprezanie, rozrzad i ten kompter sterujacy zaplonem, bo cos wyglada na to, ze nie wszystkie cylindry zasysaja tak jak powinny...
Ja obstawiam na wstepie ten zaplon, bo czasami bylo tak ze cisniesz i auto chodzi tak jakby nie na wszystkie gary, okolo 4500 masz odczucie jakby sie odcinka wlaczyla a nagle dostaje kopa jakby sie jakis ukryty garet naladowal :)
No coz, teraz jestem w poznaniu ale za tydzien sie za to biore.
Nie moglo byc za latwo hehe.

[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 20:08 ]
Wlasnie poskladalismy silnik, zlepek silver (blok) i blacktopa (glowica). I teraz przestroga dla potomnych hehehe. Uszczelka silvertopa ma 1,7mm a blacktopa jest stalowa i ma 0,6mm. My wzielismy ta stalowa a dodatkowo doprezylismy ciutke glowice (0,4mm).
Do tego glowica blacktopa ma zueplnie inne otwory od strony kolek rozrzadu i silnik black ma w innym miejscu pompe wody. W efekcie nie pasuje zaden napinacz, ani z jednego ani z drugiego. Nie mialem cierpliwosci dluzej dumac wiec wzialem sobie napinacz do blacktopa (fajniej sie go napina), wywiercilem i nagwintowalem otwor i juz mialem napinacz i zalozony rozrzad :) ))
Niestety potem przyszedl maly zimny prysznic - przed proba odpalenia sprawdzilismy sprezanie i niestety wybor uszczelki nie byl dobry - ok 16 - 17,5 bara :D :D:D
Jutro kupujemy gruba uszczelke i dumamy dalej.
Glowice z focusa wrzucilismy z dwoch powodow - po pierwsze pokazal sie nam niestety olej w plynie chlodzacym, po drugie do tej glowicy mielismy sportowe walki i kolka rozrzadu.

sowa - 10 Wrz 2009, 20:14

mały odrzutowiec wyszedł z taką kompresją... dobrze ze nie odpaliliście tego :-)


ps. Pozdrawiam ulubionego Brata Ciotecznego :serduszka:

kuba87 - 10 Wrz 2009, 20:54

nom niejeden diesel by sie nie postydził
ale amerykanskie potworyz lat 60 taka kompresje miały ciekawe
pewnie dlatego bez turbiny uzyskiwały moce rzedu 400 KM

Qzyn - 10 Wrz 2009, 20:58

Niestety takie sprezanie jest zabojcze dla zwyklego silnika :( Bez specjalnego paliwa, kutych tlokow i korb wogole ciezko o tym myslec. Generalnie teoria mowi ze cisnienia powyzej 15 bar mijaja sie z celem, drastycznie rosnie temperatura a nie przybywa mocy, pojawiaja sie problemy ze spalaniem stukowym itd itd...
Fordon - 10 Wrz 2009, 21:07

Dobry diesel ma od 28 w gore kuba...
Quzyn trzeba bylo pytac o uszczelke, mam takie 2 w domu na kanapke z czego jedna stalowa a druga seryjna od silvera....
Wg mnie mozna bylo by mu zmniejszyc kompreche przez kanapke wlasnie tylko pytanie co z tego by wyszlo i czy jest sens dlubac to dalej... ale to juz sami musicie sobie na to odpowiedziec...

Qzyn - 10 Wrz 2009, 21:55

Po pierwsze jakto czy jest sens??? Przeciez to jest juz praktycznie poskladane a co do kanapki to nie bedzie potrzebna zamienie uszczelke z tej 0,6mm na ta 1,7 i wg mnie cisnienie powinno spasc poinzej 14 barow a to juz bedzie calkiem ok. Rorzad jak powiedzialem zdumany, wiec nic tylko docierac i stroic :)
Fordon - 10 Wrz 2009, 22:05

No jestem ciekaw czy uda sie wam zejsc z 16atm na 14 przy przejsciu z uszczelki 0,6 na 1.7 gdzie ta druga ma piekna tendencje do sciskania sie do poziomu 1,1-1.3mm... No ale to juz kwestia tego ile bedziecie mieli zapalu do testow...
Strojenie na czym bedziecie robic i na jakiej mapie to teraz ma sie docierac ??

Qzyn - 10 Wrz 2009, 22:14

zaplon sciagnalem jakis z zeteca no a paliwo to ustawimy gazniki zeby bogato dawaly i bedziemy docierac. Kolega ma to urzadzenie pokazujace mieszanke, wiec stawimy iglice tak zeby troche przelewalo.
Fordon - 10 Wrz 2009, 22:29

Sonda szerokopasmowa AFR :) no nie powiem ze moze byc ciekawie, chociaz wolal bym (to tylko moje zdanie) osadzic to na 4 mordach z wtryskami, zamiast gaznikow...
Z drugiej strony jestem ciekaw jak to bedzie sie sprawowac :)

Qzyn - 10 Wrz 2009, 22:34

Ja tez wolalbym wtryski bo to duzo latwiej zestroic ale Jarek juz zakupil gazniki zanim zaczelismy dyskutowac o wtryskach. Wiec teraz musimy to zdumac na gaziorach.
xr2fun - 10 Wrz 2009, 22:49

Qzyn napisał/a:
zaplon sciagnalem jakis z zeteca no a paliwo to ustawimy gazniki zeby bogato dawaly i bedziemy docierac. Kolega ma to urzadzenie pokazujace mieszanke, wiec stawimy iglice tak zeby troche przelewalo

Nie ustawiaj gaźników za bogato! to nic nie daje. AFR musi być dobry praktycznie w każdym zakresie obrotów.
Jakie to są gaźniki? Być może będę mógł pomóc :)
Przy kombinacjach na gaźnikach charakterystyka zapłonu ma pierwszorzędne znaczenie.

Qzyn - 10 Wrz 2009, 22:57

Gazniki to kawasaki ZZR 1100 a co do ustawiania to wystrojenie ich to ciezka sprawa i tylko o to mi chodzi ze wole bogaciej niz za sucho. Co do zaplonu to nie podoba mi sie to do konca ale przykladem angoli Jarek zdecydowal ze mapa bedzie 2D czyli bez TPS-a, opierajaca sie tylko o obroty :( Bo te gazniki akurat TPS-a nie imaly seryjnie. Jak sie wkurze to jakis zdumam.
Brook - 16 Wrz 2009, 07:53

o w pysk..... piękna maszyna się szykuje :-)

życzę powodzonka w dalszych pracach.... chętnie przejechałabym się tym potworem :yes:

Qzyn - 16 Wrz 2009, 08:02

No a my sie przejechalismy. Po zalozeniu grubej uszczelki pod glowice sprezanie spadlo do 15 i to juz jest akceptowalne. Odpalilismy na pol godziny, wszystko super, pozakladalem nowe simmeringi walu i walkow, pokrywy zaworow i miski. Potem zlalismy olej, ustawilem odciecie na 3500obr i zaczelismy docierac glowice z walkami. Zrobilismy ok 40km, wszystko git, silniczek pracuje pieknie, wydumany przezemnie napinacz i rozrzad tez. Na cieplym silniku cisnienie oleju przy ok 2500obr wynosi ponad 5 barow wiec tez igla. I taka idylla trwala do powrotu do garazu...
Ale jak po zgaszeniu samochodu zobaczylem olej na masce przy wlocie do filtra powietrza to mnie krew zalala prawie :/ Zdjelismy maske a pod spodem wszystko pieknie upi...dolone olejem. W kolkach rozrzadu i walu olej doslownie stal!!! Powoli nie mam juz sil na tak glupich usterki. Dzisiaj czyscimy i rozbieramy, to sie okaze gdzie leci :(

trzeci - 16 Wrz 2009, 08:47

Spokojnie Kuba, takie projekty zazwyczaj rodzą się w bólach więc musisz mieć cierpliwość.
Szybkiego uporania się z problemami a potem rozkoszowania się jazdą tym potworkiem :)
Pozdro ...

Laskosz - 16 Wrz 2009, 14:40

Qzyn napisał/a:
2500obr wynosi ponad 5 barow wiec tez igla.


ma być od 3.2-5bar ale przy 4000obr/min
tak podaje autodata

więc może za duże ciśnienie i dlatego gdzies coś wysrało

Pozdro

Ad@mus - 22 Paź 2009, 12:32

no to takie teoretyczne pytanie odnosnie doprezania silnika n/a 2.0 silvertop
teoretycznie zakladajac uszczelke z fokusa bez planowania glowicy powinno podniesc nam sprezanie o ok 2bar na baniaku tak?? jesli seryjny 2.0 ma po 12bar na bani to wasza opcja czyli 1,7mm-0,6mm=1,1mm taka roznica w uszczelkach st/bt
sciagneliscie 0,4mm miesa z glowicy wiec jesli dobrze mysle glowica teraz jest nizej o 1,5mm biorac pod uwage miekkosc uszczelki 1,7mm czyli z st to ta wartosc moze dojsc do 1,8mm od seri,
wiec z tego bla bla bla mojego mozna zasugerowac doprezanie silnika na uszczelce stalowe z foki mam racje czy znowu nie wziolem moich lekow??

Qzyn - 22 Paź 2009, 13:19

Nie do konca masz racje bo my wzielismy glowice od Blacktopa ;) WIec twoje wyliczenia nie musza byc dokladne.
Ad@mus - 22 Paź 2009, 13:56

a Bt ma inna komore sprezania niz St??
wiem ze montaz łepa z 1.8 docisnie baniaki,
to sa takie spekulacje, przepraszam Kuba za OT :)

Qzyn - 23 Paź 2009, 09:46

Musza miec inna komore spalania, bo maja w sumie ta sama moc, sprezanie powinny miec tez to samo a maja kompletnie inne uszczelki (1,7 i 0,6mm) No chyba ze w BT tloki podchodza ciutke nize, ale tego Ci juz nie powiem...
bidżej - 25 Paź 2009, 09:51

http://moto.onet.pl/15814...ul.html?node=80 :fox:
Zygmunt - 11 Lis 2009, 18:04
Temat postu: Witam
Witam szukając w polskim internecie kolejnych stron o tematyce replici - kit cars przypadkiem natrafiłem na to forum ford fiesta ( choć prywatnie posiadam fabrycznego forda escorta GT 1.616V zetec 94r. )

Panowie fantastycznie i precyzyjnie przedstawiliście opis i przbieg prac na podstawie załączonych zdjęc.

Mam pytanie o szczegól techniczny czy rozwiercaliście w zwrotnicy sierry dolny otwór stożkowy pod sworznia lączący dolny wahacz z zwrotnicą ? ewentualnie z jakiego pojazdu dawcy zastosowaliście owy dolny sworzeń ?
Na podstawie załączonych zdjęc górny sworzeń łączący górny wahacz z tuleja zwrotnicy wydaje mi się że jest zaadaptowany ze starego modelu transita M18x1.5

Zapraszam gorąco na profesjonalne forum które jest już pare lat o tematyce kit car - replica :
http://www.forum.tuning.info.pl/viewforum.php?f=35
Pozdrawiam.

Qzyn - 12 Lis 2009, 18:44

Hej. Dzieki za zaproszenie. A co do sworzni to ciezko mi teraz powiedziec, bo zarowno zwrotnice jak i sworznie dostalismy w zestawie...
Piter - 16 Lip 2010, 19:39





CDN :-P :ok:

bidżej - 16 Lip 2010, 19:41

jak dla mnie felgi trochę nie w tym klimacie...
Peedro - 16 Lip 2010, 20:40

bidżej napisał/a:
jak dla mnie felgi trochę nie w tym klimacie...


yhym. Coś starszego, bardziej kanciatego, mniej świecącego i bardziej charakternego by się tam zdało :)

Piter - 18 Lip 2010, 09:13






DziDzia - 18 Lip 2010, 09:14

Fajne żurawie :ok:



pozdro :!:

Piter - 18 Lip 2010, 09:20

To stadion na Euro2012 :-P Jego budowa trwa mniej/więcej tyle samo co mk1 :rotfl:
masska13 - 18 Lip 2010, 09:21

Ktoś Pani ;/ zapomniał dać samochodu do kierowniczki ;) <8> fajna sesyja :greenpeace:
bidżej - 18 Lip 2010, 09:37

eee to chyba była jakaś bardziej zorganizowana akcja :ok:
pP - 21 Sie 2010, 12:04

dopiero dzisiaj zobaczyłem temat! WOW :twisted:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group