Swap z 1.1 na 1.6/1.8 |
Autor |
Wiadomość |
bushmb
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 19 Mar 2022 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Maj 2022, 20:49 Swap z 1.1 na 1.6/1.8
|
|
|
Siemka, planuję zrobić swap silnika z 1.1 na gaźniku na 1.6 lub 1.8 DOHC zależy jaki się znajdzie i chciałbym zapytać bardziej doświadczonych którzy mogli mieć styczność z taką operacją o wszelkie informacje jakie mogłyby mi pomóc. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Maj 2022, 22:02
|
|
|
Będziesz miał tak dużo zmian że nie masz pompy w zbiorniku ani instalacji od niej,,, nic. Inne wszystko,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Maj 2022, 23:42
|
|
|
No oprócz standardowego swapa będziesz musiał wymienić/dorobić całą wiązkę elektryczną kabiny(przekaźniki zapłonu, pompy paliwa itd) oraz cały układ paliwowy, do zrobienia, ale roboty sporo |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
bushmb
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 19 Mar 2022 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Maj 2022, 02:49
|
|
|
A jak w przypadku silników CVH? |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Maj 2022, 09:28
|
|
|
Jeżeli pacjent jest na wtrysku jednopunktowym/wielopunktowym to masz wspomnianą elektrykę zapłonu/paliwa, wtedy wymieniasz silnik wraz z potrzebnym osprzętem, wiązkę komputera, komputer i pompę paliwa |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 117 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Maj 2022, 18:11
|
|
|
Przejście z zasilania gaźnikowego na wtrysk przy okazji wymiany silnika wiąże się z dostosowaniem dosłownie wszystkiego. Mam wersję 1.4 CVH z gaźnikiem i tam dosłownie jest wszystko inne względem innej mojej Fiesty z symetrycznie tym samym silnikiem ale zasilaniem CFI (monowtrysk). Samo że gaźnikowiec ma pompę mechaniczną zasilaną od wałka rozrządu, a we wtrysku jest pompa elektryczna w baku. Trzeba wiązki dorabiać itp. Nakład prac ogromny. To zadanie dla pasjonata co sam w dużym lub cały zakresie ogarnie. Zlecenie komuś obarczone jest błędami czy chorobami wieku dziecięcego w pierwszym okresie eksploatacji. Nie każdy chce się tego podejmować, a jak już to trzeba liczyć na duże wydatki i ryzyko czy i tak wszystko pójdzie zgodnie z oczekiwaniami. Osobiście wolał bym odłożyć pieniądz i kupić Fiestę z silnikiem na jakim zależy. Z oryginalne zesparowanym, bez kombinacji. Tym bardziej, że te Fiesty za granicą jeszcze występują. Ale co kto woli. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Maj 2022, 19:46
|
|
|
generalnie dołożenie sterowania pompą paliwa to jest 1 bezpiecznik i 1 przekaźnik z tego co pamietam.
Sygnał sterujący przekaźnik bierzez z ECU (w zetecach silverach bodajze pin 14), przekaźnik daje zasilanie pompie i w sumie tyle. Bezpiecznika chyba nie trzeba tłumaczyc
Ale jednak dobrze mieć bak z auta pod wtrysk (z koszykiem), bo przy gaźnikowym to trzeba mieć z 1/2 albo i więcej paliwa, żeby nie odpływało spod ssaka jak mocniej bombą po zakrętach pójdziesz
Chociła plota, że 1/3 starcza, ale... no może w warunkach miejskich to tak, ale na torze w krakowie to serio musiałem mieć bardzej 3/4 niż 1/3 paliwa w zbiorniku ;-) |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Maj 2022, 20:32
|
|
|
vedzitsu, a oddzielne zasilanie do wtrysków, sondy lamda, cewki zapłonowej, zasilanie ecu itd Robi się rzeźba, żeby zrobić to w miarę porządnie, a nie drut poganiany drutem |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Maj 2022, 19:50
|
|
|
no wiem, ale na początku padł problem z bakiem i pompą ;-P
Uniwersalne skrzynki bezpieczników są, troche ciężej z kablami dobrej jakości. A tak to dla chcącego nic trudnego |
|
|
|
|
Jarek312
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 15 Sty 2019 Posty: 10 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28 Cze 2022, 00:14
|
|
|
Odkop po miesiącu ale trudno.
Wszyscy jesteście w błędzie. Mam mk3 91r, fabrycznie miała 1.0 na gaźniku.
Mnie też tak wszyscy straszyli i pisali, że najlepiej cała wiązkę przełożyć...
Nie dołożyłem do niej ani jednego przewodu przy swapie.
W skrzynce było już przygotowane miejsce pod dwa przekaźniki, na slupku wisiała kostka do podpięcia "zderzeniówki" a obok był zwinięty i przyklejony fabryczna taśma przewód z kostką do pompy paliwa.
Pewnie nie wszystkie tak miały, ale jak widać zdarzają się takie przypadki.
Uprzedzając pytania, moja fiesta to totalny "golas" |
_________________ Jest:
Sierra MK2 2.0 DOHC GHIA 92r (full opcja)
Fiesta MK3 1.0 (XR2i + RS2300)
W trakcie rozkładu:
Sierra MK2 2.9 BOA 4x4 91r (RS2)
Fiesta MK3 RS2000 89r
Było:
Sierra MK2 2.0 DOHC 91r (RS3) "bokolot"
Scorpio MK3 2.3 DOHC 98r
Escort MK4 RS2000 cabrio |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1098 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 28 Cze 2022, 23:48
|
|
|
Jarek312 napisał/a: | Wszyscy jesteście w błędzie. |
Prawdopodobnie chyba na pewno masz rację. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29 Cze 2022, 00:45
|
|
|
nie no, jak najbardziej bywały mk3 z bogatymi wiązkami i w sumie nikt nie wie, czemu tak bylo
Fajnie, że miałeś wersje bardziej doposażoną |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Cze 2022, 06:07
|
|
|
Zwyczajnie masz trochę szczęścia i tyle |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 117 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Lip 2022, 10:13
|
|
|
Jarek312, Ford tak nieliniowo dodawał instalacje, że nie jest to w jednolity sposób uporządkowane. Nie dotyczy to tylko Fiesty. Masz egzemplarz z '91 gdzie już wówczas skłaniali się do wycofywania zasilania gaźnikowego. Ja mam model z pierwszych miesięcy produkcji i w bogatszej wersji, a nie ma tam przystosowań do mniej skomplikowanego przejścia na ewentualny inny sposób zasilania. Więc w jednym egzemplarzu będzie to w miarę proste, a w innym będzie dłubanina. |
|
|
|
|
Jarek312
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 15 Sty 2019 Posty: 10 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2 Lip 2022, 17:08
|
|
|
Zdaję sobie sprawę z tego, że starsze fordy były składane z tego co akurat mieli pod ręką.
Nikt nie napisal o tym, żeby sprawdzić czy czasem nie ma rozbudowanej wiązki więc napisałem
Ps . Nawet nie wiecie jaki miałem usmiech na twarzy jak się okazało, że tej wiązki nie muszę przerabiać. |
_________________ Jest:
Sierra MK2 2.0 DOHC GHIA 92r (full opcja)
Fiesta MK3 1.0 (XR2i + RS2300)
W trakcie rozkładu:
Sierra MK2 2.9 BOA 4x4 91r (RS2)
Fiesta MK3 RS2000 89r
Było:
Sierra MK2 2.0 DOHC 91r (RS3) "bokolot"
Scorpio MK3 2.3 DOHC 98r
Escort MK4 RS2000 cabrio |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 117 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Lip 2022, 02:12
|
|
|
To świetnie, zawsze to mniej pracy. A i wiązka oryginalnie poprowadzona to też atut. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 4 Lip 2022, 20:13
|
|
|
Ale sprawdzić wszystkie połączenia i tak warto 🤣 |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
|