Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
7 Kwi 2019, 12:38
silnik Ecoboost hybrid
Autor Wiadomość
PrzemKo80 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 124
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 4 Kwi 2019, 12:42   silnik Ecoboost hybrid

Jak myślicie? Warto czekać? Jakie ceny podejrzewacie?

http://www.newsauto.pl/fo...coboost-hybrid/
 
 
AnonimowyAlkoho 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 103
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Kwi 2019, 18:23   

Myślę że warto czekać
 
 
wujekcybul 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Kwi 2019, 07:58   Re: silnik Ecoboost hybrid

PrzemKo80 napisał/a:
Jak myślicie? Warto czekać? Jakie ceny podejrzewacie?

http://www.newsauto.pl/fo...coboost-hybrid/


IMO nie warto lekko plus 10k moze nawet 15k drozej od 1.0 EB. Lepiej kupic 100KM i zrobic chip i jeszcze zostanie na DP bez GPF.
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 7 Kwi 2019, 10:23   

Nie warto czekać, bo:
- ten micro hybryda nie wiele daje - patrz suzuki swift
- cena pójdzie mocno do góry
- oszczędności będą bardzo małe
 
 
Bulba 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 120
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Kwi 2019, 20:35   

Zgadzam sie w 100% z msky
_________________
"Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..."
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwi 2019, 10:13   

Sam mam micro micro hybrydę w maździe i w teorii:
1. oszczędza to akumulator - nasze fiesty ładują się podczas hamowania silnikiem, tak samo robi mazda, ale do szybkiego ładowania ma oddzielny kondensator, dzięki czemu akumulator nie dostaje super mocnego gwałtownego strzału z alternatora
2. oszczędza paliwo.

W praktyce są 3 osoby w moim biurze z tym systemem i jedna wymienia akumulator po 5 latach, ja wymieniłem po roku, a kolega po 3 miesiącach od zakupu. A spalanie podobno maks 0.8 l na 100 km da się oszczędzić - o tyle w mojej maździe oszukuje właśnie komputer spalania. Większość ludzi tego nie zauważy.

Natomiast w fieście będzie dodatkowo silnik elektryczny zblokowany z silnikiem spalinowym i to na pewno pomoże w strzale z momentu obrotowego zanim turbina się zdąży rozkręcić. Tylko
a) ten silnik elektryczny będzie miał malutki moment obrotowy, zgaduję że okolice 30 Nm, bo gdyby to było 80 i więcej to zmieniam zdanie
b) cały system będzie ważyć zgaduję okolice 50 kg minimum (zależy jak duży będzie magazyn prądu (kondensator/bateria)).

Wg mnie dopłata do systemu hybrydowego może się zwrócić w kilka lat, jeśli ktoś mieszka w dużym mieście (nie obok dużego miasta:-) i musi jeździć w godzinach szczytu (np. ma dzieci, które same do szkoły nie dojadą). Gdyby system dawał tylko średnio 1l/100 km, oszczędność roczna przy przebiegu 10 000 km w mieście to okolice 500 zł. I tu wszystko rozbija się o cenę - bo jeśli hybryda będzie kosztować 5000 zł więcej, to amortyzacja zajęłaby statystycznie 10 lat i tu zgadzam się, mało kto się tym zainteresuje.
Ale żyjemy w UE, jeśli ford nie sprzeda dużo fiest w wersji hybrydowej, wtedy zapłaci srogie kary - musi zachęcić klientów, a może nawet usunie wersje zwyczajne z cenników. I niestety to drugie jest całkiem prawdopodobne - ford słynie z zamykania nawet dochodowych linii modelowych (co chyba miesiąc ostatnio zamyka produkcję jakiegoś modelu/fabrykę).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwi 2019, 10:54   

Znalazłem w niemieckej prasie sprzed 6 h, że fiesta dostanie 50 Nm z silnika elektrycznego. To prawie równo pomiędzy tym co szacowałem, a co uważam, że byłoby dość odczuwalne :-)

Dla przypomnienia 1.0 100KM ma obecnie okolice 170 Nm. Ciekawe, czy pojawi się ten samochód jako demo w salonie w Warszawie? To nie jest takie oczywiste, bo chyba fiesty ST do dziś nie ma (?).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 13 Kwi 2019, 16:40   

Ciekawie napisane.

Jak chciałem kupić swifa 1.2 hybrid to sprzedawca powiedział, że system jest sprzedawany po kosztach, bo i tak zarabiają na tańszych wersjach 52 tys zł, więc jak biorą 59 tys zł za topową odmianę silnika 1.2 z mildem to jest to czysta okazja...

Ford pewnie będzie robić podobną strategię. Zarobi na trendach, a w titaanium straci... (mniej więcej). Liczy się ilość sprzedanych aut, a nie ich wartość jednostkowa dla UE.

Osobiście za 4 lata pewnie będę brać bardziej hybrydę i automat pod uwagę niż milda.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Kwi 2019, 06:28   

O widzisz, czyli to samo u każdego producenta. Za 2 lata każdy producent w UE ma mieć średnią emisję CO2 95 gr na 1 km. Bez elektryków/plug in hybryd tego nie spełnią.
A jeździłeś tą mild hybrydą suzuki - miałeś porównanie? Bo ciekawi mnie ten moment silnika elektrycznego - czy jest odczuwalny. Np w yarris hybrid w ogóle - też rozmyślaliśmy nad nim, ale fiesta wygrała wszystkim (ceną, wyglądem, przyjemnością z jazdy, nowoczesnością, wyposażeniem, gwarancją) poza spalaniem :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 15 Kwi 2019, 18:50   

Tak jeździłem swiftem 1.2 hybird. W sumie 2 jazdy testowe u 2 dilerów w Warszawie.
Raz jechałem całe 12 km wersją hybrid, a raz zwykłą prawie 20 km, obie 90 KM.
Jeden i drugi pokazywał 5,5 litra przez ten kawałek.
Nie czułem różnicy, oprócz tego, że za drugim razem poczułem jak bardzo boli mnie kręgosłup od tego "tłuczka" - twarde zawieszenie.

spalanie hybird

Co do yarisa hybrid też myślałem o nim, ale przegrał brakiem podgrzewanych foteli i słabymi światłami bez ledów! Nawet zwykła wersja 1.5 nie była dla mnie atrakcyjna cenowo.
Ford miał w zasadzie to co napisałeś :)
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Kwi 2019, 07:03   

Wg raportów spalania, które zalinkowałeś, oszczędność na soft hybrydzie to około 0.5 l/100 km. Słabo.

Z drugiej strony jak porównam spalania samochodów benzynowych dziś, a 15 lat temu, to widzę sporą przepaść. Widać te małe kroki sporo dają. Zresztą nasze ecoboosty na trasie palą już bardzo mało, a ci szczęśliwi z odłączanym cylindrem to w ogóle mieszczą się w okolicach 4 litrów na 100 km na spokojnej trasie.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Kwi 2019, 07:38   

Wojtek Wawa napisał/a:
a ci szczęśliwi z odłączanym cylindrem to w ogóle mieszczą się w okolicach 4 litrów na 100 km na spokojnej trasie.


No nie wiem czy tacy szczęśliwi, biorąc pod uwagę, że większość narzeka na odłączanie cylindra (zarówno w 1.0 jak i 1.5 w Focusie). Niby też to mam - jeżeli faktycznie - to na pewno o spalaniu w okolicach 4 litrów nie ma mowy, chyba że masz na myśli 4,5 - 4,9. :D Czyli podobne wyniki jakie robił "stary" 1.0 EcoBoost we Fieście mk7 FL bez odłączanego cylindra. Już nawet start-stop przy tym staje się użyteczny, bo przynajmniej samochód nie smrodzi stojąc na światłach. ;) Ślepa uliczka. Na testach coś się urwie, ale niestety w realnej jeździe większość eko-wspomagaczy się nie sprawdza.
 
 
BRUNNER 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Brunner
Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Kwi 2019, 08:31   

Jestem ciekawy czy posiadacze 1.0 czują jakoś to odłączanie cylindra... Ja jakoś nie mogę tego zauważyć...
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Kwi 2019, 10:37   

Też tego nie odczuwam, podobno w Focusach 1.0 i 1.5 są wyczuwalne jakieś drgania. W sumie bym się nie zdziwił jakby we Fiestach nie było tego osiągnięcia techniki. :P
 
 
seee8a 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Kwi 2019, 20:05   

mskgs napisał/a:
Wojtek Wawa napisał/a:
a ci szczęśliwi z odłączanym cylindrem to w ogóle mieszczą się w okolicach 4 litrów na 100 km na spokojnej trasie.


No nie wiem czy tacy szczęśliwi, biorąc pod uwagę, że większość narzeka na odłączanie cylindra (zarówno w 1.0 jak i 1.5 w Focusie). Niby też to mam - jeżeli faktycznie - to na pewno o spalaniu w okolicach 4 litrów nie ma mowy, chyba że masz na myśli 4,5 - 4,9. :D Czyli podobne wyniki jakie robił "stary" 1.0 EcoBoost we Fieście mk7 FL bez odłączanego cylindra. Już nawet start-stop przy tym staje się użyteczny, bo przynajmniej samochód nie smrodzi stojąc na światłach. ;) Ślepa uliczka. Na testach coś się urwie, ale niestety w realnej jeździe większość eko-wspomagaczy się nie sprawdza.


Narzeka? Co im w tym przeszkadza?
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Kwi 2019, 07:12   

Tak jak pisałem, podczas gdy jeden cylinder jest odłączony czuć wibracje/drgania.
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 20 Kwi 2019, 13:03   

mskgs napisał/a:
Tak jak pisałem, podczas gdy jeden cylinder jest odłączony czuć wibracje/drgania.


W jakich zakresach obrotów?
Z którego miesiąca masz auto?
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Kwi 2019, 20:18   

msky napisał/a:

W jakich zakresach obrotów?
Z którego miesiąca masz auto?


https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=294595
Ja nic nie czuję, a jestem wyczulony na takie rzeczy. Samochód mam wyprodukowany w maju 2018, już z GPF-em. W sumie nie zdziwiłbym się, gdyby Fiesta nie miała tego wynalazku. :D
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 22 Kwi 2019, 10:07   

Mój jest z czerwca też ma GPF, ale poniżej 1800-1900 obr. wibruje, stąd moje pytanie :)
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Kwi 2019, 22:08   

Tam pisali coś koło ~2000-2200 z tego co pamiętam. :) Akurat wibracje przy obrotach < ~1800 są normalne w 1.0, "Ten Typ Tak Ma" jak to mówią.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów Fiesta mk7 silnik ecoboost
adas1408 Hyde-Park 0 22 Paź 2014, 00:31
adas1408
Brak nowych postów [MK8] St-line X, Hybrid
Iche Nasze auta 21 31 Sty 2022, 15:29
ichevonb
Brak nowych postów [Mk8] Sprzedam dolot Airtec do MK8 1.0/1.0 Hybrid
ichevonb Sprzedam 0 26 Kwi 2022, 16:06
ichevonb
Brak nowych postów Spalanie 1.0 ecoboost 95KM
Spalanie w trybie miejskim
bondowski Mechanika ogólna 3 21 Gru 2022, 13:20
Wojtek Wawa


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.