Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: szarpanie, zetec

[MK3] 1.8 ZETEC - szarpanie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Cze 2012, 00:05   [MK3] 1.8 ZETEC - szarpanie na zimnym silniku

Siemanko, od dwóch tygodni auto ma focha.

Na zimnym szarpie i to ostro, tak jakby brakowało paliwa. Jak się rozgrzeje to już nie szarpie mocno, choć nie znika do końca.
Auto nie ma powera jak miało czy na zimnym czy na ciepłym.

Pomierzyłem IAT, ECT, TPS w normie, wymieniłem przepływomierz i bez zmian. Nowy filtr paliwa, olej i filtr oleju nie zmieniły stanu pracy.
Jutro będę podmieniał cewkę, przewody WN, listwę wtryskową.

Nie sprawdzony pozostaje czujnik wału i wałków rozrządu.

Ma ktoś jakieś sugestie?
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Cze 2012, 07:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16 Cze 2012, 00:09   

luk-90, u mnie na zimnym auto się nie wkręcało i szarpało strasznie podczas jazdy gdy ciśnienie paliwa było zbyt małe.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 16 Cze 2012, 00:13   

zmierz ciśnie ie na listwie
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Cze 2012, 00:13   

na zimnym szarpie straszliwie, jak się rozgrzeje to przestaje PRAWIE szarpać, ale nie ma takiej mocy jak na Torze miało, od ok 3,8-4 tys obr nie ma pier**lnięcia tylko po prostu jedzie, nie mam za bardzo możliwości zmierzenia ciśnienia, ale mam drugą listwę więc jutro podmienię. Cieśnienie nie zmierzę zwykłym manometrem?

Najdziwniejsze, że to tak z dnia na dzień się zepsuło
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16 Cze 2012, 00:21   

jak się rozgrzeje to niby mniej paliwa potrzeba :P A kopa nie ma, bo paliwa jest na styk.

luk-90 napisał/a:
Cieśnienie nie zmierzę zwykłym manometrem?

Ja mierzyłem takim czymś: http://allegro.pl/cisnien...2418775036.html . Sprzęt jednorazowy - benzyna go rozpuscila, ale raz coś pokazał :P . Miałem normalny manometr do mierzenia ciśnienia paliwa, lecz z tysiąca końcówek, akurat takiej nie było.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Cze 2012, 00:54   

Ja słaby z benzyniaków, ale o takich objawach słyszałem jak pompa paliwa umierała (lub po prostu była do dupy) :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 16 Cze 2012, 07:48   

podmień czujnik temp na kompa. Miałem podobny objaw jak ty zaraz po swapie, pomierzyłem go wydawał sie ok
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Cze 2012, 08:33   

U mnie pierwsze 500m też trochę szarpie i jest słaba na niskich obrotach, po wymianie czujników ostatnio mocno odżyła, od paru dni już intensywnie przymierzam się do wymiany pompy, która też leży u mnie z rok pod biurkiem.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Cze 2012, 09:52   

zobaczy się to co wyżej wymieniłem, potem pompa paliwa będzie do wymiany
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 16 Cze 2012, 11:17   

Miałem podobny problem. Auto odżyło dopiero na 3, czy 4 przepływomierzu, a na koniec okazało się, że wiązka od przepływomierza jest uszkodzona i jazda zależała od tego, jak się ułożyła wiązka.
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16 Cze 2012, 11:44   

Także miałem niedawno podobnie, szarpanie na zimnym i na ciepłym też się zdarzało. Pomogło wyczyszczenie i poprawienie wtyczki od przepływki, chociaż możliwe że tak jak u blood_brother2 gdzieś nie kontaktuje dobrze wiązka. Jestem pewien że to to pomogło bo nic innnego wtedy pod maską nie dotykałem, a do dziś nie zadławił się ani na chwile :)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Cze 2012, 11:57   

Dobrze wiedzieć.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Cze 2012, 12:14   

Tylko ja całą wiązkę przeryłem przed swapem i wszystkie babole usunąłem za wczasu. Dzisiaj do sklepu jeździłem autem i skłaniam się do pompy paliwa, chyba wyzioneła ducha, słabo ją słychać
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Cze 2012, 20:57   

Dziwnie duże ciśnienie w układzie chłodzenia, ciekawe czy uszczelka pod głowicą nie walnęła :głowąwmur:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 17 Cze 2012, 21:09   

luk-90 napisał/a:
Dziwnie duże ciśnienie w układzie chłodzenia, ciekawe czy uszczelka pod głowicą nie walnęła :głowąwmur:

a co? mierzyłeś?
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Cze 2012, 21:13   

nie mierzyłem, wiem, widzę i czuje kiedy z moim autem jest coś mocno nie tak. Układ chłodzenia nie zachowywał się tak jak w tej chwili jeszcze z miesiąc temu. Zmierze kompresje i będę wiedział
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Cze 2012, 17:51   

Kompresja na garach 12-11,5-12-12,8(prawie 13)

Podmienione zostały wtryski, regulator cisnienia paliwa, cewka, świece(dwie miały prawie out), przewody WN. Zrobiło się lepiej, ale duzo brakowało do tego co było. Ostatnią rzeczą była pompa paliwa i to ona okazała się winowajcą. Sikała w baku i tylko część paliwa była pompowana do listwy wtryskowej.

Zakupiłem nową oryginalną pompę paliwa do mk3 EFI i bangla jak ta lala, o dziwo wraz z nową pompą układ chlodzenia znormalniał, nie jest już zapowietrzony i nie ma tam aż tak dużego ciśnienia. Teraz to dopiero się drze :rotf

Pufcio miał rację, pozdrawiam wszystkich, którzy wspomogli :yes: :ok: Temat do zamknięcia
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Cze 2012, 20:26   

Zbyt uboga mieszanka = silnik nadmiernie się nagrzewa = problemy z układem chłodzenia :)

Oby teraz służyło przez długi czas <8>
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 18 Cze 2012, 20:32   

a jużeś chcioł głowicę zwalać :P
dobrze że ogarnięta :ok:
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Cze 2012, 20:49   

nie chciałem, ale czlowieka łapał już czarny scenariusz. Napie**ala teraz zdrowo. Zobaczysz w lipcu Kuba:devil: Jak znajdę czas i pożycze klucz dynamometryczny to wrzucę wałki z 2l :rotfl:

Także jestem zadowolony i przy okazji wiem, że wszystkie inne układy są sprawne :rotfl:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.