Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:50
[MK4] 1.8d sporo pali, dlugo kreci
Autor Wiadomość
ded 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 2
Skąd: Ciechanow
Wysłany: 4 Kwi 2012, 22:41   [MK4] 1.8d sporo pali, dlugo kreci

Pacjentem jest fiesta iv 1.8d. Auto stosunkowo duzo palilo, ok 7 litrow. Pomogla zmiana termostatu. Obecnie problem ze spalaniem wrocil. Z moich podejrzen to:
Temp nawet przy max nagrzaniu dochodzi do literki N w napisie normal, nie ma pionu... Moze to byc zwalony czujnik lub cos z licznikiem. W intercarsie znalazlem czujnik firmy FACET za 20zl, ale obawiam sie ze jakosc bedzie mizerna. Co warto kupic? Czy mozliwe ze auto jezdzi "na ssaniu" z powodu zanizonej temp cieczy chlodzacej?
Kolejnym podejrzanym sa wtryski, bede je wymontowywal i zawozil do sprawdzenia.
Ostatni podejrzany to pompa. Auto jest mulaste, niechetnie wkreca sie na obroty ale jak dobrze pogonie to i 140 poleci (wiecej nie sprawdzalem). Zastanawiam sie czy winowajca nie bedzie rozciagniety rozrzad.

Bede mial mozliwosc podlaczyc auto pod cdifa, jaki powinien byc kat wyprzedzenia pompy? Co jeszcze warto sprawdzic?

Z zapalniem jest tak, ze jak jest zimny to trzeba go krecic ok 3 sek i brzydko telepie po zapaleniu. Swieczki nowe, na pewno sprawne.

Bede wdzieczny za wszystkie sugestie.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Kwi 2012, 00:40   

Jeśli silnik ma już 80 (i więcej) °C, to na pewno nie dostaje zwiększonej dawki...

Wtryski mogą lać - to (naj)bardziej prawdopodobna wersja.

Co do "niechętnego" wkręcania się, itd. - to przecież jest 1.8D - Osiołek, nie koń wyścigowy :D A jak wtryski leją, to tym bardziej mu to nie dodaje siły ;d
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
ded 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 2
Skąd: Ciechanow
Wysłany: 5 Kwi 2012, 01:04   

Nie wiem jak jest w tym aucie ale w mojej e39 gdyby wskazowka byla w analogicznej pozycji to jest to 50* wiec troche malo... Moze ktos wie jaki powinien byc opor czujnika przy temp 20*? Slabe wkrecanie rozumiem przez to ze jedynka powinna zamykac sie ekspresowa a on ciagnie jakbym na trojce jechal. Pomijam moc- normalna sprawa, w koncu to diesel bez turbo, ale ta niechec wkrecania sie na obroty...
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Kwi 2012, 01:26   

Jeśli silnik ma <60°C, to wskazówka w ogóle nie rusza się z miejsca. Dlatego nie ma co porównywać :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1094
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 5 Kwi 2012, 13:02   

W starych dieslach w fordach połowa skali wskaźnika to już z reguły dosyć wysoka temperatura silnika, i wtedy już zwykle pracuje wentylator chłodnicy.
Normalnie wskazania temperatury powinny się utrzymywać mniej-więcej w połowie dystansu do połowy wskazań wskaźnika... Czyli ok 1/4 skali ;) Czyli temperaturę masz OK.

Takie spalanie to już prędzej ustawienia pompy, lejące wtryski, albo... zapchany filtr powietrza/kolektor :D
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Fotele "uszanki" Mk3 Mk4, sporo części do Mk3, Xr2
Chojny83 Sprzedam 0 23 Wrz 2022, 17:14
Chojny83
Brak nowych postów [MK3] Sporo fajnych częsci
Mafios Sprzedam 0 21 Wrz 2017, 20:17
Mafios


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.