|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:50 |
[MK4] 1.8d sporo pali, dlugo kreci |
Autor |
Wiadomość |
ded
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Dołączył: 04 Kwi 2012 Posty: 2 Skąd: Ciechanow
|
Wysłany: 4 Kwi 2012, 22:41 [MK4] 1.8d sporo pali, dlugo kreci
|
|
|
Pacjentem jest fiesta iv 1.8d. Auto stosunkowo duzo palilo, ok 7 litrow. Pomogla zmiana termostatu. Obecnie problem ze spalaniem wrocil. Z moich podejrzen to:
Temp nawet przy max nagrzaniu dochodzi do literki N w napisie normal, nie ma pionu... Moze to byc zwalony czujnik lub cos z licznikiem. W intercarsie znalazlem czujnik firmy FACET za 20zl, ale obawiam sie ze jakosc bedzie mizerna. Co warto kupic? Czy mozliwe ze auto jezdzi "na ssaniu" z powodu zanizonej temp cieczy chlodzacej?
Kolejnym podejrzanym sa wtryski, bede je wymontowywal i zawozil do sprawdzenia.
Ostatni podejrzany to pompa. Auto jest mulaste, niechetnie wkreca sie na obroty ale jak dobrze pogonie to i 140 poleci (wiecej nie sprawdzalem). Zastanawiam sie czy winowajca nie bedzie rozciagniety rozrzad.
Bede mial mozliwosc podlaczyc auto pod cdifa, jaki powinien byc kat wyprzedzenia pompy? Co jeszcze warto sprawdzic?
Z zapalniem jest tak, ze jak jest zimny to trzeba go krecic ok 3 sek i brzydko telepie po zapaleniu. Swieczki nowe, na pewno sprawne.
Bede wdzieczny za wszystkie sugestie. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Kwi 2012, 00:40
|
|
|
Jeśli silnik ma już 80 (i więcej) °C, to na pewno nie dostaje zwiększonej dawki...
Wtryski mogą lać - to (naj)bardziej prawdopodobna wersja.
Co do "niechętnego" wkręcania się, itd. - to przecież jest 1.8D - Osiołek, nie koń wyścigowy A jak wtryski leją, to tym bardziej mu to nie dodaje siły ;d |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
ded
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Dołączył: 04 Kwi 2012 Posty: 2 Skąd: Ciechanow
|
Wysłany: 5 Kwi 2012, 01:04
|
|
|
Nie wiem jak jest w tym aucie ale w mojej e39 gdyby wskazowka byla w analogicznej pozycji to jest to 50* wiec troche malo... Moze ktos wie jaki powinien byc opor czujnika przy temp 20*? Slabe wkrecanie rozumiem przez to ze jedynka powinna zamykac sie ekspresowa a on ciagnie jakbym na trojce jechal. Pomijam moc- normalna sprawa, w koncu to diesel bez turbo, ale ta niechec wkrecania sie na obroty... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Kwi 2012, 01:26
|
|
|
Jeśli silnik ma <60°C, to wskazówka w ogóle nie rusza się z miejsca. Dlatego nie ma co porównywać |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 5 Kwi 2012, 13:02
|
|
|
W starych dieslach w fordach połowa skali wskaźnika to już z reguły dosyć wysoka temperatura silnika, i wtedy już zwykle pracuje wentylator chłodnicy.
Normalnie wskazania temperatury powinny się utrzymywać mniej-więcej w połowie dystansu do połowy wskazań wskaźnika... Czyli ok 1/4 skali Czyli temperaturę masz OK.
Takie spalanie to już prędzej ustawienia pompy, lejące wtryski, albo... zapchany filtr powietrza/kolektor |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|