[MK3] Odelżenie koła zamachowego w 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
Aro
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Arek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 19 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 15 Lis 2011, 16:24 [MK3] Odelżenie koła zamachowego w 1.1
|
|
|
Witam, szukałem ale nic nie znalazłem.
Pytanie o ile można odchudzić koło zamachowe w 1,1 może ktoś słyszał robił itp.
Tylko za odpowiedzi typu po co, zrób swap itp dziękuje, poprostu potrzebuje je odchudzic, chodzi tylko o szybsze wkręcanie sie silnika nic wiecej poniewarz fieściną czasami jezdzę w kjs-ach tylko i wyłacznie dla zabawy i zaicia czsu. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Lis 2011, 20:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 15 Lis 2011, 17:19
|
|
|
nikt nie próbował bo każdy wie że nie warto sie bawić z 1.1 |
|
|
|
|
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15 Lis 2011, 18:35
|
|
|
Warto, nie warto, ale wydaje mi się, że akurat w słabszych silnikach odchudzenie koła zamachowego daje stosunkowo duże efekty. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lis 2011, 18:46
|
|
|
Tyle że chyba silnik z fiesty nie ma tego elementu zaznaczonego na czerwono, więc koło to jedyna masa,,,
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Aro
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Arek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 19 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 15 Lis 2011, 20:00
|
|
|
wiecie mnie wystarcza 1,1 bo w takiej klasie startuję potrzeba tylko poprawić sprawność silnika bo za wolno wkręca się na obroty i trzeba pilnowac żeby mieć dostępny pełen zakres mocy w każdej chwili. Posiadanie 2 litrów pod maską 300hp i 3s/100 mnie nie urządza bo nie sztuka wcisnąć gaz do dechy i jechać, sztuką wygrywania jest umiejętność prowadzenia a nie to ile się ma koników, nie żebym się chwalił bo nie potrfię jeszcze dobrze prowadzić, uczę się pomału .
P.S to czerwone ze zdjęcia to jest przeciwwaga wału korbowego i każdy silnik to ma, beż tego nie była by możliwa praca silnika. schemat tego silnika daje już do myślenia.
mały przykład jeszce na koniec: Posiadam także porsche 944 2,5 czasami jeżdżę na pojeżdzaki ale nie o tym tu. Na początku roku byłem na imprezie jak gościem specjalnym był Giermaziak, pokazał co potrfi a potem chłopcy z klubu Porsche Polska mierzyli się z nim w próbach swoimi 911- 993 itp. z 300 konnymi silnikami i przegrali z 120 konnym picanto, różnica była taka że Porsche jeżdzili ściganci amatorzy a picanto jechał Giermaziak, dlaczego wygrywał odpowiedzcie sobie sami.
Pozdrawiam i życzę sukcesów tym co się ścigają. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 15 Lis 2011, 20:28
|
|
|
Aro, jesli mowisz o Kia Picanto na torze poznan to wiedz ze osoba P. Giermaziaka to nie byle wafel i zna tor jak wlasna kieszen. Dla osob ktore nie znaja toru i nie mieli za duzo wspolnego z upalaniem na torze daje wlasnie takie wyniki
Zamach hmmm no tu za wiele nie ugrasz, lecz mozesz sciagnac 20 do 30% jego masy. Inna sprawa jest fakt iz 1.1 ma 3 podpory walu korbowego wiec ostroznie. |
_________________
|
|
|
|
|
Aro
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Arek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 19 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 15 Lis 2011, 20:51
|
|
|
Wiem, wiem że ma trzy i żeby jakiś dłuzszy czas to chodziło to niezbedne jest wyważenie zestawu wał / koło, chodziło mi tylko o ile mozna je odchudzić. teraz już wiem dzięki za info.
Swapa robic nie mam zamiaru co najwyżej troszke zdłubac to 1,1, moze kiedyś dostanie gażniki motocyklowe na każdy gar jeden dla lepszego oddechu, wydech przelot od poczatku do końca chociaż nic to nie daje poza dzwiękiem a poza silnikiem to lepszy zawias + rozpurka + ogumienie dla lepszego prowadzenia.
Co do Giermaziaka owszem nie byle kto tor też zna na pamięć łącznie z dziurami i uskokami na jego długosci, ale ludzie z porsche club polska to tez nie byle kto, raz się chyciłem z nimi swoim 944 na torze poznań i po pierwszym okrążeniu jechałem tak by tylko dojechać do końca wyścigu. Goście naprawde dobrze wymiatają tymi 911 ale nie tak dobrze by wygrać z zawodowcem w dużo słabszym autku. |
_________________ było: Volvo v40 97
Corolla 05
jest: Porsche 944 86
Fiesta 89
Honda cbx 83 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lis 2011, 21:30
|
|
|
Aro napisał/a: | P.S to czerwone ze zdjęcia to jest przeciwwaga wału korbowego i każdy silnik to ma, beż tego nie była by możliwa praca silnika. schemat tego silnika daje już do myślenia. | Pisałem z pracy i z pamięci,,, zerknąłem na wał od 1,1 no i są te przeciwwagi, chodziło mi o to co Fordon wspomniał, że są właśnie 3 podpory i za dużo tego balastu tam na wale nie ma chyba,,, kolega w kaszlu kiedyś koło sobie toczył i chwalił silnik że bardzo zrywny się stał, tak zrywny ze wręcz nie do opanowania,,, żeby i 1,1 nie dostało szaleju bo utrzymanie stałych obrotów trudne będzie,,, puki nie zrobisz to się nie przekonasz i my w sumie też, bo jak ktoś wspomniał nikt tego chyba nie robił,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 15 Lis 2011, 23:43
|
|
|
Aro, - skoro byłeśna Torze Poznań z Klubem Porsche , to powinieneś nas kojarzyć - byliśmy na każdym ASJ w garażach pod wierzą . Często z białym mk3 w środku .
Co do zamachu - tak jak pisze Fordon - 30 % , pomyśl jeszcze o skrzyni 4 biegowej z fiesty mk1/2 od silników 1.1 , także odrobinę pomorze , oraz o kolektorze wydechowym 4-1 ( Fordon Ci wyspawa )
i pochwal się swoim autem w " Naszych Autach " lubię małolitrażowe zapierdalajki |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 08:53
|
|
|
JoeMix napisał/a: | żeby i 1,1 nie dostało szaleju bo utrzymanie stałych obrotów trudne będzie,,, puki nie zrobisz to się nie przekonasz i my w sumie też, bo jak ktoś wspomniał nikt tego chyba nie robił,,, |
Aby silnik stał się zrywny to:
- należy go rozebrać i sprawdzić stan techniczny (jak będzie słaby dać spokój)
- wyważyć cały układ korbowo tłokowy po zdjęciu mas z korbowodów i wału (zfrezowanie przeciwwag) lekkie kółka rozrządu
- koło zamachowe można odelżyć w granicach rozsądku
- porting głowicy i większe zawory
- wałek rozrządu wg uznania tak samo jak układ zasilania i dobrany wydechowy.
Zrobiłem taką operację na podobnej konstrukcji silniku
seria poj. 1098 (45kM i 78Nm) , po przeróbkach poj.1215 (86kM i 116Nm)
więc się da.
Oczywiście kultura pracy na biegu jałowym pozostawia sporo do życzenia ale coś za coś.
PS.
Obróbkę i wyważenie robiłem w firmie:
Jurgal
43-190 Mikołów, ul. Plebiscytowa 17 |
|
|
|
|
Aro
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Arek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 19 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 17:11
|
|
|
Na torze poznań byłem w sumie trzy razy ale nie kojarzę, nie rozglądałem się za bardzo dookoła, fascynowałem sie prosiakami. I tu pytanie czy w okolicy Katowic są jakieś spoty, zloty i inne zajawki?
Co do przeróbek to narazie zbieram informacje ew. części i przeliczam to na koszta, za robotę wezme się na przyszły rok jak będzie fundusz. Jak dotąd są tylko niebieskie springi eibach-a (-35 mm ) z tego wyszło i dość twardo się zrobiło no i alu koła autko dostało. Prowadzenie i przyczepność zmieniła się diametralnie.
Foto autka i dokładny opis będzie jutro bo dziś stoi na klockach w garazu, wymieniam gumy belki tylnej. |
_________________ było: Volvo v40 97
Corolla 05
jest: Porsche 944 86
Fiesta 89
Honda cbx 83 |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 20:23
|
|
|
Na dobrze zrobiony silnik budżet licz na co najmniej na ......???? zależy co i za ile kupisz.
Optymistycznie ok. 5000zł, górnej granicy nie napiszę coby reszta ludzi z Forum się nie speszyła. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 23:02
|
|
|
Aro napisał/a: | czy w okolicy Katowic są jakieś spoty, zloty i inne zajawki? |
Jeśli pytasz o zbiórkę psycholi, którzy też mają Fiesty, to owszem.
Detale TUTAJ |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 23:12
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Jeśli pytasz o zbiórkę psycholi, którzy też mają Fiesty, to owszem.
Detale TUTAJ |
tylko po wejściu Twoje życie już nigdy nie będzie takie same.. |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Lis 2011, 01:07
|
|
|
co do przeróbek załóż rozpórke dolna z xr2i to zobaczysz kolejna kolosalna roznice w prowadzeniu w zakretach |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Aro
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Arek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 19 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 17 Lis 2011, 14:24
|
|
|
Aż tak nie będę szalał z tuningiem silnika, założeniem jest tylko poprawa sprawności działania tego co jest a nie dodawanie KM i NM, jedynie to koło dla lepszego wejścia na obroty. Bardziej chcę usprawnić prowadzenie niż silnik. Chyba że sprzedam wkońcu porsche to troszke bym zaszalał z fiestką.
ps. psycholami bym "nas" nie nazwał, bardziej ludźmi pozytywnie zakręconymi, jak dla mnie samochody+sport to najlepsze co człowiek wymyślił. Ale w najblizszym czasie nie widzę żadnego spotkania a szkoda.
Rozpórkę dolną jak i górną założe jak ja znajdę za niedużą kasę , bo jak narazie nie trafiłem na nią, może ktos z forum ma takową na sprzedaż. |
_________________ było: Volvo v40 97
Corolla 05
jest: Porsche 944 86
Fiesta 89
Honda cbx 83 |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 01:55
|
|
|
rozpóra dolna od 40zł do ok 70-80, poprawa baaaardzo duża |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Aro
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Arek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 19 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 15:37
|
|
|
no na pewno jest lepiej i na pewno trafi do auta, już po samej wymianie sprężyn i opon jest spora różnica. po nowym roku zabieram się za zawieszenie i poprawę pracy silnika.
A wpadł mi pomysł żeby nakleic na auto dwa pasy jeden szerszy jeden węższy przez całą długość auta tylko nie wiem w jakim kolorze, mam folię białą i czerwona. Wydaje mi sie że lepiej będzie wyglądało z białym ale czerwona pasowała by do felg bo są czarne z czerwonym paskiem dookoła. Jak myslicie który kolor lepiej bedzie pasował aha a auto jest jasno niebieskie.
A rozpórkę kupię jak ktoś z forum ma na sprzedaż.
i pytanie jeszcze czy robił ktos ręczny hydrauliczny poprzez wpięcie się w oryginalne przewody, albo wie jak to zrobić. |
_________________ było: Volvo v40 97
Corolla 05
jest: Porsche 944 86
Fiesta 89
Honda cbx 83 |
|
|
|
|
matysss123
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: RS
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 23 Skąd: pń
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 18:00
|
|
|
Temat z lekkiego zamachu zszedł na "sportowe" pasy na aucie
Ja miałem w 1.1 lekki zamach zrobiony przez Otoczaka, zostało zdjęte 40%
Samochód na dwoch pierwszych biegach był pozytywnie nie do poznania, ale jazda po jakis wzniesieniach była nieporozumieniem-ciągłe zmienianie biegów między 4-ką a 5-ką
Ogólnie polecam:) |
|
|
|
|
Aro
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Arek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 19 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 18:25
|
|
|
pasy to taki dodatek stylistyczny bo narazie nie ma co robić tylko nie wiem jaki kolorek walnąć.
koło będzie zrobione na poczatku nowego roku, to juz ustalone z sąsiadem który prowadzi warsztat "auto szlif" tylko i wyłacznie remonty silników robi, zdjęte będzie 25 %, rozpórki szukam naraze i nie mogę znaleść, pytałem jeszcze o hydro łape, może ktos robił albo wie jak zrobić?
Wszystkie mysli piszę w jednym temacie by nie zakładać nowych. |
_________________ było: Volvo v40 97
Corolla 05
jest: Porsche 944 86
Fiesta 89
Honda cbx 83 |
|
|
|
|
|