IB5 "kłowa" |
Autor |
Wiadomość |
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 5 Lis 2011, 22:33 IB5 "kłowa"
|
|
|
http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.shtml
Pirwszy raz widzę przerobioną Ib5 na kłową, ciekawy jestem jaki byłby koszt wykonania takiej skrzyni u nas w Polsce - czysto ciekawistycznie |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 5 Lis 2011, 22:45
|
|
|
moze nie wykonania, ale ciekawi mnie ile koszt takiej w UK |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 6 Lis 2011, 13:53
|
|
|
FiFa - łożyskowane IB5 z porządną szperą są do kupienia za nieco ponad 1000 funciaków, więc taka konwersja pewnie w tych okolicach będzie kosztować |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 6 Lis 2011, 14:01
|
|
|
ta skrzynia na zdjęciu to skrzynka z fiesty MK4.... spójrzcie dokładnie
ma wysprzeglik hydrauliczny i rozrusznik z tyłu skrzynia do MK1,2,3 ma sprzęgło na lince i rozrusznik z przodu
chodzi mi o prezentowane skrzynie |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 6 Lis 2011, 17:00
|
|
|
Ktoś się dowiadywał w Łodzi i wyszło troche ponad 1000 zł za bieg .
Widzieliśmy z Pumą fiestę z linka Romanowego na żywo .
Na zlocie , na którym było ze 400 aut było to jedno z niewielu , przy którym staliśmy i milczeliśmy zauroczeni . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 6 Lis 2011, 17:00
|
|
|
przecież to jeden czukiereczek. skrzynia/bebechy - ib5
Pufcio napisał/a: | 1000 funciaków, więc taka konwersja pewnie w tych okolicach będzie kosztować |
zebatek wałka sprzęgłowego
5 tysi -kwestia kto się by podjął dorabiania zębatek wałka sprzęgłowego. Z tego co kiedyś słyszałem(nie wiem czy dobrze) to tam sie wyrzuca synchronizatory a biegi się zazębiają na wzór wstecznego więc to kolejna przeróbka....
Ale jedyna osoba, którą znam i jeździ na kłówce to Xr2fun więc może Piotr coś więcej nakreśli |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 6 Lis 2011, 17:03
|
|
|
Ta....nawet coś pamiętam z Twojego majaczenia jak kiedyś opowiadałeś o tym zetecu
właśnie coś kiedyś widziałem(chyba allegro) że dorabianie jednego biegu/lub jednej zębatki około 1000...
Jest bięć biegów po dwa koła na bieg....plus wałek sprzęgłowy i wieniec dyferencjału.... |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 01:41
|
|
|
Marek, pewnie tak lecz dla mnie jak bym mial wzor na to to CNC miling oraz wykrawarki laserowe to czysta zabawa gdzie trzeba bylo by znac tylko material oraz wymiarowania i jest to do zrobienia od zera...
Jedyna rzecz ktora mnie zastanawia o ktorej napisali na koncu to
Kod: | Maximum recommended power 175 bhp
|
Czyli mnej niz seria znosi w skrzyni 1.8D...bo puma palowal skrzynie couriera na ponad 200KM.... |
_________________
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 09:46
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | jedyna osoba, którą znam i jeździ na kłówce to Xr2fun więc może Piotr coś więcej nakreśli
_________________ | to już znasz dwie, ja jeżdżę na quaife, jeździe się całkiem "normalnie" |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 18:40
|
|
|
Fordon napisał/a: |
Czyli mnej niz seria znosi w skrzyni 1.8D...bo puma palowal skrzynie couriera na ponad 200KM.... |
a ja ja zajechalem na pierwszych zawodach :D |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 19:59
|
|
|
Daras84 napisał/a: | Fordon napisał/a: |
Czyli mnej niz seria znosi w skrzyni 1.8D...bo puma palowal skrzynie couriera na ponad 200KM.... |
a ja ja zajechalem na pierwszych zawodach :D | bo ciebie skrzynie nie lubią |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 20:20
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | Ale jedyna osoba, którą znam i jeździ na kłówce to Xr2fun więc może Piotr coś więcej nakreśli |
Nie mam kłowej skrzyni! Mam skrzynię na prostych zębach z normalnymi przesuwkami i synchronizatorami + przeniesienie napędu na prostych zębach (dlatego tak wyje).
Fordon napisał/a: | Marek, pewnie tak lecz dla mnie jak bym mial wzor na to to CNC miling oraz wykrawarki laserowe to czysta zabawa gdzie trzeba bylo by znac tylko material oraz wymiarowania i jest to do zrobienia od zera...
Jedyna rzecz ktora mnie zastanawia o ktorej napisali na koncu to |
Są ludzie, którzy pracują w tej branży w PL i praktycznie wszystko można zrobić jest tylko problem narzędzi skrawających (dłut). W Mini kólka pośrednie mam zrobione w Pl i są lepsze pod wzgl. materiału od tych z GB. |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 20:37
|
|
|
xr2fun napisał/a: | Mam skrzynię na prostych zębach | a właśnie w tym widziałem podstawę określenia "kłowa"
burzysz (zresztą nie pierwszy) mój ład i porządek |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 20:41
|
|
|
van81 - kłówka ma proste zęby, nie ma synchro i ma kły zamiast wodzików - dlatego jest "kłowa" Skrzynki sprzed lat np. 50 nie były "kłówkami" (no chyba, że były, ale to niech mnie ktoś oświeci jakimś przykładem) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 21:16
|
|
|
To sa chyba biegi pod synchronizatory.
A co do historii to juz dawno zanne sa klowe skrzynie. Np A grupowe polonezy mialy skrzynie Clolotti klowe. Kazda zmiana biegow wygladala tak jakby sie to mialo rozp... w drobny mak |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 21:20
|
|
|
Z opisu wynikałoby, że nie... (choć znowu - to może być kwestia jakichś niuansów, o których ja nie mam pojęcia) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 9 Lis 2011, 06:51
|
|
|
Nie! Skrzynia na prostych zębach pod synchronizatory.
Kłowa ma oznaczenie "Dog Box". Wg mnie nie warto pchać się w kłową z paru powodów:
- koszt zdecydowanie wyższy, wiele elementów dodatkowych i innych niż w serii
- trzeba kilka takich skrzyń "wykończyć" aby nauczyć się zmieniać biegi (bez sprzęgła) |
|
|
|
|
|