Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

IB5 "kłowa"
Autor Wiadomość
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 5 Lis 2011, 22:33   IB5 "kłowa"

http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.shtml

Pirwszy raz widzę przerobioną Ib5 na kłową, ciekawy jestem jaki byłby koszt wykonania takiej skrzyni u nas w Polsce - czysto ciekawistycznie :)
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 5 Lis 2011, 22:45   

moze nie wykonania, ale ciekawi mnie ile koszt takiej w UK :-) :2xf:
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Lis 2011, 13:53   

FiFa - łożyskowane IB5 z porządną szperą są do kupienia za nieco ponad 1000 funciaków, więc taka konwersja pewnie w tych okolicach będzie kosztować :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 6 Lis 2011, 14:01   

ta skrzynia na zdjęciu to skrzynka z fiesty MK4.... spójrzcie dokładnie
ma wysprzeglik hydrauliczny i rozrusznik z tyłu skrzynia do MK1,2,3 ma sprzęgło na lince i rozrusznik z przodu
chodzi mi o prezentowane skrzynie
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 6 Lis 2011, 17:00   

Ktoś się dowiadywał w Łodzi i wyszło troche ponad 1000 zł za bieg .

Widzieliśmy z Pumą fiestę z linka Romanowego na żywo .

Na zlocie , na którym było ze 400 aut było to jedno z niewielu , przy którym staliśmy i milczeliśmy zauroczeni .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 6 Lis 2011, 17:00   

przecież to jeden czukiereczek. skrzynia/bebechy - ib5

Pufcio napisał/a:
1000 funciaków, więc taka konwersja pewnie w tych okolicach będzie kosztować

zebatek wałka sprzęgłowego
5 tysi -kwestia kto się by podjął dorabiania zębatek wałka sprzęgłowego. Z tego co kiedyś słyszałem(nie wiem czy dobrze) to tam sie wyrzuca synchronizatory a biegi się zazębiają na wzór wstecznego więc to kolejna przeróbka....

Ale jedyna osoba, którą znam i jeździ na kłówce to Xr2fun więc może Piotr coś więcej nakreśli :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 6 Lis 2011, 17:03   

Ta....nawet coś pamiętam z Twojego majaczenia jak kiedyś opowiadałeś o tym zetecu :yes:

właśnie coś kiedyś widziałem(chyba allegro) że dorabianie jednego biegu/lub jednej zębatki około 1000...

Jest bięć biegów po dwa koła na bieg....plus wałek sprzęgłowy i wieniec dyferencjału....
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 7 Lis 2011, 01:02   

http://www.quaife.co.uk/shop/products/qke16z mysle ze wyjdzie taniej i pewniej niz dorabianie :)
_________________
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 7 Lis 2011, 01:41   

Marek, pewnie tak lecz dla mnie jak bym mial wzor na to to CNC miling oraz wykrawarki laserowe to czysta zabawa gdzie trzeba bylo by znac tylko material oraz wymiarowania i jest to do zrobienia od zera...
Jedyna rzecz ktora mnie zastanawia o ktorej napisali na koncu to
Kod:
Maximum recommended power 175 bhp

Czyli mnej niz seria znosi w skrzyni 1.8D...bo puma palowal skrzynie couriera na ponad 200KM....
_________________

 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lis 2011, 09:46   

Rkalitka napisał/a:
jedyna osoba, którą znam i jeździ na kłówce to Xr2fun więc może Piotr coś więcej nakreśli
_________________
to już znasz dwie, ja jeżdżę na quaife, jeździe się całkiem "normalnie"
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 7 Lis 2011, 18:40   

Fordon napisał/a:

Czyli mnej niz seria znosi w skrzyni 1.8D...bo puma palowal skrzynie couriera na ponad 200KM....



a ja ja zajechalem na pierwszych zawodach :D :D
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lis 2011, 19:59   

Daras84 napisał/a:
Fordon napisał/a:

Czyli mnej niz seria znosi w skrzyni 1.8D...bo puma palowal skrzynie couriera na ponad 200KM....



a ja ja zajechalem na pierwszych zawodach :D :D
bo ciebie skrzynie nie lubią :hahaha:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 7 Lis 2011, 20:20   

Rkalitka napisał/a:
Ale jedyna osoba, którą znam i jeździ na kłówce to Xr2fun więc może Piotr coś więcej nakreśli

Nie mam kłowej skrzyni! Mam skrzynię na prostych zębach z normalnymi przesuwkami i synchronizatorami + przeniesienie napędu na prostych zębach (dlatego tak wyje).
Fordon napisał/a:
Marek, pewnie tak lecz dla mnie jak bym mial wzor na to to CNC miling oraz wykrawarki laserowe to czysta zabawa gdzie trzeba bylo by znac tylko material oraz wymiarowania i jest to do zrobienia od zera...
Jedyna rzecz ktora mnie zastanawia o ktorej napisali na koncu to

Są ludzie, którzy pracują w tej branży w PL i praktycznie wszystko można zrobić jest tylko problem narzędzi skrawających (dłut). W Mini kólka pośrednie mam zrobione w Pl i są lepsze pod wzgl. materiału od tych z GB.
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lis 2011, 20:37   

xr2fun napisał/a:
Mam skrzynię na prostych zębach
a właśnie w tym widziałem podstawę określenia "kłowa"
burzysz (zresztą nie pierwszy) mój ład i porządek ;/
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Lis 2011, 20:41   

van81 - kłówka ma proste zęby, nie ma synchro i ma kły zamiast wodzików - dlatego jest "kłowa" :) Skrzynki sprzed lat np. 50 nie były "kłówkami" (no chyba, że były, ale to niech mnie ktoś oświeci jakimś przykładem)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lis 2011, 21:07   

no to inaczej czy to są bebechy skrzyni "kłowej" ? http://www.quaife.co.uk/shop/products/qke40z
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 7 Lis 2011, 21:16   

To sa chyba biegi pod synchronizatory.
A co do historii to juz dawno zanne sa klowe skrzynie. Np A grupowe polonezy mialy skrzynie Clolotti klowe. Kazda zmiana biegow wygladala tak jakby sie to mialo rozp... w drobny mak :D
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Lis 2011, 21:20   

Z opisu wynikałoby, że nie... (choć znowu - to może być kwestia jakichś niuansów, o których ja nie mam pojęcia)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 9 Lis 2011, 06:51   

van81 napisał/a:
no to inaczej czy to są bebechy skrzyni "kłowej" ? http://www.quaife.co.uk/shop/products/qke40z

Nie! Skrzynia na prostych zębach pod synchronizatory.
Kłowa ma oznaczenie "Dog Box". Wg mnie nie warto pchać się w kłową z paru powodów:
- koszt zdecydowanie wyższy, wiele elementów dodatkowych i innych niż w serii
- trzeba kilka takich skrzyń "wykończyć" aby nauczyć się zmieniać biegi (bez sprzęgła)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Nowe wnetrze -"blue edition" z "S"16V
zabawki od Loy'a :)
kratek Tuning stylistyczny 21 14 Sie 2006, 12:14
Piesek
Brak nowych postów [MK3] "S" - potocznie zwana "ogryzkiem"
bartek79 Nasze auta 71 28 Wrz 2012, 18:53
bartek79


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.