|
Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:50 |
[MK3] Lazurowa Krowa, spadkobierczyni Granatowej Kosiarki |
Autor |
Wiadomość |
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 13:01 [MK3] Lazurowa Krowa, spadkobierczyni Granatowej Kosiarki
|
|
|
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ten temat jest kontynuacją przygody z Granatową Kosiarką, która to niestety odeszła do krainy niekończących się autostrad...
W kwestii zakupu tego grzmota szczególne podziękowania należą się JoeMixowi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. NICK: bidżej
2. IMIĘ: Bartek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: Podobno C, chociaż w instrukcji wpisane Fun
5. ROCZNIK: MK3.5, wyprodukowana 1 lipca 1994
6. SILNIK: 1.1 HCS CFI - zdążyłem się za dziadem stęsknić
7. OPIS AUTA: Niemiłosierny trup - jak to Fiesta. Do zakupu przekonała mnie tym, że chociaż lakier z wierzchu ma masakrycznie spierniczone zaprawki, to pod spodem jest prościutko i zdrowo. Auto jedzie jak po szynach, kiera chodzi idealnie (takiego czegoś jeszcze w Fieście nie widziałem ). Geometria całej budy nieporównywalnie lepsza niż to, co prezentowała sobą Granatowa Kosiarka nawet w swoich najlepszych czasach. Tak więc idealnie nada się do operacji "Przeszczep". Efekt końcowy ma być taki, jak w przypadku Granatowej: z zewnątrz golas-look, technicznie RS1800
Generalnie kuleje kosmetyka. Poza tymi nieszczęsnymi zaprawkami, do ogarnięcia są:
- pasy przedni i tylny,
- progi, chociaż jakiegoś potężnego dramatu nie ma,
- lewe tylne nadkole (standardowe próchno + wgniotka kawałek za wlewem),
- ramki drzwi jeszcze deko krzywe, chociaż już i tak z nimi powalczyłem - jaki będzie efekt, to się okaże przy pierwszym deszczu
- po odpaleniu 3-4k rpm i zero reakcji na cokolwiek (źle założone CPP, sprawa ogarnięta),
- zezowate i średnio sprawne reflektory (jeden ma naderwane mocowanie),
- kulejący central (nieori, ale fajnie sprzęgnięty z alarmem), prawdopodobnie złamany kabel od krańcówki lewego zamka, gdzieś w słoniku,
- silnik tak klepiący, że ciężko nawet stwierdzić czym - ale to się ogarnie za pomocą jednej zdecydowanej operacji,
- skrzynia biegów haczy i wyje jak w neoplanie, ale rozwiązanie jak wyżej xD
- jakieś drobiazgi we wnętrzu - zaślepki, plastiki, szmery-bajery...
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: póki co brak.
b. mechaniczne: poprawione mocowanie CPP, podoginane ramki drzwi, w drodze z Łodzi naprawiona lampka wnętrza
c. audio: brak
d. inne: brak
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Jak już gdzieśtam wyżej napisałem - to samo, co poprzednia kosiarka. Z wierzchu nic poza alusami RS1800 i może lotką. Na bieżąco do podmiany zderzak tylny, bo chociaż jest w kolorze nadwozia, to deko pokiereszowany. Będzie czarny plastik z kosiarki, dzięki czemu lepiej przypasują do całości hellki i alusy. Do tego totalne usuwanie listew.
b. mechaniczne: Wszystkie graty z granatowej zostaną tu przeszczepione: rozpórki, heble, zawieszenie, hamulce... No i oczywiście wisienka na torcie, czyli Zetec 1.8 130KM
c. audio: Walczę z myślami. Poza parasolem pod kolor lakieru, dostałem w gratisie jakieś radyjko Clariona, epokowe, pasujące w sumie dizajnem do pasztetnej deski MK3. Wsadziłbym Forda 2006 R RDS, ale Clarion ma te same funkcje, a gra o niebo lepiej... :/
d. inne: Te cholerne zaprawki, ratunek progów, konserwacja przed zimą. Styknie.
10. FOTKI AUTA
Póki co niedużo, bo straszny brzydal!
po zakupie i pierwszym tankowaniu:
i pierwszy spot - wypas koni mechanicznych:
----------------------------------------------------------------------------------------------------
co zrobione w Lazurowej do tej pory:
do końca 2011:
Przeszczep większości wypasu z Granatowej, a więc:
- rozpórka wahaczy
- lampy tylne Hella
- zderzak tylny czarny plastik
- dywan i wygłuszenie kabiny
- wnętrze RS1800 (fotele, kanapa, boczki, gałka lewarka)
- zielone szyby boczne
- zegary z obrotomierzem, na granatowych tarczach
- radio Ford 2007R RDS wraz z ratunkiem dla wiązki
- zapalniczka (tu też była ratowana wiązka)
- oświetlenie bagażnika
- kierunkowskazy boczne białe
- hamulce: komplet przód (tarcze wentylowane Brembo, klocki Ferodo SL) i tył (bębny Hart, zestaw naprawczy TRW), do tego nowe wszystkie przewody elastyczne, krótkie miedziane z tyłu, nowy płyn
- sprężyny Eibach RS (niebieskie)
- amortyzatory tylne Motorcraft
poza tym:
- konserwacja profili zamkniętych
- lekki ratunek podłogi w środku
- wymiana mieszka przegubu prawego zewnętrznego
- wymiana alternatora na Bosch (z Granatowej)
- nowe kierunkowskazy przednie (Veralux)
styczeń 2012:
- wahacze przednie kompletne (Febi Bilstein)
- przejrzany i wyczyszczony alternator dla Zeteca: nowy regulator napięcia (Magneti Marelli, 14V), nowy pasek napędu osprzętu (Continental Contitech Multirib)
- przygotowana obudowa termostatu, sprawdzone czujniki temperatury na deskę i do komputera
- filtr powietrza Pipercross PP96 czeka na Zeteca
- podmieniony reflektor prawy ze względu na pękniętą ramkę (oryginał Carello)
luty 2012:
- zbierają się graty do Zeteca: olej (Ford 5W30) z filtrem (Motorcraft), filtr paliwa (Motorcraft), mieszki przegubów...
- radio przywrócone do stanu oryginalnego - podświetlenie znów na żarówkach
marzec 2012:
- HCS zaczął marudzić, więc dostał czujnik temperatury silnika i VSS z Granatowej
- zmieniona obudowa skrzyni biegów z 1.6 16v, czeka na poskładanie...
- zmieniony zestaw łożysk - lewy tył (SKF)
- regeneracja alufelg (piaskowanie, lakierowanie proszkowe)
- wygłuszenia bagażnika
- elektryczne otwieranie bagażnika
- zielona szyba tylna
- przyszła poduszka tylna do zeteca
kwiecień 2012:
- ogarnianie skrzyni biegów (rozebrana, wyczyszczona, poskładana)
- poza tym nic konkretnego
maj 2012:
- swap - zetec wrócił na należne mu miejsce
- przy okazji swapa nowe mieszki, świece (FoMoCo), olej przekładniowy (Carlube), olej silnikowy (Ford 5W30), filtr oleju (Motorcraft), filtr paliwa (FoMoCo) i oczywiście filtr powietrza (Pipercross)
- opanowany problem zapadającego się baku - zmieniony zaworek obiegu recyrkulacji par paliwa
- czarna lotka na tylnej klapie
czerwiec 2012:
- czarne kierunkowskazy boczne (MHW), żarówki chromowane
- całkowicie zaślepione ssanie par paliwa do kolektora dolotowego
- zmieniony czujnik temperatury na zegary (Ford)
- na przodzie amortyzatory Delphi DeCarbon Performance
- rozrusznik z przekładnią planetarną (Bosch)
- ustawiona zbieżność
- nowy zestaw łożysk - prawy tył (SKF)
- nowe przewody zapłonowe (Motorcraft)
lipiec 2012:
- wymieniony krzyżak kolumny kierowniczej (Meyle)
sierpień 2012:
- nic, leję Eurosuper i killuję Golfy
wrzesień 2012:
- dalej leję Eurosuper i killuję Golfy
- wymiana oleju i filtra (Ford Formula F 5W30 + FoMoCo EFL600)
- wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów (Vicotr Reinz)
październik 2012:
- zakupione aluski 15" Ford RS7
listopad 2012:
- zakupione opony Hankook Kinergy 175/50R15 pod nowe kółka
- zakupiony TPS na ewentualną podmianę
- uszczelniony wydech - rozszczelnił się na obejmie za puszką katalizatora
grudzień 2012:
- trochę zakupów na później
styczeń 2013:
- filtr odmy Simota
- renowacja zakupionych wcześniej Recaro
- trochę zakupów na później
luty 2013:
- trochę zakupów na później
marzec 2013:
- pełna renowacja alusków
- Recaro na pokładzie
- wymiana oleju (Ford Formula F 5w30 + filtr FoMoCo EFL600) i świec (Motorcraft AYFS22CB)
kwiecień 2013:
- wymiana wydechu na Zetecowy + końcówka Ulter
- wymiana szyb tylnych bocznych na uchylne
- odświeżenie zacisków i bębnów hamulcowych |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 27 Kwi 2013, 23:52, w całości zmieniany 31 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 13:12
|
|
|
To ja od razu dementuję plotę że popsułem CPP,,, Jak ja paliłem to było fakt 3k, ale po chwili spadło do 1k i normalnie pojechałam,,, tej białej rysy na masce też jeszcze ni było jak patrzyłem na to auto |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 13:23
|
|
|
Cieszy Mnie fakt, że zostaje próchno w postaci forda i będzie MZ (Mały Zapierdalacz)
a co to załadniusia mk7 z prawej strony zdjęcia? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 13:31
|
|
|
JoeMix napisał/a: | tej białej rysy na masce też jeszcze ni było jak patrzyłem na to auto |
to pewnie jakiś ptak był złośliwy
DJ-BJ dajesz z tą furmanką ! |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 16:58
|
|
|
Cytat: | Póki co niedużo, bo straszny brzydal! |
poprzedni też taki był... i ten się też nie zmieni
Powodzenia ;] |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 17:19
|
|
|
Miły, a Ty masz opla
no blołdżob działaj tam |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 20:40
|
|
|
JoeMix napisał/a: | To ja od razu dementuję plotę że popsułem CPP,,, Jak ja paliłem to było fakt 3k, ale po chwili spadło do 1k i normalnie pojechałam,,, tej białej rysy na masce też jeszcze ni było jak patrzyłem na to auto |
a mnie się wydaje, że to nie rysa, a odbicie tej latarni
ale też pierwsza myśl była: O KUUUUUR.....fajnie podrapana
bidżej, to teraz 2 auta zwieziesz do Marka ? |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 20:51
|
|
|
Ale złom nie ma to jak swojskie fordowskie pruchno niech się kółka kręcą |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 20:59
|
|
|
to się teraz każdy po kolei będzie spuszczał nad zajeżdżoną kosiarką? ja chętnie zobaczę efekt końcowy, bo na razie to zachwycać się nie ma czym, poza mimo wszystko pozostaniu przy modelu. pzdr. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 21:12
|
|
|
BerciQ napisał/a: | a mnie się wydaje, że to nie rysa, a odbicie tej latarni
| Taki dobry wkręt popsułeś
BJ, avatar se zaktualizuj,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 21:24
|
|
|
jak ogarnę prawy reflektor - dzisiaj z nim walczyłem, ale ma pęknięte mocowanie od śruby regulacji lewo/prawo. trochę dynda i za wiele się nie da z nim zrobić. może przeszczepię z kosiarki - tylko tam też ramka pękła
a z postępów poza walką z reflektorami, z podszybia zniknął kompostownik. potem nawiew mnie poczęstował resztkami po oczach, przy okazji zasypując syfem pół wnętrza, ale to się ogarnie.
z magicznych patentów:
- plastikowe przednie nadkola nitowane do pasa przedniego
- lampka oświetlenia bagażnika: obok czterostykowej listwy na progu, dorobiony dodatkowa krańcówka i pociągnięty przewód do lampki doklejonej do boczku kawałek pod miejscem na ori lampkę. można i tak... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 21:28
|
|
|
pochwal się ile dałeś za ten majtersztyk motoryzacyjny |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 21:33
|
|
|
bidżej napisał/a: | jak ogarnę prawy reflektor | Cyknij lewy i odbij w paińcie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 21:37
|
|
|
haha, przy lewym jest katastrofalna zaprawka, już chyba bym wolał ten krzywy prawy
luk-90, połowę mniej niż wycena naprawy Kosiarki... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 21:41
|
|
|
to jest ta z łęczycy ? |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 21:43
|
|
|
nie, z samej Łodzi. chyba całe 2 dni zdążyła powisieć na allegro zanim ją przywlokłem do Krakowa |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 22:15
|
|
|
bidżej napisał/a: | z samej Łodzi | A tam z Łodzi,,, z Polesia |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 22:19
|
|
|
JoeMix napisał/a: | BerciQ napisał/a: | a mnie się wydaje, że to nie rysa, a odbicie tej latarni
| Taki dobry wkręt popsułeś
BJ, avatar se zaktualizuj,,, |
nie zakumałem. Uznajmy, że mojego tamtego postu nie było...
BJ, straszną masz rysę na masce |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|