Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:44 |
[MK4] Demontaż dmuchawy - coś trzeszczy |
Autor |
Wiadomość |
lordkaramba
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 18 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 16:39 [MK4] Demontaż dmuchawy - coś trzeszczy
|
|
|
Witam.
Mam problem z nadmuchem powietrza, od jakiegoś czasu coś trzeszczy, gdy się włączy nawiew, początkowo trzeszczenie było ciche, ale teraz staje się coraz bardziej uciążliwe. Ma ktoś może pomysł jak się dostać do silnika dmuchawy bez konieczności demontażu deski rozdzielczej ? |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Sty 2014, 13:43, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 23 Lip 2011, 00:58
|
|
|
Dostaniesz się tam od strony filtra przeciwpyłkowego. Trzeba odkręcić zbiornik wyrównawczy i odsunąć go na bok a potem zdemontować obudowę filtra. Trochę ciasno ale da się zrobić bez problemu. Też miałem problem z bardzo głośnym wentylatorem, po zapuszczeniu łożysk smarem w sprayu od ponad roku cisza. |
|
|
|
|
lordkaramba
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 18 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 3 Sie 2011, 22:22
|
|
|
Dzięki za info.
Problem rozwiązany suchy liść dostał się do wirnika dmuchawy.
Pare zdjęć z rozbiórki może się komuś przyda :
Po odkręceniu zbiornika wyrównawczego...
Odsuwamy plastik znajdujący się przed osłoną
Odkręcamy dwie śruby widoczne na zdjęciu
I po odkreceniu kolejnych dwóch śrub mamy dostęp do wentylatora
tak apropos na zdjęciu poniżej zaznaczyłem otwór, który nie wiem do czego jest nie powinna być tam przymocowana jakaś rynienka po, której spływałaby woda z wywietrznika powyżej na bok ? w chwili obecnej woda leci bezpośrednio na obudowę filtra i w okolicach silnika wycieraczek...
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez lordkaramba 4 Sie 2011, 23:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Sie 2011, 23:46
|
|
|
lordkaramba napisał/a: | nie powinna być tam przymocowana jakaś rynienka po, której spływałaby woda z wywietrznika powyżej na bok ? |
Nie
Przy okazji - do moda - można by było przeczyścić temat, bo parę zdjęć, do tego krótki opis - nadałoby się na "poradnik" w wersji supermini, tym bardziej, że pytanie się jeszcze nieraz pojawi |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Pedzacypodwiatr
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Mariusz
Wiek: 35 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 27 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 4 Sie 2011, 01:38
|
|
|
@Pufcio: Zdecydowanie masz rację, ponieważ właśnie tego szukałem. :p |
_________________ `Zamień słowo problem, na słowo wyzwanie.` |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 4 Sie 2011, 07:15
|
|
|
można to dorzucić do tematu z resztą spraw wentylacyjnych z mk4/5, aczkolwiek mają klimę chyba tak prosto się tam nie da rady dostać. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Pedzacypodwiatr
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Mariusz
Wiek: 35 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 27 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 4 Sie 2011, 16:02
|
|
|
Dziś ochoczo zabrałem się do roboty, ściągam cudne urządzenia, a tutaj wszystko inaczej niż u Ciebie i wtedy mnie olśniło, że w temacie jest napisane MK4 =D Cóż, trzeba zainwestować w okulary, choć naprawić, naprawiłem : ) |
_________________ `Zamień słowo problem, na słowo wyzwanie.` |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 5 Sie 2011, 11:43
|
|
|
Tez miałem z nie ukrywaną niechęcią się za to zabrać, bo piszczało na 1,2 prędkości, ale samo się naprawiło, za to kocham to autko |
_________________
|
|
|
|
|
master
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 25 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Mar 2013, 12:31
|
|
|
Praktycznie się nie da... niestety. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
ivytomek
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 13:20
|
|
|
witam,
a czy w ten sposób da się zdemontować i wymienić wentylator?
pozdrawiam |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 14:08
|
|
|
lordkaramba Dziękować za poradnik |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
|