Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: biegi, obroty, szarpanie

Zamknięty przez: jackrzec
8 Sie 2011, 17:09
[MK3] Dziwne szarpanie na 5-tym biegu.
Autor Wiadomość
Morphinus8 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lip 2011, 16:07   [MK3] Dziwne szarpanie na 5-tym biegu.

Witajcie.

Mam taki dziwny problem tzn.:
Przy prędkości 100km/h na 5-tym biegu zaczyna mi szarpać tak jak by zbyt bogata mieszanka byłai by zalewało.
Przy tej samej prędkości na 4-tym biegu jest wszystko OK, więc to nie wina wysokich obrotów (kręci się płynnie do 5-5,5 k rpm).
Temu szarpaniu towarzyszy jakby kołysanie silnika wyczuwalne w całym samochodzie i zauważalne na drążku zmiany biegów.

Przy prędkości 110km/h problem ustępuje.
_________________


Ostatnio zmieniony przez Morphinus8 21 Lip 2011, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Lip 2011, 08:22   

100km/h na 5 biegu to jakieś ~2700rpm o ile się nie myle. Co sie dzieje jak utrzymujesz takie obroty na innych biegach?
 
 
 
Morphinus8 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Lip 2011, 09:48   

Przy 1,1 to ~3500rpm. Na innych biegach nie ma żadnego problemu przy takich obrotach, a nawet przy wyższych.
Też podejrzewałem, że to problem z zapchanym filtrem paliwa, który nie daje odpowiedniej ilości przy większych obrotach ale to wykluczam.
_________________


 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 21 Lip 2011, 11:56   

Morphinus8 napisał/a:
Też podejrzewałem, że to problem z zapchanym filtrem paliwa, który nie daje odpowiedniej ilości przy większych obrotach ale to wykluczam.


...i słusznie, bo pompa pracuje nieprzerwanie, niezależnie od obrotów. Sugerowałbym ci odczytanie kodów błędów ze sterownika, może to rozwiąże problem. Jeżeli wszystko się okaże w porządku, to będzie trzeba szukać dalej.
 
 
 
Morphinus8 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Lip 2011, 12:12   

Jutro sprawdzę.
_________________


 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Lip 2011, 12:13   

Morphinus8 napisał/a:
Też podejrzewałem, że to problem z zapchanym filtrem paliwa, który nie daje odpowiedniej ilości przy większych obrotach ale to wykluczam.


Czemu?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Morphinus8 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Lip 2011, 12:21   

Przy obrotach rzędu 5-5,5 k rpm nic się nie dzieje, więc pompa daje wystarczającą ilość paliwa.
_________________


 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Lip 2011, 12:29   

Mówisz o takich samych warunkach pracy, obciążeniu, przełożeniu, oporach wiatru, itd? Być może na piątce przy 3.500 obr ma mniej momentu obrotowego, jest mu trudniej, przez co potrzebuje wiecej paliwa, niż na trójce przy 5.500 obrotów. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, przewody, etc?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 21 Lip 2011, 12:46   

kamil wolski przecież pompa pracuje tak samo niezależnie od obrotów, biegu, prędkości itd. więc chyba przez filtr przepływa ciągle taka sama ilość paliwa, która jest dostarczana na wtryskiwacz. Niewykorzystane paliwo wraca do baku, osobnymi przewodami.
...a może jestem w błędzie?
 
 
 
Morphinus8 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Lip 2011, 13:38   

kamil wolski napisał/a:
Być może na piątce przy 3.500 obr ma mniej momentu obrotowego, jest mu trudniej, przez co potrzebuje wiecej paliwa, niż na trójce przy 5.500 obrotów


Tą teorię też sprawdzałem jadąc na 5-tce 50km/h przy obr ~1200 rpm, więc wtedy miał naprawdę ciężko i nic takiego się nie działo, a przyspieszałem aż do 110km/h. Filtry wymieniane wraz z olejem pół roku temu, a świece i przewody miesiąc temu.
_________________


Ostatnio zmieniony przez Morphinus8 21 Lip 2011, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Lip 2011, 13:40   

Morphinus8 napisał/a:
Tą teorię też sprawdzałem jadąc na 5-tce 50km/h przy obr ~1200 rpm, więc wtedy miał naprawdę ciężko i nic takiego się nie działo. Filtry wymieniane wraz z olejem pół roku temu, a świece i przewody miesiąc temu.


No i dopiero taka odpowiedź pozwala sądzić, że jest ok.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Morphinus8 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Lip 2011, 17:49   

Właśnie, że nie jest OK. ;-(
_________________


 
 
Morphinus8 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sie 2011, 16:48   

Odpowiedź znaleziona.

Sprzęgło się ślizgało, a ostatnio to samo na 4-ce miałem przy wyprzedzaniu.

Temat do zamknięcia lub w kosz.
_________________


 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 8 Sie 2011, 17:09   

Zgodnie z życzeniem...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.