Zamknięty przez: jackrzec 8 Sie 2011, 17:09 |
[MK3] Dziwne szarpanie na 5-tym biegu. |
Autor |
Wiadomość |
Morphinus8
![](http://img838.imageshack.us/img838/4383/843.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 16:07 [MK3] Dziwne szarpanie na 5-tym biegu.
|
|
|
Witajcie.
Mam taki dziwny problem tzn.:
Przy prędkości 100km/h na 5-tym biegu zaczyna mi szarpać tak jak by zbyt bogata mieszanka byłai by zalewało.
Przy tej samej prędkości na 4-tym biegu jest wszystko OK, więc to nie wina wysokich obrotów (kręci się płynnie do 5-5,5 k rpm).
Temu szarpaniu towarzyszy jakby kołysanie silnika wyczuwalne w całym samochodzie i zauważalne na drążku zmiany biegów.
Przy prędkości 110km/h problem ustępuje. |
_________________
![](http://motoknz.pl/l/s/morphinus8.gif) |
Ostatnio zmieniony przez Morphinus8 21 Lip 2011, 12:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Rebel
![](http://iv.pl/images/97468817337519801634.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20 Lip 2011, 08:22
|
|
|
100km/h na 5 biegu to jakieś ~2700rpm o ile się nie myle. Co sie dzieje jak utrzymujesz takie obroty na innych biegach? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Morphinus8
![](http://img838.imageshack.us/img838/4383/843.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Lip 2011, 09:48
|
|
|
Przy 1,1 to ~3500rpm. Na innych biegach nie ma żadnego problemu przy takich obrotach, a nawet przy wyższych.
Też podejrzewałem, że to problem z zapchanym filtrem paliwa, który nie daje odpowiedniej ilości przy większych obrotach ale to wykluczam. |
_________________
![](http://motoknz.pl/l/s/morphinus8.gif) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Rebel
![](http://iv.pl/images/97468817337519801634.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 11:56
|
|
|
Morphinus8 napisał/a: | Też podejrzewałem, że to problem z zapchanym filtrem paliwa, który nie daje odpowiedniej ilości przy większych obrotach ale to wykluczam. |
...i słusznie, bo pompa pracuje nieprzerwanie, niezależnie od obrotów. Sugerowałbym ci odczytanie kodów błędów ze sterownika, może to rozwiąże problem. Jeżeli wszystko się okaże w porządku, to będzie trzeba szukać dalej. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Morphinus8
![](http://img838.imageshack.us/img838/4383/843.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 12:12
|
|
|
Jutro sprawdzę. |
_________________
![](http://motoknz.pl/l/s/morphinus8.gif) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kamil wolski
![](http://www.trangtriblog.com/avatar/logos/Audi-Logo.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 12:13
|
|
|
Morphinus8 napisał/a: | Też podejrzewałem, że to problem z zapchanym filtrem paliwa, który nie daje odpowiedniej ilości przy większych obrotach ale to wykluczam. |
Czemu? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Morphinus8
![](http://img838.imageshack.us/img838/4383/843.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 12:21
|
|
|
Przy obrotach rzędu 5-5,5 k rpm nic się nie dzieje, więc pompa daje wystarczającą ilość paliwa. |
_________________
![](http://motoknz.pl/l/s/morphinus8.gif) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kamil wolski
![](http://www.trangtriblog.com/avatar/logos/Audi-Logo.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 12:29
|
|
|
Mówisz o takich samych warunkach pracy, obciążeniu, przełożeniu, oporach wiatru, itd? Być może na piątce przy 3.500 obr ma mniej momentu obrotowego, jest mu trudniej, przez co potrzebuje wiecej paliwa, niż na trójce przy 5.500 obrotów. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, przewody, etc? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Rebel
![](http://iv.pl/images/97468817337519801634.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 12:46
|
|
|
kamil wolski przecież pompa pracuje tak samo niezależnie od obrotów, biegu, prędkości itd. więc chyba przez filtr przepływa ciągle taka sama ilość paliwa, która jest dostarczana na wtryskiwacz. Niewykorzystane paliwo wraca do baku, osobnymi przewodami.
...a może jestem w błędzie? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Morphinus8
![](http://img838.imageshack.us/img838/4383/843.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 13:38
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Być może na piątce przy 3.500 obr ma mniej momentu obrotowego, jest mu trudniej, przez co potrzebuje wiecej paliwa, niż na trójce przy 5.500 obrotów |
Tą teorię też sprawdzałem jadąc na 5-tce 50km/h przy obr ~1200 rpm, więc wtedy miał naprawdę ciężko i nic takiego się nie działo, a przyspieszałem aż do 110km/h. Filtry wymieniane wraz z olejem pół roku temu, a świece i przewody miesiąc temu. |
_________________
![](http://motoknz.pl/l/s/morphinus8.gif) |
Ostatnio zmieniony przez Morphinus8 21 Lip 2011, 13:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kamil wolski
![](http://www.trangtriblog.com/avatar/logos/Audi-Logo.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 13:40
|
|
|
Morphinus8 napisał/a: | Tą teorię też sprawdzałem jadąc na 5-tce 50km/h przy obr ~1200 rpm, więc wtedy miał naprawdę ciężko i nic takiego się nie działo. Filtry wymieniane wraz z olejem pół roku temu, a świece i przewody miesiąc temu. |
No i dopiero taka odpowiedź pozwala sądzić, że jest ok. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Morphinus8
![](http://img838.imageshack.us/img838/4383/843.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 17:49
|
|
|
Właśnie, że nie jest OK. |
_________________
![](http://motoknz.pl/l/s/morphinus8.gif) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Morphinus8
![](http://img838.imageshack.us/img838/4383/843.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Sie 2011, 16:48
|
|
|
Odpowiedź znaleziona.
Sprzęgło się ślizgało, a ostatnio to samo na 4-ce miałem przy wyprzedzaniu.
Temat do zamknięcia lub w kosz. |
_________________
![](http://motoknz.pl/l/s/morphinus8.gif) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jackrzec
Klubowicz
![](http://forum.fordclubpolska.org/customavatars/avatar4694_2.gif)
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 8 Sie 2011, 17:09
|
|
|
Zgodnie z życzeniem... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|