[Ogólny] Podłączenie radia 1DIN pod akumulator |
Autor |
Wiadomość |
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 20:36 [Ogólny] Podłączenie radia 1DIN pod akumulator
|
|
|
Witam. Posiadałem radio 2DIN’owe FORD 6000CD, w związku ze zmianą na radio 1DIN’owe musiałem zakupić przejściówkę. Dokładnie taką: http://img14.allegroimg.p...6/11/1693961192
Wszystko pięknie ładnie, ale…. No właśnie. Radio mogę włączyć tylko i wyłącznie po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Jeśli wyłączyłem samochód, to już nie mogłem włączyć radia. Dwoma słowami: prąd ze stacyjki.
W końcu zaczeło mnie to denerwować, i postanowiłem, podpiąć + który idzie z radia, do pamięci w kostce której link dałem powyżej. Rezultat tego taki, że mam ciągle prąd w radiu i mogę go włączać/wyłączać niezależnie od tego czy auto stoi, jeździ czy „biega” hehe.
Krótki poradnik:
Potrzebne nam będą, wyżej wymieniona kostka (w moim przypadku), lutownica, obcęgi, cyna, kwas lub kalafonia.
1. Całe podłączenie mojego radia wygląda tak:
2. Z przejściówki którą mamy:
Wyciągamy dwa kable(pchamy obcęgami od strony gdzie wchodzi inna kostka). Czerowny („+” który idzie z stacyjki oraz „żółty” czyli pamięć radia gdzie prąd jest bezprzerwy prowadzony od akumulatora).
3. Powinny wyglądać tak:
4. Następnie, ucinamy czerwony kabel, zaraz przy styku metalowym:
5. Ściągamy izolacje z kabla, maczamy w kwasie/kalafoni i nanosimy na druty troszkę cyny by potem przywarła do styku.
6. Po zarobieniu styku („+”), lutujemy go razem z kablem „żółtym”:
7. Następnie, wpinamy te dwa kable w miejsce „żółtego” kabla (czyli pamięci).
8. Podpinamy kostki, radio itp. i Cieszymy się radiem które włącza się niezależnie od tego czy mamy włączony samochód czy nie.
Mi to bardzo pomogło, mam nadzieję że innym również pomoże ten mini poradnik. Sory za jakość zdjęć... lepszych nie umiem .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 23:15
|
|
|
1. Radio na stałe (bez kluczyka) jest bardzo zdradzieckie - kto przy gilu sobie uwalił akumulator to wie o co chodzi,
2. Na pierwszym zdjęciu - słabo widać - ale wystarczyło przy radiu przełączyć 20 sekund bez żadnych narzędzi, jedynie kawałeczek przewodu mógł być potrzebny
3. Sprawdziłeś czy linia podtrzymująca pamięć wytrzyma całe radio? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 23:29
|
|
|
JoeMix, jak ktoś jest roztargniony i nie umie wyłączyć radia czy coś, to kwestia samej osoby .
Jeśli chodzi o inne zagadnienia, to powiem tyle że jak coś się spierniczy to napisze na forum.
Według, znajomości elektryki wszystko powinno to utrzymać. Aż takiego, obciążenia na akumulator nie ma by mogło go szlag trafić. ( Pomijając włączenie radia na cała noć itp). |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 08:44
|
|
|
O ile mnie pamięć nie myli to wystarczyło zamienić kable czerwony z żółtym tylko... One pewnie były łączone gdzieś... Ja tak miałem w sony |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 09:02
|
|
|
Zrobiłem jak umiałem, nie wchodziłem w tajniki co gdzieś tam się z czymś łączy. Po mojemu: żołty (pamięć) idzie do akumulatora, a czerwony do stacyjki, więc gdybym zamienił te dwa kable to pamięć w radiu miałbym tylko wtedy gdy przekrece kluczyk.
Naprostujcie mnie jesli sie myle. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 09:12
|
|
|
Tak, kable się zamienia miejscami jak po podłączeniu radio gra stale ale po wyłączeniu kluczyka uciekają stacje i radio się zeruje. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 19:42
|
|
|
A nie lepiej za 3.80 zł kupić specjalny adapter do tego celu zamiast ciąć i rzeźbić? |
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 19:55
|
|
|
Kadzax, ja "pokazałem" mój sposób. Także, każdy może robić po swojemu. Nikt nikomu nic nie nakazuje. Pozdrawiam |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 22:29
|
|
|
Cytat: |
A nie lepiej za 3.80 zł kupić specjalny adapter do tego celu zamiast ciąć i rzeźbić? | Przecie kupił adapter i podłączył. PRAWIDŁOWO podłączone radio gra tylko na włożonym i przekręconym na I pozycje kluczyku,,, a tu chodziło o to by radio grało bez kluczyka,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 27 Lip 2011, 06:26
|
|
|
chodzi mi o taką kostkę ze zworkami i się tam tylko przestawia.
Ale sposób dobry i 5 za fotorelacje, ponieważ faktycznie dawniej takiego czegoś szukałem,żeby nie płacić szpecą 50 zika za prze lutowanie kabelka:P
pozdro:)_ |
|
|
|
|
|