Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Swap z 1.6 16V klima na 1.8 16V 115 KM lub 130 KM
Autor Wiadomość
Midi_art 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Sanok
Wysłany: 11 Maj 2011, 11:28   Swap z 1.6 16V klima na 1.8 16V 115 KM lub 130 KM

Witam i pozdrawiam Wszystkich :) Przeszukałem forum ale nie znalałąem nic co by mi pomogło lub innym podazajacym za mna w sprawie tego swapu :bezradny: .Sprawa wyglada tak ze posiadam Future z 1995r posiada klimatyzacje Diavia.W normalnym slniku bez klimy pompa wspomagania jest mniejwiecej kolo pompy oleju a w moim przypadku jest na wysokosci wałkow rozrzadu :-P i rodzi sie pytanie czy głowica od silnika 1.8 16 bedzie miała otwory na łape mocowania pompy <???> ???lub czy bedzie miała gwint w otworach??? <???> sprawdzałem osobicie i nie byo mozliwosci przykrecenia uchwytu chodz sprawdząłem to na 1 silniku.Jesli ktos sie orietuje to prosze o pomoc.2 sprawa to taka ze nie mam edisa juz w komorze silnika wiec tu pytanie czy po kupnie samochodu z edisem np Esiego 1.8 16V (bo tak chyba bedzie najproisciej niz kupiwanie samego silnika a potem ltanie po inne drobiazgi :gitarzysta: )bedzie wszystko działało jak trzeba jak przełoze kompa?? czy musi byc wstawiony Edis do kompa z 1.8???? I pytanie najwazniejsze jaki silnik wybrac?? czy 115 czy 130?? czytałem ze 130 nie trzymaja mocy fabrycznej. <???> oczywiscie domyslam sie ze pewne bolaczki po swapowe wystapia. Z wszelkimi innymi sprawami swapa sobie poradze ale jesli chodzi o elektryke to noga jestem.Pozdrawiam i czekam na odp za ktore z gory dziekuje
_________________
Midi_Art
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 11 Maj 2011, 11:33   

Wiązkę będziesz musiał kupić jeśli chcesz z Edisem to całą kompletną razem z kompem, ale to chyba wiadomo :) Ja z Escorta kupiłem, tylko że jest z wersji 105KM.
Co do mocowania najlepiej obejrzyj silnik przed zakupem, tak czy tak najlepiej będzie to zrobić żebyś wiedział co kupujesz, to od razu sobie zobaczysz czy da rady. Jeśli nie to będziesz musiał szukać łapy być może z escorta spasuje.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Midi_art 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Sanok
Wysłany: 11 Maj 2011, 11:46   

Ja kupie całe auto z 1.8 16 V. W mojej fiescie wolał bym wiazki nie zmieniac roznie to moze byc po zabawie z wiazka a w tym temacie jestem noga jak juz pisałem. Tylko czy kupic zeteca jak moj bez edisa?? bo domyslam sie ze edisa mam tyle ze w kompie.
_________________
Midi_Art
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 11 Maj 2011, 14:10   

Mozesz nawet 2.0 zasadzic tam bo to te same slupki... a kompowi to wsio ryba co ty mu podlaczysz czy 1.6 czy 1.8 czy 2.0...
_________________

 
 
 
Midi_art 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Sanok
Wysłany: 11 Maj 2011, 15:16   

Frodon nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale do instalki i kompa od 1.6 16V moge smiało wkładac nawet do 2.0 ??? czy do instalki z 1.8 >>?? pozatym co z tym edisem bo sie nie dowiedziałem.
_________________
Midi_Art
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 11 Maj 2011, 16:25   

No tylko że jeśli będzie miał kompa z zewn Edisem, wiązkę z wewn to raczej może nie grać. A wiązkę wyciągnąć z fiesty bardzo łatwo jeśli chodzi o silnik.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 11 Maj 2011, 21:00   

fordonowi chyba chodziło aby zostawic cała wiazke i kompa od futury do tego silnika 1.8... A łape zostawiasz ta z 1.6, łapiesz do tego 1.8 bo blok jest taki sam i po problemie...

[ Dodano: Sro Maj 11, 2011 21:01 ]
i bym nie nazwał tego nawet swapem, tylko wymiana silnika, bo wszystko Ci pasuje bez problemu, nie musisz nic nowego tworzyc... :-P
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 11 Maj 2011, 22:30   

Pietrekk, stary ile przekladek i swapow robiles? bo jakos mi sie nie wydaje zebys widzial nawet na oczy pompe oleju zeteca, smoka olejowego a o elektryce nie wspomne...
Pod wiazke 1.6 mozesz zapinac nawet 2.0 tylko przy 2.0 masz wiecej rzeczy do wymiany a w sumie podmiany.
Kombinacja w sumie zerowa... skoro masz 1.6 16V to wymieniasz slupek na 1.8 czy 2.0 i po problemie...
Proste masz 1.6 zostawiasz wiazke 1.6 i podpinasz na to samo 2.0 czy tez 1.8... kwetsia tylko kolektora ssacego czy dasz z 1.6 czy z 1.8....
_________________

 
 
 
Midi_art 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Sanok
Wysłany: 12 Maj 2011, 00:10   

Teraz jest czas juwenali :cojest: ale zabieram sie za to od pon. Czyli komp i wiazka zostaje a kwestia kolektora czy 1.6 czy 1.8 ale mi sie wydaje ze jak robic to raz a porzadnie wiec bede przy 1.8 obstawał . Wolał bym narazie 1.8 wsadzic zobaczyc jak to sie bedzie krecic bo 2.0 troche pociagnie z baku a gazem nie zamierzam katowac samochodu. pozatym w 2.0 pompa ma inna rotacje. miska nie pasuje itp. Pozatym na przegladach coraz bardziej robia sie sprytni ;-) Na spalaniu mi nie zalezy nich pali ile musi. Pozatym 1.6 musze piłowac zeby jechał a 1.8 ponoc zbiera sie od dolnych obrotow jest bardziej elastyczny.
_________________
Midi_Art
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Maj 2011, 00:33   

2.0 uzbroisz swoim 1.6... proste... Dla diagnosty to wsio wacek, czy ty masz 2.0 czy 1.25 zetec... bo silnik jest czescia zamienna... jak klocki czy tez sprzeglo albo skrzynia...
2.0 spali to samo co 1.8... jak dobrze to rozegrasz to bedzie palic tyle samo co 1.6 przy palowaniu gdzie 2.0 nie bedzie musialo robic nic...
_________________

 
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 12 Maj 2011, 00:37   

Fordon napisał/a:
Dla diagnosty to wsio wacek, czy ty masz 2.0 czy 1.25 zetec... bo silnik jest czescia zamienna


No chyba zależy gdzie, bo mi każdy sprawdzał oznaczenie na bloku i w dowodzie.
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12 Maj 2011, 08:10   

Nikuś, chcialbym to widziec..... nawet jak by byly innej nr na bloku i w dowodzie to co ?? żadna różnica
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Maj 2011, 08:50   

Nikuś napisał/a:
No chyba zależy gdzie, bo mi każdy sprawdzał oznaczenie na bloku i w dowodzie.
Przecież w dowodzie nie ma oznaczeń silnia?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 12 Maj 2011, 09:52   

Ale jest pojemność, a na słupku jak zamiast 1.3 widnieje magiczne 2.0 to ma prawo robić nam problemy ;/
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12 Maj 2011, 10:27   

burdzyk2 napisał/a:
Ale jest pojemność, a na słupku jak zamiast 1.3 widnieje magiczne 2.0 to ma prawo robić nam problemy ;/


to jak bedizesz mial kiedys okazje, to sprawdz sobie czy da sie zobaczyc w zamontowanym silniku na aucie wytłocozne 2,0 :)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Midi_art 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Sanok
Wysłany: 12 Maj 2011, 10:30   

Macie racje ale nie do konca silnik oczywiscie jest czescia zamienna ale zamiana powianna polegac na zamontowaniu takiej samej pojemnosci nie mniejszej nie wiekszej.W tym kraju panowie z ubezpieczenia byli by bardzo niezadowoleni gdyby okazało sie ze płącimy skałdki nizsze za 1.6 a mamy 2.0. Pozatym jest ryzyko przy wypadku nie daj Boze z udziałem ofiar smiertelnych wtedy sprawdzaja wszystko !!!!!!!!!!!! Ale kto nie ryzykuje ten nie ma. Frodon namawiasz mnie na 2.0 i pewnie namowisz he eh he :-P ale teraz tzreba sie za Mundkiem rozejzec. a i pompe paliwa tez musze na z 2.0 zmienic??

[ Dodano: Czw Maj 12, 2011 10:50 ]
Tak sobie pomyslałem ze moze podsumowac to wszystko co by jasniej sie czytało temat:

1.posiadamy 1.6 16 V
2. wyciagamy silnik (dodam ze w moim przypadku z klima jest to bardzo ale to bardzo meczace nie ma jak kluczem ruszyc i tzreba zachowac kolejnosc demontarzu) ja wyciagam silnik do gory.
3 Wymontowujemy 1.8 lub 2.0 z dawcy ogladamy co by gdzies nie ciekł itp paski to jasna sprawa ze wymianiamy
4 zakładamy do fiestki 1.8 lub 2.0 z przekładka kolektora na alu EFI moze i jestem staroswiecki ale wole alu chodz palstik lepszy oczywiscie z racji szybszego oddaniatemp

5 odpalamy eliminujemy boliczki po SWAP i cieszymy sie kolejna fiesta ktora irytuje na trasie Łysych i bladynki w ich nowych BMW od tatusia he he eh ehe he :devil:

Najbardziej boje sie jednego mam juz 20 karniakaow przez 1.6 16 a co bedzie jak bede miał 1.8 lub 2.0 ??? Pokaze wam jak u nas sie ucieka przed policja co potrafi stary escort i lekko cykniety kierowca he he http://www.youtube.com/watch?v=Wsns8UpDT3c

najsmieszniejsze jest to ze go Vektra V6 nie dogonili he he a ukarali go za ucieczke bo na 2 dzien juz trzezwy był tylko po tablicach doszli gdzie gosc mieszka he he he :hahaha:
_________________
Midi_Art
 
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 12 Maj 2011, 11:04   

Daras84 napisał/a:


to jak bedizesz mial kiedys okazje, to sprawdz sobie czy da sie zobaczyc w zamontowanym silniku na aucie wytłocozne 2,0 :)


Ta, na pewno jak ktoś chce to nie zobaczy... Przecież nawet na pokrywie zaworów masz napisane 2.0 16V chyba że szlifierką zetniesz :hihihi: a jeśli to zostanie to wątpię żeby ktokolwiek na słowo uwierzył, że to twoja dzika fantazja dopasowanie do silnika 1.1 pokrywy z 2.0 :)

A poza tym wiadomo że oznaczenie na bloku nie jest na wierzchu, ale jeśli ktoś sprawdza to nie tylko rzuci okiem od niechcenia tylko chce już zobaczyć co tam pisze... Silnik owszem jest częścią wymienną, ale zmiana pojemności to inna bajka :yes:
Chodzi głównie o wnoszone opłaty za ubezpieczenie i to że w razie wypadku zagląda się pod maskę, choćby przy sprawdzaniu stanu hamulców (pompy hamulcowej) czy to aby nie ich niesprawność nie była powodem utraty panowania nad pojazdem... A tu wała, silnik 2.0 zamiast na przykład 1.3, czyli skąd wziąłeś te 0.7?? W monopolowym kupiłeś?? :rotfl:

[ Dodano: Czw Maj 12, 2011 11:09 ]
Midi_art napisał/a:
a i pompe paliwa tez musze na z 2.0 zmienic??


Właściwie to do silnika 2.0 musisz użyć swojej pompy :)
 
 
 
Midi_art 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Sanok
Wysłany: 12 Maj 2011, 11:17   

burdzyk2 z całym szacunkiem ale chyba w zyciu nie widziałes zeteca tam nic nie pisze na pokrywie zaworow i nic nie trzeba scinac. 1.6 a 2.0 wygladem niczym sie nie roznia !!!! to nie to samo co 1.3 endura i 2.0 to całkiem inny wyglad moja kobieta by sie domysliła co ona w temacie motoryzacji to noga jest ze to cos za duzy silnik na 1.3 a co dopiero diagnbosta. Pozostaje liczyc na ciemnote diagnosty ze nie sprawdzi nr silnika i nie zobaczy po danych fabrycznych lub na forym naszym ze RQB to ............. RQC to ................ i RQV to ............ ja przekłądam moze na jakims zlocie sie spotkamy ;-) jak czas pozwoli ;-)
_________________
Midi_Art
 
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:23   

Dobra, pasuję :) Skoro ktoś w sposób grzeczny i eleganci potrafi powiedzieć że 1,6 a 2,0 mają niezauważalne różnice to teraz wierzę :ups:
Oczywiście jednak jak nadmieniłeś różnica między 1.3 a 2.0 jest pewnie dość zauważalna to już wierzę, że pomiędzy zetec'ami 1.6 - 2.0 nie ma tak wielkich różnic aby były zauważalne już na pierwszy rzut oka :)
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Maj 2011, 09:57   

Tak czy owak, zmiana pojemności musi być odnotowana w dowodzie. Jeśli nie jest, diagnosta może nie dopuścić auta do ruchu ;) .
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi PROJEKT: Mój swap z 1.1i/1991 na 1.6 16v i na 2,0 16v/1996r.
Update IV.2008 -> No to mamy kolejną rajdówkę :)
Gość Archiwum 156 27 Maj 2008, 06:28
PumaRST
Brak nowych postów [Mk6] Swap 1.4 16V => 1.6 16V Zetec-SE (Duratec)
Gość Tuning mechaniczny 15 21 Lip 2009, 22:09
MARIUSZ.B
Brak nowych postów Jaki typ skrzyni w Xr2i 1.8 16v 130 koni
geraltzrusa Mechanika 6 3 Lis 2007, 22:07
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.