Przesunięty przez: trzeci 9 Maj 2011, 22:59 |
[MK4] Wymiana błotnika |
Autor |
Wiadomość |
fleyah
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 09 Maj 2011 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 22:46 [MK4] Wymiana błotnika
|
|
|
Witam.
Chciałem wymienić prawy przedni błotnik (strasznie zjada go rdza) a wyczytałem na forum że jest on zgrzewany, jako prawdziwy lamer nie kumam o co chodzi. Czy sam dam rade go zdjac? Jak juz mi sie to uda to czy bede w stanie sam zamontowac nowy? Myslalem ze odkrece kilka srubek i bedzie po sprawie
Dzieki za wszelka pomoc |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 22:49
|
|
|
trzeba spawać kolego
a w starym musisz rozwiercić zgrzewy (jak nity) |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 22:54
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | trzeba spawać kolego |
mozna tez na nity, albo śróby potem złapac, będzie to wyglądać nieoryginalnie, ale przegląd spokojnie przejdzie. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 22:55
|
|
|
prawda, niestety minus fiestek, pamiętam też że te nówki z allegro też nie zawsze pasują więc trochę kombinowania jest |
_________________
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 22:56
|
|
|
Widziałem jak ktoś kiedyś taki wymieniany przykręcił. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 22:58
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Widziałem jak ktoś kiedyś taki wymieniany przykręcił. |
można i tak jak kto woli |
|
|
|
|
fleyah
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 09 Maj 2011 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 23:05
|
|
|
Dzieki za pomoc
Porzezbie cos w tym blotniku, dopóki nie odpadnie |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 16:25
|
|
|
powinno sie pospawac, gdyz ford wymyslil sobie we fiescinie blotniki sa elemetami usztywniajacymi nadwozie (stad sa zgrzewane, a nie przykrecane), wiec na sruby moze wygodnie, ale sztywnosc przodu leci na pyszczek |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 22:13
|
|
|
a śruba skręcona nie usztywni? punkty zgrzewowe zastępujemy śrubami i mamy w efekcie to samo |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 00:15
|
|
|
Stunt_Man, zgrzew łapie na długim odcinku, a śruba tylko punktowo. |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 06:41
|
|
|
sruba nigdy nie da takiej sztywnosci co spaw(no chyba ze zmiescisz srube podkladki i nakretke, aale to w tym przypadku bardzo trudne), zgrzew, zwlaszcza w miejscu gdzie nie byla przewidziana, poza tym widziales w ilu punktach jest zgrzany blotnik ja juz jeden zdejmowalem i skrecenie na blachowkrety to bzdura, bo blachy sa cienkie i takie polaczenie to tylko na abyaby |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
grand114
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 5 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 6 Sty 2014, 22:33
|
|
|
A ja mam takie pytanko... w ilu miejscach jest ten błotnik zgrzewany? Czy tylko od góry ( te widoczne zgrzewy po otwarciu maski co widać) czy gdzieś jeszcze? Ile taka robota może kosztować, tylko żeby to wyglądało jak z fabryki.
Właśnie zamówiłem sobie taki błotnik z tym że oryginalny. Nie będzie malowany bo kolor jest identyczny z kolorem autka. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
grand114
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 5 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 11 Sty 2014, 16:58
|
|
|
Dziś wymieniłem błotnik Okazało się że jest zgrzewany jedynie od góry.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 11 Sty 2014, 22:23
|
|
|
to na dole jest luzem ? |
_________________
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 10:55
|
|
|
Nie też jest zgrzany na progu |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
grand114
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 5 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 10:59
|
|
|
Reszta jest na śruby przyłapana. Od góry też zrobiłem na śruby z nakredkami, oczywiście z podkładkami po obu stronach i jest gitara Chciałem górę zgrzać ale w okolicy nikt nie miał takiego sprzętu. Zobaczymy jak się to będzie trzymać po paru km, ale jak narazie jest ok |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 11:09
|
|
|
Co do tego zgrzewania, gdzieś widziałem że nawiercają dziurki w nowym elemencie i zalewają to spawem zdaje to egzamin ??? |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 11:12
|
|
|
Większość blacharzy tak robi. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
grand114
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 5 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 11:19
|
|
|
Też chciałem tak zrobić, ale powiedziano mi że ruda może się do tego szybciej dobrać i dałem sobie na luz. Teoretycznie można bazą prysnąć i git. |
|
|
|
|
|