Zamknięty przez: szynszyl 29 Sty 2011, 09:21 |
[MK3] Urwane kable |
Autor |
Wiadomość |
QsiNH
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Jarek
Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Sty 2011, 11:10 [MK3] Urwane kable
|
|
|
Witam!
Ostatnio zauwazylem Trzy urwane kable.
Jeden Grubszy czerwony wychodzi z czegos przy silniku pod wiatrakiem i jest urwany
A dwa pozostałę Czarny i brazowy od alternatora lub rozrusznika.
one byly do tej pory spiete wszystkie razem i lekko zailozowane ale po lekkim dotknieciu sie rozlecialy teraz chcial bym sie dowiedziec ktory jest do czego i jak je polaczyc.
Wczesniej tez zawieszał sie rozrusznik a po rozpieciu tych kabli pali od kopa. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Sty 2011, 11:26
|
|
|
A to nie przejmuj się, zwarcie na grubym czerwonym kablu grozi pożarem auta, w ekstremalnej sytuacji wybuchem akumulatora,,, w aucie jest dużo czarnych i brązowych przewodów które wychodzą z czegoś i dokądś idą,,,
Poważniej, odłącz akumulator (zdejmij ujemną klemę) zrób zdjęcia kabli, ale nie samych końcówek tylko tak by trochę było widać, skąd dokąd idą, bo nie chce mi się iść do auta i analizować skąd odpiął się gruby czerwony przewód i w ząwiazku z tym czy jest na nim napięcie czy go nie ma i czy pożar jest autentycznym zagrożeniem czy tez nie, szukać brązowego i czarnego kabla przy silniku tez mi się nie chce - słowem fotki to podstawa i jak pisałem nie chcesz ryzykować, odłącz akumulator. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
QsiNH
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Jarek
Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Sty 2011, 23:43
|
|
|
QsiNH, A ładowania to pewnie 0 i w dodatku nic Ci to nie mówi
Z tego co zaznaczyłeś strzałką nie może taki przewód wychodzić |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
Ostatnio zmieniony przez drjanusz 27 Sty 2011, 23:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Sty 2011, 23:46
|
|
|
majdanos, Ten czerwony uje***y to jest do altka po mojemu |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 00:05
|
|
|
QsiNH napisał/a: | zaraz zaraz moj blad myslalem ze ta strzalka pokazuje te 2 srube na bendix-ie | no strzalka tak pokazuje ale tam może być podpięty tylko pr zewód na uzwojenia rozrusznika
majdanos napisał/a: | wiec pewnie zostal stary zastapiony nowym co nie zmienia faktu ze trzeba go zaizolowac przynajmniej ten co idzie od rozrusznika |
No to ładna oferma to robiła,choć po mojemu ro jest przewód prądowy od alternatora
Za pare dni napisze że AKU wysiadł |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 32 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 00:17
|
|
|
bylem z ciekawosci sprawdzic i rzeczywiscie jeden idzie do akumulatora a 2 do alternatora wiec moje opinie byly bledne lepiej usune wczesniejsze posty nim sie ktos spali zywcem |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 00:27
|
|
|
majdanos, Dobrze że się uczysz i przyznajesz do błędów a nie idziesz w zaparte
Jak głupio poznaczył to nie dziwota |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
QsiNH
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Jarek
Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 09:00
|
|
|
OK dobrze moze zle zaznaczylem ale teraz co z tym mam zrobic jak je podpiac |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 09:21
|
|
|
daj 20 zł elektrykowi. trzeba kable zaizolować, porobić końcówki, poskręcać. tylko powiedz ciulowi od razu że chcesz rachunek, powiedz że tata ma firme i trzeba mu koszty. niech weźmie za to odpowiedzialność. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 09:27
|
|
|
QsiNH, napisz PW do bidzeja podjedzie i obada co jest co |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 09:30
|
|
|
QsiNH, na początek jeszcze kurs wklejania fotek: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=13174
Kable nie wyglądają dobrze,,, jak jeździsz tak jak jest na foto to naprawdę się ciesz że auto Ci z dymem nie poszło,,,
1. Odłącz minusową klemę z akumulatora.
2. http://img214.imageshack....27012011361.jpg Zdejmij czerwony kapturek, odkręć śrubę - będą 2 grube kable, jeden ten urwany, drugi co widać wchodzi w tą czarną rurkę (peszel) i zapewne idzie do dodatniej klemy akumulatora.
3. Odkręć 2-gą śrubę co widać na zdjęciu (taka sama jak ta co pod kapturkiem była) będzie na niej oczko z krótkim przewodem wchodzącym w ten gruby walec.
4. Na małym walcu co odkręciłeś 2 śruby powinien być jeszcze 3-ci zacisk z cienkim przewodem, na śrubkę lub na wsuwkę - odepnij
5. Szczotką drucianą wyczyść śruby na cienkim walcu (elektromagnes, automat), oraz oczko które wychodzi z grubego walca (rozrusznik).
6. Na kołek od śruby na której nie było kapturka, zakładasz podkładkę, potem oczko z przewodem, drugą podkładkę i nakrętkę - najlepiej nowe (jak będziesz zakładał stare to też najpierw polerka szczotką drucianą), podkładki nie mogą być zbyt szerokie by nie wystawały mocno za obrys oczka i nie dotykały do niczego z boku
7. Nie skręca się tego mocno, z wyczuciem do oporu, potem całość lekko pokrywa wazeliną techniczną, co by nie korodowało i nie utleniało się
8. Cienki przewodzik, jak masz na wsuwkę to czyścisz blaszkę, wsuwasz wsuwkę (powinna wejść ciasno i dobrze się trzymać, jak jest rozlazła to trzeba założyć nową) i konserwujesz, jak masz oczko to postępujesz tak samo jak z grubą śrubą.
9. http://img153.imageshack....27012011360.jpg musisz zdjąć ten metalowy dekiel, bo nie wiadomo co pod nim jest,,,
10. Będzie albo wielozłącze (wtyczka) albo śruby z oczkami - zrobisz zdjęcie będzie wiadomo, tak czy siak przewody będzie trzeba odłączyć i wyplątać z wiązki te urwane - też zrób foto,,,
Teoretycznie w pracy dziś jestem na miejscy przy komputerze, więc jak się sprawnie obrobisz i dasz fotki, to chwile potem będziesz miał dalsze instrukcje, i przy odrobinie zapału wieczorem sprawne auto,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 13:01
|
|
|
QsiNH, Przede wszystkim jak coś robisz to nie na odp****al tylko dokładnie bo potem pretensje TYLKO DO SIEBIE
Zrób DOKŁADNIE tak jak radzi JoeMix, i będzie super (jak na Twoją wiedze i możliwości |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
QsiNH
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Jarek
Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 21:04
|
|
|
Dzieki za pomoc jutro po pracy sie za to zabiore Nie martwcie sie auto jak narazie stoi w garazu
[ Dodano: Pią Sty 28, 2011 21:07 ]
Moze orientuje sie ktos z was w jakiej cenie sa jakiejs lepszej firmy:
4 smierbloki i 2 sworznie dolne do Fiesty 95r silnik 1.1?? |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 29 Sty 2011, 09:21
|
|
|
QsiNH napisał/a: | oze orientuje sie ktos z was w jakiej cenie sa jakiejs lepszej firmy:
4 smierbloki i 2 sworznie dolne do Fiesty 95r silnik 1.1?? | popytaj w hyde parku
skoro temat załatwiony.... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
|