Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:41
[MK4] Nie odpala
Autor Wiadomość
wojti 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 46
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 4
Skąd: Konopiska
Wysłany: 29 Gru 2010, 11:15   [MK4] Nie odpala

Witam

Jestem tutaj nowy

fiesta z 96' mk4 1.8D
kupiłem swoją fiestę po tym jak moja żona skasowała moje auto - miało to być na 3-4 miechy a tutaj już mam ją od marca - byłem nawet zadowolony do ostatnich przygód.
Podczas kupowania - facet powiedział ze jak postoi parę dni to ciężko pali - ale była wiosna i się tym nie przejmowałem
W sierpniu musiałem wymienić alternator bo stary się rozwalił (dosłownie mechanik wyjął go w 3 częściach ) i założyłem kupiony na szrocie - ale prawie nowy jak sam stwierdził + wymiana paska i rolki prowadzącej
Na początku listopada przestał odpalać - kręcił jak salony ale nie palił - sprawdziłem świece - 2 spalone - wymiana wszystkich na nowe orginalne. Po 2 tygodniach ponownie nie odpalił - ale wyglądało jak by padł akumulator - podłączyłem drugi to samo - okazało się ze rozrusznik padł - został zregenerowany
odpalał bez problemu aż do dziś
Auto stało od świąt i wczoraj odpalił bez problemu i dziś rano podobnie - żona pojechała do pracy i dzwoni potem ze 2 godziny po tym jak dojechała i go postawiła na parkingu - musiała jechać do drugiego oddziału firmy a tutaj niespodziana - rozrusznik nie był wstanie obrócić silnika

zaczyna mi brakować pomysłów już do tego co jest nie tak
filtr ok, paliwo podobnie, świece niedawno wymienione, alternator i rozrusznik dobre. Akumulator ? jeszcze dostałem sugestię od elektromechanika - sprawdzić czy wszystkie masy są ok - może któraś nie dolegać dobrze i będzie kicha bo nie będzie dobrego ładowania
kazał sprawdzić masę która idzie od rozrusznika na karoserię - gdzie to się znajduje bo nie chce gmerać na ślepo
Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Lut 2011, 09:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pawełb. 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 18
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 29 Gru 2010, 11:54   

hej, ja też nowy :) , trochę tu jest rzeczy co nie rozumiem, dokładnie pod koniec
" rozrusznik nie był wstanie obrócić silnika " czy w ogóle kontrolki się paliły przy przekręceniu kluczyka, jeśli tak to rzeczywiście trzeba sprawdzić masy i klemy przy akumulatorze ( przeczyścić i mocno dokręcić ) ja tez tak miałem i pomogło
 
 
wojti 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 46
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 4
Skąd: Konopiska
Wysłany: 29 Gru 2010, 12:07   

wiesz jak jest przez telefon - ale z tego co mi powiedziała kobieta

wsiadła - przekręciła kluczyk - zaświeciły się kontrolki (olej, ładowanie, ręczny i świece) potem lekko przygasły i jak skończyły się grzać świece odczekała 3 sekundy wcisneła sprzęgło i nawet rozrusznik nie ruszył przy zapłonie
Te kontrolki tak mi zawsze lekko ciemnieją przy tym jak grzeje świece

a klemy przy akumulatorze mam czyste i mocno skręcone podobnie jak ta mase która idzie na karoserię od klemy
zostaje go wziąść na kanał i szukać po kablach czy wszystkie masy dobrze stykają ?
 
 
pawełb. 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 18
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 29 Gru 2010, 12:30   

hmmm jak przygasają kontrolki przy grzaniu świec chyba świadczy o kiepskim akumulatorze, piszesz, ze podłączyłeś drugi czyli nowy ?
ja u siebie mam 71 Ah i czegoś takiego jak przygasanie kontrolek nie zauważyłem od ponad roku jak go załozyłem, a Ty jaką masz pojemność akumulatora ? a i jeszcze jedno: gdzie trzymasz samochód w nocy, pod chmurką czy w garażu ?
 
 
wojti 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 46
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 4
Skąd: Konopiska
Wysłany: 29 Gru 2010, 12:47   

garaż
kontrolki nie przygasają bardzo widoczny sposób - tylko leciutko - podobnie miałem w C15 citroenie

aku mam 60Ah i 540 A rozruchowego i do tej pory mu wystarczało

a drugi aku to morderca - z ciężarowego mercedesa na tym nie odpalił jak padł rozrusznik
na orginalnym Volvo aku też przygasały - a ten to już 77Ah i 740A - wyjęty z auta które odpalało bez problemów

z początku myslałem ze to aku ale teraz nie jestem pewny

dla mnie dziwne jest to ze rano odpalił po nocy stania a po 2 godzinach już nie mimo przejechania 30 km wcześniej
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 29 Gru 2010, 16:34   

z tego co mówisz to auto ma problemy jak jest zimno ... problemy z kompresją może, gdzieś na którymś garze się zaczęły.
 
 
 
pawełb. 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 18
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 29 Gru 2010, 18:23   

Przychodzi mi do głowy jeszcze jedno: zwarcie w instalacji, które powoduje rozładowywanie się akumulatora. Może też być uszkodzenie przekaźnika do świec żarowych, które cały czas się grzeją mimo, że samochód stoi.
 
 
wojti 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 46
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 4
Skąd: Konopiska
Wysłany: 29 Gru 2010, 19:25   

zobaczymy jutro - odpalił z drugiego akumulatora bez problemów

kompresja - może ale jak już kręci to odpali bez problemu nawet bez zbytniego długiego krecenia
narazie to tylko jest problem z elektryką
elektryk kazał mi jeszcze zmienić klemy (mogły się już wyrobić) - bo przeczyściliśmy wszystko co się dało i odpala bez problemu jak dzis stał 3 godziny a my gmeraliśmy w nim

[ Dodano: Czw Gru 30, 2010 22:22 ]
odpalił bez problemu

sprawdziłem u mechanika aku - ma dobry wydatek prądowy na rozruchu, ładowanie ok

będę szukał dalej usterki
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1094
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 8 Lut 2011, 11:00   

Nie wiem czy znalazłeś, czy nie, ale taki objaw (brak reakcji rozrusznika po przekręceniu kluczyka) to na 95% wina zawieszającego się elektromagnesu w rozruszniku.
Przerabiałem ten problem już wielokrotnie, mam taki sam silnik.
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 8 Lut 2011, 19:04   

choinka trochę, szukania będzie,

kiedyś miałem diesla to problem z paleniem też tak czasem miałem, czasem kręcił jak szalony czasem ledwo co... i też tak wymieniałem, regenerowałem, naprawiałem...aż gdzieś przypadkiem całkiem okazało się że kabel od masy był zniszczony...
głupia sprawa a tyle kasy wyłożyłem w to...no nic.

U Ciebie też tak może być, daj lepiej auto sprawdzić komuś sprytnemu, kto pomyśli co mu może być a nie będzie wymieniał na potęgę części.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Lut 2011, 11:00   

ramses123 napisał/a:
z tego co mówisz to auto ma problemy jak jest zimno ... problemy z kompresją może, gdzieś na którymś garze się zaczęły.


Z braku kompresji rozrusznik nie staje ;)

Oddaj auto do elektryka. Niech przetrzepie instalację pod kątem zaśniedziałych, luźnych połączeń, sprawdzi ładowanie. Skasuje za to pewnie 50zł a będziesz wiedział czy z kablami jest wszystko ok. Wtedy zacznij się zastanawiać. Można sprawdzić akumulator, bo skoro alternator rozpadał się w rękach, to założe się że ten akumulator również nie jest zbyt nowy. Akumultor można też sprawdzić u elektryka.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 9 Lut 2011, 22:27   

kamil wolski napisał/a:
ramses123 napisał/a:
z tego co mówisz to auto ma problemy jak jest zimno ... problemy z kompresją może, gdzieś na którymś garze się zaczęły.


Z braku kompresji rozrusznik nie staje ;)

Oddaj auto do elektryka. Niech przetrzepie instalację pod kątem zaśniedziałych, luźnych połączeń, sprawdzi ładowanie. Skasuje za to pewnie 50zł a będziesz wiedział czy z kablami jest wszystko ok. Wtedy zacznij się zastanawiać. Można sprawdzić akumulator, bo skoro alternator rozpadał się w rękach, to założe się że ten akumulator również nie jest zbyt nowy. Akumultor można też sprawdzić u elektryka.
to to sobie sam może nawet zrobić - ile to odkręcić kable masowe i plus od rozrusznika papierem ściernym przelecieć i przykręcić znowu. No i stacyjkę można przejrzeć - bo tamtędy co by nie było też idzie niemały prąd.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Lut 2011, 23:39   

odyniec napisał/a:
kamil wolski napisał/a:
ramses123 napisał/a:
z tego co mówisz to auto ma problemy jak jest zimno ... problemy z kompresją może, gdzieś na którymś garze się zaczęły.


Z braku kompresji rozrusznik nie staje ;)

Oddaj auto do elektryka. Niech przetrzepie instalację pod kątem zaśniedziałych, luźnych połączeń, sprawdzi ładowanie. Skasuje za to pewnie 50zł a będziesz wiedział czy z kablami jest wszystko ok. Wtedy zacznij się zastanawiać. Można sprawdzić akumulator, bo skoro alternator rozpadał się w rękach, to założe się że ten akumulator również nie jest zbyt nowy. Akumultor można też sprawdzić u elektryka.
to to sobie sam może nawet zrobić - ile to odkręcić kable masowe i plus od rozrusznika papierem ściernym przelecieć i przykręcić znowu. No i stacyjkę można przejrzeć - bo tamtędy co by nie było też idzie niemały prąd.


Niby można, ale jeśli nie czuje się na siłach, to lepiej oddać. Przeoczy jeden kabel i będzie buba. Ja oddałem do elektryka i mi nie oczyszczał, a powymieniał 70% konektorów.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 10 Lut 2011, 18:01   

Każdy ma swój sposób ;-)
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
sygi1 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: S
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Lut 2011, 13:23   Podobny problem

Czy udało się komuś rozwiązać problem ?
Mam podobnie po przekreceniu kluczyka kontrolki sie zapalaja i nie przygasaja jak probuje odpalic, ale nic sie nie dzieje nie slychac cykniecia ani krecenia rozrusznika... w ogole nic...
Problem wystepuje losowo, nie jest uzalezniony od temp ani od okresu bez jazdy.

pzdr

Paweł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.