Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:19
Alarm!! Czy dam radę założyć sam?
Autor Wiadomość
nelasz
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lip 2004, 15:00   Alarm!! Czy dam radę założyć sam?

Jak w temacie. Czy ktoś z was zakładal alarm do swojej fiestuni mk3?
Jeżeli tak to proszę o rady, na co zwrócić uwagę lub gdzie co założyć.
Alarm mam jakiś prosty + czujnik ruchu.

Od mojej ostatniej wizyty na początku roku wiele się zmienilo.
:wink: :)
 
 
Dynamike
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lip 2004, 17:00   

Jeśli masz jakie kolwiek pojęcie w temacie elektryki to dasz rade. Ja z moim kuzynem w mojej fiescie zakładaliśmy samemu z instrukcją obsługi i działa! :D Przed montarzem ppostudiuj troche insturukcje montarzu i zaopatrz się w sporą ilość opasek termokurczliwych, przydadzą się. :wink:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lip 2004, 19:33   

WITam...
Kilka rad wójka Joe:
1. Zadnych połączęn szybko złaczkami - wszystko lutowane!
2. Centralka najlepiej na podszybiu w kabinie pazażera im wyżej i bliżej szyby tym będzie większy zasięg pilota...
3. Syrenka najlepiej zwykła jedno tonowa, im więcej decybeli tym lepiej, najlepiej w komoże silnik blisko otwartej przestrzenia, np. przed chłodnicą
4. Czujniki krańcowe, najlepiej wykożystać te co soą w dzrwiach od swiatełka... w kalpie bagażnika i silnika - zbytniego sensu przy najprostrzym alarmie nie wiedzę...
5. Czujnik ruchu jeśli posiada mikrofony niezależne to najlepiej przymocować przy dece, przy przedniej szybie na przednich słupkach w rogu auta, jeśli moduł jest zintegriowany, podwiesić u gówy w okolicach listerka wstecznego...
6. Zasilanie alarmu bezposrednio z akumulatora (+12V i mease) przyczym bespiecznik najdalej 2 cm od klemy dotadniej akusa...
7. Odcięcie pierwszego obwodu najlepiej założyć na +12V cefki zapłonowej
8. Sugnalizacje optyczną najlepiej podłacza się pod kierunki na włącznikau świateł awaryjnych...

Jak mi się jescze coś przypomnij to napisze, jak coś nie wiesz to też napiszę (o ile ja bede wiedział)

Polecam alarmy z serii: Tiger (Gold, Basic, Minimum)... 250 zeta kosztuje Gold z czujnikiem ruchu, auto naparem, auto porwaniem, domykaniem szyb, autouzbrojeniem i jeszcze 30 innymi funkcjiami... słowem full wypas... Basic to koszt około 150 złotych... nie posiada bajerków ale ma wbudowany czujnik ruchu... Minimum to najtańszy model (około 90 złotych) ale nie ma czujnika ruchu i trzeba dokupić osobny (koszt około 30 złotych)... Wszystkie wersje Tigera posiadają opcje właczenia i wyłaczenia autoalarmu (razem z zamknięciem/otwarciem auta) również da się to zrobic na cicho... Pozatym monza tylko zamknąć auto bez właczania alarmu... lub uruchomić syganł alarmowy w dowolnej chwili (Panika)... jaęsli chodzi o zasięg pilota to auto stojace na parkingu prze blokiem od strony balkonów, da się bezproblemowo obsługiwać z pilota będąc w pokoju na 4 piętrze od strony gdzie nie ma balkonów... jeśli dobrze tylko wyprowadzimy na zewnątrz antenkę centralki...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pietrek
[Usunięty]

Wysłany: 6 Sie 2004, 13:09   

Podpowie mi ktos jak podlaczyc immobilaiser ktory mam w alarmie i gdzie ?????Z gory mowie ze mam modul a nie aparat zaplonowy????
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 11 Lis 2008, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Sie 2004, 14:36   

Pietrek napisał/a:
Podpowie mi ktos jak podlaczyc imbobilaiser ktory mam w alarmie i gdzie ?????Z gory mowie ze mam modul a nie aparat zaplonowy????

WITam...
Więc Immbilaiser (jak ajks ie to tam w koncu pisze) to system bezdotykowej (zbliżeniowej) identyfikacji... i podejrzewam ze nie o to Ci chodzi? Jeśli jednak o to to głowice czytnika najlepiej umiejscowić przy przedniej szybie tak zeby można było zczytać "tabletkę" przez przednią szybę... podłacznei zgodnie z instrukcjią w alarmie...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Yoshimitsu
[Usunięty]

Wysłany: 6 Sie 2004, 15:52   

Witam
Ja kupilem auto z alarmem ale niewidze anteny i pilot dziala mi tylko w odleglosci 0,5m od auta,niekiedy to nawet musze podchodzic do dzwi kierowcy bo inaczej niedziala :cry:
Gdzie taka antena jest schowana :?: albo czy sa takie alarmy ze niemaja anteny tylko jakis czyjniczek :?: i czy mozna ta antene jakos przeciagnac na szybe albo cos zeby byl lepszy zasieg :?:
Z gory THX

Yoshi
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Sie 2004, 16:32   

WITam...
Więc tak - centralka MUSI mieć antenke... zazwyczaj to kawałek przewodu w izolacji który podłączamy NIGDZIE... Popatrz na obudowe centralni - może byłą antenka ale odpadła... Jak rozbierzesz alarm, to lekko zaawansowany elektronik pokapuje sie gdzie powinna być dołączona antenka... Centralke najlepiej montować tak, zeby ta antenka pogłą iść po wewnetrznej uszczelce od przedniej szyby, ogóle zeby nie byłą przesłonięta karoserią, można teś zpróbować podłaczyć antenke centrali do antey radiowej (tylko trzeb uważac zeby nie zmasować)...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Sie 2004, 16:40   

Kurtus napisał/a:
Więc Immbilaiser (jak ajks ie to tam w koncu pisze)

immobiliser :lol:

Więc wracając do sprawy... wiele alarmów ma napisane że ma ten immobilaiser a tak naprawdę posiada tylko odcięcie jednego obwodu... z centralki wychodza 2 grubszawe przewody... normalnie przewodza prąd, ale kiedy alarm się wzbudzi anępuje ich rozłaczenie... Srednio takie przewody moża obciązyć prądem do 20A... We Fiestach najlepiej odciąć od zasilania cefkę zapłonową (w układach DIS można się pokuśić o wyłączenie 2 cylindrów - na 2 praujących cięszko się jeści a silnik nie pracuje dobrze, a jak jest zgaszony to chyba nie odpali), spowoduje to brak iskry i unieruchomienie auta... innymi miejscami może być: elektryczna pompa paliwa, czujnik położenia wału korbowego lub każdy inny unieruchamiający pojazd - a w pojazdach ze skrzynią aytomatyczną dobrze jest się wpiąc pod przekqżnik kontrolny biegu jałowego - przestaje działać wszystko, rozrusznik, gaśnie silnik... i dupa :D
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 6 Sie 2004, 20:11   

2 pytania, skoro juz sie rozwinal temat:
- mam 1.4i+gaz - wystarczy założyc odcięcie na + cewki i wsio będzie grało? gaz rozumiem nie bedzie podawany po padnięciu silnika ? :wink:

mk3
- chce w końcu schować centralkę troszkę głębiej niż do tej pory, czyli pod bebechy kokpitu - da sie zdjąc kokpit bez ruszania wężownicy (w serwisowce pisza niby ze trzeba ogrzwanie odpiąć i wylac czesc plynu :shock: ) - pewnie bedzie trza odpiac linke od predkosciomierza i kiere wykrecic.. wskazowki mile widziane :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Sie 2004, 09:46   

bash napisał/a:
mam 1.4i+gaz - wystarczy założyc odcięcie na + cewki i wsio będzie grało? gaz rozumiem nie bedzie podawany po padnięciu silnika ? :wink:

WITam...
Jak masz gaz, to mażna się pokusić o odcięcie zasilana centralki - zamkną się wtedy wszystkie zawory... co prawda mozna ręcznie odkręcić zawór paliwowy, ale wymaga to takeiej samej wiedzy jak podłaczenie cefki na krótko... JKeśli w dobrym miejscy odetniesz zapłon - to centralka straci impulsy i zamknie zawory... najczęsciej impilsy bierze z jednego z przewodów wysokiego napięcia (łątwo pozanć bo wokół niego jest owinięte trochę przewody i zaizoloane) więc jak zniknie iskra, to znikną impulsy :-)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sie 2004, 10:11   

oooo - otakim rozwiazaniu brania impulsow nie slyszalem : )) u mnie nie zauwazylem takiego rozwiazania - mowisz o odcieciu zasilania KOMPA fordowskiego czy centralki od gazu? bo jak centralki gazowej to mozna zawsze przelaczyc na benzynke i pojechac :/ odciecie + z cewki to najbardziej logiczne rozwiazanie, ale tez najbardziej znane i dosc latwe do obejscia - hmm... podumam jeszcze.. a tak BTW tym tygodniu uruchamialismy ze szwagrem jego UNO bo stanelo na skrzyzowaniu , bo sie okazalo ze siadl przekaznik w alarmie i tak sobie rozlaczyl + na cewce w czasie jazdy :wink: jeszcze sie zastanowie nad bezpieczenstwem odciecia :) srednio fajnie by bylo miec zabrane kucyki w czasie wyprzedzania, gdy z przeciwka idzie na ciebie tir :)
 
 
nelasz
[Usunięty]

Wysłany: 9 Sie 2004, 14:15   

Czy znacie sposoby obejścia takich standardowych alarmów i metody zabezpieczeń przed nimi jeżeli takie istnieją.
Może z pewnych względów poproszę o odpowiedzi na priva.

Kolejne pytanie: mam założone czujniki ruchu. Widziałem że można założyć też czujnik np. holowania. Czy wiecie do czego sie go podpina? Czy można go podpiąć w to samo miejsce gdzie czujniki ruchu w alarmie?
 
 
Sławek
[Usunięty]

Wysłany: 9 Sie 2004, 14:34   

Witam. Moim skromnym zdaniem czujniki ruchu działają w kabinie podczas przecięcia fal, natomiast czujniki ruchu mają coś wspólnegom ze sprężynami albo amortyzanorami co jest wskazane przy zabiezaniu na lawetę itp. Poradź sie madzejszych. Pozdrowionka
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 9 Sie 2004, 14:38   

można wszystkie podpiąć pod to samo wejście - zwykle stan alarmowy jest oznaczany podaniem masy ( z czujek z drzwi dawana masa na centralke, z klapy, podobnie z innych czujek ) - najlepiej separowac każde wejscie diodami i bedzie git
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sie 2004, 17:27   

bash napisał/a:
można wszystkie podpiąć pod to samo wejście - zwykle stan alarmowy jest oznaczany podaniem masy ( z czujek z drzwi dawana masa na centralke, z klapy, podobnie z innych czujek ) - najlepiej separowac każde wejscie diodami i bedzie git

No, problem w tym że jak bedziesz miał inteligtniejszy alarm to nie zadział bo no. niekture czujki podają impuls długości 0,7s... inne 1,5s... a inne jak mowiesz dają ciągle mase... Dobry alarm ma wejście na dodatkowe czujniki....
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 9 Sie 2004, 20:29   

zwykle w tańszych alarmach jest tak, ze jest osobne wejscie na drzwi (np do antynapadu itp) i osobne na inny czujnik, tak jak namalowalem :) thnx Joe za porady dot. alarmow - wyciagnalem duzo wnioskow ze starych postow :) Wczoraj udalo mi sie zrobic odciecie, w sumie posrednio dzieki twojej radzie - impulsy do gazu byly brane z cewki :) po odcieciu gaz mi sie tez zamyka <brawo> 8)
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 9 Sie 2004, 20:31   

..nie dokonczylem mysli przez podlizywanie sie :P nie ma znaczenia czy impuls masy bedzie dany przez sekunde czy dwie - alarm sie odpali i w skrocie o to chodzi :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sie 2004, 20:46   

No a ja muwięc Ci ze lepciejszych alarmach ma znaczenie... długo użerałem się z serią Tiger i dość tanim czujnikiem ruchu... dawał on wchwili wykracua ruchu ujemny impuls 0,7s... Okazało się ze dla centralki Tiger impuls 0,7 jest za krótki... potrzeba około 1,2-1,5s aby wywołać prealarm... albo potrzeba dać przynajmiej 3s żeby wywołać normalny alarm...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
KacpeRS
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sie 2004, 12:51   

właśnie zakładam sobie alarm i w ziązku z tym mam pytanko jak podłączyć centralkę do awaryjnych tzn najlepiej w którym miejcu i do jakiego kabelka?? z centralki wychodzą dwa kable idące na awaryjki
 
 
ic3ek
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sie 2004, 15:16   

Odkreć plastik pod kierownica i tam przy gajdze od kierunkowskazów masz wtyczke (bodajze 2 pierwsze od góry sa to kable od kierunku lewego i prawego) po podaniu na nich plusa zapalaja sie ( w zaleznoscil lewy lub prawy ) podłanczasz pod to i smiga. Spradz tylko czy z centralki wychodzi plus na kierunki bo jak nie to kicha trza inaczej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów [MK3] Czy to immo? czy alarm? czy coś jeszcze innego?
Od czego ta migająca lampeczka?
Szymonnn Elektryka 6 20 Mar 2010, 05:26
kenczorf
Brak nowych postów [MK6] Wymiana przedniej szyby - koszt, czy założyć podgrzewa
Pękła szyba, czeka mnie wymiana.
Stasqe Elektryka 4 25 Cze 2013, 19:53
Stasqe
Brak nowych postów Radio, głośniki, tuba - czy dobry zakup, proszę o radę.
proszę o rade
Gość Car Audio i CB 3 16 Maj 2011, 19:38
skola


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.