[MK3] Wymiana uszczelki pod głowica - 1.3 |
Autor |
Wiadomość |
Mara
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 34 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 90 Skąd: Ocypel(woj.Pom)
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 21:13 [MK3] Wymiana uszczelki pod głowica - 1.3
|
|
|
Witam!!!
Mam pare pytan wzwiazku z wymiana uszczelki pod głowica( silnik 1.3 endura). Przygotowuje silnik pod turbo wiec wole zrobić głowice od nowa na najlepszych uszczelkach. Teraz moje pytania:
- Czy robić to samemu, czy lepiej oddać to fachowcom
- Jesli robic to samemu to czy sciaganie głowicy bedzie trudne?
- Co trzeba zrobic pokolei? Moze ktos ma jakis poradnik.
Wole robic to samemu i wiedziec co jest a nie dawac do magikow mechanikow :yyy: |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Lut 2010, 23:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 21:41
|
|
|
Cytat: | - Jesli robic to samemu to czy sciaganie głowicy bedzie trudne?
- Co trzeba zrobic pokolei? Moze ktos ma jakis poradnik. |
jeśli zadajesz te dwa pytania to lepiej oddaj mechanikowi. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
Arek103
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 33 Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 52 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 19 Lut 2010, 19:48
|
|
|
a swoją drogą czy aby na pewno sensowne jest zaturbianie silnika 1.3?? |
_________________ Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.
----------------------------------------------------------
Moja Fieścina
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=37539 |
|
|
|
|
Mara
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 34 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 90 Skąd: Ocypel(woj.Pom)
|
Wysłany: 19 Lut 2010, 19:53
|
|
|
Dla mnie tak .....
A wszyscy sobie myślą co chcą ... ja i tak nie zmięknę vv |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lut 2010, 23:42
|
|
|
Odpowiedni klucz rozumiem masz, na forum gdzieś jest (jak nie to w książce) kolejność odkręcania i przykręcania śrub na głowicy i siła z jaką to trzeba zrobić,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 20 Lut 2010, 15:16
|
|
|
musisz odkrecic kolektory, przewody wodne i jakie tam masz. zdejmujesz dekiel glowicy i odkrecasz sruby. w hyde jest instrukcja w manualach jak to robic. poszukaj i rob to sam.
po zdjeciu glowicy oddaj ja do z(s?)planowania, jest to konieczne.
wyczysc wszystkie kanaly i musisz miec pewnosc ze w otworach do srub nie ma ani wody ani smaru. musi tam byc czysto i sucho.
odpowiednia uszczelka i jedziesz z koksem.
aha, koniecznie musisz uzyc nowych srub do glowicy. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Lut 2010, 16:06
|
|
|
stafcio napisał/a: | oddaj ja do z(s?)planowania, jest to konieczne | planowanie głowicy,,, jak jest krzywa to się ja równa, jak nie jest krzywa to mamy pewność że jest prosta,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kamil8787
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 75 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: 20 Lut 2010, 16:33
|
|
|
JoeMix napisał/a: | stafcio napisał/a: | oddaj ja do z(s?)planowania, jest to konieczne | planowanie głowicy,,, jak jest krzywa to się ja równa, jak nie jest krzywa to mamy pewność że jest prosta,,, |
Wiesz mnie nauczono aby zawsze sobie przeszlifowac głowicę podczas zmiany uszczelek i nigdy źle na tym nie wyszłem:P. Ale dobra rada jak masz zamiar dodawać turbinę. U nas jak turbimy auta to kładziemy węglik spiekany w komorach spalania( w przypadku rozwiertów silnika) połóż silikon z obu stron uszczelki. Dzięki temu zabiegowi unikniesz zbyt szybkiego wywiania uszczelki. Ale musisz wszystko przemyśleć jak dołożysz turbinę to masz większe ciśnienie w komorach spalania (bez dobrze dobranego materiału na pierścienie padają jak much ewentualnie potrafi rozwalić blok silnika). Przyrost ciśnienia na komorach w twoim przypadku nie morze przekroczyć norm wytrzymałościowych silnika(chodzi o wytrzymałość poszczególnych elementów).
Splanowanie a nie zplanowanie |
_________________ Jest:
Fiesta Mk3 1.1i
Clio 1 1.1 pb+LPG
Fiesta mk 3.5 1.6 16 v 88km + lpg futra |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Lut 2010, 17:40
|
|
|
Jak ma być TURBO to silnik trzeba odprężyć, a zbieranie z głowicy przy planowaniu generalnie dopręza silnik,,,
[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 17:48 ]
kamil8787 napisał/a: | Splanowanie a nie zplanowanie | IMHO planowanie,,, bez Z czy S,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kamil8787
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 75 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: 22 Lut 2010, 11:50
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Jak ma być TURBO to silnik trzeba odprężyć, a zbieranie z głowicy przy planowaniu generalnie dopręza silnik,,,
[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 17:48 ]
kamil8787 napisał/a: | Splanowanie a nie zplanowanie | IMHO planowanie,,, bez Z czy S,,, |
W jego przypadku po przemyśleniach się zgodzę(benzyniak, brak morzliwości zwiększenia wytrzymałości elementów). Co do nazewnictwa nie chcę się kłucić czy wymądrzać. U nas nazywamy splanowanie(Dodam że nie pracuję w warsztacie mechaniki ale w zakładzie produkcyjnym o sporych morzliwościach). Ale i tak szlif by mu się sprzydał jak ma wymieniać uszczelkę. |
_________________ Jest:
Fiesta Mk3 1.1i
Clio 1 1.1 pb+LPG
Fiesta mk 3.5 1.6 16 v 88km + lpg futra |
|
|
|
|
SanceS
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 02 Kwi 2008 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 10:56
|
|
|
Kolego z całym szacunkiem:
morzliwości piszę się w języku polskim możliwości.
kłucić - kłócić
morzliwościach - drugi raz .
Głowicę się planuje. głowica po planowaniu jest ('splanowana')
Zwracajmy uwagę na ortografię!
Co do głowicy, mogę ci kolego zagwarantować, że twoja głowica nie jest idealnie prosta, przy wymianie uszczelki, wymienia się śruby i planuje się głowicę. Uszczelkę smarujemy olejem silikonowym. Piszę to, gdyż z poprzednich postów wynikało, że ktoś kładzie silikon sanitarny na uszczelkę, to (moim prywatnym zdaniem) jest niczym nie uzasadnione i bezsensowne (w tych warunkach silikon nie ma szans). Pamiętaj, że do wymiany musisz mieć klucz dynamometryczny, nie dokręcaj na oko! Jak wymieniasz uszczelkę głowicy to dobrze wymienić przy okazji komplet uszczelek, uszczelki kolektorów i miski olejowej. Przy wymianie uszczelki miski, pamiętaj, że po przejechaniu kilku kilometrów miskę trzeba dokręcić.
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam,
SanceS |
|
|
|
|
|