Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Przewody zapłonowe pytanie
Autor Wiadomość
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Kwi 2012, 20:02   [MK3] Przewody zapłonowe pytanie

Witam, mam szybkie pytanie czy jest to normalne że jak odłącze 4 przewód od strony rozrządu na włączonym silniku- silnik nie zmieni swojej pracy a obrotomierz pokaże z 300obrotów ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Kwi 2012, 21:50   

Nie jest normalne, jak odłączenie przewodu nie wpływa na pracę silnika to znaczy że nie pracuje na tym garze,,, tak?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:11   

No właśnie tak myśle tylko zastanawiało mnie czemu wtedy obrotomierz schodził w dół, czy może to być spowodowane źle ustawionym zaworem [ chodzi tu o strzelanie w wydech]
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:18   

Adzi22 napisał/a:
chodzi tu o strzelanie w wydech


a może jeden gar na prawde nie pali i paliwo przelatuje przez niego, po czym dopala się w ciepłym wydechu? :>
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:44   

Adzi22, Nie rób sobie jaj i pisz prawdę co robiłeś nunu
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:49   

Zaczęło sie to wszystko od ustawienia zaworów wg tego FAQ co jest na forum z tym że silnik nie był do końca zimny, ustawiałem je jak jest tam napisane czyli te zawory które sie nie ruszają co potem sie okazuję nie jest do końca dobrą metodą...
Wniosek jest taki że nie wiem po ch*(^&j się za to brałem wcześniej nic nie strzelało
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:58   

znaczy się żle ustawiłeś i chyba/ albo/ aczkolwiek żle podłączyłeś przewody zapłonowe
ustawiasz w ten sposób:
kolejność zapłonów 1243
zakładasz klucz na wał i kręcisz aż oba zawory na 1 cylindrze będą zamknięte ( będzie można pomajtać dżwigienkami) ustawiasz
kręcisz aż na drugim zajdzie takie samo zjawisko po czym ustawiasz luz zaworowy
robisz tak dla każdego cylindra
kable zapłonowe ułożysz właściwie jeśli spojrzysz na cewkę zapłonową lub znajdziesz drugą osobę do pomocy
jak zjadziesz osobę do pomocy sciągasz kable ze świec i patrzysz które dają iskrę po 2 równocześnie
zakładasz ( te co dają na raz iskrę) na 1 i 4 cylinder pozostałe dwa na 2 i 3
i są dwa wyjścia albo odpali al;bo nie
jak nie odpali to zamieniasz w ten sposób:
z 2 na 1 i odwrotnie
z 3 na 4 i odwrotnie
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:11   

Zawory ustawiałem już z 10 razy ale już jak podaje fabryka i tak jak mówisz :)
Rano spróbuje z tymi kablami, te strzelanie w wydechu to jeżeli chodzi o zawory to sprawa wylotowego tak ?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:21   

musiałby się wydechowy nie domykać. Strzela w wydech cały czas? Czy dopiero jak się rozgrzeje? Brak reakcji na zdjęcie przewodu ze świecy był na zimnym czy ciepłym silniku ?
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:24   

na pewno zimnym i na 99% na ciepłym. to jest coś takiego http://www.youtube.com/wa...suLa6UQ&feature
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:31   

To stukanie takie? Kurde chyba ci w życie w wydech nie strzeliło, jak byś petardę do tłumika wsadził,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:35   

No jest to uciążliwe bo cała buda sie trzęsie, nazwijmy to popiardywaniem :2xf:
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:43   

JoeMix, ja tak sobie mysle, ze chyba w sumie na zimnym silniku nie będzie w wydech strzelać? Więc możliwe, że zawór się nie domyka(i mieszanka częsciowo wybucha z cylindrze, częsciowo w kolektorze wydechowym ). No ale, skoro ustawił na ciepłym, to na zimnym powinien być większy luz i nie ma bata, by zawór się nie domykał. Do tego pewnie dźwigienki są wyrobione i faktyczny luz jest jeszcze większy. Moje 1.1 nie widziało różnicy pomiędzy 0.3 a 0.6 na wydechu...

Adzi22, a zamień kable tak jak kuba87 pisał. A cała buda się trzęsie, bo silnik nie pali na 4 gary i majta całością.
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:46   

Adzi22, To wg Ciebie jest strzelanie w wydech :rotfl:
Ty się przyznaj kiedy wymieniałeś świeczki,kable WN i nie wprowadzaj ludzi życzliwych Tobie w błąd :edi:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:56   

Tam wyzej sie pomylilem, bo niedoczytalem postu kuby - jak nie pali ci czwarty, to zamień go z pierwszym.
Jeżeli pierwszy przestanie palić a czwarty zacznie - kabel do wymiany
Jeżeli pierwszy będzie nadal palił, a czwarty ciągle nie - świeca na czwartym do sprawdzenia.

Odszedłbym raczej od regulacji zaworów, bo za ciasne ustawienie działałoby przecież na zimnym silniku, a za luźne w moim przypadku nie miało znaczenia, tylko klepało głośniej.
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:59   

No źle dobrałem słowo :2xf: , przewody jak i świece mają rok, najwiekszą zagadką tutaj jest to że, te POPIARDYWANIE z wydechu zaczeło się odrazu po regulacji zaworów dla tego szukam tu najbardziej winnego. Przewody mam podłączone jak na tym zdjęciu http://imageshack.us/phot...9250012vr3.jpg/
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Kwi 2012, 00:02   

vegetagt napisał/a:
Więc możliwe, że zawór się nie domyka(i mieszanka częsciowo wybucha z cylindrze, częsciowo w kolektorze wydechowym ).
Jak zawór się nie domyka to nie ma sprężania, nic się nie zapali ani nie wybuchnie,,, strzelanie w wydech to jest wtedy jak z takiego "cieknącego" cylindra trochę paliwa naleci i się od czegoś odpali, wtedy jest pierdyknięcie konkretne raz na jakiś czas, druga sprawa to źle ustawiony zapłon / rozrząd, kiedy to następuje poprawne sprężenie mieszanki, tylko jej zapłon jest w złym momencie i/lub w trwającym procesie spalania zostanie zawór uchylony,,, ale to tez są konkretnie dźwięki a nie takie stukanie :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Kwi 2012, 00:04   

Adzi22, Posłuchaj rady vegetagt, bo to może być dobry trop.
Kabel mógł strzelić od wyginania.
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Kwi 2012, 00:06   

Adzi22 napisał/a:
przewody jak i świece mają rok
I nic to nie znaczy,,, Najbardziej lubię jak ktoś ma jakiś problem, podsuwa mu się możliwego winowajce, a koleś wali stwierdzeniem "Miesiąc temu wymieniany więc OK" - Informuję iż nowy markowy produkt może się zepsuć w pierwszym dniu użytkowania.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Kwi 2012, 00:11   

JoeMix, E tam marudzisz,przecie było nowe-kiedyś :-P :rotfl:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.