[MK3] Przewody zapłonowe pytanie |
Autor |
Wiadomość |
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 20:02 [MK3] Przewody zapłonowe pytanie
|
|
|
Witam, mam szybkie pytanie czy jest to normalne że jak odłącze 4 przewód od strony rozrządu na włączonym silniku- silnik nie zmieni swojej pracy a obrotomierz pokaże z 300obrotów ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 21:50
|
|
|
Nie jest normalne, jak odłączenie przewodu nie wpływa na pracę silnika to znaczy że nie pracuje na tym garze,,, tak? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:11
|
|
|
No właśnie tak myśle tylko zastanawiało mnie czemu wtedy obrotomierz schodził w dół, czy może to być spowodowane źle ustawionym zaworem [ chodzi tu o strzelanie w wydech] |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:18
|
|
|
Adzi22 napisał/a: | chodzi tu o strzelanie w wydech |
a może jeden gar na prawde nie pali i paliwo przelatuje przez niego, po czym dopala się w ciepłym wydechu? :> |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:44
|
|
|
Adzi22, Nie rób sobie jaj i pisz prawdę co robiłeś |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:49
|
|
|
Zaczęło sie to wszystko od ustawienia zaworów wg tego FAQ co jest na forum z tym że silnik nie był do końca zimny, ustawiałem je jak jest tam napisane czyli te zawory które sie nie ruszają co potem sie okazuję nie jest do końca dobrą metodą...
Wniosek jest taki że nie wiem po ch*(^&j się za to brałem wcześniej nic nie strzelało |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:58
|
|
|
znaczy się żle ustawiłeś i chyba/ albo/ aczkolwiek żle podłączyłeś przewody zapłonowe
ustawiasz w ten sposób:
kolejność zapłonów 1243
zakładasz klucz na wał i kręcisz aż oba zawory na 1 cylindrze będą zamknięte ( będzie można pomajtać dżwigienkami) ustawiasz
kręcisz aż na drugim zajdzie takie samo zjawisko po czym ustawiasz luz zaworowy
robisz tak dla każdego cylindra
kable zapłonowe ułożysz właściwie jeśli spojrzysz na cewkę zapłonową lub znajdziesz drugą osobę do pomocy
jak zjadziesz osobę do pomocy sciągasz kable ze świec i patrzysz które dają iskrę po 2 równocześnie
zakładasz ( te co dają na raz iskrę) na 1 i 4 cylinder pozostałe dwa na 2 i 3
i są dwa wyjścia albo odpali al;bo nie
jak nie odpali to zamieniasz w ten sposób:
z 2 na 1 i odwrotnie
z 3 na 4 i odwrotnie |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:11
|
|
|
Zawory ustawiałem już z 10 razy ale już jak podaje fabryka i tak jak mówisz
Rano spróbuje z tymi kablami, te strzelanie w wydechu to jeżeli chodzi o zawory to sprawa wylotowego tak ? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:21
|
|
|
musiałby się wydechowy nie domykać. Strzela w wydech cały czas? Czy dopiero jak się rozgrzeje? Brak reakcji na zdjęcie przewodu ze świecy był na zimnym czy ciepłym silniku ? |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:31
|
|
|
To stukanie takie? Kurde chyba ci w życie w wydech nie strzeliło, jak byś petardę do tłumika wsadził,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:35
|
|
|
No jest to uciążliwe bo cała buda sie trzęsie, nazwijmy to popiardywaniem |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:43
|
|
|
JoeMix, ja tak sobie mysle, ze chyba w sumie na zimnym silniku nie będzie w wydech strzelać? Więc możliwe, że zawór się nie domyka(i mieszanka częsciowo wybucha z cylindrze, częsciowo w kolektorze wydechowym ). No ale, skoro ustawił na ciepłym, to na zimnym powinien być większy luz i nie ma bata, by zawór się nie domykał. Do tego pewnie dźwigienki są wyrobione i faktyczny luz jest jeszcze większy. Moje 1.1 nie widziało różnicy pomiędzy 0.3 a 0.6 na wydechu...
Adzi22, a zamień kable tak jak kuba87 pisał. A cała buda się trzęsie, bo silnik nie pali na 4 gary i majta całością. |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:46
|
|
|
Adzi22, To wg Ciebie jest strzelanie w wydech
Ty się przyznaj kiedy wymieniałeś świeczki,kable WN i nie wprowadzaj ludzi życzliwych Tobie w błąd |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:56
|
|
|
Tam wyzej sie pomylilem, bo niedoczytalem postu kuby - jak nie pali ci czwarty, to zamień go z pierwszym.
Jeżeli pierwszy przestanie palić a czwarty zacznie - kabel do wymiany
Jeżeli pierwszy będzie nadal palił, a czwarty ciągle nie - świeca na czwartym do sprawdzenia.
Odszedłbym raczej od regulacji zaworów, bo za ciasne ustawienie działałoby przecież na zimnym silniku, a za luźne w moim przypadku nie miało znaczenia, tylko klepało głośniej. |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 23:59
|
|
|
No źle dobrałem słowo , przewody jak i świece mają rok, najwiekszą zagadką tutaj jest to że, te POPIARDYWANIE z wydechu zaczeło się odrazu po regulacji zaworów dla tego szukam tu najbardziej winnego. Przewody mam podłączone jak na tym zdjęciu http://imageshack.us/phot...9250012vr3.jpg/ |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Kwi 2012, 00:02
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Więc możliwe, że zawór się nie domyka(i mieszanka częsciowo wybucha z cylindrze, częsciowo w kolektorze wydechowym ). | Jak zawór się nie domyka to nie ma sprężania, nic się nie zapali ani nie wybuchnie,,, strzelanie w wydech to jest wtedy jak z takiego "cieknącego" cylindra trochę paliwa naleci i się od czegoś odpali, wtedy jest pierdyknięcie konkretne raz na jakiś czas, druga sprawa to źle ustawiony zapłon / rozrząd, kiedy to następuje poprawne sprężenie mieszanki, tylko jej zapłon jest w złym momencie i/lub w trwającym procesie spalania zostanie zawór uchylony,,, ale to tez są konkretnie dźwięki a nie takie stukanie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Kwi 2012, 00:04
|
|
|
Adzi22, Posłuchaj rady vegetagt, bo to może być dobry trop.
Kabel mógł strzelić od wyginania. |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Kwi 2012, 00:06
|
|
|
Adzi22 napisał/a: | przewody jak i świece mają rok | I nic to nie znaczy,,, Najbardziej lubię jak ktoś ma jakiś problem, podsuwa mu się możliwego winowajce, a koleś wali stwierdzeniem "Miesiąc temu wymieniany więc OK" - Informuję iż nowy markowy produkt może się zepsuć w pierwszym dniu użytkowania. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Kwi 2012, 00:11
|
|
|
JoeMix, E tam marudzisz,przecie było nowe-kiedyś |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
|