[MK3] Brak złącza EDIS a obrotomierz |
Autor |
Wiadomość |
slavko
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 16:37 [MK3] Brak złącza EDIS a obrotomierz
|
|
|
Witam
Temat obrotomierza był często poruszany, ale nigdzie nie znalazłem swojego przypadku.
Mam fiestę MK3,5 1.1 na wtrysku z przełomu prod. 95/96. Wpadł mi w ręce licznik z obrotomierzem i chciałem go podpiąć (najpierw przeczytałem chyba wszystkie posty na ten temat)9. Niestety we wtyczce do licznika na pin nr 10 nie mam przewodu z sygnałem na obrotomierz. Chciałem to podpiąć według opisu na forum tzn. ze złącza EDIS.
Ku mojemu dziwieniu ja takiego złącza nie mam :yyy: . Jest tylko mapsensor a wszystkie przewody od silnika wchodzą wiązkami gdzieś do środka. Gdzieś na forum czytałem, że późniejsze wersje MK3 miały EDIS w kompie.
Czy ktoś wie skąd pociągnąć przewód z sygnałem na obrotomierz?
Z góry dzięki
Kod: | Proszę tagować tematy.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Sty 2010, 17:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 16:48
|
|
|
Sterownik zapłonu zawsze był osobno,,, i stamtąd trzeba brać sygnał,,, ford był mądry i zrobił wyjście z komputera na obrotek, problem w tym że każdy komputer sobie to taktował inaczej :( |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
slavko
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 17:29
|
|
|
Nie bardzo rozumiem :yyy: . Czy możesz określić dokładniej skąd pociągnąc ten kabelek?
[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 21:01 ]
Czy ktos może sprawdzić w swojej fifi z czym standardowo jest podłaczony kabelek drugi od prawej we wtyczce do EDIS? Ten przewód idzie gdzieś do cewki? Jak go rozpoznać? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 23:50
|
|
|
zielony przewód z pod 11 pinu w komputerze . on idzie gdzieś w wiązkę auta , a czasami go poprostu nie ma . |
|
|
|
|
kamilocha1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 07:50
|
|
|
od wteczki poprowadź sobie kabla i przylutuj go poprostu |
_________________ cyyyklon
|
|
|
|
|
slavko
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn
|
Wysłany: 7 Sty 2010, 12:20
|
|
|
Szczerze mówiąc to miałem zamiar po prostu podpiąć się w któryś z przewodów, które idą do cewki (oczywiście po uprzednim sprawdzeniu, na którym będzie sygnał a nie 12V ).
Jak w takim razie jest lepiej, prościej? Nie miałem jakoś do tej pory czasu dłubać w fifi i nie mam pojęcia jak u mnie wygląda wiązka która wchodzi do kompa i czy faktycznie mam na pinie 11 jakiś przewód.
Posprawdzam co się da może dzisiaj i oczywiscie napiszę co z tego wszystkiego wyszło.Może ktoś będzie miał taka podobną sytuację to się mu przyda. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Sty 2010, 14:38
|
|
|
za płytką mapsensora masz kostę połączeniową , tam przewód bedzie dochodził a może już z tamtąd nie odchodzić . Wted sprawa jest prosta trzeba dociągnąć do zegarów a jeśli odchodzi to trzeba go poszukać w okolicy licznika . |
|
|
|
|
slavko
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 19:50
|
|
|
Witam ponownie
Dostałem się dzisiaj za tą płytkę na której jest mapsensor. Rzeczywiście była tam duża złączka i zielony przewód, który nigdzie dalej nie wchodził. Podpiołem się z obrotkiem do niego. Obrotomierz ożył ale pokazywał 2000 obr zamiast 1000. Zacząłem się bawić z podmianą rezystorka R7 w obrotku. Teraz obrotek pokazuje poprawnie wolne obroty ale po dodaniu gazu max pokazuje 4000 obr a jeśli dam więcej to wskazówka głupieje.
Wnioskuje, że ten sygnał chyba nie jest odpowiedni. Co w takim razie robić dalej? Czy spróbować się podpiąć pod jeden z przewodów, które idą do cewki? Czy może to nie ma sensu i trzeba poszukać jednak innego obrotka z oznaczeniem 1E ? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:01
|
|
|
dla 1,1i musi być obrotek 1E i tyle. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:20
|
|
|
niezupełnie. bywały V, bywały 1E, bywały też S (bodajże futura 1.3 z granatowymi tarczami). trzeba trafić obrotek który wcześniej jeździł w takiej samej wersji silnikowej i już. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
slavko
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:01
|
|
|
A może ktoś wie jakie napięcie powinno być jako sygnał dla obrotka na wolnych obrotach?
Chce jeszcze dla orientacji to sprawdzić i porównać ten sygnał, który mam z sygnałem na przewodzie, który idzie do cewki.
Taka ciekawa rzecz Na allegro jest cała kupa obrotków z oznaczeniem V i ostrymi i okragłymi wskazówkami i to po 20-40zł. Wygląda jak by je sprzedawali wszyscy, którym nie podeszły. Z oznaczeniem 1E widziałem chyba jeden i to za jakieś 80zł.
Widziałem też ogłoszenia gdzie był z oznaczeniem V i okrągłe wskazówki i to z 1.1i, czyli jednak taki jak mój powinien podejść, chociaż ja zdemontowałem swój z fiesty na gaźniku.
W każdym razie podejmę jeszcze jedną próbę i jak to nie pomoże to odpuszczam i szukam innego licznika.
Dzięki za wszystkie infomacje |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:05
|
|
|
slavko, sam miałem obrotek z literką V, pochodził z 1.1 HCS CFI z 1989 i w mojej z 1995 był martwy (miał okrągłe wskazówki). S z futury 1.3 też leżał nieżywy, a wstawiłem obrotek ze szklarni (1.3 HCS CFI) bez oznaczenia i działał od kopa |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:38
|
|
|
slavko napisał/a: | A może ktoś wie jakie napięcie powinno być jako sygnał dla obrotka na wolnych obrotach? | Tam nie ma napięcia, tam się pojawia sygnał prostokątny,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:40
|
|
|
ale z tego można sobie zmierzyć miernikiem chyba? sam mierzyłem |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:05
|
|
|
No tak, ale taki pomiar i wskazane napięcie powstanie z bezwładności miernika i będzie inne dla każdego przyrządu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:07
|
|
|
prawda
ale mniej więcej na tej zasadzie działa chyba sam obrotek? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:24
|
|
|
Nie, obrotek liczy ilość tych impulsów w jednostce czasu,,, i przelicza według czegoś tam by się zgadzało wychylenie wskazówki z liczbą obrotów,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:26
|
|
|
w tym od mk3 nie ma śladu elektroniki, jest trochę oporników i innych dupereli i coś w rodzaju silniczka elektrycznego... ale być może |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 23:50
|
|
|
Wszystkie obrotki świata (większość) wygląda tak samo, jest kilka elementów dyskretnych, kilka tranzystorów lub układ 555 lub podobny i miniamperomierz jako wskaźnik,,,
[ Dodano: Sob Sty 09, 2010 23:55 ]
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 10 Sty 2010, 00:09
|
|
|
ok, na elektronice to ja się znam tyle co nic...
i dzięki za schematy |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
|