Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
30 Mar 2014, 13:19
[MK3] Zrywa przód
Autor Wiadomość
rafik109 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 19
Skąd: Trzeszczany
Wysłany: 24 Gru 2009, 21:47   [MK3] Zrywa przód

Witam.
Szukałem podobnego tematu lecz niestety nie znalazłem. Podczas ruszania podrywa mi cały przód samochodu do góry (głównie przy gwałtownym ale przy spokojnym także, lecz nie tak znacznie). Czego to możne być przyczyną i co do wymiany? Zawieszenie (amortyzatory + sprężyny), wahacze? Coś innego bądź co jeszcze?

Ostatnio gdy musiałem przebijać się przez zaśnieżoną drogę przód wprost skakał. Teraz przy jeździe nawet po suchej powierzchni przy dodaniu gazu jakoś dziwnie to wszystko się zachowuje.
 
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Gru 2009, 21:59   

Pewnie sprzegło pada, mam to samo.
Ostatnio zmieniony przez pablon 24 Gru 2009, 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Gru 2009, 22:03   

amortyzatory pewnie zamarzły i sie rozleciały w srodku
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Mistrzpl 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Gru 2009, 00:23   

Sprawdź poduszki skrzyni biegów i silnika :) Mam to samo ale nie mam kiedy do mechaniora podjechać. Modle się tylko żebym nie stanął kiedyś na środku ulicy:P
_________________
Była czarna MK3 1,1iGAZ
Jest srebrna MK3 1,1i :D
 
 
rafik109 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 19
Skąd: Trzeszczany
Wysłany: 25 Gru 2009, 01:47   

Zamarznąć nie mogły bo w takim stanie kupiłem autko (a było to w lipcu). To wygląda tak, że gdy ruszam gwałtownie koła aż się cofają a cały przód zrywa do góry... Samochód normalnie rusza - nie żeby stał w miejscu. Według mnie zawieszenie do remontu (co powiecie o tym: http://www.allegro.pl/ite...30mm_mts.html). Do tego chyba pasowało by zrobić wahacze, prawda? I muszę ustawić zbieżność więc i nowe końcówki drążków?

Co do sprzęgła, skrzyni i spraw z silnikiem to także już pojawiają się problemy (wsteczny nie zawsze wchodzi, silnik zaczyna brać olej) więc chyba lepszym rozwiązaniem będzie kupno całego dobrego silnika (zamiana z 1.1 na 1.3 aby nie trzeba było nic przerabiać) ze skrzynią gdzieś na allegro niż ten remontować?

Pytam się Was jako fachowców w tej dziedzinie... :)
 
 
 
Miner 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Jarosław
Wysłany: 25 Gru 2009, 09:10   

Co do silnika to sprawa jest tego typu:
1. Twoj silnik jest skatowany, wstawisz inny a ten wywalisz na szrot albo na złom. Ten inny silnik wezmiesz ze szrotu/złomu, a pomyśl dlaczego on sie tam znalazł ? Kupując używany silnik z dużym przebiegiem tak naprawde nie wiesz co kupujesz i czy za miesiąc nie bedzie to samo co z twoim.
2. Remontujesz swój silnik, tak - zadanie karkołomne i pewnie bedzie kosztowało, ale przynajmniej wiesz co masz za te zainwestowane pieniądze, wiesz ze było wszystko rozebrane, wymienione, naprawione, być może przeszlifowane, złożone, uszczelnione, wyregulowane, masz pewniaka i przez kolejne lata cie nie interesuje nic.

Remont silnika jest droższy niż swap, indywidualna sprawa co kto woli, ja osobiście wole dołożyc te pieniądze ale mieć zrobione super :)
Co do podbijania auta do przodu no to nie wiem co doradzić, nie jestem mechanikiem, ale ja bym zaczął od sprawdzenia amortyzatorów czy nie są za miękkie z przodu no a najlepiej pojechać do warsztatu, bo problem wygląda na typowy więc diagnoza nie powinna byc skomplikowana :)
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 25 Gru 2009, 10:39   

skoro cofają się koła, to wygląda że masz rozwalone silnentblocki wahaczy (tuleje met-gum)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Gru 2009, 11:05   

ale towarzyszy temu jakiś stuk itp ?? jak auto bedzie stało to oprzyj noge na kole i postaraj sie je przesunac do przodu albo do tyłu. jak sie bedize ruszać to to tuleje wahacza...
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Gru 2009, 11:34   

Przeczytaj post wyżej. Jesli to zawieszenie to fiesta powinna halasowac na spowolnieniach i dziurach. Stuki, tarcie gumy o gume....
 
 
 
rafik109 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 19
Skąd: Trzeszczany
Wysłany: 25 Gru 2009, 12:39   

Miner - niby masz rację. Miałem kupić jakiś silnik na allegro od prywatnej osoby. A ile może kosztować kompletny remont?

Krawiec - jak ruszam to słychać stuk gdy całkowicie rozciągnie amortyzatory. Spróbuję sprawdzić tak jak mówisz. Bo sprawdzałem tylko próbując popchnąć koło w bok ale tak to tylko luzy na łożyskach można sprawdzić.

pablon - na dołach nic nie hałasuje ani nic trze (oprócz skaczącej tylnej półki :) ) ).
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:14   

hmmmmm sciagnij koło i obejrz dokładnie wachaze pod wzgledem zerwanych tuleji itp sprawdz mocowanie amortyzatora w piascie i w kielichu
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Miner 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Jarosław
Wysłany: 25 Gru 2009, 14:54   

rafik109 napisał/a:
Miner - niby masz rację. Miałem kupić jakiś silnik na allegro od prywatnej osoby. A ile może kosztować kompletny remont?


To zależy od skali zniszczeń :P Od 1000-1500 do nawet 2500, zależy co trzeba bedzie robić w nim. Ale za same pierścienie, panewki i szlify cylindrów to do 1500 zł, nie jest to kompletny remont ale może zrobić dużo dobrego dla silnika.
 
 
 
rafik109 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 19
Skąd: Trzeszczany
Wysłany: 25 Gru 2009, 15:55   

No to jednak troszkę będzie to kosztowało... :) A powiedzcie mi - czy 0,5l oleju na jakiś 1000km to dużo? Bo w takich ilościach Moja fieścinka bierze olej. Do tego troszkę wycieka bo misa jest nie do końca szczelna (urwana jedna śrubka mocująca).
 
 
 
Miner 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Jarosław
Wysłany: 25 Gru 2009, 16:31   

Skoro ci wycieka to tak naprawde nie możesz stwierdzić w jakich ilościach bierze olej. Ale skoro przy cieknącej misce znika ci 0,5l na 1000 km to znaczy ze nie bierze go chyba zbyt dużo, z resztą np moja fiesta też bierze mało oleju ale za to ma padnietą kompresje już i to jest przyczyna remontu który ją czeka. Sprawdź kompresje, jeśli wyjdzie dobra a silnik jeszcze nie bierze dużo oleju to daj sobie spokój z remontem i jezdzij :) Chociaz z drugiej strony gdybyś zabrał sie za to teraz, gdy jeszcze nie jest tak zle, to koszta bylyby mniejsze i dałoby sie wiecej uratować. Nie wiem, sprawa indywidualna, kieruj sie głosem serca jak to mówią piosenki i poezja :D Ale jesli da sie spokojnie jezdzic, nie trzeba go pałowac na 4 tys obrotów zeby jechał to ja bym sie nie czepiał niczego.
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 25 Gru 2009, 19:13   

Cytat:
Miner - niby masz rację. Miałem kupić jakiś silnik na allegro od prywatnej osoby. A ile może kosztować kompletny remont?

Za same części musisz liczyć około 1500zł + robocizna. Te 2500zł to min.

Jak piszesz że pije ci 0,5 na 1000km to jeszcze nie ma tragedii. Wymień uszczelniacze zaworowe to zapewniam że na 1L oleju zrobisz 3000km.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Gru 2009, 19:34   

Swap to jak twoj silnik PADŁ i nie ma co go remontować, lub na większą jednostkę (z jakiegoś powodu).

Jeśli chodzi o zawieszenie. Nie łatwiej pojechać na stację diagnostyczną, dać 20zł i wiedzieć, niż spekulować na forum? Nikt Ci przez forum nie odpowie co się stało bo tak skromnych opisach.

ps.
Zmień nazwę tematu bo zaraz ktoś się doczepi.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
rafik109 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 19
Skąd: Trzeszczany
Wysłany: 25 Gru 2009, 19:35   

Piłować nie trzeba aby jechał... :) Jedzie zupełnie normalnie tylko właśnie wkurza mnie to branie oleju... Ale w większości chyba przez tą miskę... :)

Zrobię więc tylko to zawieszenie a reszta niech sobie chodzi... :) Myślę, że jeszcze rok wytrzyma... :)
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Gru 2009, 19:52   

Cytat:
Piłować nie trzeba aby jechał... Jedzie zupełnie normalnie tylko właśnie wkurza mnie to branie oleju... Ale w większości chyba przez tą miskę...


Raz chcesz swapowac, raz remontować, a raz zwalasz na miskę. Zrób tą miskę, koszt niewielki, i będziesz wiedział. Tyle.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Gru 2009, 20:12   

kamil wolski napisał/a:
Swap to jak twoj silnik PADŁ i nie ma co go remontować, lub na większą jednostkę (z jakiegoś powodu).

Jeśli chodzi o zawieszenie. Nie łatwiej pojechać na stację diagnostyczną, dać 20zł i wiedzieć, niż spekulować na forum? Nikt Ci przez forum nie odpowie co się stało bo tak skromnych opisach.

ps.
Zmień nazwę tematu bo zaraz ktoś się doczepi.


We fiestach bardzo szybko pada przednie zawieszenie, jesli padnie np. sworzen to wymieniasz wszystko w wachaczu i koniec gadania.
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Gru 2009, 20:13   

pablon napisał/a:
kamil wolski napisał/a:
Swap to jak twoj silnik PADŁ i nie ma co go remontować, lub na większą jednostkę (z jakiegoś powodu).

Jeśli chodzi o zawieszenie. Nie łatwiej pojechać na stację diagnostyczną, dać 20zł i wiedzieć, niż spekulować na forum? Nikt Ci przez forum nie odpowie co się stało bo tak skromnych opisach.

ps.
Zmień nazwę tematu bo zaraz ktoś się doczepi.


We fiestach bardzo szybko pada przednie zawieszenie, jesli padnie np. sworzen to wymieniasz wszystko w wachaczu i koniec gadania.


I ja tak robię, ale nie twierdzisz chyba że zawieszenie składa się tylko z wahacza? ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.