Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014, 13:19 |
[MK3] Zrywa przód |
Autor |
Wiadomość |
rafik109
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 19 Skąd: Trzeszczany
|
Wysłany: 24 Gru 2009, 21:47 [MK3] Zrywa przód
|
|
|
Witam.
Szukałem podobnego tematu lecz niestety nie znalazłem. Podczas ruszania podrywa mi cały przód samochodu do góry (głównie przy gwałtownym ale przy spokojnym także, lecz nie tak znacznie). Czego to możne być przyczyną i co do wymiany? Zawieszenie (amortyzatory + sprężyny), wahacze? Coś innego bądź co jeszcze?
Ostatnio gdy musiałem przebijać się przez zaśnieżoną drogę przód wprost skakał. Teraz przy jeździe nawet po suchej powierzchni przy dodaniu gazu jakoś dziwnie to wszystko się zachowuje. |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24 Gru 2009, 21:59
|
|
|
Pewnie sprzegło pada, mam to samo. |
Ostatnio zmieniony przez pablon 24 Gru 2009, 22:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 24 Gru 2009, 22:03
|
|
|
amortyzatory pewnie zamarzły i sie rozleciały w srodku |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mistrzpl
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 00:23
|
|
|
Sprawdź poduszki skrzyni biegów i silnika Mam to samo ale nie mam kiedy do mechaniora podjechać. Modle się tylko żebym nie stanął kiedyś na środku ulicy:P |
_________________ Była czarna MK3 1,1iGAZ
Jest srebrna MK3 1,1i
|
|
|
|
|
rafik109
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 19 Skąd: Trzeszczany
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 01:47
|
|
|
Zamarznąć nie mogły bo w takim stanie kupiłem autko (a było to w lipcu). To wygląda tak, że gdy ruszam gwałtownie koła aż się cofają a cały przód zrywa do góry... Samochód normalnie rusza - nie żeby stał w miejscu. Według mnie zawieszenie do remontu (co powiecie o tym: http://www.allegro.pl/ite...30mm_mts.html). Do tego chyba pasowało by zrobić wahacze, prawda? I muszę ustawić zbieżność więc i nowe końcówki drążków?
Co do sprzęgła, skrzyni i spraw z silnikiem to także już pojawiają się problemy (wsteczny nie zawsze wchodzi, silnik zaczyna brać olej) więc chyba lepszym rozwiązaniem będzie kupno całego dobrego silnika (zamiana z 1.1 na 1.3 aby nie trzeba było nic przerabiać) ze skrzynią gdzieś na allegro niż ten remontować?
Pytam się Was jako fachowców w tej dziedzinie... |
|
|
|
|
Miner
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 09:10
|
|
|
Co do silnika to sprawa jest tego typu:
1. Twoj silnik jest skatowany, wstawisz inny a ten wywalisz na szrot albo na złom. Ten inny silnik wezmiesz ze szrotu/złomu, a pomyśl dlaczego on sie tam znalazł ? Kupując używany silnik z dużym przebiegiem tak naprawde nie wiesz co kupujesz i czy za miesiąc nie bedzie to samo co z twoim.
2. Remontujesz swój silnik, tak - zadanie karkołomne i pewnie bedzie kosztowało, ale przynajmniej wiesz co masz za te zainwestowane pieniądze, wiesz ze było wszystko rozebrane, wymienione, naprawione, być może przeszlifowane, złożone, uszczelnione, wyregulowane, masz pewniaka i przez kolejne lata cie nie interesuje nic.
Remont silnika jest droższy niż swap, indywidualna sprawa co kto woli, ja osobiście wole dołożyc te pieniądze ale mieć zrobione super
Co do podbijania auta do przodu no to nie wiem co doradzić, nie jestem mechanikiem, ale ja bym zaczął od sprawdzenia amortyzatorów czy nie są za miękkie z przodu no a najlepiej pojechać do warsztatu, bo problem wygląda na typowy więc diagnoza nie powinna byc skomplikowana |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 10:39
|
|
|
skoro cofają się koła, to wygląda że masz rozwalone silnentblocki wahaczy (tuleje met-gum) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 11:05
|
|
|
ale towarzyszy temu jakiś stuk itp ?? jak auto bedzie stało to oprzyj noge na kole i postaraj sie je przesunac do przodu albo do tyłu. jak sie bedize ruszać to to tuleje wahacza... |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 11:34
|
|
|
Przeczytaj post wyżej. Jesli to zawieszenie to fiesta powinna halasowac na spowolnieniach i dziurach. Stuki, tarcie gumy o gume.... |
|
|
|
|
rafik109
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 19 Skąd: Trzeszczany
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 12:39
|
|
|
Miner - niby masz rację. Miałem kupić jakiś silnik na allegro od prywatnej osoby. A ile może kosztować kompletny remont?
Krawiec - jak ruszam to słychać stuk gdy całkowicie rozciągnie amortyzatory. Spróbuję sprawdzić tak jak mówisz. Bo sprawdzałem tylko próbując popchnąć koło w bok ale tak to tylko luzy na łożyskach można sprawdzić.
pablon - na dołach nic nie hałasuje ani nic trze (oprócz skaczącej tylnej półki ) ). |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:14
|
|
|
hmmmmm sciagnij koło i obejrz dokładnie wachaze pod wzgledem zerwanych tuleji itp sprawdz mocowanie amortyzatora w piascie i w kielichu |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Miner
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 14:54
|
|
|
rafik109 napisał/a: | Miner - niby masz rację. Miałem kupić jakiś silnik na allegro od prywatnej osoby. A ile może kosztować kompletny remont? |
To zależy od skali zniszczeń Od 1000-1500 do nawet 2500, zależy co trzeba bedzie robić w nim. Ale za same pierścienie, panewki i szlify cylindrów to do 1500 zł, nie jest to kompletny remont ale może zrobić dużo dobrego dla silnika. |
|
|
|
|
rafik109
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 19 Skąd: Trzeszczany
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 15:55
|
|
|
No to jednak troszkę będzie to kosztowało... A powiedzcie mi - czy 0,5l oleju na jakiś 1000km to dużo? Bo w takich ilościach Moja fieścinka bierze olej. Do tego troszkę wycieka bo misa jest nie do końca szczelna (urwana jedna śrubka mocująca). |
|
|
|
|
Miner
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 16:31
|
|
|
Skoro ci wycieka to tak naprawde nie możesz stwierdzić w jakich ilościach bierze olej. Ale skoro przy cieknącej misce znika ci 0,5l na 1000 km to znaczy ze nie bierze go chyba zbyt dużo, z resztą np moja fiesta też bierze mało oleju ale za to ma padnietą kompresje już i to jest przyczyna remontu który ją czeka. Sprawdź kompresje, jeśli wyjdzie dobra a silnik jeszcze nie bierze dużo oleju to daj sobie spokój z remontem i jezdzij Chociaz z drugiej strony gdybyś zabrał sie za to teraz, gdy jeszcze nie jest tak zle, to koszta bylyby mniejsze i dałoby sie wiecej uratować. Nie wiem, sprawa indywidualna, kieruj sie głosem serca jak to mówią piosenki i poezja Ale jesli da sie spokojnie jezdzic, nie trzeba go pałowac na 4 tys obrotów zeby jechał to ja bym sie nie czepiał niczego. |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 19:13
|
|
|
Cytat: | Miner - niby masz rację. Miałem kupić jakiś silnik na allegro od prywatnej osoby. A ile może kosztować kompletny remont? |
Za same części musisz liczyć około 1500zł + robocizna. Te 2500zł to min.
Jak piszesz że pije ci 0,5 na 1000km to jeszcze nie ma tragedii. Wymień uszczelniacze zaworowe to zapewniam że na 1L oleju zrobisz 3000km. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 19:34
|
|
|
Swap to jak twoj silnik PADŁ i nie ma co go remontować, lub na większą jednostkę (z jakiegoś powodu).
Jeśli chodzi o zawieszenie. Nie łatwiej pojechać na stację diagnostyczną, dać 20zł i wiedzieć, niż spekulować na forum? Nikt Ci przez forum nie odpowie co się stało bo tak skromnych opisach.
ps.
Zmień nazwę tematu bo zaraz ktoś się doczepi. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
rafik109
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 19 Skąd: Trzeszczany
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 19:35
|
|
|
Piłować nie trzeba aby jechał... Jedzie zupełnie normalnie tylko właśnie wkurza mnie to branie oleju... Ale w większości chyba przez tą miskę...
Zrobię więc tylko to zawieszenie a reszta niech sobie chodzi... Myślę, że jeszcze rok wytrzyma... |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 19:52
|
|
|
Cytat: | Piłować nie trzeba aby jechał... Jedzie zupełnie normalnie tylko właśnie wkurza mnie to branie oleju... Ale w większości chyba przez tą miskę... |
Raz chcesz swapowac, raz remontować, a raz zwalasz na miskę. Zrób tą miskę, koszt niewielki, i będziesz wiedział. Tyle. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 20:12
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Swap to jak twoj silnik PADŁ i nie ma co go remontować, lub na większą jednostkę (z jakiegoś powodu).
Jeśli chodzi o zawieszenie. Nie łatwiej pojechać na stację diagnostyczną, dać 20zł i wiedzieć, niż spekulować na forum? Nikt Ci przez forum nie odpowie co się stało bo tak skromnych opisach.
ps.
Zmień nazwę tematu bo zaraz ktoś się doczepi. |
We fiestach bardzo szybko pada przednie zawieszenie, jesli padnie np. sworzen to wymieniasz wszystko w wachaczu i koniec gadania. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 20:13
|
|
|
pablon napisał/a: | kamil wolski napisał/a: | Swap to jak twoj silnik PADŁ i nie ma co go remontować, lub na większą jednostkę (z jakiegoś powodu).
Jeśli chodzi o zawieszenie. Nie łatwiej pojechać na stację diagnostyczną, dać 20zł i wiedzieć, niż spekulować na forum? Nikt Ci przez forum nie odpowie co się stało bo tak skromnych opisach.
ps.
Zmień nazwę tematu bo zaraz ktoś się doczepi. |
We fiestach bardzo szybko pada przednie zawieszenie, jesli padnie np. sworzen to wymieniasz wszystko w wachaczu i koniec gadania. |
I ja tak robię, ale nie twierdzisz chyba że zawieszenie składa się tylko z wahacza? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
|