Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:14 |
[MK5] Jak wymienić płyn w układzie chłodzenia? |
Autor |
Wiadomość |
grzeste
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 18:45 [MK5] Jak wymienić płyn w układzie chłodzenia?
|
|
|
Witam.
Mam z tym problem. Z tego co się dowiedziałem to ten model nie był produkowany na Europę wschodnią i bardzo ciężko mi jest znaleźdź jakieś informacje o tym silniku. W papierach "włoskich" znalazłem, że pojemność układu chłodzenia wynosi 9.3 l. Odkręciłem korek spustowy w chłodnicy i spuściłem płyn chłodzący, ale ... no właśnie - zleciało 4,5 - 5,0 l !!!! A gdzie jest reszta ? Czy może jeszcze gdzieś się spuszcza płyn chłodniczy z bloku silnika? Czy ktoś z forumowiczów posiada również ten silnik i wie jak wymienić płyn w układzie chłodzenia?
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 26 Wrz 2009, 21:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 18:59
|
|
|
ponad 9l??? Jestes pewny?? |
|
|
|
|
J@rek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 19:03
|
|
|
a co to za problem spuścić stary płyn i zalać nowym jak masz gdzie dobrze by było przepłukać cały układ |
_________________
|
|
|
|
|
grzeste
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 19:10
|
|
|
Zrzucik z instrukcji PL do MK4. |
|
|
|
|
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 19:54
|
|
|
Tego silnika nie znam ale zawsze najprościej zdjąć dolny przewód z chłodnicy i poczekać aż wyleci. Pewno masz specjalny korek do spustu w chłodnicy ale tak zapobiegawczo radzę go nie ruszać coby się nie rozleciał (u mnie jest plastikowy z tego co kojarze) i żeby nie było potem problemów ze szczelnością. |
|
|
|
|
grzeste
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 20:06
|
|
|
Rzeczywiście jest korek spustu w chłodnicy, plastki ale dość miękki - już go odkręcałem. Coś znalazłem:
Kod: | Musisz odkręcić korek od zbiornika wyrównawczego... potem zdjąć najniższy przewód z chłodnicy... na końcu w bloku silnika nad rozrusznikiem jest śrubka, która w sumie nic nie trzyma, poprostu jest wkręcona... to korek spustowy z bloku (załuż reklamówke na rozrusznik bo bedzie leciało wprost na niego)... uważaj bo śrubka jest mozięzna, i łątwo ją zepsuć... niektóry dla pewności zdejmują niższy wąz z nagrzewnicy... płynu wchodzi w zalezności od silnika 5-8 litrów... |
Jeśli go nie znajdę to spuszczę z chłodnicy te 4,5 - 5,0 l, spróbuję dmuchnąć w zbiorniczek wyrównawczy a następnie doleję koncentratu ( Motorcraft - orginał Forda który już zakupiłem ) tylko muszę się zastanowić w jakich proporcjach. Szkoda, że ten silnik nie był dla Europy wschodniej więc bardzo ciężko cokolwiek znaleźć na jego temat. |
|
|
|
|
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 27 Wrz 2009, 02:05
|
|
|
Heh, zasadniczo wiesz więcej odemnie ale jeszcze coś dodam
Z tym wężem z nagrzewnicy szkoda się bawić ze ściąganiem bo przy braku sygnału sterującego (brak włączonego silnika i pokrętła ustawionego na zimne powietrze) elektrozawór puszcza płyn z nagrzewnicy na chłodnice więc samo rozszczelnienie chłodnicy wystarczy. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.