|
[MK3] Szarpie, przerywa po nieudanej próbie wymiany uszczeln |
Autor |
Wiadomość |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 15:27 [MK3] Szarpie, przerywa po nieudanej próbie wymiany uszczeln
|
|
|
Witam! Dziś próbowałem wymienić uszczelniacze w mojej Fieście, ale niestety nie udało mi się (nie potrafiłem zdjąć zawleczek sprężyn). Mniejsza o to. Po skręceniu wszystkiego z powrotem i odpaleniu, pojawił się problem. Otóż silnik zaczął przerywać, dusić się i szarpać. Co ciekawe - nie zawsze. Wygląda to tak jakby jeden z cylindrów raz pracował, a raz nie. Jadąc na trzecim biegu i próbując utrzymać stałe obroty strasznie szarpie, a ruszanie ze świateł to poprostu porażka. Pierwsze skojarzenie - świece. Poprawiłem fajki, wykręciłem i jeszcze raz wkręciłem świece, ale nie pomogło. Na wolnych obrotach słychać jak silnik nierówno pracuje, ale bajka zaczyna się dopiero przy dodawaniu gazu. Przerywa cały czas, z wydechu jakoś dziwnie buczy, a czasem słychać jakby coś strzelało w silniku. Jedyne co rozkręcałem i przy czym grzebałem to: świece, filtr powietrza i klawiatura. Błagam o pomoc. W przyszłym tygodniu muszę autko odstawić do mechanika z innego powodu, ale przede wszystkim muszę tam jakoś dojechać, a dziś ledwo dojechałem do domu... |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 5 Wrz 2009, 16:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 16:22
|
|
|
Rozregulowałeś zawory pewnie. Wyreguluj je wg. opisu z przyklejonych tematów w mechanice. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 14 Wrz 2009, 17:32
|
|
|
Okazało się że to świece zapłonowe. Dwie z nich były złamane, a ja tego nie zauważyłem Problem już rozwiązany... A tak przy okazji to mam jedno pytanko: co sądzicie o tankowaniu benzyny 98 oktanowej do Fiesty 1.1 ? Nie mam na myśli ciągłego tankowania takiego paliwa, ale może raz na jakiś czas taki rarytas ożywiłby silnik i dodał trochę wigoru ? Przede wszystkim chodzi mi o to czy coś się nie przegrzeje albo zepsuje |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 14 Wrz 2009, 17:41
|
|
|
Było o tym sporo tematów i lepiej nie zaczynać nowego. Poszukaj w Hyde-Parku. Była nawet ankieta.
PS. nie zepsuję się silnik od PB98 |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 15 Wrz 2009, 15:52
|
|
|
98 do kosiarki? Nie warto... Silnik i tak nie wykorzysta dodatkowych oktanów, choćby ze względu na stopień sprężania. Lepiej tankować 95 a dobrej jakości
PS.: Sam kiedyś sie pytałem o to na tym forum |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Wrz 2009, 16:23
|
|
|
daro_zory napisał/a: | co sądzicie o tankowaniu benzyny 98 oktanowej do Fiesty 1.1 ? Nie mam na myśli ciągłego tankowania takiego paliwa, ale może raz na jakiś czas taki rarytas ożywiłby silnik i dodał trochę wigoru | Jeśli sądzisz że jak zatankujesz 98 to silnik będzie żywszy to się mylisz, jeśli to zrobisz i tak będzie to będzie to twoje subiektywne odczucie, aby była korzyść z paliwa 98 to trzeba w silniku przestawić zapłon, a w przypadku 1,1 nie jest to możliwe. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 15 Wrz 2009, 16:30
|
|
|
Ok. Dzięki
[ Dodano: Pią Paź 02, 2009 20:05 ]
Znowu pozwolę sobie na mały off-topic. Otóż autko jest po wymianie uszczelniaczy, jest ciut lepiej, ale i tak kopci. Być może to kwestia pierścieni lub resztek oleju w układzie wydechowym, ale mniejsza o to. Znajomy mechanik zwrócił uwagę na to, że czujnik temperatury może być walnięty. Coś w tym chyba jest, ponieważ podczas normalnej jazdy, przy takiej pogodzie jak dzisiaj, moja wskazówka temperatury nie wykracza poza literę "m" na skali. Wentylator włącza się przy literze "r", a przecież to dopiero połowa skali. Widziałem również filmik na necie, gdzie koleś miał temperaturę właśnie w połowie skali, z tym że nie można stwierdzić czy jego wentylator był załączony czy wyłączony. Co o tym myślicie ? A tak poza tym to jaki wpływ na pracę silnika ma czujnik temperatury ? Problem dotyczył tego, że przed wymianą, tylko na zimnym silniku czasem zdarzała się "dziura w gazie" ( po dodaniu gazu, brak przyspieszenia). Mechanik zasugerował, że to może być właśnie czujnik temperatury... |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|