|
[1.3i] obroty i szarpanie po raz n-ty - nietypowo |
Autor |
Wiadomość |
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 3 Lip 2008, 21:38 [1.3i] obroty i szarpanie po raz n-ty - nietypowo
|
|
|
mam lekki problem z obrotami na biegu jałowym.
po zapaleniu auta, jak działa ssanie obroty falują i "zrywają" w sensie ze nagle spadaja np. do 500 i silnik prawie gasnie - ale nie gasnie nigdy
po ruszeniu na zimnym silniku dławi sie i szarpie przez chwile, jak sie troche nagrzeje to jest idealnie.
dzisiaj podlaczylem tester kodów błędów. na niepracujacym silniku 0 błędów. podczas testu na pracującym silniku wywaliło tylko błąd chyba 46 - zbyt duże obroty biegu jałowego.
rozebrałem cały wtrysk, przeczyscilem wszystko dokładnie, krokowca tez. 0 poprawy.
swiece (motorcraft) maja jakies 2000km, kable (champion) moze ze 3 razy wiecej, filtry ok.
brak pomysłów. any ideas ? devil
ps. kompa mam od 1.1i - chyba nie jest to przyczyną ? |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
morph231
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 4 Lip 2008, 09:07
|
|
|
Mam dokladnie ten sam problem z obrotami, jutro zamierzam przysiasc do wymiany krokowca i CPP, ale jak widze na Twoim przypadku moze to nic nie pomoc :/ Rowniez mam komputer od 1.1, tyle ze moja fiesta jest na gazniku (tak mi przynajmniej w warsztacie powiedzieli). Posiadam jeszcze elementy od dawcy organow z 1.3, tylko ktora czesc to komp ?? Moze bym przelozyl i byloby ok ?? Pozdrawiam |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 4 Lip 2008, 13:46
|
|
|
No bez jaj. Jak mozesz miec gaznik i cpp/krokowca/komputer ? Jedno wyklucza drugie...
Ja wczoraj zrobiłem jeszcze rest kompa i dzisiaj jest tak jakby lepiej, ale jeszcze musze pojedzic zeby sie przekonac. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
morph231
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 5 Lip 2008, 13:20
|
|
|
Wiem, ze jedno wyklucza drugie, ale kwestia gaznika to pomysl jednego z mechanikow, ktory mi go robil, wiem ze jest w niej cpp, bo osobiscie widzialem gdzie jest i jak wyglada, jest krokowiec bo tez go widzialem, jestm ap sensor i jest to 3 pinowe wyprowadzenie do kompa, wiec sam juz zglupialem :/ |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lip 2008, 16:35
|
|
|
Wtrysk z obudową przepustnicy wiele osób nazywa gaźnikiem,,, nie wiedzieć czemu. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
morph231
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 5 Lip 2008, 17:41
|
|
|
Wymienilem filtr powietrza na ten z 1.3 (eliptyczny), wstawilem map sensor od 1.3. Filtr jest nowy i jaja z obrotami dalej sa, poki silnik sie nie rozgrzeje, to obroty schodza w dol tak, ze o malo nie zgasnie i w gore... Jak sie rozgrzeje to chodzi jak zloto, jutro dalsza walka. Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Lip 05, 2008 21:47 ]
Zatem juz wymienilem sonde lambda, sterownik (zwany komputerem), cpp oraz krokowca, wszystko od 1.3. Problem z obrotami dalej istnieje, jest tylko jeszcze jedno pytanie, zostal mi ostatni pomysl. Chcialbym zdemontowac uklad recyrkulacji, powiedzmy, ze demontuje rurki, zaslepiam silnik, ale co zrobic z rurka, ktora zasysa spaliny z pudelka od ukladu recyrkulacji ?? Ta rurka prowadzi do jakiegos otworu w tylnej czesci filtru powietrza, moze trzeba to gdzies indziej umiescic ?? Panowie prosze pomozcie, moze ktos ma schemat elektryki, moze dikladne zdjecie silnika z recyrkulacja, to znalazlbym skad wziac zasilanie dla tej malej pompki od recyrkulatora...
[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 11:24 ]
No, problem rozwiazany, silnik juz sie nie dlawi i nie schodzi za nisko. Okazalo sie ,ze pomogla wymiana silnika krokowego Czyli cos co powinienem byl zrobic od razu. Tylko ,ze w warsztacie powiedzieli mi ze juz to sprawdzali :/ partacze :/ Ale dzieki Temu, ze tyle sam z tym walczylem sporo sie nauczylem o moim autku. Teraz jeszcze tylko wymienie krzyzak kierownicy i bede w domku. Dziekuje Wam wszystkim za pomoc !!!! Takie forum to wspaniala rzecz !!!! POZDRAWIAM !!! |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 16 Lip 2008, 23:00
|
|
|
Fajnie, ze ci sie udało, mi niestety nie. Dalej zrywa obroty i szarpie zanim sie troche rozgrzeje. Wyglada to jak bym nie umial ruszac, az wstyd
Mam dosyc tej cholernej kosiarki. Czy to potrafi pojezdzic choc kilka miesiecy bez jakichs problemow ?
EDIT: problem rozwiazal sie sam po jakims czasie - wystarczylo zrobic kilka dobrych tras i teraz jest idealnie. widac komputer cos nie mogl sie ustawic cale szczescie bo juz mialem dosyc tego silnika |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|