Jak k_myk linkę sprzęgła wymieniał :) |
Autor |
Wiadomość |
k_myk
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 15 Lip 2008, 23:16 Jak k_myk linkę sprzęgła wymieniał :)
|
|
|
Witam,
Na forum są porozsypywane informacje na temat wymiany linki, ale dla mnie, jako osoby, która robiła to pierwszy raz, okazały się... niekompletne Poza tym mam tę czynność już za sobą i pomyślałem, że mógłbym rzucić parę groszy w rozwój tego forum i podzielić sie doświadczeniami Tak dla potomnych... Na pewno łatwiej będzie znaleźć jednego posta niż grzebać i grzebać...
A więc tak linka droga nie jest... w intercarsie zapłaciłem od ręki niecałe 18pln. Kupić to najprostsze z tego wszystkiego
Demontaż linki:
Potrzebujemy:
-pozytywnego nastawienia
-chwilowej pomocy chętnego kolegi
-podstawowych narzędzi
-"bezalkoholowego"
Jedna osoba ładuje makówkę pod deskę i w momencie gdy pedał jest w pozycji wyjściowej wciska (nawet palcem) górną część półksiężyca samoregulatora. Znajduje się ona nad pedałem oczywiście, ale dostęp jest marny... Należy sie zorientować gdzie jest zaczepiona końcówka linki i w tym właśnie miejscu kończy sie półksiężyc. Po wciśnięciu, chętny kolega z łatwością ściąga koniec linki przy skrzyni biegów.
Najtrudniejsze za nami
Leżąc pod deską ściągamy koniec linki z tego... widelca i powinna ładnie zejść z półksiężyca. Sprawdzamy, czy sie nigdzie nie przytnie (ja nie musiałem rwać żadnych elementów wnętrza... Sama sie ładnie schowała do dziury w przegrodzie W tym momencie pojawiły sie drobne kłopoty... W miejscu, gdzie linka przechodzi przez przegrodę jest zespół gum i plastików. Pierwszy plastik licząc od gumy ulokowanej w przegrodzie jest ostatnim elementem linki, który trzeba wyeksmitować. U mnie problem polegał na tym, że musiała tam się dostać woda i inny syf... Plastik należało "poprosić" młotkiem i śrubokrętem użytym w roli przecinaka-popychaka Kilka-naście uderzeń i plastik wychodzi. Dostęp jest marny, ale da się Potem wyciągamy całą linkę i voila!
Montaż:
Potrzebujemy:
-chwili czasu
-przydała by sie tu również chwilowa pomoc chętnego kolegi
-obowiązkowego "bezalkoholowego"
Montaż w większości przypadków to po prostu demontaż w odwróconej kolejności.. Linkę wkłada sie od komory silnika i w tym momencie druga osoba ląduje pod deską i pilnuje, żeby linka powędrowała w okolice widelca na półksiężycu i zaczepia ją o niego. Linka na półksiężyc, pchamy samoregulator w ten sam sposób, co przy demontażu, a w tym czasie druga osoba zapina linkę o "łapę" przy skrzyni. Dajemy zadziałać samoregulatorowi i voila! Możecie stuknąc się butelkami i pogratulować sobie dobrej roboty
Gdybym uznał, że jednak pominąłem coś ważnego, to nieomieszkam opisać... Piszę z pamięci, a fotek niestety brak..
P.S. Czas potrzebny na wykonanie tych czynności jest ściśle uzależniony od ilości spozytych w miedzy czasie "bezalkoholowych" :gitara:
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lip 2008, 23:25
|
|
|
nie trzeba kolegi wystarczy coś wbić pod pedał od spodu żeby był jeszcze bardziej uniesiony ku górze niż jest normalnie , wtedy możesz sobie iść do skrzyni i paluchami zdjąć linkę |
|
|
|
|
k_myk
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 15 Lip 2008, 23:39
|
|
|
diodalodz napisał/a: | nie trzeba kolegi wystarczy coś wbić pod pedał od spodu żeby był jeszcze bardziej uniesiony ku górze niż jest normalnie , wtedy możesz sobie iść do skrzyni i paluchami zdjąć linkę |
Nie mam pojęcia w jaki sposób miało by to być grane... Pedał dochodzi do pewnego momentu (prawie wyjściowego) i dalej to tylko dziure w podłodze można zrobić (podkładając coś pod pedał, a nie wciskając go... Pozycja wyjściowa=pedał NIE wciśnięty)... a samoregulator (chyba) też wraca na swoje miejsce po puszczeniu go, więc...
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
Ostatnio zmieniony przez k_myk 15 Lip 2008, 23:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 15 Lip 2008, 23:41
|
|
|
ale jemu nie chodzi o wciśnięcie pedału, tylko uniesienie go wyżej niz jest w pozycji normalnej... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lip 2008, 23:51
|
|
|
Mily_ napisał/a: | ale jemu nie chodzi o wciśnięcie pedału, tylko uniesienie go wyżej niz jest w pozycji normalnej... |
tak krótko się znamy a już mnie rozumiesz |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 15 Lip 2008, 23:54
|
|
|
w końcu spaliśmy razem xD
znaczy się w jednym pokoju |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
k_myk
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 16 Lip 2008, 00:05
|
|
|
Przeczytajcie wyedytowany post, a nie mi tu offtop robicie
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lip 2008, 09:42
|
|
|
Jest tak jak Dioda pisze, bierzesz pedał, unosisz go do góry (nie pójdzie dużo - kilka mm) klinujesz od spodu klockiem - to powoduje zwolnienie napinacza, zębatka chodzi luźno i można ją przesuwać w obydwie strony. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
k_myk
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 16 Lip 2008, 11:51
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Jest tak jak Dioda pisze, bierzesz pedał, unosisz go do góry (nie pójdzie dużo - kilka mm) klinujesz od spodu klockiem - to powoduje zwolnienie napinacza, zębatka chodzi luźno i można ją przesuwać w obydwie strony. |
No! I to się teraz zgadza... Mniej więcej... no bo jednak ktoś musi trzymać ten półksiężyc, żby można było zdjąc linkę ze skszryni, nie?
Zresztą, co za różnica... Na pewno jest na to więcej sposobów nawet... Napisałęm tak jak to widziałem ja robiąc to pierwszy raz Nie ma sensu rozwodzić się nad tym
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lip 2008, 12:09
|
|
|
k_myk napisał/a: | No! I to się teraz zgadza... Mniej więcej... no bo jednak ktoś musi trzymać ten półksiężyc, żby można było zdjąc linkę ze skszryni, nie? | No nie jak pedał jest uniesiony do góry to odsunięta jest ta zębatka od półksiężyca, i obraca się on swobodnie, jak go przesunie i nawet jak Ci się cofnie to jak przy skrzyni kombinerkami złapiesz za linkę to ją wypniesz - 100% pewności mam że to jest do wykonania jednoosobowo |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
k_myk
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 16 Lip 2008, 13:27
|
|
|
Macie rację da się samemu, ale niezaprzeczalny jest fakt, że z kumplem przyjemniej się pije "bezalkoholowe" niż samemu a, że sie przy okazji kumpel trochę przyda, to już drugorzędna kwestia
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lip 2008, 13:46
|
|
|
[ Dodano: Sro Lip 16, 2008 13:48 ]
Nie no,,, masz całkowitą rację w tej kwestii |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lip 2008, 23:07
|
|
|
tylko nie każdy ma kumpla :( |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 17 Lip 2008, 22:39
|
|
|
oj dioduś |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
|