Fiesta Umarła :( |
Autor |
Wiadomość |
Smog [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lut 2008, 00:56 Fiesta Umarła :(
|
|
|
Witam wszyskich!
Problem jest nastepujący mam fieste mk3 z 95 no i padl mi silnik. Mam fieste 1.1 ale zastanawiam sie czy nie wsadzic np. 1.3 a jak wstawie to chcialbym ją gruntownie przerobic to jest z Tunningowac i pytanie brzmi.
Czy trzeb abedzie cos przerabiac jezeli bede chcial wstawic wiekszy silnik ale od innej fiesty?? i jaki jest lepszy na wtrysku czy na gaźniku za pomoc z góry dziękuje
Pozdrowionka! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
dday
![](http://www.fun.from.hell.pl/2002-07-31/239.gif)
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 5 Lut 2008, 01:23 Re: Fiesta Umarła :(
|
|
|
Smog napisał/a: | i jaki jest lepszy na wtrysku czy na gaźniku |
masz rok 95 więc zapewne już na wtrysku czy tak jak w profilu - gaźnik
i jak cokolwiek mówisz o tunigu to nie zaczynaj od silnika 1.3 tylko wal od razu 1.8
ale na samym początku przejrzyj forum, archiwum i zapoznaj się z opcją "szukaj" |
_________________
![](http://i5.photobucket.com/albums/y187/2smart/fkp/avator/panoramka_mini_podpis.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Tommy
![](http://prentki-blog.pl/wp-content/uploads/2019/02/aaa.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 5 Lut 2008, 08:16
|
|
|
1.3 jest silnikiem równie rozwojowym co organizacja typu "pomoc humanitarna na rzecz osób z wąskimi drzwiczkami od szafki nocnej". Jeśli Ci się tuningów zachciało to masz 2 opcje: albo zaszaleć i zamontować 1.4/1.6 (na którego przeróbki wydasz fortunę i połamiesz 4 komplety kluczy z tesco) lub też (i to bym ci zdecydowanie polecił) od razu z grubej rury wsadził zeteca 1.8 (który nawet w serii sprawia, że fiestka powyżej 60km/h zaczyna wysuwać skrzydła spod podwozia (niektórzy złośliwie twierdzą, że to podgnite progi przewracają się na lewą stronę) W każdym bądź razie 1.3 jest dobrym rozwiązaniem o ile tylko chodzi Ci o szybki, bezbolesny (dla Ciebie i Twojego przyjaciela portfela) i dający choćby minimalne poczucie męskości (jak to powiedział jeż do jeża gnając przez las -kur*****!!!!! jak mustangi, nie?) swap. (można go wykonać z instrukcja montazu lodówki firmy BeKO a i tak wyjdzie).
Reasumując:
a) Jeśli nie masz min. 2tys to o porządnym swapie możesz zapomnieć.
b) Jeśli masz min. 2 tysiące to szukaj calego dawcy
b1) Jeśli masz min. 2 tysiące to sprzedaj jeszcze klekota i szukaj całego 1.6/1.8
c) jeśli twój budżet ogranicza się do kwoty zdecydowanie niższej od 2tys to kup 1.3, wsadź i zbieraj na 1.8 |
_________________
![](http://prentki-blog.pl/wp-content/uploads/2019/02/andcdgcofgoolpdg.png) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Smog [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lut 2008, 11:36
|
|
|
a trzeba coś przerabiac jezeli wstawiam wiekszy silnik???
[ Dodano: Wto Lut 05, 2008 11:45 ]
aha i czy jakis silnik od innego modelu pasuje np od escorta 1.4?? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Tommy
![](http://prentki-blog.pl/wp-content/uploads/2019/02/aaa.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 5 Lut 2008, 11:46
|
|
|
Żeby to wogóle jeździło to potrzebujesz min.(oprócz samego silnika): wiązkę+kompa, chlodnicę+węże, łapy z poduszkami, kompletny wydech, chyba grubsze półosie i jeszcze mnóstwo mniejszych i większych dupereli o których zapomniałem. Trzeba też troche powiercić, ale dramatu nie ma. Kolega kruku swapuje teraz z 1.3 na 1.8 więc może udzieli ci dokładniejszego info.
Natomiast potem wypadałoby jeszcze zmienić min. kompletne zawieszenie na to z mocniejszej wersji + dołozyć staby oraz przeswapować kompletne hamulce (przód i tył)
dlatego uważam że oszczędniej byloby znaleźć całego dawcę niż kupować to wszystko osobno.. (no chyba, że ktoś będzie miał do sprzedania komplet w rozsądnej cenie)
[ Dodano: Wto Lut 05, 2008 11:48 ]
z essiego też powinien pasować, ale jednak zainteresowałbym sie silnikami typu zetec - są zdecydowanie bardziej rozwojowe, albo jeśli nie zetec to przynajmiej 1.6 (jest bardzo zbliżony konstrukcyjnie do 1.4 a jednak ma wiekszy zapas mocy) |
_________________
![](http://prentki-blog.pl/wp-content/uploads/2019/02/andcdgcofgoolpdg.png) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
odyniec
![](http://img229.imageshack.us/img229/567/img7920resize.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 5 Lut 2008, 14:03
|
|
|
z escorta pasuje tylko silnik... wiekszosc rzeczy np. przy zetec'ku juz nie pasuje... takich jak alternator czy rozrusznik. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 5 Lut 2008, 23:08
|
|
|
panowie...swap na 1.8 zetec to koszt kolo 4000 minimalnie...takze radze przemyslec pwne sprawy wiem bo sam orbilem i wiem o ile kosztuje nieestety...to nie jest kupno calego zestawu i wlozenie go....przerobek nie jest duzo...ale trz kupe nowych czesci...i to juz nie jest tanie...wwsadz sobie 1.3 jesli niemasz kaski i jezdzij...a jak masz kaske to tartuj na zeteca...a no i buda 95 to rzezba wiazki |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
paweł 111 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lut 2008, 11:40
|
|
|
Witam
Jeśli mogę ci poradzić to po pierwsze nie zmieniaj silnika na inny tylko napraw lub wymień ten który masz.
Jak ci brakuje mocy to sprzedaj i kup inną np. 1,4 75 KM dobrze się zbiera i mało pali.
Na taki pomysł jak ty wpadłem 3 lata temu też zachciało mi się wymiany silnika w fieście 91 z 1,3 na 1,4 z eskorta 94 i poległem na instalacji elektrycznej po tygodniu dłubania doszło do mnie że to nie jest warte tego zachodu.
Proponuje przemyśl sprawę.
Pozdrawiam |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Kolin
![](http://img340.imageshack.us/img340/8336/lotnisko086ej9.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 25 Lut 2008, 12:45
|
|
|
Wsadź 1.4 i zrób to co ja zrobiłem z nia |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.