Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014, 15:00 |
[MK3] Hamulce - nie równo hamują, zarzuca na boki |
Autor |
Wiadomość |
Jose
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 49 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 12:54
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | A jednak nie ma w niektórych wersjach |
Jak nie ma jak są? Przyjrzyj się tej fotce. Przewody hamulcowe wychodzące pod kątem do góry z pompy nie mają (przód), a te wychodzące w bok i do dołu mają (tył).
PS. Qboss obejrzyj dokładnie od spodu przewody hamulcowe. Może gdzieś zawadziłeś i zagniotłeś ten od feralnego koła? Trudno będzie to zobaczyć, jak jeszcze masz osłony termiczne od wydechu, bo pod nimi są schowane.
Pozdr |
_________________ ..____...
..|'''''@|..
c|-O,,ob
..|\__/|..
...\..../...
FIESTA CHIANTI 1.3i 94' |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 13:09
|
|
|
Jose napisał/a: | Przyjrzyj się tej fotce |
Nie mam potrzeby żebym się przyglądał fotce, to raczej Ty się przyjrzyj
Chyba raczej wiem co mam pod maską.
Dla porównania przy tym silniku są regulatory
|
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 14:44
|
|
|
ja nic koło pompy pod maską niemam... a mam mk3.5 bez ABS... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Jose
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 49 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 15:16
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Nie mam potrzeby żebym się przyglądał fotce, to raczej Ty się przyjrzyj
Chyba raczej wiem co mam pod maską.
Dla porównania przy tym silniku są regulatory |
....raczej nie wiesz Już ktoś wyżej pisał, że są wersje z regulatorami obok pompy i na pompie. A na tamtej fotce wyraźnie widać, że są na pompie. Porównaj jak wychodzą z pompy górne i dolne przewody, to może dostrzeżesz różnice. |
_________________ ..____...
..|'''''@|..
c|-O,,ob
..|\__/|..
...\..../...
FIESTA CHIANTI 1.3i 94' |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 17:16
|
|
|
Czyli to co zaznaczyłem na zdjęciach to jedno i to samo ??
Silnik 1.3 który jest na zdjęciu pochodzi z roku 91 i ABSu nie widział nigdy.
Drugi silnik też z roku 91 a już zupełnie co innego.
|
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 18:02
|
|
|
Kurde ludki całe auto rozbierałem zmieniałem hample na mocniejsze wliczając w to bębny i na 100% nic tam takiego nie ma jedyne co mam to te dwie grusze przy pompie i właśnie od nich przewody idą na tylne hample |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 18:33
|
|
|
Słuchaj, a może Tobie pompa nie wydala? Są takie opinie na forum, że do hamulcy wentylowanych i większych bębnów trzeba też mocniejszą pompę. Nie wiem na ile jest w tym prawdy, ale może o to chodzi? |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 19:11
|
|
|
Parch napisał/a: | Słuchaj, a może Tobie pompa nie wydala? |
nie ma takiej możliwości moim zdaniem sam mam heble z xr'ki przy seryjnej pompie i jest malina heble mam konkretne
też mam problem z tylnimi heblami prawe koło ciężej się obraca... musze to rozebrać jak skończe walke z zawieszeniem |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 16 Mar 2008, 18:45
|
|
|
To nie wina pompy ,bo pompa w dieslu jest taka sama jak XR2i
Wymieniłem korektory ,niestety to nic nie pomogło do tego doszedł mi inny problem ,układ odpowietrzony a jak depnę hebel to opór czuje dopiero pod koniec do tego ten powoli schodzi do końca i nie ma hamulców co ciekawe dzieje sie tak tylko jak jest włączony silnik i działa serwo ,jak serwo nie pracuje to hebel jest ok ,czyż by pompa się skończyła ?? |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Mar 2008, 19:55
|
|
|
Mogła, pewnie się trochę napracowała przy odpowietrzaniu. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 17 Mar 2008, 11:26
|
|
|
Hym może być też inna przyczyna ,ja nie jestem pewien czy pompę mam taka samą jak w XR2i bo w Dieslah z tego co wiem montowano dwa rodzaje, wiec jeśli mam mniejszą to by wyjaśniało gorsze hamowanie na tyle bo po prostu pompa nie mogła wydołać na większe hample (choć nie wiem tego do końca) a co za tym idzie mogła sie spierdzielić |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
Fornal
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2004 Posty: 38 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 11:17 Podepne się.
|
|
|
Kolegi pomóżcie! Grzeje się tylnie prawe koło, niedawno zmieniane szczęki, spóściłem całkiem ręczny, aby wykluczyć jego za mocnego napięcia na lince. Kiedy zdjąłem bemben żeby sprawdzic co może być przyczyna, nie zauważyłem nic nadzwyczajnego - wszystko na swoim miejscu, ale przy zakładaniu bembna zauważyłem, ża kiedy wścisnę cylinderek francuzem, on nieco odbija, powodując rozszerzenie się szczęk i zaskoczenie kolego ząbka na samoregulatorze (zbirniczek płynu był otwarty). Wydaje mi się, że kiedy wcześniej w tym grzebałem i wcisnąłem cylinderek, to on pozostał w punkcie "0". W efekcie aby założyć bemben musiałem jednocześnie zwalniać samoregulator, zaciskać szczęki i założyć bemben. Czyli mamy prawdopobną przyczyne grzania się wcześniej tego koła - lekkie tarcie kładziny o bemben. I teraz mam takie wątpliwości i prośbę do jakiegoś bardziej doświadczonego majstra o podpowiedź. Czy rzeczywiście tak jak podejrzewam cylinderek nie powinnien sam odbijać po jego wciśnięciu i dlaczego tak się dzieję, czy:
- uszkodzony cylinderek ( lepiej zmienić cały, czy regenerować zestawem naprawczym),
- słaba sprężyna zaciskająca ponownie szczęki po ich rozwarciu ,
- zapchany przewód hamulcowy, niepozwalając na cofnięcie się płynu, a tym samym "wciśnięcia" cylinderka.
- zapowietrzony układ, ale to chyba nie co?
Z góry wielkie dzięki. |
_________________ wcześniej mk2 1.6D '84
teraz mk3 1.1i '91 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 12:22
|
|
|
Fornal napisał/a: | Czy rzeczywiście tak jak podejrzewam cylinderek nie powinnien sam odbijać po jego wciśnięciu | Chyba powinien w środku jest sprężyna która go rozpiera na boki,,,
Fornal napisał/a: | uszkodzony cylinderek ( lepiej zmienić cały, czy regenerować zestawem naprawczym), | Jak chcesz,,,
Fornal napisał/a: | słaba sprężyna zaciskająca ponownie szczęki po ich rozwarciu | Mozliwe
Fornal napisał/a: | zapchany przewód hamulcowy, niepozwalając na cofnięcie się płynu, a tym samym "wciśnięcia" cylinderka | Możliwe,,,
Fornal napisał/a: | zapowietrzony układ, ale to chyba nie co? | Raczej nie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Fornal
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2004 Posty: 38 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 28 Mar 2010, 06:32
|
|
|
Ok, dzieki za szybką odpowiedź. |
_________________ wcześniej mk2 1.6D '84
teraz mk3 1.1i '91 |
|
|
|
|
|