Aby jechać prosto muszę skręcać |
Autor |
Wiadomość |
TicTac
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Wiek: 37 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 00:50 Aby jechać prosto muszę skręcać
|
|
|
Mam taki mały kłopot, który pojawił się po wymianie krzyżaka.
Mianowicie, zaraz po wyjechaniu z warsztatu po wymianie w/w krzyżaka okazało się, że aby jechać prosto musiałem skręcać kierownicę o jakieś 1/5 obrotu. Wróciłem i koleś powiedział, że nic z tym nie zrobi bo nie da sie inaczej ustawić krzyżaka. Pojechałem więc na ustawianie zbieżności. Tam wydałem 70 zł za robociznę i wydawało się że jest OK. Jednak teraz ciągle muszę lekko trzymać kierownicę przekręcona- nie o taki duży kąt jak wcześniej ale wciąż coś nie gra. Przy hamowaniu w sumie nie ściąga - tylko to głupie trzymanie steru lekko wykrzywionego. Czy znowu muszę jechać na ustawianie zbieżności? Wiem że nie da się przestawić steru bo jest tam sześciokąt i jak przestawię w drugą stronę to będę musiał trzymać krzywo i tak tylko w przeciwnym kierunku. czy może to być coś innego jak zbieżność? Wydaje mi sie, że koleś wszystko dobrze zrobił, bo zgadzało się z parametrami przyjętymi dla Fiesty z mojego rocznika. |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 06:47
|
|
|
Miałem analogiczną sytuację.
Mój poprzedni mechanik też twierdził, że założył krzyżak prawidłowo a lekkie przekrzywienie kierownicy to już kwestia zbieżności.
A okazało się, że można było krzyżak zamontować tak żeby kiera była prosto.
Było to trochę czasochłonne to fakt, ale dało radę, więc podejrzewam że w Twoim przypadku jest to samo.
Mechanikowi nie chce się poprostu z tym bawić.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 08:58
|
|
|
trzeci napisał/a: | Miałem analogiczną sytuację.
Mój poprzedni mechanik też twierdził, że założył krzyżak prawidłowo a lekkie przekrzywienie kierownicy to już kwestia zbieżności.
A okazało się, że można było krzyżak zamontować tak żeby kiera była prosto.
Było to trochę czasochłonne to fakt, ale dało radę, więc podejrzewam że w Twoim przypadku jest to samo.
Mechanikowi nie chce się poprostu z tym bawić.
Pozdro ... | Dokładnie! Ja jak pierwszy raz zmieniałem krzyżak, to też kierę miałem skręconą, ale godzinę czasu kombinowałem i w końcu ustawiłem tak jak trzeba! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Bit1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 09:08 Re: Aby jechać prosto muszę skręcać
|
|
|
TicTac napisał/a: | Wiem że nie da się przestawić steru bo jest tam sześciokąt i jak przestawię w drugą stronę to będę musiał trzymać krzywo i tak tylko w przeciwnym kierunku. |
Po jednej stronie krzyżaka jest sześciokąt a po drugiej już nie i tą drugą stroną trzeba regulować, poprostu mechanik w ciula poleciał. |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 10:47
|
|
|
tez tak mialem... trzeba dojsc metoda prob i bledow niestety. a wystarczylo zeby 2ga osoba przytrzymala kiere jak wybijal stary krzyzak i montowal nowy. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 25 Paź 2007, 00:00
|
|
|
madek napisał/a: | a wystarczylo zeby 2ga osoba przytrzymala kiere jak wybijal stary krzyzak i montowal nowy. | Ja jakoś niewierzyłem w drugą osobę i kierę mi przytrzymała blokada - było pewne że nawet nie drgnie. Najbardziej wkurzające jest to ściąganie krzyżaka - wchodzi łatwo, a wyjąć go z powrotem to przerąbane. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
TicTac
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Wiek: 37 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Paź 2007, 18:25
|
|
|
No tak też myślałem, że to wina tych co wymieniali krzyżak, bo wjechałem z kierownicą dobrze ustawioną a wyjechałem z dodatkowa usterką :(
Niestety w poniedziałek jadę do Niemiec i będę musiał to jakoś znieść, bo po pierwsze pewnie nie będą mięli czasu w warsztacie a po drugie nie mam kasy żeby im za to płacić, a skoro minęło już trochę czasu to nie zrobią mi tego na gwarancji - trzeba mi było pojechać do nich następnego dnia :( |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Lis 2007, 12:35
|
|
|
Nie chciałbym na razie zakładać nowego tematu, więc podpinam się pod ten.
Piszecie o właściwym ustawieniu krzyżaka w układzie kierowniczym bez wspomagania. A jak to jest w przypadku układu ze wspomaganiem? Czy też można jakoś regulować położenie kierownicy krzyżakiem? Bo jak patrzę na ten krzyżak to nie widzę żadnego wieloklina.
A w ogóle to problem mam nie tyle ze zbieżnością, czy krzywą kierownicą ale raczej z różnymi promieniami skrętu w lewo i w prawo. Jak kręcę w prawo to kierownica wykonuje dokładnie 1.5 obrotu, ale w lewo już tylko ok. 1.25. Jak to skorygować, żeby było po równo? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Lis 2007, 14:02
|
|
|
Ze wspomaganiem nie da rady "spieprzyć" ustawienia - bo krzyżak jest inaczej wyżłobiony. Ja mam dokładnie 2,5 obrotu od konca do końca - czyli po 1,25 na stronę. Żeby to wyrównać musisz jechać na zbieżność, to Ci na drążkach ustawią. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Lis 2007, 16:33
|
|
|
No więc właśnie jestem po ustawianiu zbieżności. Zbieżność była ustawiana laserowo za pomocą komputera. Wszystko jest ok oprócz tych różnych promieni skrętu.
Czyli nie ma innej możliwości oprócz "przesunięcia" na drążkach? |
|
|
|
|
|