Zamknięty przez: szynszyl 16 Kwi 2007, 19:10 |
tylna wycieraczka nie działa wcale |
Autor |
Wiadomość |
slavko
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn
|
Wysłany: 13 Mar 2007, 12:52 tylna wycieraczka nie działa wcale
|
|
|
Cześć
Jestem nowy na forum. Więc z góry proszę: Nie bijcie
Użyłem funkcji szukaj ale nie znalazłem bezposredniej odpowiedzi na mój problem.
Chodzi o to, że tylna wycieraczka w mojej feli wcale nie działa (a działała na 100%). Podpinając bezpośrednio do silnika 12V, silnik działa. Napięcie wychodzi także na stykach klapy.
Pytanie jest czy mam szukać przyczyny w przełączniku zespolonym? Czy może coś innego?
Z góry dziękuję za podpowiedzi |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13 Mar 2007, 14:44
|
|
|
Wyczysc zawiasy w klapie, bo pewnie nie ma masy i wyczyść te ztyki na złączu klapy. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
slavko
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn
|
Wysłany: 14 Mar 2007, 08:58
|
|
|
OK Dzieli za podpowiedź. Sprawdzałem u mnie jest akurat tak że jeden z bolców i styków jest wykorzystany jako przekazanie masy na klapę (4 bolec i styk od lewej strony patrząc na tył auta). Więc to że silniczek nie dostaje masy jest wykluczone.
Więc co dalej? |
|
|
|
|
goofy [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Mar 2007, 21:30
|
|
|
Sprobuj jej moze nieco pomoc reka Mialem podobna sytuacje. Wycieraczka zawisla mi w polowie szyby i nic. Pomoglem jej nieco-ruszyla i od tamtej pory smiga jak burza |
|
|
|
|
picio_18
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sie 2004 Posty: 172 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Mar 2007, 22:05
|
|
|
na 100% brak masy tak jak pisali przedmówcy wyczyść styki i sprawdz czy masz dobra mase na klapie |
_________________ MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY
MOJE HOBBY |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14 Mar 2007, 22:28
|
|
|
slavko napisał/a: | Sprawdzałem u mnie jest akurat tak że jeden z bolców i styków jest wykorzystany jako przekazanie masy na klapę (4 bolec i styk od lewej strony patrząc na tył auta). Więc to że silniczek nie dostaje masy jest wykluczone. | W takim razie jest coś namieszane - bo to w oryginale jest niemożliwe, a już na bank w roczniku 96!!! popatrz co jest na złączu: http://jackrzec.republika.pl/www/html/zlacze.htm |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
slavko
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 08:19
|
|
|
Jest pomieszane tylko pod tym wzgledem że, ponieważ nie mam oświetlenia bagaznika oraz innych bajerów, więc według tego schematu 4 styk powinienem miec wolny. Ponieważ klapa była kiedyś zmieniana (z tego co właściciel powiedział) więc ktoś wykorzystał ten styk jako masa dla klapy.
Pozostałe styki mam podpiete zgodnie z schematem (tak mi się wydawało gdy sprawdzałem i znalazłem to nietypowe podpięcie masy), a co najważniejsze wycieraczka działała, ztn. w momencie jak kupowałem (ogłądałem) tą fiestę, wycieraczaka była włączona i po tym jak ją wyłączyłem już więcej razy nie zadziałała. Coś ,gdzieś pieprzneło, pytanie tylko gdzie?
Jeszcze dziś sprawdze ponownie podpięcie tych styków, bo według schematu do obsługi wycieraczki idą 2 przewody czarne. Może jednak są podpięte w odwrotnej kolejności (sam już nie wiem).
Jutro napiszę co znalazłem. Gdzie dalej szukać przyczyn jeśli podpięcie będzie w porządku?
Dzięki |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 14:46
|
|
|
slavko napisał/a: | Gdzie dalej szukać przyczyn jeśli podpięcie będzie w porządku? | Bezpieczniki, lub przełącznik zespolony. Ale zazwyczaj jest to właśnie wina tych styków lub złęj masy |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
slavko
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn
|
Wysłany: 16 Mar 2007, 07:41
|
|
|
Przeglądnołem jeszcze raz styki. Wygląda że wszystko jest w porządku. Kabelki idące do styków dokładnie odpowiadaja kolejności kabelków (bolców) w klapie.
Biorę się w takim razie przy wolnej chwili za rozebarnie przełącznika zespolonego.
Bezpiecznik od wycieraczek jest jeden i przednie wycieraczki działaja więc myśle że to też jest w porządku.
Ciekawi mnie jedna rzecz. Czy to tak ma byc że jak przełączę dźwignię przełącznika do siebie (czyli włanczam tylną wycieraczke) przednia wycieracza się włącza? Niezaleznie jak przestawie dźwignie do przodu czy do tyłu to przy przełączaniu góra-dół przednia wycieraczka chodzi. Czy to jest w porządku? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16 Mar 2007, 07:46
|
|
|
slavko napisał/a: | Ciekawi mnie jedna rzecz. Czy to tak ma byc że jak przełączę dźwignię przełącznika do siebie (czyli włanczam tylną wycieraczke) przednia wycieracza się włącza? Niezaleznie jak przestawie dźwignie do przodu czy do tyłu to przy przełączaniu góra-dół przednia wycieraczka chodzi. Czy to jest w porządku? | Nie! Cos jest skopane, albo źle podłączone, albo przełącznik zesp. Wycieraczki się włącza niezależnie - albo tył, albo przód, albo jak chcesz to obie naraz. Ni może być tak że włączasz jedną, to chodzi druga! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
slavko
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn
|
Wysłany: 16 Mar 2007, 12:32
|
|
|
Chyba troche sie nie jasno wyraziłem.
U mnie jest tak, że jesli chodzi o sterowanie przednią wycieraczką to wszystko działa, tzn., mam pracę przerywaną, ciągłą i bardzo szybką ciągłą.
Jeżeli dźwignię mam w pozycji 0 i od siebie a następnie przełączę ja do siebie i w góre to włącza się przednia wycieraczka w trybie ciągłym.
Rozumiem tak, że jakby tylna działała to w takim przypadku chodziły by obydwie równocześnie?.
jackrzec
Z tego co napisałeś wynika że jest możliwa praca obydwu wycieraczek na raz :lol:
Czy może mi ktoś opisać jak poprawnie działają wycieraczki opisując wszystkie pozycje dźwigni i sposób pracy wycieraczek? Już mi się to totalnie pokręciło
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16 Mar 2007, 13:42
|
|
|
slavko napisał/a: | Z tego co napisałeś wynika że jest możliwa praca obydwu wycieraczek na raz :lol: | Oczywiście!
Możesz je włączyć razem, lub osobno - jak chcesz. Opis dźwigni: w dół praca przerywana, wyżej "0", potem ciągła powolna, potem ciągła szybka. To były przednie. A tylna jest tylko do siebie - praca ciągła, a gdy całkiemn ją dociągniesz i trzymasz, to jest spryskiwacz tylny i wycieraczka razem. Żadnej innej opcji nie ma. Oczywiście tył możesz włączyć bez zwzględu na to czy przod jest włączony czy nie i na odwrót. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
slavko
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn
|
Wysłany: 16 Kwi 2007, 12:34
|
|
|
Sorki że tak póżno piszę ale problem rozwiązałem.
Dzieki wielkie za wskazówki. Rozebrałem przełącznik zespolony, przeciściłem styki tych dwóch charakterystycznych blaszek. Trzymając wszystko w kupie podpiąłem i hura -wycieraczka działa. Całość złożyłem za pomoca śrubek M3.
Polecam innym zrobic to samo jeśli mają podobne probelmy. Temat można uznać za zamnkęty.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki wielkie !! |
|
|
|
|
|