Problem z podłaczeniem ALTERNATORA! |
Autor |
Wiadomość |
krzysio_20 [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2007, 13:40 Problem z podłaczeniem ALTERNATORA!
|
|
|
Witam. Kupiłem ostatnio alternator do fiesty mk3 firmy bosch a do tej pory miałem w samochodzie alternator magneti marelli. Czy ktoś wie jak podłączyć alternator boscha zamiast mm? Prosze o pomoc. kaput |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
diodalodz
![](http://avatars.zapodaj.net/images/a6b11d1a1491.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Sty 2007, 17:19
|
|
|
jasne ze wiem.
W magneti masz jeden czerwony przewód gruby tzw PLUSOWY GORACY (zawsze na nim jest napięcie) . I niebieski od kontrolki .
W altku boscha masz 3 przewody wiec musisz iść do sklepu z częściami do rozruszników i alternatorów i kupić nowa kostke do boscha. Odcinasz oczko i robisz rozgałęźnik i z 1 przewodu orginalnego robisz dwa cieńsze nieco . Zarabiasz te dwa przewody do nowej kostki która kupiłeś pod 2 duże konektorki (złączki) a niebieski przewodzić trzeba deczko przełużyć i zarobić pod mały konektorek . Wszystko wkładasz do kostki (obudowy plastikowje i koniec tematu) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
krzysio_20 [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2007, 18:43
|
|
|
no właśnie mylisz sie bo to przy alternatorze magneti są trzy przewody (dwa czerwone i jeden niebieski) i to przy nim właśnie jest kostka a przy boschu nie ma kostki i wydaje mi się że podłącza sie tylko dwa przewody... tylko które gdzie? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 20 Sty 2007, 18:51
|
|
|
krzysio_20 napisał/a: | przy boschu nie ma kostki i wydaje mi się że podłącza sie tylko dwa przewody... tylko które gdzie? | gruby leci jako plusowy w boschu a cienki do kontrolki.. masą jest obudowa. kwestia co był 3 kablekiem w magneti bo nie znam tego świństwa |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
diodalodz
![](http://avatars.zapodaj.net/images/a6b11d1a1491.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Sty 2007, 18:55
|
|
|
z tego co widze
i z PW musisz odciąć kostke i zakuć duże oczko na dwóch czerwonych przewodach grubych oczko chyba o ile dobrze pamiętam Fi 6 albo 8 . Wystaje jeszcze jedna śruba i pod nia podłaczasz niebieskiego od kontrolki . Taki układ jak piszesz to jakiś zlep VW albo altek z czegoś w stylu granada/taunus ewentualnie jakiś dizel bo tam też takie cuda były |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
krzysio_20 [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2007, 18:56
|
|
|
przy magneti są dwa takie same czerwone, jak patrzyłem na schemat to oba lecą do bodajże rozrusznika a trzeci jest cienki niebieski. na altku boscha mam napisane jakieś B+ i D+ przy mocowaniach kabli, co to znaczy?
[ Dodano: Sob Sty 20, 2007 18:57 ]
mam prośbe nie piszcie skrótami bo ja jestem zielony w tych sprawach |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.