włączniki szyb |
Autor |
Wiadomość |
_Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 28 Gru 2006, 18:02 włączniki szyb
|
|
|
witam,
mam krótkie pytanie... jaka jest różnica pomiędzy włącznikiem ogrzewania szyby tylnej a przedniej? oprocz ceny |
|
|
|
|
dday
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 28 Gru 2006, 18:56
|
|
|
no emblematem jeszcze się różni
i od tyłu takim "zabezpieczeniem" - kazdy przycisk jest przypisany do danej kostki więc aby zamienić należy również kostki zamienić albo uciąć to zabezpieczenie
(taki plastikowy bolec - w kazdym przycisku inny) |
_________________
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 29 Gru 2006, 08:06
|
|
|
Różnią się budową w środku. Ale można łatwo przerobić.
"5" - szyba tylna
"8" - szyba przednia |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
dday
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 29 Gru 2006, 16:43
|
|
|
acha - jeszcze oprócz tego co pisze jackrzec (a o czym nie wiedziałem ) nie które przyciski mają 4 bolce (chyba większość) a nie które 5 8| (np. od klimy albo przednich przeciwmgieł), z tym, że ten piąty bolec jest tylko do podświetlenia emblematu |
_________________
|
|
|
|
|
_Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 2 Sty 2007, 23:32
|
|
|
aha... kurcze... zanim włączyłem forum to zamontowałem już włącznik i właśnie zastanawiał mnie fakt, ze wogole nie dziala ta lampka na tym przycisku, a jedynie ten "emblemat", się włącza i wyłącza... i nie wiem czy wogole dziala to ogrzewanie... mam nadziej, ze nic ten włącznik mi nie spieprzyl
dziwne jest tez to ze jak nacisne i sie emblemeat zapali.... i wylacze swiatala to on tez gasnie... ale jak go znowu nacisne to sie emblemeat zapala... i jak wlacze swiatala... to teraz gasnie .... ale to chyba wynika ze schematu, (wlasnie analizuje ... PS. dzieki za schemacik 'jackrzec').....
EDIT: aaa to jest diodka... i widze ze ma inna polaryzacje .. to juz jedno sie wyjasnilo ... ogolnie bede musial przerobic |
|
|
|
|
LUTEK
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 26 Skąd: Paniówki
|
Wysłany: 4 Sty 2007, 16:20
|
|
|
Witam
Mam rozumieć że każdy przycisk jest różny dla kazdego agregatu? bo jeśli ja mam przycisk tylnego przeciwmgłowego a chciałbym go zastosować przy przednich halogenach to czy układ z tym przyciskiem będzie działał?
Proszę mnie uświadomić bo się zamotałem teraz. banghead
Dziękuję |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 4 Sty 2007, 16:33
|
|
|
bedzie dzialal tylko wtyczke lekko zmodyfikowac trza bedzie. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 4 Sty 2007, 23:41
|
|
|
odyniec napisał/a: | bedzie dzialal tylko wtyczke lekko zmodyfikowac trza bedzie. | Jeśli zrobi to tak jak powinno być, to nie pasują - włączniki są kompletnie inne. Na tylne p.mgłowe włącznik ma 4 wyjścia, a na przednie halogeny ma 5 wyjść.
13 - przeciw mgłowe tył
12 - przeciw mgłowe przód |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
topdrive
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 48 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Sty 2007, 22:07
|
|
|
a żeby cokolwiek włączyć, wystarczy zewrzeć przewody z pierwszego i drugiego pinu, więc różnica polega tylko na innym rozwiązaniu podświetlenia |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 8 Sty 2007, 23:45
|
|
|
topdrive napisał/a: | a żeby cokolwiek włączyć, wystarczy zewrzeć przewody z pierwszego i drugiego pinu, więc różnica polega tylko na innym rozwiązaniu podświetlenia | Owszem, ale jak chce to zrobić na wzór oryginału, to powinien zastosować odpowiedni włącznik. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
_Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 9 Sty 2007, 23:14
|
|
|
no właśnie... żeby cokolwiek włączyć należy zewrzeć 1 i 2 pin... chce tylko potwierdzic... taką rzecz: to nie są bezpośrednio styki od np. przewodów ogrzewania szyby czy włączania świateł... a jedynie są to styki prowadzące do przekaźników tak??? |
|
|
|
|
_Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 9 Sty 2007, 23:43
|
|
|
hmm...nie no ja sie chcialem dowiedziec jak przerobic ten wlacznik i sie doweidzialm, ale na przyszlosc chcialem sie dowiedziec w jaki sposob jest to zalączane:)... chcialem sam cos moze na samej elektronice stworzyc, zeby ominąć mechanike .... |
|
|
|
|
topdrive
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 48 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Sty 2007, 23:51
|
|
|
Najprościej jest kłaść cały nowy obwód, wtedy wiesz co się dzieje.. Ja ostatnio miałem zagadkę dlaczego mi wywala bezpiecznik jak zapalam światło.. okazało się, że tak sprytnie jest zrobione, że pewne przewody gdy zgasi się światła stają się masą, a jak się je zapali to +12V. Do tej pory nie wiem po jaką cholerę robić z nich masę, skoro można je ładnie odciąć i będą to przewody do nikąd.. Można tylko zgłupieć jak coś się robi przy elektryce czasami (trzeba wszystko dokładnie sprawdzać).
jackrzec: mój znajomy ma ściemniacz pokojowy w polonezie do regulacji siły dmuchawy... a włącznik ścienny jak najbardziej się nadaje, przecież styki ma dość mocne A co do tego, że żeby coś włączyć trzeba zewrzeć obwód.. Teoria tak mówi, ale czasami samo zwarcie kabelków to za mało, bo może wybić bezpiecznik.. Czasami żarówki i diody są po to, żeby na obwodzie pojawił się opór.. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10 Sty 2007, 00:28
|
|
|
Cytat: | Teoria tak mówi, ale czasami samo zwarcie kabelków to za mało, bo może wybić bezpiecznik.. Czasami żarówki i diody są po to, żeby na obwodzie pojawił się opór.. | No mi nie musisz tego tłumaczyć. Dlatego piszę żeby zrobić to na wzór oryginału, bo wtedy nie trzeba nic kombinować. Instalację we Fieście rozebrałem na czynniki pierwsze i położyłem od nowa, tak że wiem co i jak w niej działa i wiem że rozwiązanie oryginalne jest dobre (nie wszystkie, bo np. otwieranie tylnej klapy przy wyjętym kluczyku mi za cholerę nie pasuje i musiałem to zmienić) ale po za tym rozwiązanie elektryki we fieście jest dobre i proste jak budowa cepa. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
topdrive
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 48 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Sty 2007, 09:06
|
|
|
Zgadzam się w zupełności . Widziałem instalacje w Alfie 156 i Skodzie Fabii (przy tych miałem okazję "dłubać"), to Fiesta to bajka do roboty . Dlatego jak będę zmieniał swoją Mk1, to właśnie na Mk3.. Jest strasznie prosta w praktycznie każdej naprawie i podatna na przeróbki różnego typu . |
|
|
|
|
|