Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wyciek oleju przy pompie olejowej
Autor Wiadomość
slawoj 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 24
Skąd: ŻAGAŃ
Wysłany: 24 Lis 2006, 00:12   [MK3] Wyciek oleju przy pompie olejowej

Witam!
Chialbym sie dowiedziec czym sie uszczelnia taki wyciek (uszczelka czy sylikon). Czy zeby odkrecic te 3 srobki na tym dekielku przy pompie olejowej w celu uszczelnienia to nalezy wczesniej spuscic caly olej z silnika?
_________________
slawoj
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Mar 2010, 14:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Lis 2006, 00:24   

ja tez tak mialem, kapalo oddalem autko do mechanika a ten dran wyminil uszczelke pod tym tekielkiem i zdjol pompe oleju, wymienil uszczelke i dokrecil za mocno i pompa pekla. wiec jak bedziesz to robil to delikatnie bo to jest odlew ta pompa i latwo ja zlamac, wiec jak ci kapie raz na godzine to lepiej tego nie ruszcz alb abrdz delikatnie dokrecac
 
 
 
slawoj 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 24
Skąd: ŻAGAŃ
Wysłany: 24 Lis 2006, 09:54   

Chyba sie troszke nie zrozumielismy. Nie chodzi mi o sama pompke olejowa tylko o ten trojkatny dekielek co jest przy niej przykrecony na 3 sroby. Spod niego wycieka olej i chialbym wiedziec zanim to rozkrece i sie zabiore za uszczelnianie tego jaka uszczelke nalezy zastosowac czy tak poprostu uszczelnic na silikon czy hermetyk i przykrecic dekielek. No i ile oleju spuscic przed tym uszczelnianiem. W kazdym badz razie dziekuje za rade z ta pomka bede uwazal jakbym mial w przyszlosci ja odkrecac.
_________________
slawoj
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Lis 2006, 13:16   

kupuje sie nowy oring za 30 groszy i sie wkłada nowy i koniec tematu . nie trzeba wyciagac pompy . roboty na 2 min . żadnych silikonów i hermetyków
 
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Lis 2006, 15:28   

dokladnei tak jak napisal diodalodz nie trzeba zadnych silikonow a co do ilosci spuszcznej oleju to sobie miske podstaw ale nie pwinno oleju ubyc
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Lis 2006, 19:06   

wyleci moze z 50 ml . Weź stary oring przejdź sie do sklepu z uszczelnieniami i ci dobiora . co do orginału nie wiem ile sobie ford krzyczy ale napewno troche chce :) .
 
 
 
slawoj 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 24
Skąd: ŻAGAŃ
Wysłany: 24 Lis 2006, 20:25   

Wlasnie odkrecilem ten dekielek przykrecony na 3 srobki i faktycznie oleju wylecialo z kilka kropel :) Rozumiem ze oring to to czarne okragle gumowe kułko. Jezeli tak to jak je wyciagnac bo nie wiem jak sie za to zabrac. Prosze o jakas jeszcze fachowa porade.
_________________
slawoj
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Lis 2006, 20:31   

chopie tak to jest takei czrne okragle gowno, zwykla uszczelka oring. pewnei ma jakies wglebienie w ktorym sie trzyma
 
 
 
slawoj 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 24
Skąd: ŻAGAŃ
Wysłany: 24 Lis 2006, 22:27   

Sorki ze jestem taki upierdliwy w tych pytaniach :) ale ja fieste mam dopiero od 2 miesiecy :) No jest tam takie wglebienie w ktorym siedzi ten oring tylko teraz jak go wyciagnac zeby tam przez przypadek czegos nie uszkodzic??
_________________
slawoj
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Lis 2006, 23:15   

tego to ja juz ci ne powiem ale to on powinen wyjsc bez problemowo.

[ Dodano: Pią Lis 24, 2006 22:17 ]
ciesz sie ze kapie ci tylko z tamtad jak ja kupilem swojego miga t olej lal sie litrami z miski z pompy z pod klawiatory. to bylo przerabane
 
 
 
slawoj 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 24
Skąd: ŻAGAŃ
Wysłany: 24 Lis 2006, 23:51   

Ok jutro bede walczyl z tym oringiem i zobacze co z tego bedzie. Najwyzej zaleje mnie nie olej a krew :) Fieste kupilem w stanie technicznym dobrym a wizualnym na zewnatrz i w srodku nawet bardzo dobrym.Od niedawna jedynie jak narazie tylko ten wyciek oleju przy pompie olejowej sprawia problemy. Podczas jazdy olej mi szybko ubywa. Jak mialem poziom oleju na bagnecie miedzy minim. a maxim. i przejechalem ok 100 km to poziom na bagnecie spadl do minimum. Jak widac niby takie gowno ten oring a jednak potrafi byc upierdliwy.
_________________
slawoj
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Lis 2006, 02:02   

hm raczej bym nie liczył na to ze przez oring tyle gubi :) ale może może kto wie . Hm zeby wyjąć ten oring wystarczy kawałek igły i trzeba wydłubać go igła . Co waznie uważaj zeby nie wypada ci tuleja która siedzi w pompie wirnik pompy jest nie w osi i dzięki temu napędza wirująca tuleje (obie cześci widać po zdjęciu pokrywki . Oring kupisz w sklepach z łożskami . Staraj sie go nie uszkodzić bo beda mieli problemy z ustaleniem jaka miał wielkość i średnice gumy . Nie stresuj sie ze nie jest okrągły tylko spłaszczony i ze bardziej przypomina plastik niż gume . Jak jest nowy jest okrągły guma też jest okrągła i jest gumowa a nie z plastiku :) . Starość nie radość . A zabieg jest śmiesznie prosty . nie dowalaj dekla z duza siła bo pompa jest aluminiowa i łatwo pozrywać gwinty a nowa to koszy 200 zł :) . Tak że troche czucia troche myślenia i napewno sie uda .
 
 
 
slawoj 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 24
Skąd: ŻAGAŃ
Wysłany: 25 Lis 2006, 11:06   

Serdeczne dzieki za porade :) Postaram sie jeszcze dzis z tym powalczyc i zdam relacje. Jesli chodzi o taki ubytek oleju to wydaje mi sie ze to wlasnie przez to uszczelnienie przy pompie bo jak pracuje silnik to saczy sie olej bezprzerwy a nigdzie indziej przeciwkow, wyciekow nie ma. No ale wszystko sie okaze po uszczelnieniu tej czesci pompy :)

[ Dodano: Sob Lis 25, 2006 13:22 ]
Wymiana oringu powiodla sie!! :) Igielka delikatnie podwazylem oring i bez problemu wyszedl. Nowy kupilem w motoryzacyjnym za 3.50 zl i zamonotowalem. Teraz oleju ani kropelki nie widac :) Jeszcze raz dzieki za porade :)
_________________
slawoj
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Lis 2006, 17:30   

mowiłem ze dasz rade:) to bardzo prosta zabawa .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.