Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Intercooler
Autor Wiadomość
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Lis 2006, 17:57   Intercooler

Z racji tego że seryjny IC nie wystarczy mi do realizacji mojego projektu szykuję się z zamiarem zakupy intercoolera do fiesty rs turbo. Czy może on przesłaniać chłodnicę wody? Czy będę musiał trochę powycinać swój zderzak? Bo chce to jak coś zrobić przed lakierowaniem, mój zderzak to zender RS szkoda go troche niszczyć bo jest to żadki model, jest tam taki wlot gdzies na 40cm na 3cm ale to pewnie za mało aby chłodzić odpowiednio ic? Chciałbym raczej nie usuwać seryjnych zamków od maski więc nie może to być jakiś gigant, może jakieś fotki posiadacie ciekawych IC? Niestety niestać mnie na zakup jakiegoś super intercoolera całego aluminiowego, więc raczej będę szukać po innych autkach... Znalazłem bardzo ciekawą ofertę: http://moto.allegro.pl/it...lf_5_caddy.html
ale ten raczej odpada bo bym musiał wycinać zamek i sam IC mógły wystawać poniżej pasa przedniego... Doradzcie coś, może macie jakiś pomysł na kolejny ic, a może macie na sprzedaż takowy :)
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 4 Lis 2006, 18:17   

Piesek,

już ci tłumaczyłem jak sie to robi!!

zdejmujesz zderzak bierzesz miarke i patrzysz ile masz miejsca, potem jedziesz do jakiegoś skleku z urzywanymi IC i chłodnicami i szukasz czegoś o zbliżonym wymiarze, tak żeby wyjści i wejscia były w dobrą strone. Potem montyjesz taki IC i w tedy zaczynasz ciać zderzak jesli tego wymaga. W MK3 raczej też bedziesz potrzebował robić orurowanie i ciac pas przedni zeby go wogóle wsadzić.

chyba że znajdziesz taki który ma wyjścia z 1 strony.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Lis 2006, 18:20   

kurde właśnie taki szukałem ale straszny problem jest... jedyne to coś takiego znalazłem:
http://moto.allegro.pl/it..._astra_iii.html
a jak z resztą? Może zasłaniać chłodnice wody? Trzeba jakieś dodatkowe wentylatory do tego ic?
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
marcel20 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2004
Posty: 215
Skąd: Koszalin
Wysłany: 4 Lis 2006, 18:38   

Piesek napisał/a:
kurde właśnie taki szukałem ale straszny problem jest... jedyne to coś takiego znalazłem:
http://moto.allegro.pl/it..._astra_iii.html
a jak z resztą? Może zasłaniać chłodnice wody? Trzeba jakieś dodatkowe wentylatory do tego ic?


Niewiele większy od IC FRST a jaka cena :-/

Chłodnica wody może być zasłonięta, a przy tej wielkości zasłonięcia niepotrzeba żadnego
dodatkowego wentylatora i na IC i na wode :D
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lis 2006, 18:41   

ten ic od astry bedzie chyba troszke za mały :)
mozesz zrobić tak ze dasz maksymalnie nisko IC zeby się zwężał do gory (ten od iveco ktory pokazywałeś) i moze sie zmieści.

ic zazwyczaj zakrywa chłodnice wody :) nawet oryginalnie troche zakrywa w rst z tego co widziałem na zdjęciach.

widziałem dobry myk w escorcie rst przesuneli chłodnice nieco do tyłu i dali przed nią ic z evo VIII bodajze i 2 wiatraki na niego z volvo(chyba) i wiatraki chlodziły ic a chlodnica byla chłodzona wiatrakiem oryginalnie (jak to w zimie daje sie tekturke przed chlodnice by sie szybciej nagrzewało auto. działa to na tej samej zasadzie)

ogolnie bym brał ten pierwszy IC (identyczny zreszta mam w domu :) ) i rzeźbił...
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Lis 2006, 18:52   

tak jak Puma mówił jutro robię pomiary i będę wiedzieć co wtedy dalej... jeszcze jak coś nad tym myśle:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=137498633
nawet z kolesiem już jestem praktycznie dogadany... szkoda tylko że taki długi... ale ogółem myślałem żeby go wsadzić tak jakby pod lampy, ale nie wiem czy mocowania zderzaka nie będą przeszkadzać bo jest cholernie szeroki
długość rdzenia 73
całkowita długość 95 cm
szerokość 3.5cm
wysokość 28cm
średnica wlotów około 6 cm
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
marcel20 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2004
Posty: 215
Skąd: Koszalin
Wysłany: 4 Lis 2006, 19:07   

Gebal napisał/a:
nawet oryginalnie troche zakrywa w rst z tego co widziałem na zdjęciach.


Przyjrzyj sie dokładnie jest połączony z chłodnicą wody...

Gebal napisał/a:
i wiatraki chlodziły ic


Przy tej mocy to lekko mówiąc przesada...

Piesek napisał/a:
średnica wlotów około 6 cm


to jest najmniej ważne bo zawsze można przerobić...

Mierz i sprawdzaj, ale zabardzo sie szczypiesz Łukasz. :D
Myśl o przyszłości tzn ile chcesz wyciągnąć z tego silnika, a nie czy IC sie mieści...
Potem niby wejdzie, a za jakiś czas okaże sie zamały do określonej mocy...

Ten ost podoba mi sie :-) Powodzenia 3mam kciuki
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lis 2006, 19:17   

marcel20 napisał/a:


Przy tej mocy to lekko mówiąc przesada...


a kto mowil ze seria ?
 
 
marcel20 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2004
Posty: 215
Skąd: Koszalin
Wysłany: 4 Lis 2006, 19:22   

Gebal napisał/a:


Przy tej mocy to lekko mówiąc przesada...


a kto mowil ze seria ?


Chłopie przy 500 Konnej fieście sunne'go nie ma wiatraków na chłodnicy IC, wogóle to nie wiem
po co chłodzić większy IC...

Pomyślałbym prędzej nad chłodnicy oleju i lub większej chłodnicy wody.

Pozatym jak Psiak pisze ok 170 KM to wszystko styknie...
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lis 2006, 19:55   

marcel20 napisał/a:
Gebal napisał/a:


Przy tej mocy to lekko mówiąc przesada...


a kto mowil ze seria ?


Chłopie przy 500 Konnej fieście sunne'go nie ma wiatraków na chłodnicy IC, wogóle to nie wiem
po co chłodzić większy IC...

Pomyślałbym prędzej nad chłodnicy oleju i lub większej chłodnicy wody.

Pozatym jak Psiak pisze ok 170 KM to wszystko styknie...


halo halo, pisze tylko rozwiązania, nie koniecznie trzeba je brać do siebie, widziałęm tak i tylko mowie, widziałęm tez auta 2000konne bez wiatraków, nie kazde pieskowi robić tak jak mowie. ogolnie na 170km przydałby sie wiekszy IC...
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Lis 2006, 21:21   

okey chłopaki pomierzyłem :) Max szerokości już z wlotami i boczkami to 70cm, ale żeby było w miarę przyzwoicie do zamontowania to 65cm. co do wysokości to max 34cm (pas przedni dolny trzeba cały wtedy wyciąć, albo wysokość około 18cm wtedy może zostać. Oczywiście mierzyłem to tak aby mógł zostać zamek od maski, ewentualnie (ale to naprawdę ewentualność) mogę zrezygnować z zamka i zapinki... co do tych 170km Marcin to zobaczymy jak to wszystko wyjdzie w praniu, raczej chce uderzać w wyższe pułapy... chce podobnie zrobić jak Puma miał w swojej frst, tylko że inne turbo, najprawdopodobniej ostry wałek. I może grzebanie w elektronice, ale zobaczy się jak to będzie szło, narazie najważniejsze że moja frst po 2 miesiącach walki odpaliła, teraz to już może iść tylko z górki :)
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 4 Lis 2006, 21:35   

a miales juz jazde probna??
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Lis 2006, 22:00   

Daria na takie pytania to odpowiadam w swoim temacie :)
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 4 Lis 2006, 22:36   

Piesek napisał/a:
Daria na takie pytania to odpowiadam w swoim temacie :)


zamotałem sie Psiunciu :P
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 4 Lis 2006, 22:39   

Panowie cał ta dyskusja jest całkiem fajna ale dość jałowa!!

Gebal wentylator na IC?? skąd ty to wziołeś?? jeszcze takiego patentu nie widziałem i jest on bezsensowny!! fakt montuje sie 2 wentylatory na chłodnice wody. generalnie one studdzą też IC jesli jest przed nimi. wiec montaż osobnego wentylatora na IC jest zupełnie nie potzrebny!!
przesuniecie chłodnicy do wewnątrz komory spoalania jest wsumei nie realne ponieważ przy każdym mocniejszym dodaniu gazu turbina by rozwalała chłodnice - chyba za dobrze nie oglądałeś nigdy ERST jak również FRST.

Pozostali Panowie: wielkość IC jest też uzależniona od możliwosci turbosprezarki, jak bedzie za durze IC i za durze orurowanie to nastapi efekt Turbodziury który spowoduje :
1) przeneisienie mocy na inny poziom obrotowy,
2) jak turbina bedzie za mało wydajna skończy sie jej szybkim wykończeniem

A teraz kilka uwag: seryjne IC wystarcza do jakiś 150-160Km ale jego połozenie jest kiepskie. jesli przeniesiemy IC przed chłodnice zachowując tą samą obietość (lub delikatnie ją zwiekszymy) zyskamy pare koników, montaż wiekszego o 50% bowoduje zachowanei wydajności turbiny a i zwieksza moc.

Reasumując kupowanie na pałe IC moze sie skończyc tym że nie sprawdzi sie nasz IC przy danym sofcie.

poczytajcie: http://www.fiestaturbo.co...ling/#paceinter

Piesek przepraszam że zrobie to publicznie ale mozę w końcu dociebie dotrze:

Zabierasz sie od dupy strony do całej sprawy, weź ty pojeździj troche sprawdź co sie dzieje w silnku, potem zastanów sie czy robisz CVH a moze 1,9 lub zetec i w tedy bedzie jakaś odpowiedź co do turbiny a co zatym idzie odpowiedź znajdzie sie na temat IC. bo widze ze masz silnik w jakims tam stanie, a ty chcesz bardzo wydawać kase na jakieś pierdoły które teraz są ci do niczego nei potrzebne.

Przygotuj baze a potem dokupuj osprzet!!
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Lis 2006, 22:54   

Marcin chce kupić teraz IC bo będzie lakierowany zderzak i maska... a nie chce dwa razy za to samo płacić... co do remontu silnika to się okaże co z nim jest... i tak nie będę nim jeździć teraźniejszej zimy, w tym czasie chce zrobić mu kuracje odmładzającą. Co do ic to mierzyłem i na wymiar wszedł by ten od golfa V tylko zamek by było trzeba wypieprzyć, co o tym Marcin sądzisz? Teraz co do setna sprawy: co kombinuje z tym silnikiem, to już teraz się zdecydowałem będzie to mocna 1.6 cvh bez zakutego dołu... i nie będę go rozwiercać na 1.9 czy zvh 2.1. Jak okaże się że niestarcza mi ta moc to będę myśleć nad czymś takim co ty masz u siebie, ale to nie wcześniej niż za 2-3lata... a teraz pewnie pytanie to po co inwestować tyle kasy w tą 1.6... ta 1.6 jak coś to pójdzie do innego auta może escort mk1/2? Tego jeszcze nie wiem, pewnie plany się do tego czasu zmienią, ale teraz już postanowiłem będzie to 1.6 bez zakutego dołu... i tak jak mówiłeś turbina hybrydowa T2/25, wtryski to te co od Ciebie zakupiłem tzn bosh 701, wydech 2,5" przelotowy (Dzisaj zakupiłem kolanka :) :) i niedługo będzie on montowany), i teraz zostaje kwestia IC bo jak się okaże że jest nieodpowiedni po pomalowaniu zderzaka... remont silnika nastąpi tej zimy o to się Marcin nie bój, może to tak wygląda że zaczynam od tyłu... ale po prostu nie spieszy mi się już z tym bo i tak nie pojeżdżę już w tym roku i jak czasem muszę zacząć od końca no cóż tak czasem trzeba, coś kosztem czegoś. ale ogółem już tam rozplanowałem finansowo i czasowo że fiesta wyjedzie do kwietnia już uturbiona.
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 4 Lis 2006, 23:10   

mondeo TDCI taki jak ja mam, bedziesz miał zamek a IC wystarczy swobodnie na takamoc jak bedzie u ciebie. troce przetniesz pas przedni i zapewne troche zderzak ale bedzie OK

2 opcja powinien być bez wiekszych przeróbek IC od Frontiery a nododatek ma aluminiowe wanny, jeszcze spasowałby od BMW E36 TDS troche mniejszy niż u mnie ale bedzie OK,

tu masz fotki z opisami durzej liczby IC

http://www.student.kun.nl...ntercooler.html
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
czarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 53
Skąd: mikołajki
Wysłany: 5 Lis 2006, 20:30   

WITAM!! jak masz mało miejsca i troche czasu na kombinowanie to sobie zrób intercooler wodny. potrzebna będzie jakaś nagrzewnica odpowiadajaca tobie wymiarami ,do tego wyspawaj obudowe z blachy zakonczone wlotem i wylotem powietrza zbiorniczek na wode i elektryczna pompa wody. całosc montujesz gdzies gdzie masz miejsce i jezdzisz. ewentualnie mozesz kombinować z natryskiem na intercoolera do tego idealnie pasuje gasnica sniegowa. powodzenia i pozdrawiam!
_________________
Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 5 Lis 2006, 21:15   

czarny napisał/a:
WITAM!! jak masz mało miejsca i troche czasu na kombinowanie to sobie zrób intercooler wodny. potrzebna będzie jakaś nagrzewnica odpowiadajaca tobie wymiarami ,do tego wyspawaj obudowe z blachy zakonczone wlotem i wylotem powietrza zbiorniczek na wode i elektryczna pompa wody. całosc montujesz gdzies gdzie masz miejsce i jezdzisz. ewentualnie mozesz kombinować z natryskiem na intercoolera do tego idealnie pasuje gasnica sniegowa. powodzenia i pozdrawiam!


Pierwszy raz spotykam się z intecoolerem chłodzonym wodą. Natrysk czy wytrysk o co tu chodzi? Gaśnica śniegowa i inne pomysły - daj foto tych projektów bo myślę, że wielu ludzi to zainteresuje!
 
 
czarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 53
Skąd: mikołajki
Wysłany: 5 Lis 2006, 22:27   

witam! intercooler wodny jest o wiele wydajniejszy od chłodzonego powietrzem bo powietrze nieochłodzi tak jak ciecz. sam intercooler wodny to bardzo proste urzadzenie. przez nagrzewnice przepływa ciecz poruszana przez pompe wodna,cieple powietrze ze sprężarki wlatuje do puszki otaczającej nagrzewnice i ochładza się przelatując przez nagrzewnice.dobrym rozwiązaniem do tego było by załozenie małej chłodnicy wody intercoolera. efekt gwarantowany. a co do gaśnicy to sprawdz jak zachowuje sie rozprężony dwutlenek węgla. jest tak zimny ze powstaje szron na tym na co on poleci dlatego gaśnce z co2 nazywają się sniegowymi. pozdrawiam

[ Dodano: Nie Lis 05, 2006 21:30 ]
ps! pomysłów to ja mam pełno ale nie mam kasy i czasu zeby je zrealizować.
_________________
Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Intercooler Modyfikacja
Fiesta mk7 1.6 TDCi
Egooo Silniki diesla 0 13 Cze 2021, 12:50
Egooo
Brak nowych postów 1.6 TDCi - większy intercooler.
szymon3200 Mechanika silnika 6 4 Paź 2016, 21:15
szymon3200
Brak nowych postów Intercooler 1.4 TDCi dołożenie
intecooler rury fiesta powietrze
Diablo95 Mechanika silnika 2 24 Wrz 2019, 23:09
Diablo95


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.