modyfikacja wydechu w 1.25 zetec |
Autor |
Wiadomość |
kaczoro
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 39 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 391 Skąd: Jastrzębie/Krk
|
Wysłany: 31 Sie 2006, 20:24 modyfikacja wydechu w 1.25 zetec
|
|
|
Witam! Od dłuższego czasu nosze się z zamiarem modyfikacji wydechu i w związku z tym mam kilka pytań... Co to jest taki jakby tłumik z siatki drucianej (elastyczny) i czy jest sens zastąpić go strumienicą? Czy jest sens kupować strumienicę michaela, która kosztuje 169zł czy te strumienice z allegro po 50zł będą sprawowały się równie dobrze? Co zrobić z katalizatorem? Wybebeszyć czy przeczyścić? (chyba jest taka możliwość?) Do tego wszystkiego planuje tłumik końcowy taki jak ma Zefir (upgrade) w swojej Fiestce...i tu pytanie: czy taka kombinacja będzie przeraźliwie głośna? i czy nie pogorsze tym osiągów silnika? (bo o żadnym przyroście mocy nawet nie myśle ;-) )
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 31 Sie 2006, 20:27
|
|
|
Łącznika elastycznego nie wolno ci wyciać i wyrzucić, jedynie jak już sam pęknie ze starości to sie go wymienia,
Strumiennice sobie daruj wogóle,
Katalizator zastąp rurą o tym samym wymiarze co cały ukłąd wydechowy,
tłumik taki jak ma Zefir jest Ok i nie bedzie za głośno. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
kaczoro
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 39 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 391 Skąd: Jastrzębie/Krk
|
Wysłany: 31 Sie 2006, 20:41
|
|
|
PUMA napisał/a: |
Katalizator zastąp rurą o tym samym wymiarze co cały ukłąd wydechowy,
|
Tak się wstępnie przyglądałem jak to tam wygląda i nie wiem czy jest możliwośc zastąpienia katalizatora rurą bo kat w zetecu ma kształt leja |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 31 Sie 2006, 20:42
|
|
|
kuzwa nie ruszaj kata chyba ze masz 300000 przebiegu.
robisz to co ja czyli najlepsze rozwiazanie do tego silnika.
srodek supersprint koniec upgrade (puma mial racje )
jest fajnie i nie glosno strasznie.
wszystko
zadnych strumienic
nawet supersprint,sebring pisze zeby zostawic seryjny kat, bo tej kat sportowy z mazdy.
pozdrawiam |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
kaczoro
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 39 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 391 Skąd: Jastrzębie/Krk
|
Wysłany: 31 Sie 2006, 20:45
|
|
|
A jaka jest cena środka supersprinta do 1.25 i gdzie takowy dostać?, bo to chyba graniczy z cudem...tak wynika z moich poszukiwań ;-) |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 31 Sie 2006, 20:59
|
|
|
intercars
srodek przelot 400 zl taki jak ja zamowilem
srodek z tlumikiem 500 zl pozdrawiam |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 31 Sie 2006, 21:21
|
|
|
nie zgodze sie jesli chodzi o Kata, skoro sonda jest przednim to można go wywalić, bo tylko tłumi przepływ spalin.
ale rób jak uważasz. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 31 Sie 2006, 21:23
|
|
|
tyy ziom teraz wiemy to oboje bo se na gg to uzgodnilismy |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
marcus_87
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31 Sie 2006, 21:59
|
|
|
sory za male OT ale widze ze o wydechu i osoby z doswiadczeniem w zwiazku z tym mam pytanie co zrobic w 1,3 160tys przebiegu? chce tlumik mugen wm sport, wywalac kata? co wstawic zamiast niego? |
_________________ Dołącz do Lublin Squad!
Fiesta calypso RS1300 sprzedana... |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 31 Sie 2006, 22:01
|
|
|
kup upgrade zadne KM
upgrade jest z nierdzewki i jest jedyny wydech w polsce z idealnym przelotem |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
kaczoro
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 39 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 391 Skąd: Jastrzębie/Krk
|
Wysłany: 1 Wrz 2006, 00:20
|
|
|
Ale czy to jest tak "hop-siup" ;-) z wywaleniem katalizatora w zetecu? Tak jak mowilem ma on kształt leja (wlot ma dużo wiekszą średnicę niż wylot, przynajmniej tak to wygląda na obrazkach w książce).
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Wojtass
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 1 Wrz 2006, 00:49
|
|
|
PUMA napisał/a: |
Katalizator zastąp rurą o tym samym wymiarze co cały ukłąd wydechowy,
|
Tu się nie zgodzę.
Katalizator to dla lecących spalin zawsze jakiś hamulec, do którego układ jest obliczony i przystosowany. Dlatego więc jak juz go wywalasz, to polecam wstawić nieco węższą rurę, żeby uniknąć nieplanowanych zawirowań itp. (napewno nie bedzie to idealnie taki sam opór ale zawsze bardziej zbliżony niż szeroka rura). Jednak co do zostawiania kata czy wywalenia go to jest kwestia trochę sporna, widac to np przy autach ktoe wychodził w rocznikach gdy dopiero zaczęto dodawać katalizatory, np taki Ford Scorpio 2.9 z katalizatorem osiągał 145KM, bez - 150KM.
I niech tu człowiek będzie mądry... |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 1 Wrz 2006, 08:43
|
|
|
Wojtass,
układ wydechowy ma służyć odprowadzeniu spalin z silnika, im mniej ma oporów, tym szybciej i łatwiej wydala z siebie spaliny tracąc pzry tym mniej mocy na to. co za tym idzie jesli nie bedzie Kata który jest niewątpliwie przeszkodą bedzie mu sie łątwiej pracowało. a jesli chodzi o zawirowania to ja przecież nie pisze o zwiekszeniu średnicy wydechu tylko zostawieniu seryjne. bo to faktycznie mogło by posuc wszystko.
co do 1,25 to jest jeszcze 1 kwestia, jesli faktycznei jest tam kat ceramiczny (pseudo sportowy) już seryjne montowany to jesli właściciel nie walczy o każdy koń to nie ma co tego ruszać bo wiele sie nei zyska. Ale jesli jest normalny taki jak w wiekszości aut to go wywalić. Takie jest moje zdanie.
A co do tego co pisałeś na temat mocy seryjnej aut z katem lub bez niego to wiele jets takich przykłądów i zawsze swiadczą one o tym samym, że kat zabiera MOC, i to zawsze w granicach 4-6KM. co prawda w fordzie była troche inna elektronika bez sondy i inne ECU oraz inny kolektor wydechowy ale myśle ze jest to różnica rzedu 3KM |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
maciek85ty
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 57 Skąd: !!!WAWA!!!
|
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 1 Wrz 2006, 12:07
|
|
|
normalnie :)odciac za katem i dorobic rurke tzn. trzeba ja troche wygiac |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
maciek85ty
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 57 Skąd: !!!WAWA!!!
|
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 1 Wrz 2006, 12:32
|
|
|
mozna ale czy jest sens w dowodzie ja nie mam wpisane ze jest KAt |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
maciek85ty
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 57 Skąd: !!!WAWA!!!
|
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 1 Wrz 2006, 13:07
|
|
|
katalizator masz przykręcany pewnie nie?? odkręć go utnij przy tych mocowaniach do skręcania i przyspawaj do nich rure. w miare szybko i prosto |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 1 Wrz 2006, 13:51
|
|
|
katalizator jest wmontowany w kolektor i jest polaczony ze srodkiem |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
|