Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Przewody hamulcowe przód - elastyczne
Autor Wiadomość
nygma 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Sie 2006, 22:46   [MK3] Przewody hamulcowe przód - elastyczne

Ostatnio wymieniałem sobie tłoczki z przodu i przy okazji chciałem wymienić przewody elastyczne. Kupiłem sobie w sklepie zamienniki i myślałem, że wszystko będzie OK. Jak zdjąłem koło i odczyściłem łączenia przewodów hamulcowych zacząłem mieć wątpliwości. Te które ja kupiłem mają z obu stron sześciokąt na klucz. Z obu stron mają tak samo wyglądające nagwinotowane króćce. Jak patrzyłem po sklepach po necie, wszędzie mają takie jak ja kupiłem. W samochodzie, wydaje mi się wyglądają inaczej. Z tej stron, gdzie łączy się z rurką od pompy nie ma możliwości założenia klucza. Wygląda to trochę tak jakby to rurka była wkręcana do przewodu elastycznego, a może to tylko złudzenie. Powiedzcie mi, czy w fiestach hamulce były rozwiązane tak samo, czy może są różne wersje. Koniec końców nie ruszałem przewodów. Nie chciałem ich za bardzo męczyć bo bałem się, że ukręcę, albo co i zostanę bez, jakby jednak te przewody nie podpasowały.
Ostatnio zmieniony przez sowa 22 Lut 2010, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Sie 2006, 23:23   

hm z tego co ja wiem to w fiestach sa przewody elastyczne zakończone takimi samymi gwintami z tym ze po jednej stronie gwint jest dłuższy po drugiej krótszy . Przewód od pompy ma nakrętke i odwrócony stożek . tak zeby do przewodu elastycznego pasowal . 6 kąt o którym piszesz często wpada w mocowanie przez co go nie widać . masz coś takiego przy mocowania ze jest nakrętka od przewodu potem jest zwykła nakrętka która trzyma przewód przy karoserii a jak ja odkręcisz to wychodzi dopiero przewód elastyczny z mocowania . Zapamiętaj która końcówka przewodu gdzie była . Z tego co pamiętam to krótka końcówka do zacisku długa do przewodu .
 
 
 
xv
[Usunięty]

Wysłany: 14 Sie 2006, 10:45   

Dioda dobrze pisze ... ja pomyliłem końcówki i wkręciłem przewód odwrotnie a pokapowałem się jak już było wszystko gotowe ... i tak jeżdzę ;-) Fabrycznie miałem jeszcze na przewodzie taką plastykową sprężynę ochronną - w nowym zamienniku tego nie było ale dało się ją przełożyć.
pozdrawiam
xv
 
 
nygma 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Sie 2006, 22:14   

No i macie rację. Dopiero dzisiaj przyjrzałem się tym przewodom. Faktycznie po jednej stronie gwint jest krótszy. Odczyściłem też miejsce połączenia przewodów - stalowego i elastycznego. To blaszane ucho, na którym się łączą trochę zaciemnia sprawę. Wydaje mi się jednak, że na oryginalnym nie ma tego sześciokąta, ale to jest zupełnie bez znaczenia, bo skoro przewody do wymiany to mogę sobie ścisnąć choćby szczypcami. No chyba, że coś przeoczyłem. Po pracy nie chciałem się za to za bardzo zabierać, żeby nie zostać na noc z rozgrzebanym autem pod blokiem. W weekend się za to zabiorę.

xv zgadza się zamienniki nie mają tej osłony. Skoro mówisz, że da się przełożyć to spróbuję, chociaż na początku planowałem to sobie darować. W sumie oryginał wytrzymał 15lat, to niech zamiennik pociągnie 7 to i tak będzie aż za dużo.

W sumie temat nadaje się do zamknięcia, no chyba że ktoś chciałby się podpiąć pod temat, to proszę bardzo.

Dzięki za pomoc.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Sie 2006, 02:54   

przewody sa robione na przebieg . Teoretycznie producenci daja gwarancje na 100 tyś (mowie o dobrych firmach ) ale to tylko teoria bo zawsze dokonuje sie oceny na tzw oko i ręke .
 
 
 
nygma 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Sie 2006, 16:37   

Korzystając z tego, że temat jeszcze nie zamknięty, chciałbym zapytać się o przewody elastyczne na tył. Ostatnio wymieniałem opony z tyłu i zobaczyłem, że przewody hamulcowe są w katastrofalnym stanie. Fakt, że są zagięte na mniejszym promieniu, no i są już na tych zagięciach popękane, dodatkowo całe przewody są twarde jak skała. Nie mam zamiaru kusić losu, pora na wymianę. Pojechałem w sobotę do jednego sklepu ale tam akurat się skończyły. Pojechałem do InterCarsa a tam jeden burak mi powiedział, że są dwa rodzaje. Gość dość konkretnie seplenił (ciekawa cecha u sprzedawcy), ale z tego co udało mi się wyłowić to chyba mówił, że są z lewym i prawym gwintem ???

Czy ktoś z was orientuje się o co może chodzić ? Jak patrzyłem po sklepach na necie, to wszędzie mają jeden typ do tyłu, no w sumie dwa, ale drugi to do Couriera. Planuję szybką akcję po pracy z wymianą przewodów, a niechciałbym na szybkiego po pracy odkręcać przewodu i lecieć do sklepu żeby był na wzór.

Z góry dzięki za pomoc.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Sie 2006, 16:53   

Pierwsze słysze . Wsadziłem do siebie przewody z mk3 i nie było większych problemów . Po ub stronach maja gwint wewnętrzny po obu stronach skok gwintu jest identyczny . A skok gwintu i rozmiar to standart dla większości aut eutopejskich .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zakładamy nowe tarcze hamulcowe
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 0 10 Mar 2006, 19:57
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.