Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wymiana łożysk przedniego koła
Autor Wiadomość
QBOSS 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 510
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 1 Cze 2006, 07:31   [MK3] Wymiana łożysk przedniego koła

Witam ,jak w temacie -mam do wymiany łożyska (bo słyszałem że są 2) przedniego koła bo po ostatnim wyjeździe do Słowacji zaczęły dawać o sobie znać ,ale nie wiem jak to zrobić i na co zwracać uwagę ,jak wymieniałem łożyska w VW POLO to trzeba było wyciągać cały przegub wiec sporo pracy a tutaj nie mam zielonego pojęcia jak jest ,ogóle to jaki jest koszt takiego kompletu łożysk ??
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lut 2010, 08:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 1 Cze 2006, 08:28   

Ja ostatnio kupowałem SKF za około 90 zł na stronę. Łożyska powinieneś dostac praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym. Masz fiestę z 92 roku więc łożyska masz podwójne.
Co do wymiany, to przeszukaj forum, było już parę razy pisane jak to robic.

Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 1 Cze 2006, 08:46   

Rycho napisał/a:
SKF za około 90 zł na stronę
68 zł , tak samo optimal (tak samo dla TD)
kager 48 (48 dla TD)
complex 43 (35 dla TD)
patrząc na 1,8 D


bo nie znam opcji dla DI... ;) a i nie patrzyłem dokładnie po roczniku.. i tam jest chyba podwójne łożysko
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
QBOSS 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 510
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 1 Cze 2006, 09:31   

Hym sporo tego ,tylko na które się zdecydować ?? bo nie chciał bym żeby po paru tys. znów się rozleciało
_________________


FUTURA DIESEL RS PROJECT :) - in 60% complete :D - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814
 
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 1 Cze 2006, 10:59   

Kager to syf, jak będziesz miał szczęście to polatają długo, jeśli nie będziesz miał to wiadomo (chociaż do diesla pewnie starczy). Optimala ktoś na forum już testował (chyba szynszyl nawet) i jest spoko, SKF, wiadomo, będzie jeździc długo. Najważniejsze, żebyś całą robotę wykonał czysto i schludnie, nie zostawiac jakic brudów opiłków i innych takich tam. Sprawdź miejsca przylegania bierzni, czy nie ma jakiś występów, zgrubień powstałych np przy odklejaniu bierzni wewnętrznej z piasty. Nawal smaru, żeby miały smarowanie i na koniec dociągnij te łożyska tak z chlebkiem (zalecany moment 220Nm ) czyli ile siły w łapach (no chyba, że masz posturę pudziana to lepiej dynamomtrem, żeby gwintu nie ukręcic :D :D).
W Twoim roczniku powinno byc łozysko podwójne, po 94 była zmiana (inne zwrotnice, końcówki drążków itp i wtedy jest łożysko pojedyńcze.

Rycho

Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 1 Cze 2006, 12:07   

QBOSS napisał/a:
tylko na które się zdecydować ??
zapraszam tu: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=16535
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Cze 2006, 13:08   

hm wywal odrazu piaste to daje ci gwarancje ze przez kolejne 100 tyś tam zaglądać nie bedziesz . A roboty troche jest . bo trzeba wyciągać cąła zwrotnice . Musisz sie uzbroić w klucz 30 chyba i ściągacz do gałek np z poloneza . odkręcasz na początek śube centralna , potem odkręcasz swożeń wahacza i wysuwasz go ze zwrotnicy . Potem odkręcasz zwrotnice z mc personem albo wyciągasz w całości z cała kolumna . możesz sobie w miedzy czasie odkręcić zaciski hamulcowe w sumie odrazu można po śrube centralnej je zdjąć .Piaste wzjmij sobie z tarcza hamulcowa bo latwiej wybic . Ale tak jak pisalem wywal piaste a uda sie poskladac na kazdym lozysku . ze smarem tez nie przesadzaj bo bedzie go wywalac przez uszczelnienia . sprawdz srednice przegubow i uszczelniaczy bo czasami sa pomieszane
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Cze 2006, 13:10   

Panowie ale QBOSS ma zwykla MK3 z 1.8D a nie DI... :P poprostu sie pomylil... a wiem bo ogladalem jego FoFi... :) jesli chodzi o lozyska zmien na Optimale lub tez SKF... jak juz Rycho nadmienil... i bedziesz mial swiety spokuj... aha tam sa 2 lozyska na dwoch nie zaleznych bierzniach i przy nabijaniu lozysk zwroc uwage na przerwe miedzy nimi... musi takowa wystepowac bo np w polskiej podrobie widzialem ze sie stykaly te bierznie co owocowalo w krotkim czasie spaleniem lozysk...

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
QBOSS 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 510
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 1 Cze 2006, 13:45   

Ok wiec dzień roboty mnie czeka co najmniej ,z tym że nie mam ściągacza do piast i za bardzo nie mam od kogo pożyczyć :/ - u polówki było to brutalnie ściąganie młotkiem ale w przypadku mojego autka serce by mi pękło :) Aha i jeszcze jedno chyba lepiej od razu zmienić łożyska z obydwu stron ??
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 1 Cze 2006, 13:52   

QBOSS napisał/a:
od razu zmienić łożyska z obydwu stron ??
tak...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Cze 2006, 14:53   

jeśli chodzi ci o ściągacze do końcówke drążków to sa osiągalne w pierwszym lepszym sklepie z częściami do FSO i kosztuje pare złotych.
 
 
 
patrik2
[Usunięty]

Wysłany: 22 Sie 2006, 12:52   

Osobiscie nie polecam, ale jak sie nie ma sciagacza do końcówek, to można podlożyc pod śrube od końcówki, lewarek trapezowy, i młotkiem uderzać w piaste, powinno puścić.
Ale podpinam sie pod ten temat z innym pytaniem, chcialbym się dowiedzieć jaki smar do lożysk polecacie?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Sie 2006, 15:26   

ŁT43 tzw Towot . Tym smaruje sie łożyska toczne i ślizgowe . Dostępny w puszkach 0,9 kg w cenie ok 15 zł .
 
 
 
patrik2
[Usunięty]

Wysłany: 22 Sie 2006, 21:09   

No własnie całe życie ŁTka używałem, ale zastanawiam się czy może jest już na polskim rynku dostępny jakis lepszy smar do łożysk.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Sie 2006, 00:38   

Jest smar statoil np . Ale moim zdaniem nie warto . Statoil ma troche inna konsystencje i dość dziwny wygląd .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.