[MK3] Dolot - filtr powietrza |
Autor |
Wiadomość |
Leon_SSJ
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 171 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 23 Paź 2005, 22:51 [MK3] Dolot - filtr powietrza
|
|
|
zdjelem ten wlot z filtra powietrza zostawilem tylko to obudowe i wyjelem filtr. zauwazylem ze niskie obroty sa nie rowne i strzela bardziej przy redukcji. co sie moze jeszcze dziac i jakie beda tego skutki? czy sa sportowe filtry powietrza do mojej fisi? nie chodzi mi o stozki. aa i w tym wlocie jest jakas przepustnica do czego sluzy? i dlaczego bierze powietrze z dwoch miejsc, tj. z okolic kolektora (cieple powietrze) i normalnie (zimne) |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lut 2010, 21:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Paź 2005, 22:53
|
|
|
gratuluje pomysłowosci... jazda bez filtra powietrza, pomyśl co dzieki niemu nie trafiało do silnika a teraz trafia... no i jak to sie odbije na trwałości silnika |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Paź 2005, 23:03
|
|
|
Filtr jakis znajdziesz w katalogu Jacky sport... A czemu ssie ciepla powietrze i zimne...ano jest to tak ze jak silnik jest zimny to pobiera cieple powietrze z kolektora... gdy silnik si erozgrzeje pobiera zimne powietrze... nieche mi sie tu wymieniac poszczegulnych etapow tego i co w danym momencie sie zamyka oraz co otwiera... ale tak to wyglada... a Kacper dobrze zauwazyl ze to "odrobinke glupota" jezdzic bez filtra... A ta "przepustnica sluzy do zamykania i otwierania obiegow do zimnego i cieplego powietrza...
no chyba ze chodzi ci o ta ktora jest we wtrysku...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 23 Paź 2005, 23:23
|
|
|
jest tam ta klapka ten termostat dolotu ją otwiera i zamyka ja juuz tego nie mam gazman wywalil to i chodzi zajebiscie ;-) |
|
|
|
|
polo [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Paź 2005, 08:35
|
|
|
Witam .Wywal klapke ciepłe-zimne bo zmienia ona opory ssania co dla LPG jest niewskazane. Natomiast filtr sportowy i gaz to raczej kiepski pomysł |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 24 Paź 2005, 08:56
|
|
|
może od razu nasyp piachu do kolektora? |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
Leon_SSJ
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 171 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 24 Paź 2005, 09:40
|
|
|
chyba zrobie tak jak mowisz polo... pvzon jak zwykle trafna i madra odpowiedz |
_________________
|
|
|
|
|
BIGL [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Paź 2005, 18:42
|
|
|
Zakładaj filterek jak najszybciej bo zawalisz silnik. Sportowe filtry to jakiś wiejski tuning,tak naprawde to król jest nagi. Jakis mit panuje w Polsce, wszyscy myślą że jak se założą stożek i chromowaną końcówke na tłumik to będą latać (zwłaszcza z LPG).Jakaś jedna wielka ściema |
|
|
|
|
mózg
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 38 Dołączył: 03 Paź 2004 Posty: 26 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24 Paź 2005, 19:23
|
|
|
Może nie samą chromowaną końcówkę, ale na przykładzie samochodu mojego ojca (Honda Accord)wiem,że po założeniu filtra stożkowego i przelotowego tłumika końcowego wzrasta wartość Nm i Km (niewiele, ale jednak i sprawdzone ne hamowni) Pozdrawiam |
_________________ Ford Fiesta Mk2-kiedyś
Ford Fiesta Mk3 RS Pakiet-do 29.12.06-dzwon! :(
Kontakt: 508-398-692 |
|
|
|
|
picio_18
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sie 2004 Posty: 172 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Paź 2005, 22:30
|
|
|
ja planuje tylko jakąś ładną końcóweczke sobie założyć (ale nie tam żadnego pierdziela to już nie modne |
_________________ MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY
MOJE HOBBY |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 25 Paź 2005, 06:45
|
|
|
mózg napisał/a: | Może nie samą chromowaną końcówkę, ale na przykładzie samochodu mojego ojca (Honda Accord)wiem,że po założeniu filtra stożkowego i przelotowego tłumika końcowego wzrasta wartość Nm i Km (niewiele, ale jednak i sprawdzone ne hamowni) Pozdrawiam |
To kolega nie wiedzial ze japonskie auta sa dlawione na ukladzie wydechowym...
To teraz juz wie... a stozek zmienia barwe dzwieku silnika oraz dostarcza chlodne powietrze... |
_________________
|
|
|
|
|
mdcs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 26 Paź 2005, 01:12
|
|
|
...a ludziska nie wiedzą, że założenie sportowego filtra bez innych poważnych poczynań uczyni silnik mniej elastycznym, a zysk mocy odczuje się tylko w górnym zakresie obrotów. Jak chcesz cudować to zmień wałek rozrządu, wydech, dolot, zawory głowicę i dopiero załóż sportowy filterek:D
ps - ja to bym bez filtra nie jeździł. Przecież to jak pawulon dla silnika... |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
|
BIGL [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Paź 2005, 05:06
|
|
|
Właśnie tomiałem na myśli. |
|
|
|
|
mózg
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 38 Dołączył: 03 Paź 2004 Posty: 26 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26 Paź 2005, 17:56
|
|
|
Stożek nie tylko zmienia odgłos.Pomiary na hamowni tej hondy wykazały niewielki przyrost Nm i Km w całym zakresie obrotów i było też tak na fabrycznym wydechu (badane były różne konfiguracje) |
_________________ Ford Fiesta Mk2-kiedyś
Ford Fiesta Mk3 RS Pakiet-do 29.12.06-dzwon! :(
Kontakt: 508-398-692 |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 27 Paź 2005, 07:27
|
|
|
Ale hamownia to nie to samo co rzeczywistosc... np. nie masz tam oporow powietrza... |
_________________
|
|
|
|
|
Bazyli [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Paź 2005, 08:18
|
|
|
gdy dajesz autu mozliwosc swobodnego wypuszczania gazow, musisz tez zapewnic swobodny ich doplyw czyli uwolniony wydech=udrozniony dolot.
Inaczej to bedzie kacza kupa z tego. |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1870 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 31 Paź 2005, 21:02
|
|
|
kolega ma racje
jesli otetkałes wylot
to daj wiecej powietrza
sam załorzyłem stożek
odgłos ekstro i szypcej sie kreci
ale musiałem znałeść miejsce gdzie nie ma ciepłego powietrza
w koncu zimne powietrze to wiecej jego. |
_________________
|
|
|
|
|
RAF_74 [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Paź 2005, 21:16
|
|
|
polo napisał/a: | Witam .Wywal klapke ciepłe-zimne bo zmienia ona opory ssania co dla LPG jest niewskazane. Natomiast filtr sportowy i gaz to raczej kiepski pomysł |
Sam sie kiedys zastanawiałem czy nie wypieprzyc tej klapki cieple zimne, czy to pomysł sprawdzony na 100% ?
ps
żebym poźniej nie szukał po złomach obudowy do filtra
w sumie tak myśle , jakie ona opory robi? przeciez ona tylko kieruje strumieniem powietrza , ze w zimie ma wpadac ciepłe a w lecie zimne (ilosc powietrza taka sama-teoretycznia) , z drugiej strony jak taka klapka wie kiedy kiedy ma sie uchylac, chyba ze wychodziły wersje z komputerowym sterowaniem klapką
ona pewnie w 10-cio letnim aucie sie zatrze , ustawi w jednym miejscu i tyle z tego sterowania |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 31 Paź 2005, 21:20
|
|
|
RAF_74 napisał/a: | polo napisał/a: | Witam .Wywal klapke ciepłe-zimne bo zmienia ona opory ssania co dla LPG jest niewskazane. Natomiast filtr sportowy i gaz to raczej kiepski pomysł |
Sam sie kiedys zastanawiałem czy nie wypieprzyc tej klapki cieple zimne, czy to pomysł sprawdzony na 100% ?
ps
żebym poźniej nie szukał po złomach obudowy do filtra
w sumie tak myśle , jakie ona opory robi? przeciez ona tylko kieruje strumieniem powietrza , ze w zimie ma wpadac ciepłe a w lecie zimne (ilosc powietrza taka sama-teoretycznia) , z drugiej strony jak taka klapka wie kiedy kiedy ma sie uchylac, chyba ze wychodziły wersje z komputerowym sterowaniem klapką
ona pewnie w 10-cio letnim aucie sie zatrze , ustawi w jednym miejscu i tyle z tego sterowania | tam jest termostat dolotu ktory sie powinien otwierac i zamykac poruszajac ta klapka wywalenie klapki jest zalecane jak smigasz na gazie .Jak jeszcze auto mialem na benie to juz z nia kombinowalem bo auto zamulalo i pomoglo a teraz jej nie mam i jest spox -napewno jest lepiej |
|
|
|
|
ruskm
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Sty 2006 Posty: 53 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 14 Sty 2006, 15:31
|
|
|
z tego co czytalem jak jest ten przeplywomierz powietrza chyba wagowy w kazdym razie ten z drucikiem podgrzewanym ....
storzek sie smaruje jakim woskiem czy jakos tak ...
i ten wosk lepi sie do drucika i zmienia jego opornosc i komp glupieje |
_________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat |
|
|
|
|
|