Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Dolot - filtr powietrza
Autor Wiadomość
Leon_SSJ 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 171
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 23 Paź 2005, 22:51   [MK3] Dolot - filtr powietrza

zdjelem ten wlot z filtra powietrza zostawilem tylko to obudowe i wyjelem filtr. zauwazylem ze niskie obroty sa nie rowne i strzela bardziej przy redukcji. co sie moze jeszcze dziac i jakie beda tego skutki? czy sa sportowe filtry powietrza do mojej fisi? nie chodzi mi o stozki. aa i w tym wlocie jest jakas przepustnica do czego sluzy? i dlaczego bierze powietrze z dwoch miejsc, tj. z okolic kolektora (cieple powietrze) i normalnie (zimne)
_________________
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lut 2010, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 23 Paź 2005, 22:53   

gratuluje pomysłowosci... jazda bez filtra powietrza, pomyśl co dzieki niemu nie trafiało do silnika a teraz trafia... no i jak to sie odbije na trwałości silnika :D
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Paź 2005, 23:03   

Filtr jakis znajdziesz w katalogu Jacky sport... A czemu ssie ciepla powietrze i zimne...ano jest to tak ze jak silnik jest zimny to pobiera cieple powietrze z kolektora... gdy silnik si erozgrzeje pobiera zimne powietrze... nieche mi sie tu wymieniac poszczegulnych etapow tego i co w danym momencie sie zamyka oraz co otwiera... ale tak to wyglada... a Kacper dobrze zauwazyl ze to "odrobinke glupota" jezdzic bez filtra... A ta "przepustnica sluzy do zamykania i otwierania obiegow do zimnego i cieplego powietrza...
no chyba ze chodzi ci o ta ktora jest we wtrysku... :)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 23 Paź 2005, 23:23   

jest tam ta klapka ten termostat dolotu ją otwiera i zamyka ja juuz tego nie mam gazman wywalil to i chodzi zajebiscie ;-)
 
 
 
polo
[Usunięty]

Wysłany: 24 Paź 2005, 08:35   

Witam .Wywal klapke ciepłe-zimne bo zmienia ona opory ssania co dla LPG jest niewskazane. Natomiast filtr sportowy i gaz to raczej kiepski pomysł
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 24 Paź 2005, 08:56   

może od razu nasyp piachu do kolektora?
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
Leon_SSJ 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 171
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 24 Paź 2005, 09:40   

chyba zrobie tak jak mowisz polo... pvzon jak zwykle trafna i madra odpowiedz :hahaha:
_________________
 
 
 
BIGL
[Usunięty]

Wysłany: 24 Paź 2005, 18:42   

Zakładaj filterek jak najszybciej bo zawalisz silnik. Sportowe filtry to jakiś wiejski tuning,tak naprawde to król jest nagi. Jakis mit panuje w Polsce, wszyscy myślą że jak se założą stożek i chromowaną końcówke na tłumik to będą latać (zwłaszcza z LPG).Jakaś jedna wielka ściema
 
 
mózg 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 26
Skąd: warszawa
Wysłany: 24 Paź 2005, 19:23   

Może nie samą chromowaną końcówkę, ale na przykładzie samochodu mojego ojca (Honda Accord)wiem,że po założeniu filtra stożkowego i przelotowego tłumika końcowego wzrasta wartość Nm i Km (niewiele, ale jednak i sprawdzone ne hamowni) Pozdrawiam :-)
_________________
Ford Fiesta Mk2-kiedyś
Ford Fiesta Mk3 RS Pakiet-do 29.12.06-dzwon! :(

Kontakt: 508-398-692
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Paź 2005, 22:30   

ja planuje tylko jakąś ładną końcóweczke sobie założyć :) (ale nie tam żadnego pierdziela to już nie modne ;))
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 25 Paź 2005, 06:45   

mózg napisał/a:
Może nie samą chromowaną końcówkę, ale na przykładzie samochodu mojego ojca (Honda Accord)wiem,że po założeniu filtra stożkowego i przelotowego tłumika końcowego wzrasta wartość Nm i Km (niewiele, ale jednak i sprawdzone ne hamowni) Pozdrawiam :-)

To kolega nie wiedzial ze japonskie auta sa dlawione na ukladzie wydechowym... :?:
To teraz juz wie... a stozek zmienia barwe dzwieku silnika oraz dostarcza chlodne powietrze...
_________________

 
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 26 Paź 2005, 01:12   

...a ludziska nie wiedzą, że założenie sportowego filtra bez innych poważnych poczynań uczyni silnik mniej elastycznym, a zysk mocy odczuje się tylko w górnym zakresie obrotów. Jak chcesz cudować to zmień wałek rozrządu, wydech, dolot, zawory głowicę i dopiero załóż sportowy filterek:D

ps - ja to bym bez filtra nie jeździł. Przecież to jak pawulon dla silnika...
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
BIGL
[Usunięty]

Wysłany: 26 Paź 2005, 05:06   

Właśnie tomiałem na myśli.
 
 
mózg 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 26
Skąd: warszawa
Wysłany: 26 Paź 2005, 17:56   

Stożek nie tylko zmienia odgłos.Pomiary na hamowni tej hondy wykazały niewielki przyrost Nm i Km w całym zakresie obrotów i było też tak na fabrycznym wydechu (badane były różne konfiguracje)
_________________
Ford Fiesta Mk2-kiedyś
Ford Fiesta Mk3 RS Pakiet-do 29.12.06-dzwon! :(

Kontakt: 508-398-692
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Paź 2005, 07:27   

Ale hamownia to nie to samo co rzeczywistosc... np. nie masz tam oporow powietrza...
_________________

 
 
 
Bazyli
[Usunięty]

Wysłany: 27 Paź 2005, 08:18   

gdy dajesz autu mozliwosc swobodnego wypuszczania gazow, musisz tez zapewnic swobodny ich doplyw czyli uwolniony wydech=udrozniony dolot.
Inaczej to bedzie kacza kupa z tego. :twisted:
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1870
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 31 Paź 2005, 21:02   

kolega ma racje
jesli otetkałes wylot
to daj wiecej powietrza
sam załorzyłem stożek
odgłos ekstro i szypcej sie kreci
ale musiałem znałeść miejsce gdzie nie ma ciepłego powietrza
w koncu zimne powietrze to wiecej jego.
_________________

 
 
 
RAF_74
[Usunięty]

Wysłany: 31 Paź 2005, 21:16   

polo napisał/a:
Witam .Wywal klapke ciepłe-zimne bo zmienia ona opory ssania co dla LPG jest niewskazane. Natomiast filtr sportowy i gaz to raczej kiepski pomysł


Sam sie kiedys zastanawiałem czy nie wypieprzyc tej klapki cieple zimne, czy to pomysł sprawdzony na 100% ?

ps

żebym poźniej nie szukał po złomach obudowy do filtra :)

w sumie tak myśle , jakie ona opory robi? przeciez ona tylko kieruje strumieniem powietrza , ze w zimie ma wpadac ciepłe a w lecie zimne (ilosc powietrza taka sama-teoretycznia) , z drugiej strony jak taka klapka wie kiedy kiedy ma sie uchylac, chyba ze wychodziły wersje z komputerowym sterowaniem klapką :hahaha:

ona pewnie w 10-cio letnim aucie sie zatrze , ustawi w jednym miejscu i tyle z tego sterowania :)
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 31 Paź 2005, 21:20   

RAF_74 napisał/a:
polo napisał/a:
Witam .Wywal klapke ciepłe-zimne bo zmienia ona opory ssania co dla LPG jest niewskazane. Natomiast filtr sportowy i gaz to raczej kiepski pomysł


Sam sie kiedys zastanawiałem czy nie wypieprzyc tej klapki cieple zimne, czy to pomysł sprawdzony na 100% ?

ps

żebym poźniej nie szukał po złomach obudowy do filtra :)

w sumie tak myśle , jakie ona opory robi? przeciez ona tylko kieruje strumieniem powietrza , ze w zimie ma wpadac ciepłe a w lecie zimne (ilosc powietrza taka sama-teoretycznia) , z drugiej strony jak taka klapka wie kiedy kiedy ma sie uchylac, chyba ze wychodziły wersje z komputerowym sterowaniem klapką :hahaha:

ona pewnie w 10-cio letnim aucie sie zatrze , ustawi w jednym miejscu i tyle z tego sterowania :)
tam jest termostat dolotu ktory sie powinien otwierac i zamykac poruszajac ta klapka wywalenie klapki jest zalecane jak smigasz na gazie .Jak jeszcze auto mialem na benie to juz z nia kombinowalem bo auto zamulalo i pomoglo a teraz jej nie mam i jest spox -napewno jest lepiej
 
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 14 Sty 2006, 15:31   

z tego co czytalem jak jest ten przeplywomierz powietrza chyba wagowy w kazdym razie ten z drucikiem podgrzewanym ....
storzek sie smaruje jakim woskiem czy jakos tak ...
i ten wosk lepi sie do drucika i zmienia jego opornosc i komp glupieje
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.